Playoffs 2018 puolivälierät: JYP (4.) – HIFK (5.)

  • 113 659
  • 818

444

Jäsen
Siis mitä helvettiä? Ettäkö vertailun ja ennakoinnin erosta puhuminen on semanttista vatkausta? Oletko nyt ihan tosissasi vai täysin sekaisin? Joko nyt et millään voi myöntää, että tuli oltua hieman väärässä, tai sitten en voi pitää kirjoituksiasi enää minään, kun ei tässä ole järjen hiventäkään jäljellä.

Tottakai pudotuspelisarjan ennakoinnissa voidaan tarkastella mitä tahansa, mikä liittyy toiseen näistä joukkueista. Jokainen voi sitten itse miettiä, että mikä on omasta mielestä relevanttia ja mikä ei, mutta toki sitä nyt saa ennakoida haluamillaan tavoilla. Sitten menisi minultakin yli hilseen, jos ennakointi kohdistuisi joukkueisiin, jotka eivät tässä sarjassa pelaa.

Jokainen yksittäinen kauden aikana pelattu ottelu voi olla jollain tapaa relevantti, mutta ottelun lopputulos ei yksinään tee mielestäni mistään relevanttia, vaan täytyy katsoa suoriutumista kokonaisuutena. Totuushan on, että aika vähän millään menneillä on merkitystä, mutta kun ennakoinnista puhutaan, niin mihin muuhunkaan niitä katseita voi suunnata, kuin menneisiin tapahtumiin?
Eli sulla meni pointti ohi. Mutta ei se mitään, selvennän.
Terminologia muuttuu semanttiseksi vatkaukseksi siinä vaiheessa, kun muuttujana on yksittäinen, stetsonista vedetty ottelu. Yksittäinen ottelu, jossa vain toinen otteluparista oli paikalla, on vain yksittäinen ottelu, jonka kosketuspinta 1,5 kuukautta myöhemmin alkavaan pudotuspelisarjaan on enimmilläänkin kyseenalaisen häilyvä. Sinulle tällä voi olla suurikin merkitys, ja tällöin sinun kannaltasi on olennaista, mitä termiä halutaan käyttää; halutaanko vertailla vai ennakoida jonkin perusteella. Minun mielestäni tuo ottelu on enimmilläänkin yhtä merkittävä kuin reilua viikkoa aiemmin pelattu Tappara - IFK tai vajaata kuukautta myöhemmin pelattu Kärpät - IFK; ei lainkaan merkittävä. Vain toinen oli paikalla, oletettavasti peluutti juuri kyseistä joukkuetta vastaan ja kaiken lisäksi vain yksittäinen peli. Pudotuspelisarja on aivan eri maailmansa. JYP keräsi runkosarjassa keskimäärin 0,08 pistettä enemmän ottelua kohden, teki keskimäärin 0,4 maalia enemmän ottelua kohden ja päästi keskimäärin 0,28 maalia enemmän ottelua kohden. Nämä ovat minun silmissäni merkittävämpiä tilastoja kuin yksittäiset ottelut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli sulla meni pointti ohi. Mutta ei se mitään, selvennän.
Terminologia muuttuu semanttiseksi vatkaukseksi siinä vaiheessa, kun muuttujana on yksittäinen, stetsonista vedetty ottelu. Yksittäinen ottelu, jossa vain toinen otteluparista oli paikalla, on vain yksittäinen ottelu, jonka kosketuspinta 1,5 kuukautta myöhemmin alkavaan pudotuspelisarjaan on enimmilläänkin kyseenalaisen häilyvä. Sinulle tällä voi olla suurikin merkitys, ja tällöin sinun kannaltasi on olennaista, mitä termiä halutaan käyttää; halutaanko vertailla vai ennakoida jonkin perusteella. Minun mielestäni tuo ottelu on enimmilläänkin yhtä merkittävä kuin reilua viikkoa aiemmin pelattu Tappara - IFK tai vajaata kuukautta myöhemmin pelattu Kärpät - IFK; ei lainkaan merkittävä. Vain toinen oli paikalla, oletettavasti peluutti juuri kyseistä joukkuetta vastaan ja kaiken lisäksi vain yksittäinen peli. Pudotuspelisarja on aivan eri maailmansa. JYP keräsi runkosarjassa keskimäärin 0,08 pistettä enemmän ottelua kohden, teki keskimäärin 0,4 maalia enemmän ottelua kohden ja päästi keskimäärin 0,28 maalia enemmän ottelua kohden. Nämä ovat minun silmissäni merkittävämpiä tilastoja kuin yksittäiset ottelut.
En ole kyllä minä se jolla tässä meni pointti ohi. Tämä koko lainattu teksti ei koske tikullakaan siihen, mistä olen itse puhunut. Sinulle ei sitten kertakaikkiaan mene jakeluun, että missä on se ratkaiseva ero ennakoinnin ja vertailun välillä. Ennakointiin voi liittyä vertailua, mutta lähtökohtaisesti sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa. Se fakta, että alat kutsumaan tätä tarkennusta semanttiseksi vatkaukseksi on suorastaan idioottimaista. Kyse ei ole kahdesta termistä, jotka ovat edes lähellä toisiaan merkityksensä suhteen. Jos joku tässä nyt lähtee turhaan vatkaamaan semantiikasta, niin se olet sinä. Enkä ymmärrä miksi siitä piti lähteä vänkäämään, jos oikeasti ymmärtäisit mitä täällä kirjoitan.

Jos sinusta tuo ottelu ei ole eritiysen relevantti, niin sinulla on täysi oikeus ajatella niin. Jokainen näkee tavallaan, että mikä on relevanttia ja mikä ei. Ennakoinnista kun puhutaan, niin ei varsinaisesti ole kyse mistään raudanlujasta tieteestä, jossa on vain yksi tapa toimia tai vain tietyillä asioilla on merkitystä. Eri ihmiset näkevät eri asioiden merkityksen erilaisiksi, ja vasta sitten otteluiden alkaessa näemme käytännössä, että miten hommassa käy. Melkoista huuhaata tämä on, ja yksittäisten huuhaa-asioiden nostaminen esille jotenkin kummallisina asioina on lähinnä sitä kuuluisaa pilkun nussimista, johon tässä nyt sitten tyhmyyttäni päätin puuttua.

Jos itse päädyt käyttämään väärää termiä väärässä paikassa, josta sinulle sitten huomautetaan, niin olisi huomattavasti järkevämpää todeta oma virhe, kuin lähteä vänkäämään vastaan väkisin. Karisee kirjoittajan arvostus hyvin nopeasti, jos ei tällaisia pieniäkään virheitä kykene myöntämään. Ihan itse tästä nyt sitten sopan päädyit keittämään, kun homma olisi ollut hoidettavissa tyylikkäästi ja helposti pois päiväjärjestyksestä.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Onpa ilo huomata millaista keskustelua tässä ketjussa on käyty tähän mennessä. Itse olen tyytynyt vain lähinnä lukemaan viestejä mutta nyt päätin lusikkani soppaan tuoda. Ensiksi on mainittava se, että ihan jo molempien joukkueiden ennakot tulevasta pelistä ovat todella korkeatasoiset eikä esiinny mitään ylilyöntejä, (vertaa viime kevään HPK -kakkakikkarejuttuihin), molemminpuolinen kunnioitus paistaa läpi.

Se minua ihmetyttää monesti kun mietitään mistä menneistä tapahtumista voidaan repiä ennakkoasetelmia tulevaan sarjaan. Keskinäisistä kohtaamisista ja voitetuista turnauksista, menneistä vuosista ja jo pelatuista sarjoista. Sitten tuumataan että eihän näistä mistään voi ottaa ennakkoa sarjalle koska runkosarja on runkosarja ja pudotuspelit ovat oma maailmansa, ihan kuten Mr. Kankaanperä toteaa IFK:n omassa ennakossa. Miten sitten kuitenkin esimerkiksi maalivahteja voidaan vertailla runkosarjan tilastojen perusteella? Eivätkö nekin tilastot ole nimenomaan runkosarjasta eivätkä siis ole samasta maailmasta pudotuspelien kanssa? Maalivahditkin voivat pelata eri tavalla pudotuspelejä kuten kaikki muutkin pelaajat.

En tässä kohdista mitään ketään yksittäistä henkilöä kohtaan, kukaan ei sitä ole ansainnut mutta heitän ilmoille tällaisen pointin liittyen tähän ennakkoasetelmakeskusteluun.

Itse huomisen pelistä tulee mieleen että alkais jo kun koko puolitoista viikkoa odottanut tätä sarjaa alkavaksi. Onpahan kutkuttavan hyvä sarja tulossa ennakkoon ja Hippos vaikuttaisi olevan lähes loppuunmyyty näissä kahdessa ensimmäisessä kotipelissä.

Tervetuloa maalle kaupunkilaiset!
 

Stigu

Jäsen
Itselleni tämä HIFK-Jyp-sarja on oikeastaan kaikkein mielusin, sillä vastakkain on oma suosikkijoukkueeni + #1 symppisjoukkue Jyp. Eli tappio Jypille vituttaa vamaan kaikkein vähiten tässä Liigassa. Liian vähän on tullut jyväskyläläisten otteita seurattua tällä kaudella, mutta CHL-voitto ja tuo helvetin kova hyökkäysarsenaali ovat kyllä aika kovaa valuuttaa pleijareissa. Tuolla on about 10 hyökkääjää, jotka ottaisin ilomielin IFKhon milloin tahansa.

Toisaalta, jos miettii, että pleijareissa pärjää se, joka hoitaa molempien maalien edustat mallikkaasti, niin ainakaan ennakkoasetelmissa IFK ei hirveästi kalpene. Mulle on ollut yllätys, miten varsinkin meidän pakisto ja sen mikkihiirisiipi ovat viime kuukausina siivonneet oman maalin edustan. Toivottavasti tuo trendi jatkuu pleijareissa.

Valmentajapuolella Virtanen on tosiaankin tuntunut petranneen, meillä taas Selinin track record kovissa matseissa on aika nolo.

No, toivotaan värikästä, pitkää ja rehtiä sarjaa. Alkais jo.
 

444

Jäsen
En ole kyllä minä se jolla tässä meni pointti ohi. Tämä koko lainattu teksti ei koske tikullakaan siihen, mistä olen itse puhunut. Sinulle ei sitten kertakaikkiaan mene jakeluun, että missä on se ratkaiseva ero ennakoinnin ja vertailun välillä. Ennakointiin voi liittyä vertailua, mutta lähtökohtaisesti sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa. Se fakta, että alat kutsumaan tätä tarkennusta semanttiseksi vatkaukseksi on suorastaan idioottimaista. Kyse ei ole kahdesta termistä, jotka ovat edes lähellä toisiaan merkityksensä suhteen. Jos joku tässä nyt lähtee turhaan vatkaamaan semantiikasta, niin se olet sinä. Enkä ymmärrä miksi siitä piti lähteä vänkäämään, jos oikeasti ymmärtäisit mitä täällä kirjoitan.

Jos sinusta tuo ottelu ei ole eritiysen relevantti, niin sinulla on täysi oikeus ajatella niin. Jokainen näkee tavallaan, että mikä on relevanttia ja mikä ei. Ennakoinnista kun puhutaan, niin ei varsinaisesti ole kyse mistään raudanlujasta tieteestä, jossa on vain yksi tapa toimia tai vain tietyillä asioilla on merkitystä. Eri ihmiset näkevät eri asioiden merkityksen erilaisiksi, ja vasta sitten otteluiden alkaessa näemme käytännössä, että miten hommassa käy. Melkoista huuhaata tämä on, ja yksittäisten huuhaa-asioiden nostaminen esille jotenkin kummallisina asioina on lähinnä sitä kuuluisaa pilkun nussimista, johon tässä nyt sitten tyhmyyttäni päätin puuttua.

Jos itse päädyt käyttämään väärää termiä väärässä paikassa, josta sinulle sitten huomautetaan, niin olisi huomattavasti järkevämpää todeta oma virhe, kuin lähteä vänkäämään vastaan väkisin. Karisee kirjoittajan arvostus hyvin nopeasti, jos ei tällaisia pieniäkään virheitä kykene myöntämään. Ihan itse tästä nyt sitten sopan päädyit keittämään, kun homma olisi ollut hoidettavissa tyylikkäästi ja helposti pois päiväjärjestyksestä.
Sulla on täysi oikeus pitää omasta kannastasi kiinni ja ”olla oikeassa”, mikä on itsellesi ilmeisesti erityisen tärkeää. Ei sitä ole kukaan sinulta ottamassa pois. Yritin kohteliaasti kertoa oman kantani, sinä päätit lähteä henkilökohtaisemmalle linjalle. Sekin sinulle sallittakoon. Saat myös olla sitä mieltä, että minä olen väärässä, mikäli ehto maailmanrauhalle on se, että muut kumartuvat mahtisi edessä. Se ei muuta mitään, sillä pidän itse kiinni omasta kannastani, että yksittäisen pelin, keskellä runkosarjaa, merkitys pudotuspelisarjalle on niin mitätön, että ei ole merkitystä analysoitko vai vertaatko asioita. Täysin yhdentekevää, semanttista vatkausta.

Oma kirjoitteluni tähän ketjuun päättyy sillä hetkellä, kun kiekko putoaa jäähän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulla on täysi oikeus pitää omasta kannastasi kiinni ja ”olla oikeassa”, mikä on itsellesi ilmeisesti erityisen tärkeää. Ei sitä ole kukaan sinulta ottamassa pois. Yritin kohteliaasti kertoa oman kantani, sinä päätit lähteä henkilökohtaisemmalle linjalle. Sekin sinulle sallittakoon. Saat myös olla sitä mieltä, että minä olen väärässä, mikäli ehto maailmanrauhalle on se, että muut kumartuvat mahtisi edessä. Se ei muuta mitään, sillä pidän itse kiinni omasta kannastani, että yksittäisen pelin, keskellä runkosarjaa, merkitys pudotuspelisarjalle on niin mitätön, että ei ole merkitystä analysoitko vai vertaatko asioita. Täysin yhdentekevää, semanttista vatkausta.

Oma kirjoitteluni tähän ketjuun päättyy sillä hetkellä, kun kiekko putoaa jäähän.
Tässä ei ole kyse mistään omasta kannasta tai mielipiteistä, vaan faktoista. Ongelma on juuri siinä, että yrität vääntää faktoista jotain asioita, joista voi olla eri mieltä. Ja ei, en puhu tässä viestissä sanallakaan tuosta CHL-asiasta.

Minulla ei ole mielipidettä ajamaani asiaan, vaan pelkästään faktaa siitä miten asia on. Se, että sinä alat jankkaamaan semantiikasta sellaisessa kohdassa, jossa sille ei ole mitään aihetta, on ihan sinun oma syysi. Jos lähdet turhaan väittämään vastaan ja et kykene myöntämään omia virheitä millään tavalla, niin saat syyttää siitä ihan vain itseäsi.

Edelleen, kyse ei ole semanttisesta vatkauksesta, jos käytät väärää sanaa väärässä paikassa. Kyse kun ei ole kahdesta sanasta, jotka tarkoittavat lähellekään samaa asiaa. Olet täysin kykenemätön myöntämään omia virheitä, joten olet täysin kykenemätön sellaiseen keskusteluun, jota tältä keskustelupalstalta toivon. Odotin todellakin, että olisit heti myöntänyt oman virheesi, mutta en olisi puuttunut koko asiaan, jos olisin tiennyt millaiseksi väännöksi aiot asian väkisin kääntää, kun keskustelutaidot ovat olemattoman huonot. Onneksi minun ei tarvitse sinunkaan viestejäsi tällä palstalla enää katsella, kun käyttäjien estäminen on mahdollista. Siihen toimintoon olen aiemminkin joutunut pari kertaa turvautumaan, mutta annetaan vielä yksi mahdollisuus sille, että tällä kertaa ei tarvitse.

On se uskomatonta mihin tilanne voi ajautua, kun joku lähtee vääntämään kättä mitättömistä asioista. Ja ihan vain tiedoksi, että minun asiallisen vastaukseni täysin aiheeton leimaaminen semanttiseksi vatkaukseksi ei todellakaan ole kohteliasta tai asiallista. Voit yrittää perustella itsellesi, että et ole syyllinen tähän täysin mitättömään vatkaukseen ja turhaan keskusteluun, mutta valettahan se on.

Pahoittelen syvästi tätä offtopicia omalta osaltani ja lopetan sen tähän. En olisi osannut kuvitellakaan, että keskustelu voisi tähän johtaa, mutta otan herkästi henkilökohtaisuutena sen, jos asiallisia viestejäni lähdetään leimaamaan aiheetta joksikin, mitä ne eivät ole.
 

Eduuz21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Winnipeg Jets
Yhdestä asiasta saatiin CHL:ssä näyttöä, ja se ei ole ihan pieni juttu: Virtanen on kehittynyt aiempiin kausiin nähden ja parissa ratkaisupelissä JYP voitti pitkälti siksi, että se muokkasi pelaamistaan suhteessa vastustajaansa.

Kaikki puhuvat Heiskasesta ja Suomelasta. Oikeasti koko kausi on mennyt JYPillä niin, että mitä kovempi paikka, sitä kovempi Immosen Jakke. Tämä on kokeneiden pelaajien sarja, mä povaan.

Juurikin näin. Immonen on ottanut isoa roolia isoissa matseissa ja tuo hänen ketjunsa on muutenkin kuin luotu playoffeihin. Laidoilla fyysiset ja hyvin liikkuvat Nättinen ja Tuppurainen, jotka kyllä jaksavat pitkiä fyysisiä kulmavääntöjä HIFK-pakkeja vastaan ja osaavat luoda maalipaikkoja itselleen ja toisille. Ketju oli tehokas ja parhaana päivänään pitelemätön jo runkosarjassa ja näkisin tämän olevan vaikeammin pysäytettävä kalusto kuin Suomelan koostumus.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Täällä on spekuloitu, onko chl:n voitolla merkitystä jyp-hifk sarjassa. Minusta on, tässä perustelu:.

Samoilla linjoilla. CHL todistaa enemmän suhteessa joukkueen omaan tekemiseen kuin suhteessa tulevaan vastustajaan. Eli merkitystä ei sitä kautta voi täysin mitätöidä tulevankaan osalta.
 

444

Jäsen
Tässä ei ole kyse mistään omasta kannasta tai mielipiteistä, vaan faktoista. Ongelma on juuri siinä, että yrität vääntää faktoista jotain asioita, joista voi olla eri mieltä. Ja ei, en puhu tässä viestissä sanallakaan tuosta CHL-asiasta.

Minulla ei ole mielipidettä ajamaani asiaan, vaan pelkästään faktaa siitä miten asia on. Se, että sinä alat jankkaamaan semantiikasta sellaisessa kohdassa, jossa sille ei ole mitään aihetta, on ihan sinun oma syysi. Jos lähdet turhaan väittämään vastaan ja et kykene myöntämään omia virheitä millään tavalla, niin saat syyttää siitä ihan vain itseäsi.

Edelleen, kyse ei ole semanttisesta vatkauksesta, jos käytät väärää sanaa väärässä paikassa. Kyse kun ei ole kahdesta sanasta, jotka tarkoittavat lähellekään samaa asiaa. Olet täysin kykenemätön myöntämään omia virheitä, joten olet täysin kykenemätön sellaiseen keskusteluun, jota tältä keskustelupalstalta toivon. Odotin todellakin, että olisit heti myöntänyt oman virheesi, mutta en olisi puuttunut koko asiaan, jos olisin tiennyt millaiseksi väännöksi aiot asian väkisin kääntää, kun keskustelutaidot ovat olemattoman huonot. Onneksi minun ei tarvitse sinunkaan viestejäsi tällä palstalla enää katsella, kun käyttäjien estäminen on mahdollista. Siihen toimintoon olen aiemminkin joutunut pari kertaa turvautumaan, mutta annetaan vielä yksi mahdollisuus sille, että tällä kertaa ei tarvitse.

On se uskomatonta mihin tilanne voi ajautua, kun joku lähtee vääntämään kättä mitättömistä asioista. Ja ihan vain tiedoksi, että minun asiallisen vastaukseni täysin aiheeton leimaaminen semanttiseksi vatkaukseksi ei todellakaan ole kohteliasta tai asiallista. Voit yrittää perustella itsellesi, että et ole syyllinen tähän täysin mitättömään vatkaukseen ja turhaan keskusteluun, mutta valettahan se on.

Pahoittelen syvästi tätä offtopicia omalta osaltani ja lopetan sen tähän. En olisi osannut kuvitellakaan, että keskustelu voisi tähän johtaa, mutta otan herkästi henkilökohtaisuutena sen, jos asiallisia viestejäni lähdetään leimaamaan aiheetta joksikin, mitä ne eivät ole.
Sä et siis edelleenkään ymmärrä, että me puhutaan eri asiasta. Yritin jo kertaalleen asian sulle avata, mutta ei auennut.
Sä haluat takertua mun käyttämään eri termiin, ja tehdä siitä koko homman ytimen. Mä totean, että sillä ei ole mitään merkitystä, vaan homman ydin on siinä, että yhdestä yksittäisestä pelistä yritetään vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä.
Kaksi täysin eri asiaa. Eri mieltä oleminen ei ole oikeassa tai väärässä olemista. Turha siitä on suuttua.

Asia on minun osaltani loppuun käsitelty. Ole hyvä, saat viimeisen sanan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sä et siis edelleenkään ymmärrä, että me puhutaan eri asiasta. Yritin jo kertaalleen asian sulle avata, mutta ei auennut.
Sä haluat takertua mun käyttämään eri termiin, ja tehdä siitä koko homman ytimen. Mä totean, että sillä ei ole mitään merkitystä, vaan homman ydin on siinä, että yhdestä yksittäisestä pelistä yritetään vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä.
Kaksi täysin eri asiaa. Eri mieltä oleminen ei ole oikeassa tai väärässä olemista. Turha siitä on suuttua.

Asia on minun osaltani loppuun käsitelty. Ole hyvä, saat viimeisen sanan.
Kiitos ja hyvästi, sinulta ei sitten löytynyt halua käsitellä tätä asiallisesti loppuun, vaikka kuinka yritin. Et missään vaiheessa myöntänyt omaa virhettäsi tai pahoitellut edes etäisesti sitä, mikä tämän sopan aloitti. CHL-asian osalta annoin viimeisen korteni jo muutama viesti sitten. Panoksesi tällä palstalla on minun osaltani nähty.

Vituttaa tällaiseen offtopiciin vetäminen, joka lähtee normaalista vastauksesta normaaliin viestiin, joka koskee ketjun aihetta. Kun ei ole molemminpuolista halua keskustella asiallisesti, niin tässä sitä ollaan. Noh, näin sitä askel kerrallaan pääsen minäkin kohti sitä jatkoaikaa, jota itse haluan lukea.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onneksi se huomenna alkaa, tässähän alkaa odotukset kasvamaan tunti tunnilta sarjaa kohtaan! Toivottavasti myös tuomarit vetävät hyvin eikä niistä tarvitsisi kertaakaan avautua, selvät rikkeet heti alusta lähtien pois niin hyvä tulisi.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ihanaa huomenna se vihdoin alkaa! Todella hyvä mittari saadaan traktoreista ja omissa papereissa ollaan hienoinen altavastaaja.
Pelien uskon olevan vauhdikkaita ja ennenkaikkea viihdyttäviä. Kaikki elementit on kasassa mahtavalle poffisarjalle ja toivottavasti paremmuus otteluissa ratkeaa rehdisti, eikä millään tuomarien tötöilyillä taas.

Onnea taisteluun JYP! (sitä te tarviitte :p) Parempi voittakoon!
 

Hexa

Jäsen
Olen edelleenkin hieman yllättynyt, että JYP nähdään niin selvänä ennakkosuosikkina ”asiantuntijoiden” toimesta. Minusta asetelma on huomattavasti tasaisempi mitä asiantuntijoiden lausunnot ennakoivat, koska molemmilla joukkueilla on paljon juuri pudotuspeleihin sopivia pelaajia. Vai yritetäänkö näillä arvioilla tarkoituksella kasata JYPin niskaan ennakkosuosikin paineita, eli onko tämä joku median juoni. Aiemmin JYPille on sopinut paremmin nimenomaan altavastaajan asema. Runkosarjan pisteet voidaan kuitenkin unohtaa mielistä viimeistään nyt ja otteluihin lähdetään puhtaalta pöydältä. Ottelusarjan voiton avainsanoina tulevat olemaan laadukas työnteko ja työmäärä sekä tahto. Mitään ei saa ilmaiseksi. Jos IFK:n maalivahdit ja puolustus onnistuvat tylsyttämään JYPin kärkihyökkääjien maalintekoyritykset tehokkaasti, niin ei tule helppoa. Pudotuspeleissä voi myös löytyä yllättäviä ratkaisijoita, ei aina ne tutut pistetepörssin kärkinimet. Tähän hetkeen on kuitenkin koko kausi tähdätty. Pian selviää kumman joukkueen pelitapa ja pelaajat on saatu viritettyä paremmin iskuun.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Yllättävän hyvää peliä on nähty jo tähän mennessä pudotuspeleissä. Kovaa kaiken kentälle jättävää tahtoa voittaa ja hienoja suorituksia. Erinomainen kiekkokevät on menossa. Ja paras on vielä edessä. Sarjataulukkohan sen kertoo, tässä ollaan nyt tasaisimman parin äärellä.

JYP on kunnioitettava vastus. Voitto Växjössä oli todella hieno ja CHL:n mestaruus on todellinen saavutus. Sen mukavampaa on voittaa tämä sarja :)

Hyvää peliä, vääntöä, vähän väriä ja Sinuhea avauskiekon kanssa kylään odotellessa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veltsu on johdattanut JYPin tasaisesti vuosi toisensa jälkeen pudotuspeleihin, mutta aina on matka tyssännyt välieriin (pl. ET ja CHL kumpainenkin kerran). Atulla taasen hieman huonompi track record näissä poffi-peleissä.

Atulla on kiistatta huonot tilastot playoffeista. Toisaalta eipä hän ole kuin kerran lähtenyt ennakkosuosikkina playoffeihinkaan, eli viime keväänä, ja noissa puolivälierissä meillä oli kyllä TPS:ää parempi rosteri jalkeilla. Ennen TPS-pestiä Selin on ollut lähinnä sellaisten joukkueiden valmentajana, joille on ollut lottovoitto päästä edes säälipoffeihin, tai KHL:n tapauksessa playoffeihin. Varmasti Selin on tehnyt virheitä playoffeissa, ja esim. viime kevään puolivälierissä TPS pelasi varsin yksipuolisesti pelitavan osalta. Toivottavasti tässä sarjassa Selin uskaltaa rohkeammin reagoida pelitavallisella puolella. Varsinkin se vierasryöstö Jyväskylästä vaatinee sitä, että taktiset valinnat menee nappiin, eikä Jyväskylässä välttämättä kannata pelata läheskään samoilla taktisilla valinnoilla kuin kotona Nordiksella.

Mielenkiintoista nähdä, lähteekö IFK huomenna hyökkäysalueen puolustuspelissä (HAPP) sellaisella puolipassiivisella taktiikalla liikenteeseen, eli ei välttämättä karvata ihan ääriagressiivisesti, vaan paikan tullen vetäydytään korkeaan ohjauspeliin, tai jopa keskialueen träppiin. Tuo aavistuksen passiivisempi hyökkäysalueen puolustuspeli voi olla siinä mielessä hyvä veto, että sillä olisi mahdollista saada JYP:n suorahyökkäyksistä paras terä pois. Jos IFK lähtee pelaamaan täysin nopealla rytmillä sellaista hassunhauskaa coast-to-coast -lätkää, niin siinä on aika suuri riski jäädä toiseksi JYP:iä vastaan. JYP:n hyökkäyskaluston terävää kärkeä vastaan ei kannata lähteä maalintekokilpailuun.

Tuo IFK:ta koskien mainitsemani puolipassiivinen HAPP ei tarkoita mitään Marjamäkiläistä träppiä, jossa pelaajat mittaa viivottimella itselleen oikeat paikat keskialueelta, ja sitoo välillä luistimennauhoja kiinni, vaan IFK on pelannut varsinkin vieraissa korostetun kaksivaiheista karvauspeliä. Kun kiekko hävitään, pyritään antamaan nopea ja agressiivinen paine, jos ollaan liian kaukana vastustajan kiekollisesta, niin vetäydytään tarvittaessa siihen hyökkäysalueen ohjauspeliin, jossa minimoidaan vastustajan mahdollisuus ylivoima- tai tasavoimahyökkäykseen.

JYP tulee varmasti huomenna hurrikaanin lailla päälle, sen mitä olen JYP:n peliä tällä kaudella nähnyt, niin aika tutuilla Virtasen resepteillä mennään edelleen. Huomenna IFK:lla ei saa olla yhtään mikkihiirtä jäällä, JYP haluaa varmasti näyttää heti alussa, mistäpäin tässä sarjassa tuulee.

Hienoa saada heti A-luokan viihdettä jo puolivälierissä. Veikkaan sarjan päättyvän JYP:lle 4-2 tai 4-3. Vierasryöstö Jyväskylästä on helvetin ison työn takana, ja toisaalta vaikka sellainen saataisiin, JYP voi hyvinkin kaataa IFK:n puolestaan Nordiksella. Toivottavasti tämän sarjan aikana ei jouduta liikaa mussuttamaan tuomareista, eli toivotaan hyvää ja tasapuolista linjaa. Jos linja on edes jokseenkin sama kuin kahdessa ensin pelatussa puolivälierässä, niin aika sallivalla linjalla ilmeisesti mennään (sen mitä Ruudusta matseja vilkuilin), ja se salliva linja sopii kyllä ihan molemmille joukkueille.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Atulla on kiistatta huonot tilastot playoffeista.

Mielenkiintoista nähdä, lähteekö IFK huomenna hyökkäysalueen puolustuspelissä (HAPP) sellaisella puolipassiivisella taktiikalla liikenteeseen, eli ei välttämättä karvata ihan ääriagressiivisesti, vaan paikan tullen vetäydytään korkeaan ohjauspeliin, tai jopa keskialueen träppiin. Tuo aavistuksen passiivisempi hyökkäysalueen puolustuspeli voi olla siinä mielessä hyvä veto, että sillä olisi mahdollista saada JYP:n suorahyökkäyksistä paras terä pois.

JYP pelaa hyvin passiivisagressiivista kiekkoa, tuo ylläoleva haisee hyvinkin oikealta. Jyppi on todella sitkeä puolustuksessa ja lähtee erittäin terävästi vastaan. Hienoa sitkeyttä joukkue esitti vaikkapa siinä CHL finaalissa. Joukkueessa on myös todella paljon taitoa ja se on fyysisesti erinomaisessa iskussa. Sellaisessa kun KIHUn keitoksilla vain pääsee, missä ne Lahdessa kiinni jääneen hiihtojoukkueen lääkärit olikaan töissä :)

Atulla on näytön paikka, nyt on palikat millä voisi näyttää. Hienoa sarjaa odotellessa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoilla linjoilla. CHL todistaa enemmän suhteessa joukkueen omaan tekemiseen kuin suhteessa tulevaan vastustajaan. Eli merkitystä ei sitä kautta voi täysin mitätöidä tulevankaan osalta.

Antaisin tuolle CHL voitolle enemmän arvoa, jos se olisi ollut ottelusarja, eikä yksittäinen ottelu. Mutta olen samaa mieltä, että kyllä se oman joukkueen pelaamisesta jotain todistaa, sen että JYP pystyy yksittäisessä ottelussa pelaamaan ihan Euroopan huipputasolla. Pitkässä ottelusarjassa en antaisi tuolle kuitenkaan kovin suurta arvoa, kuten tuskin moni muukaan tästä aiheesta kirjoittanut.

Miten sitten kuitenkin esimerkiksi maalivahteja voidaan vertailla runkosarjan tilastojen perusteella? Eivätkö nekin tilastot ole nimenomaan runkosarjasta eivätkä siis ole samasta maailmasta pudotuspelien kanssa? Maalivahditkin voivat pelata eri tavalla pudotuspelejä kuten kaikki muutkin pelaajat.

Joo toki ne pudotuspelit ovat tavallaan oma maailmansa myös maalivahtipelin kannalta. Se miksi tilastot ja peliesitykset paljolti ennakoivat myös maalivahtien mahdollista playoffien tasoa, on mielestäni siksi, että aika harvoin nähdään maalivahtien ''sulamisia'' playoffeissa, ja varmaan (mutu) suurimmaksi osaksi ne maalivahdit vetää melko samalla tasolla kuin vetivät runkosarjassa. Tässäkin ehkä se runkosarjan lopun vire on suurimmassa arvossa. Toki löytyy myös niitä maalivahteja, joilla on tapana playoffeissa jopa nostaa tasoaan sieltä runkosarjasta. Tomi Karhunen oli ainakin yksi noista, muita Liigassa pelanneita ei äkkiseltään tule mieleen.

IFK:n maalilla Lankinen ja Engren ovat jo urallaan aiemmissa playoffeissa tasonsa ja henkisen kanttinsa näyttäneet, ja vaikea uskoa että nytkään kummankaan taso merkittävästi tippuisi. Olkinuoran osalta te JYP-fanit osaatte sanoa paremmin, sen mitä viime kevättä muistelen, niin ei hän huono ollut KalPaa vastaan?

Heitän tähän loppuun vielä tämän sarjan ''villikortti maalivahdin'', eli Engrenin. Lankinen lähtee IFK:n 1.veskana sarjaan, koska Engrenin taso aavistuksen tipahti talvikaudella, ja Lankinen taas oli huipputasolla heti loukkaantumisensa jälkeen. Vaikkei Engren ollut talvikaudella läheskään niin tasainen kuin Lankinen, niin Engrenillä voi edelleen olla varastossa niitä iltoja, kun seisoo päällään ja torjuu kaiken, jopa niitä mahdottomia. Tuollaiselle illalle olisi tilausta varsinkin Jyväskylässä, jossa maalivahti tarvitsee usein matsien jälkeen kolme kylmää suihkua ja jääkylvyn siihen päälle. Lankinen varmaan aloittaa sarjan, ja jos hyvin lähtee käyntiin niin saattaa pelata myös kotona. Viimeistään game 3:sessa maalilla nähdään Engren, ja en olisi yllättynyt, vaikka kokeneempi kettu alkaisi vielä kertaalleen harrastamaan päälläseisontaa. Toisaalta en olisi myöskään yllättynyt vaikka JYP laukoisi hänet 15 minuutin jälkeen vaihtoon, IFK-pakiston suosiollisella avustuksella.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Antaisin tuolle CHL voitolle enemmän arvoa, jos se olisi ollut ottelusarja, eikä yksittäinen ottelu. Mutta olen samaa mieltä, että kyllä se oman joukkueen pelaamisesta jotain todistaa, sen että JYP pystyy yksittäisessä ottelussa pelaamaan ihan Euroopan huipputasolla. Pitkässä ottelusarjassa en antaisi tuolle kuitenkaan kovin suurta arvoa, kuten tuskin moni muukaan tästä aiheesta kirjoittanut.



Joo toki ne pudotuspelit ovat tavallaan oma maailmansa myös maalivahtipelin kannalta. Se miksi tilastot ja peliesitykset paljolti ennakoivat myös maalivahtien mahdollista playoffien tasoa, on mielestäni siksi, että aika harvoin nähdään maalivahtien ''sulamisia'' playoffeissa, ja varmaan (mutu) suurimmaksi osaksi ne maalivahdit vetää melko samalla tasolla kuin vetivät runkosarjassa. Tässäkin ehkä se runkosarjan lopun vire on suurimmassa arvossa. Toki löytyy myös niitä maalivahteja, joilla on tapana playoffeissa jopa nostaa tasoaan sieltä runkosarjasta. Tomi Karhunen oli ainakin yksi noista, muita Liigassa pelanneita ei äkkiseltään tule mieleen.

IFK:n maalilla Lankinen ja Engren ovat jo urallaan aiemmissa playoffeissa tasonsa ja henkisen kanttinsa näyttäneet, ja vaikea uskoa että nytkään kummankaan taso merkittävästi tippuisi. Olkinuoran osalta te JYP-fanit osaatte sanoa paremmin, sen mitä viime kevättä muistelen, niin ei hän huono ollut KalPaa vastaan?

Heitän tähän loppuun vielä tämän sarjan ''villikortti maalivahdin'', eli Engrenin. Lankinen lähtee IFK:n 1.veskana sarjaan, koska Engrenin taso aavistuksen tipahti talvikaudella, ja Lankinen taas oli huipputasolla heti loukkaantumisensa jälkeen. Vaikkei Engren ollut talvikaudella läheskään niin tasainen kuin Lankinen, niin Engrenillä voi edelleen olla varastossa niitä iltoja, kun seisoo päällään ja torjuu kaiken, jopa niitä mahdottomia. Tuollaiselle illalle olisi tilausta varsinkin Jyväskylässä, jossa maalivahti tarvitsee usein matsien jälkeen kolme kylmää suihkua ja jääkylvyn siihen päälle. Lankinen varmaan aloittaa sarjan, ja jos hyvin lähtee käyntiin niin saattaa pelata myös kotona. Viimeistään game 3:sessa maalilla nähdään Engren, ja en olisi yllättynyt, vaikka kokeneempi kettu alkaisi vielä kertaalleen harrastamaan päälläseisontaa. Toisaalta en olisi myöskään yllättynyt vaikka JYP laukoisi hänet 15 minuutin jälkeen vaihtoon, IFK-pakiston suosiollisella avustuksella.

Kyllähän CHL:ssä pelattiin myös ns. minisarjoja ennen finaalia. Toki itse tarkoitan sitä matkaa neljännesvälieristä finaaliin, enkä yksittäistä ottelua kun puhun CHLn voitosta. JYP pystyi itseasiassa aika monta ottelua pelaamaan Euroopan huipputasolla. Sinne kun ei vain arvota niitä kahta joukkuetta finaliin.

Enää huominen ja vihdoin alkaa. Tuskastuttavan hitaasti mennyt aika. Kiitos itseltänikin vielä asiallisesta keskustelusta täällä molemminpuolin. Eiköhän se tästä enemmä tai vähemmän ala sitten repeilemään, mutta se onkin aivan luonnollista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo hieman erikoisesti monet tuntuvat muistavan ja ajattelevan vain tuota yhtä CHL-finaalia, ja se matka finaaliin asti sitten unohtuu kokonaan. Isoa merkitystä tuolla CHL:llä ei ole tämän ottelusarjan kannalta, mutta jotain pientä se kertoo JYPin joukkueesta ja sen kyvystä suoriutua kovassa paikassa. Muita liigajoukkueita ei ole tällä kaudella vielä samaan tapaan oikeastaan testattu, joten vertailua on aika turha harrastaa. Paljoa se ei kerro, mutta sen mitä kertoo, niin positiivisen puolelle JYPin kannalta jäädään.

Mutta onneksi huomenna päästään tositoimiin. Joka kevät samaan tapaan meinaavat jutut loppua kesken, kun tauko runkosarjan jälkeen on kohtalaisen pitkä. Pian meillä on ihan oikeasti keskustelun aiheita riittävästi.

Sellainen toive muuten HIFK-kannattajien suuntaan, että toivottavasti teitäkin näkee tässä ketjussa ottelusarjan aikana. Teillä on ihan ymmärrettävä, mutta vastustajan kannattajien kannalta harmittava tapa vetäytyä omaan osioon pohtimaan asioita - etenkin, jos ottelut päättyvät tappioon. Muistan kuinka tämä pisti meidän joukkueiden edellisen sarjan aikana turhauttamaan, kun jäätiin aika usein ottelusarjan ketjussa keskustelemään JYP-kannattajien kesken. Teillä on kuitenkin yleensä paljon sanottavaa ja hyvääkin analysointia tarjolla, jota olisi kiva lueskella tästä ketjusta, ettei tarvitse lähteä vieraisiin pöytiin kurkkimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän CHL:ssä pelattiin myös ns. minisarjoja ennen finaalia. Toki itse tarkoitan sitä matkaa neljännesvälieristä finaaliin, enkä yksittäistä ottelua kun puhun CHLn voitosta. JYP pystyi itseasiassa aika monta ottelua pelaamaan Euroopan huipputasolla. Sinne kun ei vain arvota niitä kahta joukkuetta finaliin.

Toki näin, muotoilin huonosti, tarkoitin tuossa kontekstissa puhtaasti tuota finaalia. CHL playoffeissa Tapparan kaadoitte ja se oli hyvä suoritus, toisaalta niin on IFK:kin kaatanut 3 kertaa tällä kaudella (toki eri merkeissä), ja noita kahta Tsekin sarjan joukkuetta en itse miellä ''Euroopan huipputasoksi'', vaikka hyvä tasoista lätkää senkin sarjan kärjessä pelataan. Tästä syystä painotan tuota Växjön kaatoa hieman eri valossa, vaikka se vain yksi matsi olikin. Tämä riittää mun puolesta tästä aiheesta.

Sellainen toive muuten HIFK-kannattajien suuntaan, että toivottavasti teitäkin näkee tässä ketjussa ottelusarjan aikana. Teillä on ihan ymmärrettävä, mutta vastustajan kannattajien kannalta harmittava tapa vetäytyä omaan osioon pohtimaan asioita - etenkin, jos ottelut päättyvät tappioon. Muistan kuinka tämä pisti meidän joukkueiden edellisen sarjan aikana turhauttamaan, kun jäätiin aika usein ottelusarjan ketjussa keskustelemään JYP-kannattajien kesken.

Hyvä pointti. Muistan tämän saman tapahtuneen useammassa sarjassa. Lupaan omalta osaltani tässä ketjussa kirjoitella, vaikka tulisi peleissä oikein huolella kyytiä, poislukien ehkä lauantai jolloin on joskus vähän liikaa promilleja. Samaa voi ikävä kyllä sanoa perjantaista.

Sekin on hyvä muistaa, ettei mikään estä kirjoittamasta toisen osioon. Jatkoajassa pyydellään herkästi anteeksi vieraisiin pöytiin huutelua, rohkeasti nyrkkiä toisen pöytään jos on selvä fiilis siitä, että on jotain annettavaa.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän ristiriitaisin miettein tässä odotellaan pelejä alkavaksi. Kausi alkoi hyvin, mut ekan 10 pelin jälkeen JYPin pelejä leimasi epätasaisuus. Hyviä esityksiä seurasi käsittämättömiä "ohipelejä" ennakkoon heikompia vastaan. Näitä toki tulee kaikille, mutta JYPille jostain syystä niitä on tällä kaudella tullut paljon normaalia enemmän. 0-5, 1-6 jne tuloksia on harvemmin viime vuosina nähty.

Monet sanoivat täällä että johtuu siitä ettei JYPin konkarit innostu kaikista peleistä, mutta sehän nyt vaan osoittaisi ammattimaisuuden puutetta, jos se toistuvaa on. Toisaalta taas hyvä 2kk jakso joulukuun puolesta välistä eteenpäin toi toivoa siihen, että hei, kyllä me ollaan ihan mestarisuosikkeja tässä sarjassa. Tuli CHL -voittoa ja oli 11-12 ottelun kotivoittoputki yms. Sitten tuli vielä olympiatauko ja JYPikin pääsi huilaamaan ja reenaamaan pitkästä aikaa, joten kaiken piti olla kunnossa. Kakkossija ihan omissa käsissä, mutta mitä tapahtui olympiatauon jälkeen, niin yllätti kyllä ainakin minut. Panosta oli joka pelissä, alla hyvä tauko, kaiken piti olla hyvin, mtuta sitten neljään peliin kolme tappiota. Siinä vaiheessa kakkossija karkasi. Kyse ei ainakaan ollut siitä, etteikö myös kokeneiden mielestä pelit olis tärkeitä, joten se syy voidaan haudata. Tauon jälkeen saatiin voitot Kookoo:sta x2 ja Ässistä. Hiphei.

Jos saadaan se sama meininki, mikä oli silloin vuodenvaihteen molemmin puolin, niin HIFK:lla ei ole palaa tässä sarjassa, mutta jos otteet jatkuu sellaisina kun ne oli runkosarjan lopussa, tai mitä ne oli melkein koko syyskauden, niin tässä voi käydä miten vain. Hyökkäysvoimaa meillä kyllä riittää, mutta puolustuspelaamisen ja OlkiJussin pitää olla jatkuvasti A-luokkaa, muuten tulee turhan tiukkaa. Se tässä suurin kysymysmerkki onkin. OlkiJussi on pelannut välillä todella hyvin (kuten jokainen liigamaalivahti jossain vaiheessa pelaa), mutta sitten on tullut pitkin kautta hirveitä hörppyjä. Siis oikeasti sellaisia, mitä normaalisti tulee mokelle pari kaudessa, niin niitä on tullut varmaan kymmenkunta. Niihin ei vaan enää ole varaa.

Ensimmäisellä pelillä on mun mielestä erityisestä tässä puolivälieräsarjassa suurempi merkityst kuin normaalisti. Jos saadaan hyvä alku, OlkiJussi pelaa varman pelin ja sitä kautta saadaan luottoa omaan tekemiseen, niin hyvä. Mut jos sinne lirahtaa helpohko, eikä joukkue muutenkaan saa peliä rullaamaan (kuten tällä kaudella on aina taukojen jälkeen käynyt), niin onpahan pikkasen verran paha lähtee tappio niskassa Helsinkiin perjantaina.

Joka tapauksessa uskon että JYPi tästä itsensä jatkoon kairaa, mutta toivon ettei se tapahdu vasta 7. pelissä, koska se on melkein mille tahansa joukkueelle kuolinisku, jos joutuu lähtee väsyneenä levännyttä joukkuetta vastaan.

Let the games begin!
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt ollaan sen verran jännän äärellä että eipä tullut pahemmin nukuttua eli tänään se alkaa. JYP lähti kauteen tavoitteenaan voittaa CHL- ja Suomen mestaruus ja nyt 73 peliä myöhemmin hyvältä näyttää. JYPillä on kasassa niiiin hyvä joukkue, ehkä jopa kaikkien aikojen paras JYP joukkue että mikä muu sijoitus kuin mestaruus on karmea pettymys. Joukkueesta saa oikein hakemalla hakea heikkouksia. Itse en laskisi edes maalivahti peliä sellaiseksi. Olkinuora todisti Trinécin rumputulessa ja Växjössä että kovassa paikassa hän pystyy antamaan joukkueelle mahdollisuuden voittaa. Hyökkäyksestä löytyy tulivoimaa niin paljon että on täysin makuasia mitä JYPin kolmesta ekasta ketjusta voisi pitää ykkösketjuna. Ja kun se nelonenkin on sen verran hyvä. JYPillä on mahdollisuus peluuttaa kaikkia ketjuja sen verran tasaisesti että ylikuormitusta ei pääse syntymään samaan tahtiin kuin vastustajilla. Puhumattakaan nyt puolustuksesta joka sekään ei mitenkään pöllömpi ole. Tämä on siis se kausi kun välierä- ja euro-Virtasesta tulee myös Suomen mestari Virtanen päävalmentajana. Luotto omaan joukkueeseen on todella korkealla tasolla :)

IFK:n pahin vihollinen on IFK itse. Eli vaikka se ei enää pelaa brändin mukaista kiekkoa. On IFK edelleen SE joukkue jonka kaikki haluavat aina voittaa. Tämä on myös IFK:n etu sillä edellä mainitusta johtuen joukkue saa kauden aikana eniten liigassa ns. kovia pelejä alle ennen playoffeja. On siis aivan käsittämätöntä tumpelointia ottaen huomioon IFK:n resurssit ettei menestystä ole tullut enemmän. Kaikki asiantuntijat Helsingin ulkopuolella ovat olleet liikuttavan yksimielisiä siitä JYP tästä sarjasta jatkoon menee. Mikään läpihuuto juttu tästä sarjasta ei tule, mutta en millään jaksa uskoa myöskään 7 ottelun sarjaan.

Myös JYPin pahin vihollinen on JYP itse jos se alkaa luulemaan itsestään liikoja ei IFK jätä tilaisuuttaan käyttämättä. Sillä se on varma että IFK:n pukukoppi on täynnä ukkoja jotka ovat valmiina menemään läpi vaikka harmaan kiven.

Edit: Fuk! San Jose Sharks teurasti New Jersey Devilsin.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen toive muuten HIFK-kannattajien suuntaan, että toivottavasti teitäkin näkee tässä ketjussa ottelusarjan aikana. Teillä on ihan ymmärrettävä, mutta vastustajan kannattajien kannalta harmittava tapa vetäytyä omaan osioon pohtimaan asioita - etenkin, jos ottelut päättyvät tappioon. Muistan kuinka tämä pisti meidän joukkueiden edellisen sarjan aikana turhauttamaan, kun jäätiin aika usein ottelusarjan ketjussa keskustelemään JYP-kannattajien kesken. Teillä on kuitenkin yleensä paljon sanottavaa ja hyvääkin analysointia tarjolla, jota olisi kiva lueskella tästä ketjusta, ettei tarvitse lähteä vieraisiin pöytiin kurkkimaan.

Sama huomattu itseasiassa aika monena vuotena jo. Pyritään ainakin omalla kohdalla olemaan myös aktiivinen tässä ketjussa! Ai että, 11 tuntia ja sitten mennään. En muista millon viimeksi on odottanut näin paljon jonkun sarjan alkua. Johtunee myös siitä että vastustaja on yksi liigan mielenkiintoisimpia!

Koitetaan pitää tämäkin ketju asialinjalla!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
HIFK:n Markus Kankaanperä tulevasta JYP-sarjasta: "Pääsee operoimaan harmaalla alueella"
Kohta on poijaat irti. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös