Playoffs 2013 - saman tien päätyyn asti?

  • 24 200
  • 79

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan tuo kolmas erä kauheaa katsottavaa. Rupesko siinä väsy tulemaan vai mikä, mutta tästä kun palaudutaan sunnuntaille niin minä kyllä uskon että silloin SaiPa luistelee vastustajan maanrakoon eikä tarvita edes jatkoaikaa.

Jos niin ei käy, niin ollaan joka tapauksessa pelattu hieno kausi. Siitäkin huolimatta ettei niille palloille tullut käyttöä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Perkuta, nyt pitää voittaa toisen kerran HIFK-hallissa. Ei se temppu toki mahdoton ole, mutta kyllä tää ilta oli se missä homma piti hoitaa, mutta kuten olen aiemminkin sanonut, niin ei SaiPa olisi SaiPa jos se päästäisi meidät seuraajat liian helpolla. Kyllä mä haluaisin, että tulisi seuraava kierros ja vähintään ne kaksi kotipeliä kassakirstua kartuttamaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Et eilen päässyt koneelle?

Eilen nautittiin muissa maailmoissa. Tänään taas vituttaa, mutta ei niin paljon kun viime vuosina yleensä, enkä syytä joukkuetta kolmannen erän nukahtamisesta huolimatta, peräti. Jatkoajalle löyty taas liike, millä olis ennen pitkää tullu se voittomaali, mutta mutta.....AUAUAUMAMAMA
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Voi helvetti ku ei hieno ottelu saanu kruunua. Ottelun alku oli varsinkin mahtava. Vituttaa ku alkaa olemaan ilmeisesti käytäntö että joka pelissä vihelletään yks iso rangaistus iha pitki vittuja. Jäähy tapettiin kyllä hyvin, mutta varsinkin puolustajan menetys näkyi väsymisenä pelin edessä. Taipalus oli ainakin aika hapoilla tuossa lopussa.

Ortio se voiton suurin este tänäänkin oli. Sunnuntaille on pakko saada terävöitettyä maalintekoa, koska huippupaikkoja oli tänäänkin ihan riittämiin. Isoa kättä kyllä seisomakatsomon huutosakille. Kyllä muuten tänään kuului hyvin!
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun selvitetään syyt tälle mystiselle kolmannen erän sulamiselle ja varmistetaan ettei se enää toistu, niin ei SaiPalla ole sunnuntaina mitään hätää. Niin selkeästi se on ollut IFK:ta edellä näissä kahdessa ottelussa. Ahdistaahan tämä tappio varmaan enemmän kun mikään muu tappio koskaan, mutta ehkä tämä sulaminen ja sen käsittely on lopulta joukkueelle opettavainen kokemus. Sunnuntaina teurastetaan IFK.

Oli muuten tänään tuo viiden minuutin jäähyntappo taas yksi hienoimmista hetkistä mitä olen livenä todistanut.
 

takatolppa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun selvitetään syyt tälle mystiselle kolmannen erän sulamiselle ja varmistetaan ettei se enää toistu, niin ei SaiPalla ole sunnuntaina mitään hätää. Niin selkeästi se on ollut IFK:ta edellä näissä kahdessa ottelussa. Ahdistaahan tämä tappio varmaan enemmän kun mikään muu tappio koskaan, mutta ehkä tämä sulaminen ja sen käsittely on lopulta joukkueelle opettavainen kokemus. Sunnuntaina teurastetaan IFK.

Oli muuten tänään tuo viiden minuutin jäähyntappo taas yksi hienoimmista hetkistä mitä olen livenä todistanut.

Itse luulen, että tuon sulamisen takana on se, että viidellä pakilla pelatessa alkoi vain yksinkertaisesti väsy painamaan. Eihän se tietysti näin saisi olla, mutta pienten marginaalien peleissä nämä vain nousevat ratkaisevaan asemaan.

Bruunin jäähyn aikana oli tosiaan huikea meteli hallissa, KOKO halli lähti mukaan ensin nuija-, ja taistele SaiPa -huutoihin. Oi jospa tuosta metelistä saataisiin edes puolet tavallisiin runkosarjaotteluihin...
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Itse luulen, että tuon sulamisen takana on se, että viidellä pakilla pelatessa alkoi vain yksinkertaisesti väsy painamaan. Eihän se tietysti näin saisi olla, mutta pienten marginaalien peleissä nämä vain nousevat ratkaisevaan asemaan.

Näin itsekin tätä perustelin. Eilen tiukka peli Helsingissä ja tänään viimeisessä erässä HIFK tuli rajusti tasotusmaalia hakien (ja lopulta sen tehden). En kyllä vieläkään hyväksy tuota Bruunin ulosajoa. Come on tuomarit! Playoff-peli ja tällainen tuomio. Eiheiheihei.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Kummallakin oli pitkä peli edellisenä iltana, mutta kuten HIFK:n Joonas Tanskakin mainitsi, SaiPan pelitapa on kuluttava ja pääsivät iskemään siihen. Viisi pakkia, joista PSN ja Salci kellottivat lopulta huimat puolituntiset. Ei ihme, jos alkaa painaa. Varsinkin Savilahdella lähti ajatus kokonaan omasta pelistä, kun oli niin hapoilla: kiekkoa jatkuvasti ränniin, jossa vihollinen vastassa.

Ei oikein voinut mitään. Sunnuntaina sen sijaan on todellakin uusi mahdollisuus ja ihan eri peli jälleen. Pienillä marginaaleilla mennään tosin varmasti silloinkin ja maalin parin erolla pitäisi trendin jatkua. Huominen "välipäivä" tulee nyt hyvään saumaan.

Ja jos joku huuteli, että on vähän liian aikaista jaella rantapalloja, niin mie sanon, että totta vitussa niitä pitää tässä vaiheessa olla. Olisin kyllä halunnut kokea sen hetken, kun SaiPa pudottaa joukkueen kotihallissaan kesälomalle, mutta ei se ainakaan vielä tapahtunut. Mutta Helsingissä niitä palloja on jo jokaisella.

Eteenpäin! Ja jatkoon! ...siis SaiPa!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Silleen, ei sitten katkaistu sarjaa kun piti. Nyt pelottaa sunnuntai pahan kerran... no, toivottavasti olen ihan väärässä ennakkoaavistuksineni.
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Tietääkö kukaan milloin tulee Jokerit peliin liput myyntiin? Nimittäin uskon kyllä vahvasti, että Kärpät hoitaa Lukon pois.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Bruunin taklaus lähtee näköjään vielä jatkokäsittelyyn, kertoo Yle. Näinköhän sieltä on kakkua tulossa. Jos tulkitaan normaaliksi päähän kohdistuneeksi taklaukseksi (mikä ainakin otteluvalvojan puheista paistaa esiin) niin taitaa tulla se 3-4 pelin huili.

Linkki uutiseen:
SaiPa-pakin taklaus kurinpitokäsittelyyn - | Yle Urheilu | yle.fi
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Bruunin taklaus lähtee näköjään vielä jatkokäsittelyyn, kertoo Yle. Näinköhän sieltä on kakkua tulossa. Jos tulkitaan normaaliksi päähän kohdistuneeksi taklaukseksi (mikä ainakin otteluvalvojan puheista paistaa esiin) niin taitaa tulla se 3-4 pelin huili.

Linkki uutiseen:
SaiPa-pakin taklaus kurinpitokäsittelyyn - | Yle Urheilu | yle.fi

Uskomaton logiikka ainakin tuolla otteluvalvojalla. Tästä lähtien voidaan varmaan myös antaa korkeasta mailasta pelikieltoa jos pelaaja kaatuu naama edeltä toisen lapaan. Ei tuosta voi tulla lisäsanktioita! Eihän?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Silkkaa paskaa jos tuosta tulee lisää sanktiota. Tosin liigan nykymeiningin tuntien, ei tosiaankaan olisi ihme.

Tajutonta tuubaa, ei muuta voi sanoa!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Uskomaton logiikka ainakin tuolla otteluvalvojalla. Tästä lähtien voidaan varmaan myös antaa korkeasta mailasta pelikieltoa jos pelaaja kaatuu naama edeltä toisen lapaan. Ei tuosta voi tulla lisäsanktioita! Eihän?

Eipähän tuossa minun mielestäni mitään "uskomatonta" vielä ole tapahtunut, otteluvalvoja vei tapauksen kurinpitokäsittelyyn koska säännöt niin hänen mielestään määräävät. Mutta jos tuosta tulee Bruunille kurinpitokäsittelyssä lisäsanktioita, niin palataan sitten asiaan.
 

Nagsus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pääasia tässä kaikessa on, että SaiPa on eilistä kolmatta erää lukuun ottamatta ollut se aktiivisempi ja parempi joukkue. Homma on edelleen omissa käsissä. Toivottavasti se riittää.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Ei lisäsanktioita Bruunille, kertoo Etelä-Saimaa verkkosivuillaan. Hyvä homma. Bruunin pelikielto se tästä olisi vielä puuttunut. Nyt voidaan unohtaa nykopit sun muut ja keskittyä täysillä huomiseen peliin.

EDIT. Hidas
 

atsku

Jäsen
Miksi Riikola ei pelaa? Miksi Taipalus-Pukka on samassa parissa ja pelaa isot minuutit? Aina paniikki päällä, kun tämä veijarikaksikko on jäällä.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Miksi Riikola ei pelaa? Miksi Taipalus-Pukka on samassa parissa ja pelaa isot minuutit? Aina paniikki päällä, kun tämä veijarikaksikko on jäällä.
Taipalus-Pukka pelaavat kyllä mielestäni ihan ansaitusti tuolla. Olen aina pitänyt Riikolaa erittäin epävarmana puolustuspäässä jopa Pukkaan verrattuna ja olen tullut siihen tulokseen ettei Riikolan paikka ole tuolla playoffeissa ainakaan nyt. Toisi Riikola toki erittäin paljon kiekollisuutta sinne yv:lle, jne.

Jos minulta kysytään, niin Taipalus-Pukka jatkakoon huomenna ja Mikko "HIFK-tappaja" Pukka ampuisi sydämensä kyllyydestään voittomaalin ohi voimattoman Joni Ortion.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Taipalus-Pukka pelaavat kyllä mielestäni ihan ansaitusti tuolla. Olen aina pitänyt Riikolaa erittäin epävarmana puolustuspäässä jopa Pukkaan verrattuna ja olen tullut siihen tulokseen ettei Riikolan paikka ole tuolla playoffeissa ainakaan nyt. Toisi Riikola toki erittäin paljon kiekollisuutta sinne yv:lle, jne.

Jos minulta kysytään, niin Taipalus-Pukka jatkakoon huomenna ja Mikko "HIFK-tappaja" Pukka ampuisi sydämensä kyllyydestään voittomaalin ohi voimattoman Joni Ortion.
Mielipide se on tuokin. Taipaluksen pelaaminen on nyt vielä jotenkin perusteltavissa, mutta Pukka...

Eilinen HIFK:n ylivoimalla syntynyt ensimmäinen maali on hyvä esimerkki siitä, miksi Mikko Pukan pitäisi olla todella kaukana SM-liigajoukkueen pelaavasta kokoonpanosta. Eikä ollut ihan ensimmäinen kerta, kun Pukka ajaa itsensä ulos tilanteesta vastaavalla tavalla tällä kaudella.

Lisäksi Pukka hävisi maalin edustalla kaksinkamppailun Somervuorelle HIFK:n toisessa maalissa. Laukausten blokkaus on yksi alivoimapelin tärkeimmistä osa-alueista nykykiekossa ja Pukalta ei luonnistu tuokaan homma, vaan kaveri onnistuu kovalla prosentilla olemaan poissa blokattavissa olevien kutien tieltä. Game 1, Pakarisen maali ja sitä edeltäneet HIFK:n laukaukset käyköön esimerkkinä tästä.

Onneksi ei tarvitse enää ensi kaudella katsella tätä Suomi-Sarja -tason hazardia SM-liigassa.

Sen verran tosin täytyy antaa krediittiä Pukalle, että näissä kahdessa viime matsissa ihan jokainen hänen syöttönsä ei ole ollut täysin mahdoton vastaanotettavaksi. Herran bravuurihan on yleensä ollut pomppiva ylikova syöttö suoraan jalkoihin.
 
Lisäksi Pukka hävisi maalin edustalla kaksinkamppailun Somervuorelle HIFK:n toisessa maalissa. Laukausten blokkaus on yksi alivoimapelin tärkeimmistä osa-alueista nykykiekossa ja Pukalta ei luonnistu tuokaan homma, vaan kaveri onnistuu kovalla prosentilla olemaan poissa blokattavissa olevien kutien tieltä. Game 1, Pakarisen maali ja sitä edeltäneet HIFK:n laukaukset käyköön esimerkkinä tästä.

Pukka voisi kysyä vinkkiä laukausten blokkaamiseen joltain semmoiselta pelaajalta, jonka omat laukaukset tulevat jatkuvasti blokatuksi...
 

Leitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild, SaiPa, RM
Vitutus on aivan valtava nyt. Kiitos meidän pojille silti, hyvää taistelua. Masentaa, vituttaa, ärsyttää, nukuttaa jne. mutta on hienoa olla maailman hienoimman jengin fani.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vituttaa, mutta kokonaisuutena kausi oli yksi parhaista. Ja olihan tämä kuitenkin tuloksellisestikin paras kausi sitten 06 kauden eli onnistuttiin paremmin kuin yleensä. Nyt vaan tämän kauden onnistumisen varaan pitää rakentaa parempaa joukkuetta ensi kaudeksi.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset SaiPalle tiukasta ja hermoja raastavasta sarjasta. Kenttäpelin perusteella ihan hyvin olisitte voineet mennä jatkoon, mutta se pieni ja ratkaisevin ero oli maalivahtipelissä ja kokemuksessa tiukan paikan tullen, niinkuin hyvin usein pleijareissa tuppaa olemaan. Hieno esitys teiltä kokonaisuudessaan ja toivottavasti olette pleijareissa totuttua useammin tulevaisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös