Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 001 470
  • 12 943

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Conor McGregorin viimeisin ja ehkä usea edellinenkin tempaus on ehdottomasti tämän ketjun kamaa. En ihmettelisi jos kokaiiniriippuvuus paljastuisi seuraavaksi, sillä niin sekopäistä tuo herran meno on ollut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä en oikeastaan tiedä mikä on se raja kun menestyväksi voi kutsua. Olen jatkiksessa törmännyt tähän aiemminkin, mutta jos ei Yhdysvaltojen presidentti sitä ole, niin en tiedä millä kriteereillä oikein mitataan. Varsinkin kun mittaaja todennäköisesti on vain duunari, joka tietää kaikesta kaiken. Ja on silti vain duunari.
En tiedä kehen viittaat tuolla kaikesta kaiken tietämis jutulla, mutta kyllähän tälläisillä voi ja ehkä vähän "pitääkin" spekuloida. Siis minusta Trump on vähän osoitus siitä yhteiskunnan ongelmasta että raha kasaantuu rahan luo. Eli siis vähän vähemmänkin viisas voi sopivalla pesämunalla "menestyä". Miljoonalla on helpompaa luoda toinen miljoona kuin tonnilla luoda miljoona. En siis edelleen väitä tietäväni tästä asiasta, mutta tälläinen kuvan Trumpista on media halunnut minulle luoda. Toki minä voisin vähän epäillä asiaa kun tietää millaista nykyinen median touhu on, mutta koska media ei koskaan ole väärässä, niin uskon tälläkin kertaa siihen. Trump on pienikätinen (lue munainen) idiootti joka on päässyt sinne missä on vain ja ainoastaan muiden työllä ja on rasisti ja idiootti oranssi apina. Tämäkin tuli helposti keskusteltua valmiiksi, kun meni vain tällä helpolla kaavalla.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös sitä joku laskenut että Trump olisi nykyistä rikkaampi jos olisi vaan sijoittanut perintönsä mahdollisimman riskittömästi ja vetänyt lonkkaa? Ei voi pitää kummoisena liikemiehenä jos on bisneksillään hävinnyt enemmän rahaa kuin tienannut.

Ei kai nyt sentään riskittömästi? Ulkomuistista on verrattu siihen "mitä jos olisi sijoittanut osakeindeksiin" ja tuo on vähän omenoiden vertaamista appelsiineihin. Toki ei hän mikään Warren Buffetin kaltainen ryysyistä rikkauksiin tiensä raivannut guru ole, se on ihan totta.

edit: Oikeastaan tuon meemin takaa paljastuu jonkin sortin valeuutisointia. Aiheesta enemmän täällä: Occupy Democrats graphic oversimplifies Trump's inheritance | PunditFact

Hyvä esimerkki siitä, että Trumpia ja valeuutisia vuolaasti haukkuvat ovat hanakasti uskomassa ja levittämässä hänestä negatiivisia väitteitä murehtimatta sen kummemmin niiden järkevyydestä tai todellisuuspohjasta.

ks. myös Donald Trump Vs. The Index Fund Myth | LinkedIn
ja
Should Donald Trump Have Indexed? - Bloomberg


The simplest version of the comparison seems to be that if Trump had taken his $40 million inheritance from his father in 1974, converted it into cash, and invested it in the S&P 500, reinvesting all dividends and spending no money along the way, he'd have about $2.3 billion or so today, depending on how you do the math. Bloomberg computes his actual net worth as $2.9 billion, so he's modestly outperformed the S&P over his career, again depending on how you do the math. 1 That, however, understates his performance. For one thing, if he put all his money in index funds and reinvested all the dividends for 41 years, he'd be dead, because you can't buy food with reinvested dividends. 2 As an investing strategy you can't beat compound returns, but as a strategy for life food has key diversification benefits. Also I feel like Trump has unusually high consumption expenses? For instance, to choose one item at random, I gather that he is currently funding his own campaign for president. That would also eat into his returns.

The public valuations of Trump's assets may also not be quite apples-to-apples with a market value of the S&P 500. Bloomberg's computation of Trump's net worth basically takes the value of his buildings and golf courses; it "doesn’t value Trump’s brand beyond accounting for cash held in accounts for his licensing deals and business partnerships." But of course the value of the S&P 500 doesn't come from the value of its cash and buildings. 3 It comes from expectations of future earnings. Trump claims that he's worth more than $10 billion because of the value of his brand, which "goes up and down with markets and with attitudes and with feelings, even my own feelings." That sounds silly when Trump says it about himself, but it is dead right about the S&P, which has had a whole lot of feelings recently. But ultimately its value comes from its claim on earnings, and the S&P price/earnings ratio is about 19.6. Just for laughs, put that multiple on Trump's $300-million-ish of income and you get an organization worth about $6 billion. 4
...
So it seems like Trump has outperformed the S&P 500 over his career. But the main line of criticism is that he has underperformed the S&P over some other, shorter period.
...
But of course saying that you should buy and hold index funds is very different from saying that you should build your wealth via private real estate entrepreneurship and then, at the start of a bull market, cash out and put all of your money in an index fund. Market timing is a skill. Comparing actual Donald Trump versus perfect-market-timer Donald Trump sets him up to lose, but it sets everyone up to lose.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minä mittaan tässä kontekstissa sillä mitä on pankkitilillä. Jos on vasemmistolainen ja yleensä varsin kateellinen, niin sitten keksitään muita mittareita.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minä en oikeastaan tiedä mikä on se raja kun menestyväksi voi kutsua. Olen jatkiksessa törmännyt tähän aiemminkin, mutta jos ei Yhdysvaltojen presidentti sitä ole, niin en tiedä millä kriteereillä oikein mitataan. Varsinkin kun mittaaja todennäköisesti on vain duunari, joka tietää kaikesta kaiken. Ja on silti vain duunari.
Minä mittaan tässä kontekstissa sillä mitä on pankkitilillä. Jos on vasemmistolainen ja yleensä varsin kateellinen, niin sitten keksitään muita mittareita.
Päätä jo, mitataanko menestys pankkitilillä vai presidenttiydellä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuolla UFC-ketjun puolella olikin jo juttua mutta laitetaan nyt tännekkin. En vaan ymmärrä. Onko nuita pätkitty niin paljon päähän että alkaa oikeasti olemaan latvasta lahoja jokainen. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa siis.

Supertähti Conor McGregor on pidätetty - aiheutti verisiä vammoja silmittömällä hyökkäyksellään parkkihallissa: ”Tämä on kuvottavinta, mitä on tapahtunut UFC:ssä”

Linkki IL

Roskaväen laji koko vapaaottelutouhu, ja McGregor on oiva esimerkki white trash -ottelijasta, joka pysyy ns. retalejengin edustajana vaikka pankkitili olisi kuinka pullollaan. Nyrkkeilijöidenkin parissa on toisinaan vastaavaa sakkia, tosin myös huomattavasti fiksumpaakin ottelijaa - vaikea kuvitella UFC-ottelijoiksi mitään Klitshkojen kaltaisia veljeksiä, joilla kummallakin on tohtorin tutkinto.
 

Ralph

Jäsen
Onhan tuo nyt maailmanluokan kriisi, kun patongit eivät riittäneet kaikille vaan joidenkin piti tyytyä kolmioleipiin. Siis eivätkö Suomi-urpot osaa itse ostaa ruokaa, jos on nälkä?
Jos on luvattu patonkia, on pakko saada patonkia!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Roskaväen laji koko vapaaottelutouhu, ja McGregor on oiva esimerkki white trash -ottelijasta, joka pysyy ns. retalejengin edustajana vaikka pankkitili olisi kuinka pullollaan. Nyrkkeilijöidenkin parissa on toisinaan vastaavaa sakkia, tosin myös huomattavasti fiksumpaakin ottelijaa - vaikea kuvitella UFC-ottelijoiksi mitään Klitshkojen kaltaisia veljeksiä, joilla kummallakin on tohtorin tutkinto.
En nyt välttämättä lähtisi koko lajia dumaamaan, omaan silmään McGregor vaikuttaa aika tyypilliseltä irkkulädiltä kelle tullut ihan himppusen liikaa rahaa ja mainetta toteuttaa itseään.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itselleni. Tuli katsottua jakso Tähän aikaan ensi vuonna-sarjaa ja keskenhän tuo jäi. Ohjelma näkyy Neloselta/Ruudusta ja kertoo ihmisistä jotka asettavat itselleen jonkun tavoitteen ja sitten vuoden päästä palaavat "hetkessä" takaisin studioon. Kolmanteen vieraaseen asti kesti hermo ja sitäkin ennen olin jo pää puuskassa. 300 pistettä keilailussa pappa saikin sitten nopeasti sulkeutumaan selaimen ja myötähäpeä-mittarin räjähtämään. Lisäksi tuli huomattua että Ellen Jokikunnas on edelleen ihan yhtä turha ja tylsä, kuin mitä oli jo idolsin aikaan. Ottanut näemmä vähän pientä Hannele Lauria ääneen tässä välissä. Kaikkea paskaa sitä telkkariin tungetaan.

Tähän tosin saattaa vaikuttaa myös se, etten ole ohjelman todennäköistä kohdeyleisöä. Eli huonon itsetunnon omaava, keski-ikää lähestyvä nainen.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Itselleni. Tuli katsottua jakso Tähän aikaan ensi vuonna-sarjaa ja keskenhän tuo jäi. Ohjelma näkyy Neloselta/Ruudusta ja kertoo ihmisistä jotka asettavat itselleen jonkun tavoitteen ja sitten vuoden päästä palaavat "hetkessä" takaisin studioon.

Tähän tosin saattaa vaikuttaa myös se, etten ole ohjelman todennäköistä kohdeyleisöä. Eli keski-ikää lähestyvä nainen.
Tyhjänpäiväisyyttä ko. ohjelma minulle vaikka taidan kuulua määrittämääsi kohderyhmään. Yhden jakson kokeilin pikakelauksella että mitä ihmiset haluaa ja miten unelmat toteutuu. Maku meni jo kun vuodessa saatiin muutaman kuukauden ikäinen vauva aikaisiksi. On se mahdollista tietenkin... No minua ei vieraat ihmiset ja niiden jutut kiinnosta sitten yhtään. Jätän ohjelman suosiolla niille joita kiinnostaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä keilaava ADHD vanhus oli kyllä sitä mitä telkussa ei pitäisi näyttää. Erityishauskaa oli se, että hänen tyttöystävänsä oli ainakin kolmannessa TV-ohjelmassa. Tiedän, koska hän on vaimon entinen työkaveri, joten kovasti tekee töitä ruutuajan eteen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kapasen perhe. Nyt Sami Kapanen "ottaa kantaa" Ilta-Sonnassa jostain henkilökohtaisuuksiin menosta. Ole jo hiljaa, oot tunari ja poikas on samalla tiellä. Miltä tuntuu olla Pele Koljosen napalanko? Ja jonkun fanituotemyyjän. Mee sinne hirsitaloos vai jäikö se exälles. Luuseri.
Vastalause. Sami jäi voitolle kun pääsi eroon siitä deekusta muijastaan. Vähän sama kuvio kuin Kurrilla, Samikin vaihtoi nuorempaan ja paremman näköiseen. Ja muistanko väärin, että siinä välissä Samilla oli vielä joku varsin hehkeä nuori punapääkin.
Jokatapauksessa älä pilkkaa Sami Kapasta, Sami on tyylikäs herrasmies. Mitä sitten vaikka onkin pieni muna.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vastalause. Sami jäi voitolle kun pääsi eroon siitä deekusta muijastaan. Vähän sama kuvio kuin Kurrilla, Samikin vaihtoi nuorempaan ja paremman näköiseen. Ja muistanko väärin, että siinä välissä Samilla oli vielä joku varsin hehkeä nuori punapääkin.
Jokatapauksessa älä pilkkaa Sami Kapasta, Sami on tyylikäs herrasmies. Mitä sitten vaikka onkin pieni muna.

No niin fanipoika paikalla! Vanessa Kurri on piikkasen toista tasoa kuin noi S. Kapasen hoidot.

Mä kävin pari viikkoo sitten Puijon tornissakin ja olin että ei hyvää päivää, näkyy maapallon kaareutumiseen saakka metsää ja vettä. En kestä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä keilaava ADHD vanhus oli kyllä sitä mitä telkussa ei pitäisi näyttää. Erityishauskaa oli se, että hänen tyttöystävänsä oli ainakin kolmannessa TV-ohjelmassa. Tiedän, koska hän on vaimon entinen työkaveri, joten kovasti tekee töitä ruutuajan eteen.
Katselinkin, että tutun näköinen rouva. Missä kaikkialla häntä aiemmin on näkynyt?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselinkin, että tutun näköinen rouva. Missä kaikkialla häntä aiemmin on näkynyt?
Itse muistan sen ruokaohjelman missä neljä tyyppiä tekee ruokaa vuoroiltoina ja lopulta antavat pisteitä. Voittaja saa kattilan. Toinen taisi olla joku treffiohjelma missä oli jotain pikatreffejä. On ollut joku muukin, mutta itse en ole nähnyt tai muista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös