Pitäisikö NHL-otteluiden järjestäminen Suomessa olla sallittua vai ei?

  • 6 685
  • 34

Pitäisikö NHL-matsien järjestäminen Suomessa olla sallittua?


  • Äänestäjiä
    128

ipaz

Jäsen
Niinpä niin, matseja riittää aina. Mutta ihmettelen sitä, miksi et käy Hakametsässä katsomassa paikan päällä niitä tulevaisuuden lupauksia, jotka sitten NHL:ssä voi pelata useita kausia ja maajoukkueessa. Pelaavat nyt tällä hetkellä sitten missä joukkueessa vaan. Granlund, Armia, Pulkkinen.

Koska en fanita kumpakaan, Tapparaa tai Ilvestä. Ja koska mielestäni SM-Liiga on tylsää lätkää, ainakin ne pari matsia jotka olen viime vuosia nähnyt. Samalla neljän vuoden aikana kun olen nuo pari liigamatsia käynyt katsomassa, niin on tullut nähtyä livenä viisi NHL-ottelua. Jostain kumman syystä SM-Liiga ei vaan sytytä. Jopa AHL kiinnostaa enemmän.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Koska en fanita kumpakaan, Tapparaa tai Ilvestä. Ja koska mielestäni SM-Liiga on tylsää lätkää, ainakin ne pari matsia jotka olen viime vuosia nähnyt. Samalla neljän vuoden aikana kun olen nuo pari liigamatsia käynyt katsomassa, niin on tullut nähtyä livenä viisi NHL-ottelua. Jostain kumman syystä SM-Liiga ei vaan sytytä. Jopa AHL kiinnostaa enemmän.

Suosittelen Ipaz sulle käymistä Hakametsässä. En mäkään kumpaakaan tamperelaista kannata, kuten varmaan tiedätkin, mutta esimerkiksi tamperelaisten kaudenavausta oli todella mukava seurata puolueettomana. Tai no ehkä vähän Ilvekseen kallistuen avovaimosta johtuen. Paljon maaleja, maalivahtien todellisia munauksia, rankkari, Ilveksen ottelun lopun täydellinen paniikki jnejne....

Ja mitä NHL-otteluihin Euroopassa tulee, niin onhan se monille perheellisille ainoa tapa viedä jälkikasvu katsomaan NHL-kiekkoa. Tunnelma näissä peleissä jää vaan todella valjuksi verrattuna Pohjois-Amerikassa pelattaviin peleihin. Toista oli tunnelma 1990-luvun puolivälissä kun Winnipeg tuli Suomeen harjoitusturnaukseen. Silloin tv-tarjonta tosin oli paljon heikompaa, mikä varmasti myös vaikutti.
 

scholl

Jäsen
Jännä nähdä nyt, että onkohan tuolla Ilmalassa mitään mielenosoituksia vai otetaanko tämä vastaan kuin YYA sopimus ja N-liittoon maksetut sotakorvaukset aikanaan konsanaan.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Jännä nähdä nyt, että onkohan tuolla Ilmalassa mitään mielenosoituksia vai otetaanko tämä vastaan kuin YYA sopimus ja N-liittoon maksetut sotakorvaukset aikanaan konsanaan.

En kyllä millään jaksa uskoa. Minun mielestäni tämän harkkamatsin olisi voinut jättää pelaamatta, liikaa riskejä molemmille joukkueille loukkaantumisten muodossa. Sen sijaan Ducks-Sabres on huippujuttu! Itsekin olen menossa ottelua katsomaan, enkä ole kuullut muuta kuin positiivista palautetta ottelun järjestämisestä Suomessa. Moni pikkupoika, ja jopa vähän isompikin veijari on varmasti innoissaan nähdessään Getzlafit ja Perryt jäällä kirmaamassa!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jännä nähdä nyt, että onkohan tuolla Ilmalassa mitään mielenosoituksia vai otetaanko tämä vastaan kuin YYA sopimus ja N-liittoon maksetut sotakorvaukset aikanaan konsanaan.
Toivottavasti osoitat itähelsinkiläisen lähiölapsuutesi oppien olevan vieläkin hengissä ja olet Kropotkinin hengessä barrikadeille nousemassa. Muussa tapauksessahan avautumisesi asiasta täällä vaikuttaa vain pelkurimaiselta saamattomuudelta.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Nimim. schollilla on selvästi niksahtanut päässä, kun Jokerit saa taas julkisuutta ja glamouria NHL-Premierin muodossa ja IFK pelaa edelleen DDR-hallissa vuokralla, eikä voittojakaan enää tule, jostain dynastioista nyt puhumattakaan. Tuloksena scholl vetäytyy tuttuun tyyliin mielikuvitusmaailmaansa ja kertoo miten asiat "oikeasti" ovat. Huikeaa settiä pitkin Jatkoaikaa, mutta varsinkin Petulle kenkää -ketjussa :)
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Dynamo Zagreb sai viime kesänä siirtokorvauksia 35-40 miljoonaa euroa. Udinese taisi saada lähemmäs 100 miljoonaa. Eihän palkkataso eri maissa tarvitse olla sama, vaan on ihan luonnollista, että kasvattajamaissa on alemmat palkat. Meidän pitää vain saada kunnon korvaus siitä, että kasvatetaan niitä pelaajia. IFK:n tapaisen seuran pitäisi tienata kahdeksannumeroinen luku lähes joka kesä. Sitä kautta omakin liiga vahvistuisi.

Syytä Scholl EU:ta, ja ole kiitollinen että NHL maksaa edes jotain "murusia" Bosman-casen jälkeenkin.

Millä muuten ajattelit estää pelaajien lähdön NHL:n. Onko esim. Granlund HIFK omaisuutta, tavallaan orja, joka ei saa itse päättää mitä tekee kun nykyinen sopimus loppuu ?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vapaassa maailmassa saa pelejä toki järjestää vaikka Keniassa. Itse en vain henk.koht. oikein ymmärrä ideaa. 14 000 ihmisitä istuu hallissa hiljaa ja katselee. Suurimmalla osalla ei ole varsinaista suosikkijoukkuetta. Nekin joilla on, eivät tiedä miten sitä kannustetaan koska eivät ole sen peleissä ennen käyneet eikä heitä ole mitenkään organisoitu esim. samaan katsomonosaan. Välillä mediakuutiolta yritetään huudattaa väkeä jollain tehdyllä jutulla. Muovia muovia.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vapaassa maailmassa saa pelejä toki järjestää vaikka Keniassa. Itse en vain henk.koht. oikein ymmärrä ideaa. 14 000 ihmisitä istuu hallissa hiljaa ja katselee. Suurimmalla osalla ei ole varsinaista suosikkijoukkuetta. Nekin joilla on, eivät tiedä miten sitä kannustetaan koska eivät ole sen peleissä ennen käyneet eikä heitä ole mitenkään organisoitu esim. samaan katsomonosaan. Välillä mediakuutiolta yritetään huudattaa väkeä jollain tehdyllä jutulla. Muovia muovia.

Minä puolestaan ihmettelen, miten lujassa tällainen luterilainen häpeän ja anteeksipyytelyn alamaiskulttuuri on Suomessa. "Vapaata" markkinataloutta on saatu harjoitella jo vuosikymmeniä ja silti jotkut vielä kuvittelee, että asiakaalla olisi jotain velvollisuuksia tällaisissakin tilaisuuksissa. Eli jos ei ole suosikkijoukkuetta tai et osaa kannustaa, niin ehkä parempi jättää väliin.

Jos minä saisin päähäni mennä vaikka teatteriin tai oopperaan, niin en ensimmäisenä alkaisi miettimään, että "osaankohan olla" siellä. Maksavana asiakkaana odotan, että toiminta sopeutuu minuun, eikä siten, että minun pitäisi rahan luovutuksen jälkeen vielä sopeutua ympäristöön.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minä puolestaan ihmettelen, miten lujassa tällainen luterilainen häpeän ja anteeksipyytelyn alamaiskulttuuri on Suomessa. "Vapaata" markkinataloutta on saatu harjoitella jo vuosikymmeniä ja silti jotkut vielä kuvittelee, että asiakaalla olisi jotain velvollisuuksia tällaisissakin tilaisuuksissa. Eli jos ei ole suosikkijoukkuetta tai et osaa kannustaa, niin ehkä parempi jättää väliin.

Jos minä saisin päähäni mennä vaikka teatteriin tai oopperaan, niin en ensimmäisenä alkaisi miettimään, että "osaankohan olla" siellä. Maksavana asiakkaana odotan, että toiminta sopeutuu minuun, eikä siten, että minun pitäisi rahan luovutuksen jälkeen vielä sopeutua ympäristöön.

Pitääkö nyt vielä uudelleen erikseen mainita että minun puolestani saavat pelata Suomessa NHL:ää. En vain itse ymmärrä sen kaltaisia ottelutapahtumia. Samahan noita on katsoa telkkarista mutta jos ja kun riittävän moni on siitä valmis maksamaan niin fine.

Ei tainnut nyt ihan edellisen kirjoitukseni viesti tavoittaa vastaajaa. Kyllä siellä ottelussa saa istua ihan miten haluaa eikä siellä kenenkään tarvitse hävetä istumistaan (absurdi ajatuskin). En vain tavoita noiden otteluiden pointtia - paitsi kerätä rahaa Jokereille. Mutta sehän riittää että tarpeeksi moni muu tavoittaa.


Itse ketjun kysymykseen vastaus on: pitäisi olla sallittua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös