Pieni ja loistava peli

  • 513 840
  • 1 540

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kännykkäpeleistä uusi suosikkini on Fruit Ninja. Nokian omistavat saavat tuon Ovesta ilmaiseksi tällä hetkellä ja Androidinkin kaupassa maksoi muistaakseni vain 99c. Ehdottomasti yksi parhaista peleistä puhelimille. Yksinkertainen mutta koukuttava.

Tuo on kännykälle iso peli. Paitsi, jos on helvetin iso kännykkä.

Ikävä kyllä toista linkkiä en jaksa kaivaa tästä ketjusta, mutta Studio55 (MTV3) 50 pennin pajatso on edelleen yksi, mitä tulee silloin tällöin kokeiltua kerran pari. Ja toinen on tämä upea koripallo simulaatio, jossa tosin ei taida enää olla Jatkoaika turnausta. Sitäkin tulee joskus kokeiltua, mutta en kyllä niin hyvä ole, että Jatkoajan sarjassa pärjäisin, joten ei sen väliä.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Ihan leppoisa retrohenkinen hiiriklikkailu, jossa nuori Winston Churchill, kukapa muukaan, saa tehtävän Pohjois-Afrikassa. Tässä vaiheessa tosin valmiina vasta ensimmäinen osa ja vähän toisen alkua
1899 Steam Spirit - FREE online game - Jay is Games
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Short Circuit flipperi. Yksi ruutuinen simppeli flibu, joka on kumman koukuttava. Pelkkä räiskiminen ei riitä, vaan on tiedettävä mitä tekee ja yrittää. Helposti avautuu mistä minkäkin valon saa päälle. Tein joskus kovan tuloksen tässä. Nyt meni neljännellä pelillä 1,460,820, joka on gold medal tulos sekin. Rikkokaa edes se ;)

Ei vaadi kirjautumista, ja scoren saa näkyville haluamallaan nimimerkillä.

Short Circuit Pinball

Edit: 4,707,600
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Loistavan Trees:n ideaan perustuva 2048 on viimepäivinä niittänyt internetissä suosiota. Koska se vei minulta yhden iltapäivän ja järjen lähes kokonaan, ajattelin laittaa vahingon kiertämään.

Ideana siis "kertoa" nuolinäppäimien avulla samankokoisia palikoita keskenään niin kauan, että saa laudalle muodostettua 2048 arvoisen tiilen. Homma vaatii vähän keskittymistä ja ajattelua, mutta pari perusprinsiippiä kun ymmärtää, niin menestystäkin alkaa tulemaan. En kerro niitä teille tässä heti, koska olen ikävä ihminen.

Ja jottei kellekään jäisi epäselväksi, niin olen itse siis päässyt pelin läpi ja täten elämäni on nyt valmis.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Loistavan Trees:n ideaan perustuva 2048 on viimepäivinä niittänyt internetissä suosiota. Koska se vei minulta yhden iltapäivän ja järjen lähes kokonaan, ajattelin laittaa vahingon kiertämään.

Ideana siis "kertoa" nuolinäppäimien avulla samankokoisia palikoita keskenään niin kauan, että saa laudalle muodostettua 2048 arvoisen tiilen. Homma vaatii vähän keskittymistä ja ajattelua, mutta pari perusprinsiippiä kun ymmärtää, niin menestystäkin alkaa tulemaan. En kerro niitä teille tässä heti, koska olen ikävä ihminen.

Ja jottei kellekään jäisi epäselväksi, niin olen itse siis päässyt pelin läpi ja täten elämäni on nyt valmis.

Ei hemmetti! Koitin tätä sillä mielellä, et mikähän hemmetti tääkin nyt on ja aivan koukussa nyt!

Mihin asti itse olette saaneet? Nyt hetken pelanneena ite saanu vasta 256, mutta kyllä tää tästä paranee!
 

motamoro

Jäsen
Joo, tullut hakattua tuota pari iltaa melko intensiivisesti. Joku 15 000 pistettä ennätys siten että kentällä oli 1024, 512, 256 ja 128 laatat, mutta sitten loppui tila kesken ja GAME OVER. Vitutti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pikkaisen liiankin addiktoiva. Eilen ei meinannut millään malttaa käydä nukkumaan, paras tulos silti melko vaatimaton 6560.

Yleensä hiffaan peleistä ennemmin tai myöhemmin toimivan taktiikan, mutta tämän logiikka ei kyllä vielä auennut, vaan ihan satunnaisella siirtelyllä menin. Yleensä tyssää ~2000 pinnaan, eli selvästi pitäisi kyllä joku valo välkähtää ja osata suunnitella siirtoja, jos haluaisi kovan tuloksen tehdä muuten kuin sattumalta.
 
En minäkään nyt oikein päässyt sisälle, mutta sain rämpyttämällä nuolia ensimmäisellä n. 5000 pongoa. Eiköhän se riitä!

Itse olen koukussa jostain syystä Miniclipin kasipalloon onlinessa. On se kova.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En minäkään nyt oikein päässyt sisälle, mutta sain rämpyttämällä nuolia ensimmäisellä n. 5000 pongoa. Eiköhän se riitä!

Ei tästä ota mitään selvää, toisella yrityksellä 2356, alkaa riittää. Sääntökirjan tämä vaatisi. Ei vain tajua mistä ja miten tulee uusia laattoja ja kun painaa johonkin suuntaan, niin miten paljon mikäkin liikkuu ja minne.

Tetriksessä tajuaa. Olisiko jossain muuten oikeasti hyvää perustetristä ilman mitään hömpötyksiä?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Itsekään en ymmärrä yhtään että mistä tulee uusia laattoja ja mitä laattaa itse voi ylipäätään siirtää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hauska peli kun sattumanvaraisella rämpyttämisellä pääsee yleensä yhtä hyvään, ellei jopa parempaan tulokseen kuin harkituilla liikkeillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hauska peli kun sattumanvaraisella rämpyttämisellä pääsee yleensä yhtä hyvään, ellei jopa parempaan tulokseen kuin harkitulla nuolinäppäinten liikuttelulla.

Huomasin juuri saman. Sormet alkoivat hyytyä rämpyttämisestä, täysillä vaan ruutuun katsomatta.

Ei vain nyt vakuuta tämä homma, kohtahan tässä pitää jo koukuttua jalkapallosta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Loistava peli!

Sopivan yksinkertainen. Tulokset pyörii jossain 10000-17000 välillä

Aika kovaa settiä heittää äijä. Mulla tulokset 4000-6000. Randomina mennään kuitenkin aika pitkälle kun pitää sivusilmällä katsoa töllöä. Koukuttava peli tosiaankin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Yleensä hiffaan peleistä ennemmin tai myöhemmin toimivan taktiikan, mutta tämän logiikka ei kyllä vielä auennut, vaan ihan satunnaisella siirtelyllä menin. Yleensä tyssää ~2000 pinnaan, eli selvästi pitäisi kyllä joku valo välkähtää ja osata suunnitella siirtoja, jos haluaisi kovan tuloksen tehdä muuten kuin sattumalta.
Voin auttaa, kun täällä näkyy vähän itse kullakin olevan samoja ongelmia. Laitan varmuuden vuoksi spoilereihin jos joku haluaa kokea ahaa-elämyksensä itse.

Ylöspäin ei kannata missään olosuhteissa painaa, ellei ole aivan pakko. Näin isot palikat "valuvat" alas ja pieniä voi paremmin yhdistellä siellä yläriveillä ilman että syntyy sekasortoa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin auttaa, kun täällä näkyy vähän itse kullakin olevan samoja ongelmia. Laitan varmuuden vuoksi spoilereihin jos joku haluaa kokea ahaa-elämyksensä itse.

Ylöspäin ei kannata missään olosuhteissa painaa, ellei ole aivan pakko. Näin isot palikat "valuvat" alas ja pieniä voi paremmin yhdistellä siellä yläriveillä ilman että syntyy sekasortoa.

Toinen vaihtoehto
rakenna parasta palikkaa esim oikeaan ylänurkkaan ja pidä sitä ja muita isoja palikoita siellä lähellä "liikkumattomissa. Ideaalitilanteessa oikeassa ylänurkassa on isoin palikka ja sen alapuolella ja vasemmalla puolella seuraavaksi isoimmat jne. Uusia palikoita saa kivasti vasemmalta ja pöydälle saa tarvittaessa tilaa muutamalla "tuplauksella".
Eli siis älä paina koskaan vasemmalle, vaan aina ylös/oikealle ja jos ja alas silloin kun edellämainittu ei onnistu. Näin uudet palikat syntyvät pelattaviin paikkoihin
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hyvä peli ja tulokset parantuneet tasaisesti. Tämän päivän ainoassa pelissä oli jo yksi 1024 ja yksi 512 palikka siinä vaiheessa kun veti ruudun täyteen (pisteet jossain 17000 kieppeillä muistaakseni). Pitääpä nyt illasta taas testata saisiko tuonne 2048:aan siirreltyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitoksia spoilereista, käytän nyt tuota ensimmäistä tekniikkaa ja johan helpotti. Kai tuon olisi voinut keksiä itsekin, jos olisi aseella uhattu. Saa nyt nähdä kuinka paljon jaksaa sitten pelata, koska onhan tuo alkusäätö aina niin tylsää.

Laitetaanpa vielä kommentti:

Tämähän on kuin Tetrista pelaisi. Laattaa vaan alas ja siinä niitä liikuttelee ja pitää pesän tyhjänä.

Tuon tarkemmin en ole vielä hommaa jalostanut, mutta katsellaan.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Noni, sain tahkottua 2048:n läpi. Ei tosin tullut voitto edes ennätyspisteillä, 20168 pinnaa voitossa, kun ennätys 21412. Oli tuo kyllä melko koukuttava naksuttelu ja siinäkin mielessä hyvä, ettei yhteen matsiin kuitenkaan montaa hetkeä mene. Pistetään nyt vielä voitokas taktiikka spoileriin

Lähden alusta lähtien kasaamaan suurinta palikkaa vasempaan alakulmaan ja varon siirtämästä palikoita ylös koskaan ja oikeallekin aina jos on riski että alariviin jää tyhjä paikka mihin uusi palikka voi ilmestyä. Alinta riviä kasataan suurin vasemmalle, toista riviä suurin oikealla ja sillä syöttää sitten alariviä.

edit. Sattui kyllä palikat kohdalleen tuossa läpi menneessä pelissä. Ruudukossa 2048 palikan lisäksi 2x2, 2x4, sekä 8 ja 16 (eli ei ihmeemmin tullut ylimääräisiä yhdistelmiä tehdyksi). Vähän hölmö tuossa, ettei erottele läpimenneiden ennätyspisteitä muista, tuossa näkyy edelleen ennätyspisteissä eilinen peli joka päättyi kuitenkin tappiollisesti.

edit 2. Tuo latautuikin näköjään voittotilanteesta kun käynnisti selaimen uudelleen ja siitä pystyi jatkamaankin. Ennätyksen sai siis pistettyä uusiksi 27460:een.
 
Viimeksi muokattu:

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No huhhuh ! Muutama tunti tuli tahkottua, mutta pääsinpäs lopulta palikkaan 2048 asti. Useamman kerran oli jo lähellä ennen kuin lopulta onnisti. Pisteitä näköjään 21128. Ja sitä pystyy ilmeisesti vielä jatkamaankin. Täytyypä kokeilla kuinka paljon saan pisteitä kerättyä.

Edit. Laitetaan nyt vielä lopulliset pisteet eli 25492..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös