Playstation 3

  • 254 240
  • 1 077

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin kysyä täältä apua jos joku vaikka sattuisi tietämään asiasta.

Eli tarkoitus olisi ostaa PS3:selle hyvät ja halvat headsetit. Pelailen lähinnä NHL 13, joten pitäisi olla semmoiset jossa kuuluu kaverien puhe ja pystyy itsekin puhua. Mieluiten langattomat pitäisi olla, mutta kyllä johdollisetkin käyvät.

Olen aika kokematon näissä asioissa, jos joku voisi auttaa niin kiitoksia jo etukäteen!

Jos sulta sattuu löytymään bluethooth handsfree esim. nokialaiseen, toimii se myös pleikassa headsettinä. Omassa käytössä parhaalta on tuntunut sonyn oma headset, mutta luonnollisesti se on näistä se kallein vaihtoehto.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli käytännössä tuollainen BigBen Fire Bird PS3 Bluetooth-kuuloke, Prisma Hyllykallio toimisi myös niin että kaverien puhe kuuluisi ja itsekin pystyisi puhua?

Linkki vie Prisman verkkokauppaan.

Kyllä tuo varmasti asiansa ajaa. Noissa halvimmissa bluetooth headseteissä saattaa akun kesto muodostua ongelmaksi. Ostin gamestopista jonkun hintaluokkaa 19e headsetin, jolla pystyi sen vähän reilun tunnin pelaamaan kun taas vaati piuhaa kylkeensä.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Nyt ollaan jännän äärellä. Eli mistä voisi johtua, että nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina pleikkarilta mutta ei tietokoneelta. Tietokone ja pleikkari käyttää luonnollisesti samaa nettiä ja samaa WLAN tukiasemaa. Nettiliittymänkin pitäisi olla riittävä (5megaa). Voisiko johtua siitä, että netti jotenkin kuormittuu kun pleikkari ja tietokone ovat yhtäaikaa päällä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko jollain tietoa mitenköhän ulkomaalaiset Singstar levyt toimii ps3 konsolissa? varsinkin siis ps2 pelejä tässä tarkoitan, toimivatko ihan tavallisesti kuten vastaavat suomalaiset levyt, lataa ohjelman pleikkariin ja alkaa vain laulaa?

Lähinnä sillä kysyn onko sillä jotain merkitystä että kielet on eri, osaako tuo suomenkielinen ohjelma kuitenkin ottaa levyltä ne biisit siihen näkyviin?

Toki löytyy laatikosta tuo ps2 myös, ettei nyt sillein ongelmaa, PAL pelithän kaiketi jokatapauksessa toimivat tuossa, mutta mietin vain kun tässä joskus varmaan tulee myös noita kolmosen pelejä hankittua kunhan rahaa saa niin ei tarvitsisi alkaa niin paljon kikkaileen eri konsoleiden kanssa jos levyä vaihtaa.. ja harkinnassa kyllä tilata ulkomailta kun näyttää joidenkin levyjen hinnat olevan halvempia ja laajempi valikoima ulkomaalaista musaa.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Movea hankkimassa

CDON myy PlayStation Move Starter Packia hintaan 34,95€, tämän lisäksi tarvitsen toisen liikeohjaimen(mitävittua 34,95€)? Onko tosiaan sama asia ostaa kaksi startti pakettia vai onko jotain mitä en tässä ymmärrä...?

Lisäksi meinasin ostaa Sports Champions 2 pelin ja mietin tarvitseeko siihen navigointiohjainta?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
CDON myy PlayStation Move Starter Packia hintaan 34,95€, tämän lisäksi tarvitsen toisen liikeohjaimen(mitävittua 34,95€)? Onko tosiaan sama asia ostaa kaksi startti pakettia vai onko jotain mitä en tässä ymmärrä...?
Ei siinä ohjaimen paketissa mitään sellaista ole, mikä Starter Packista puuttuisi. Eli osta vaan kaksi Starteria, saat ylimääräisen kameran kaupan päälle.

Lisäksi meinasin ostaa Sports Champions 2 pelin ja mietin tarvitseeko siihen navigointiohjainta?
Ei tarvitse.
 

.creep.

Jäsen
Nyt ollaan jännän äärellä. Eli mistä voisi johtua, että nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina pleikkarilta mutta ei tietokoneelta. Tietokone ja pleikkari käyttää luonnollisesti samaa nettiä ja samaa WLAN tukiasemaa. Nettiliittymänkin pitäisi olla riittävä (5megaa). Voisiko johtua siitä, että netti jotenkin kuormittuu kun pleikkari ja tietokone ovat yhtäaikaa päällä?

Mulla on sama ongelma. Reilu puolituntia pelaamista ja oikeaan ylänurkkaan ilmestyy "unable to connect playstation network" tjsp. Samoin Netflix katkaisee yhteyden, jos käyttää liikaa aikaa leffan valintaan. Ainoa mikä auttoo on mennä internet asetuksiin ja muodostaa yhteys uudelleen käymällä asetukset läpi. Mulla sattuu olemaan vielä sellainen tilanne päällä, että olin vaihtamassa laajakaistan palvelun tarjoajaa, joten mulla on kaksi yhteyttä mistä valita ja kummatkin vittuilee samalla tavalla. Tietonone x 2 ja kännykät säilyttävät kyllä yhteyden hyvin. Vika on ainoastaan Ps3. Mielenkiintoisen tästä tekee vielä se, että yöksi päälle jätetyt lataukset on kyllä saatettu loppuun aina kunnialla.

Toinen ongelma, mikä mun Ps3 on ilmennyt on jatkuva kaatuilu. Jos laitetta käyttää vähänkin enemmän se kaatuu vähintään kerran päivässä. Välillä auttaa, että sammuttaa koneen, mutta joskus ei edes virtanappi reagoi, jolloin ainoa vaihtoehto on repiä johto seinästä.
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen ongelma, mikä mun Ps3 on ilmennyt on jatkuva kaatuilu. Jos laitetta käyttää vähänkin enemmän se kaatuu vähintään kerran päivässä. Välillä auttaa, että sammuttaa koneen, mutta joskus ei edes virtanappi reagoi, jolloin ainoa vaihtoehto on repiä johto seinästä.

Tämä toinen ongelmasi kuulostaa mahdolliselta lämpöongelmalta. Minkäslaisessa paikassa pleikkasi on? Onko tyhjää tilaa ympärillä riittävästi? Nämä nykykonsolit tarvitsevat happea toimiakseen, esim jossain TV-tason kaapissa kuolema/kaatuilu on väistämätön.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinka paljon käytännössä PS3:n ladattavat peli ja sovellukset vievät tilaa? Lähinnä meinaan joitain satunnaisia lastenpelejä, Areenaa ja Netflixiä sekä HBO Nordicia, jos sille sovellusta löytyy. Ajatus olisi päivittää vanha br- ja dvd-soitin pois, ja kun noita 12 gigaisia pleikkoja saa kohtalaisen edullisesti, niin voisi sellaisen samantien hommata. Itse en juuri pelaile, mutta lapsille voisi jotain vanhoja pelejä latailla muutamia. Oma käyttö olisi lähinnä leffoja ja sarjoja em. palvelujen kautta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kuinka paljon käytännössä PS3:n ladattavat peli ja sovellukset vievät tilaa? Lähinnä meinaan joitain satunnaisia lastenpelejä, Areenaa ja Netflixiä sekä HBO Nordicia, jos sille sovellusta löytyy. Ajatus olisi päivittää vanha br- ja dvd-soitin pois, ja kun noita 12 gigaisia pleikkoja saa kohtalaisen edullisesti, niin voisi sellaisen samantien hommata. Itse en juuri pelaile, mutta lapsille voisi jotain vanhoja pelejä latailla muutamia. Oma käyttö olisi lähinnä leffoja ja sarjoja em. palvelujen kautta.

Kovalevyn vaihtaminen isompaan onnistuu pleikassa varsin helposti (tässä youtube-video slim mallin kovalevyn vaihtamisesta), tuo 12 Gigaa on melko pieni kovalevy ja se tulee täyttymään suhteellisen nopeasti ja kovin montaa peliä ei sinne mahdu asennettuna (riippuu tietenkin pelistä, osa asentaa vain vähän tavaraa kovalevylle, osa asentaa käytännössä koko pelin jolloin tilavaatimus voi olla useampi Giga). Mutta jos pelikäyttö on vähäistä ei tuo ole ongelma eikä pelaaminenkaan ole jos ei kahta-kolmea peliä enempää kerralla meinaa pelata ja poistaa pelin asennuksen kun sitä on pelattu tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kuinka paljon käytännössä PS3:n ladattavat peli ja sovellukset vievät tilaa? Lähinnä meinaan joitain satunnaisia lastenpelejä, Areenaa ja Netflixiä sekä HBO Nordicia, jos sille sovellusta löytyy. Ajatus olisi päivittää vanha br- ja dvd-soitin pois, ja kun noita 12 gigaisia pleikkoja saa kohtalaisen edullisesti, niin voisi sellaisen samantien hommata. Itse en juuri pelaile, mutta lapsille voisi jotain vanhoja pelejä latailla muutamia. Oma käyttö olisi lähinnä leffoja ja sarjoja em. palvelujen kautta.

Esim verkkokaupassa 12 gigainen PS3 maksaa 169, 120 gigaisen saat puolestaan 199,90. Tuossa vielä linkkiä verkkokauppaan. Maksaisin miettimättä tuon 30€ enemmän ja ottaisin riittävän kokoisen kovalevyn kerralla. Eipähän tarvitse jälkikäteen vaihdella kovoja.

Mulla on muistaakseni 80 gigainen ollut nyt jo vajaat neljä vuotta, eikä kovalevy ole lähelläkää täyttä vaikka pelejä+krääsää on kertynyt vuosien aikana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset vastauksista. Joo, eipä tuolla kyllä hirveästi ole eroa hinnassa. Joskus on tullut tämäntyylisissä asioissa himmailtua ja myöhemmin harmiteltua, joten ehkä siitäkin voisi jotain oppia. Ilmeisesti HBO ei pleikan kautta näy, harmi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kiitokset vastauksista. Joo, eipä tuolla kyllä hirveästi ole eroa hinnassa. Joskus on tullut tämäntyylisissä asioissa himmailtua ja myöhemmin harmiteltua, joten ehkä siitäkin voisi jotain oppia. Ilmeisesti HBO ei pleikan kautta näy, harmi.

Ei kyllä, yllätyin kuinka vähän eroa hinnassa on. Tuo 120 gigainen riittää kyllä sitten ihan varmasti niin kauan kun pleikkari on hengissä.

Nopealla googlailulla selvisi, että HBO sovellus on tulossa pleikkarille, mutta mitään aikatauluja ei oltu julkaistu. Sen sijaan Netflix toimii pleikkarilla loistavasti, Viaplay oli taas aivan onneton. Asennat vielä koneelle PS3 media serverin, niin voit katsoa konella olevat leffat/sarjat pleikkarin kautta. Ja jos en väärin muista, niin esim. valokuvien selailu onnistuu myös.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
PS 3 Blu-Ray-soittimena vuonna 2013?

Niin. Olisi tarkoitus ostaa blu-ray-soitin, vihdoinkin. Samalla kuitenkin mieli tekisi hakata aina silloin tällöin matsi-pari änäriä, ja kenties kokeilla myöhemmin Diablon toimivuutta konsolilla. Pelaaminen ei siis sinänsä ole iso juttu minulle, enkä pelkästään sen takia ole seuraavan generaation konsolia ostamassa.

Kysymys kuuluu: miten pleikkari pärjää nykyaikaisille blu-ray-soittimille? Häviänkö elämyksessä, jos yhdistän em. tarpeeni ja ostan ps3:sen?

Vastauksista olen kiitollinen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kysymys kuuluu: miten pleikkari pärjää nykyaikaisille blu-ray-soittimille? Häviänkö elämyksessä, jos yhdistän em. tarpeeni ja ostan ps3:sen?

Sanoisin että et häviä, pleikalla katsominen toimii siinä missä varsinaisella soittimellakin. Itse olen ainakin mennyt ihan pleikkari blu-ray soittimena enkä ole huomannut että olisin sen takia jäänyt jostain paitsi, kun myös 3D toimii pleikalla. Vertailu kohtana olen käyttänyt varsinaista 3D blu-ray soitinta ja ihan samat toiminnot onnistuu molemmilla, tai pleikalla saa ne netinkin puolelta tulevat tarjonnat mukaan mitä ei ainakaan tuolla vertailussa olevalla 3D soittimella ole voinut tehdä. Jos pleikan oma ohjain tuntuu kaukosäätimenä oudolta niin tuohon on saatavissa ihan normi kaukosäätimen näköinen kapula.

Eli kyllä tuo tarpeiden yhdistäminen kannattaa.
 

HokiHero

Jäsen
Itse olen myös ollut todella tyytyväinen PS3 bluray-soittimeen ja toiminta on täysin moitteetonta. Markkinoille tullessaanhan PS3 soitin pesi suurimman osan markkinoiden bluray-soittimista, mutta se nyt ei varmasi enää pidä paikkaansa. Ainakin vertailessani vanhempieni luona olevaan normaalihintaiseen soittimeen en löytänyt siitä mitään sen parempaa kuin omasta konsolistani. Suosittelen.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Asennat vielä koneelle PS3 media serverin, niin voit katsoa konella olevat leffat/sarjat pleikkarin kautta. Ja jos en väärin muista, niin esim. valokuvien selailu onnistuu myös.
Miten tämä käytännössä toimii ja kuinka asennus suoritetaan? Itse olen sen verran koura näissä tekniikan asioissa, että kädestäpitäen-opas olisi poikaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Miten tämä käytännössä toimii ja kuinka asennus suoritetaan? Itse olen sen verran koura näissä tekniikan asioissa, että kädestäpitäen-opas olisi poikaa.

Käytännössä se toimii niin, että pleikkari toistaa tietokoneen kautta tiedostoja. Leffat, musiikit, kuvat jne.

Tuosta pääse virallisille sivuille, sieltä valitset keskimmäisenä olevan windowsin (oletan että se sulla on), ja linkin takaa painat siitä pms.lässnläätiedosta.exe. Sitten kun tiedosto on ladattuna koneelle, asennat sen. Meikä on ollu mac-homo jo yli vuoden, mutta muistelen että ei sen kummempaa ollut kuin avata exe-tiedosto ja painella seuraavaa/nextiä.

Kun PS3 media server on asennettuna, pistät pleikkarin päälle ja avaat ohjelman tietokoneella. Ohjelma löytää itsestään pleikkarin (PS3 pitää olla tietysti kytkettynä nettiin) ja siihen tulee lukemaan jotain "PS3 löydetty" tai vastaavaa. Tämän jälkeen koneesi pitäis löytyä pleikkarin valikoista, esim. video otsikon alla pitäis olla joku lässynlää-PC. Sieltä sitten kansioiden kautta etsimään oikeata leffaa.

Yllättävän hankala selittää ku itelle nämä hommat tulee niin automaattisesti, kunhan painelee ja homma toimii. Mutta jos tulee jotain kysyttävää (ja parempi jos joku osaa neuvoa tarkemmin) niin anna tulla vaan, yritän parhaani mukaan auttaa.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Käytännössä se toimii niin, että pleikkari toistaa tietokoneen kautta tiedostoja. Leffat, musiikit, kuvat jne......
Kiitokset isolla kädellä, otetaan työn alle kun pääsee töistä kotikoneen ääreen.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Kävipä klassisesti niin että ukkosen takia olin juuri tätä värkkiä sammuttamassa, kun jyrähti ja kuului naps ja sähköt katkesivat noin viideksi minuutiksi. Nyt myräkän ohi mentyä kokeilin pleikkaria laittaa päälle, niin ihan normaalisti käy eikä kuulu mitään outoja ääniäkään, mutta kuvaa en saa näkyviin eli ei löydä TV pleikkaria sitten millään. Kokeilin kahdella eri HDMI-piuhalla ja scartillakin.

Kertokaa ummikolle että voiko tälle mitään tehdä vai onko tämä vehje nyt roskis-kamaa?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kävipä klassisesti niin että ukkosen takia olin juuri tätä värkkiä sammuttamassa, kun jyrähti ja kuului naps ja sähköt katkesivat noin viideksi minuutiksi. Nyt myräkän ohi mentyä kokeilin pleikkaria laittaa päälle, niin ihan normaalisti käy eikä kuulu mitään outoja ääniäkään, mutta kuvaa en saa näkyviin eli ei löydä TV pleikkaria sitten millään. Kokeilin kahdella eri HDMI-piuhalla ja scartillakin.

Kertokaa ummikolle että voiko tälle mitään tehdä vai onko tämä vehje nyt roskis-kamaa?

Ei sitä tiedä vaikka ihan vaan näyttöasetukset olisivat menneet sekaisin. Vehkeen ollessa pois päältä paina virtanappia muutama sekunti siihen asti, että kuuluu kaksi piippausta. Näin on näyttöasetukset nollattu ja koneen pitäisi itse tunnistaa, mitä kautta kuvaa pitää puskea ulos.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ei sitä tiedä vaikka ihan vaan näyttöasetukset olisivat menneet sekaisin. Vehkeen ollessa pois päältä paina virtanappia muutama sekunti siihen asti, että kuuluu kaksi piippausta. Näin on näyttöasetukset nollattu ja koneen pitäisi itse tunnistaa, mitä kautta kuvaa pitää puskea ulos.

Ei auttanut ainakaan tämä. Pleikkari hyrrää, mutta TV-ruudulla lukee vain: "HDMI - Ei signaalia".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös