Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • 10 645
  • 115

Pidätkö voiveistä jääkaapissa?

  • Kyllä

    Ääniä: 131 47,5%
  • En

    Ääniä: 127 46,0%
  • En käytä levitteitä tai mitään vastaavia mihin veistä tarvitsisi

    Ääniä: 17 6,2%
  • Olen vailla vakinaista asuntoa / kimppakämpässä tms ja asia ei kosketa minua

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    276

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis jos puhdistamaton voiveitsi säilytetään siellä jossain jääkaapissa, se on kuvottavaa. En tosin tiedä miten jääkaapissa veistä säilyttävät toimivat.

Ei helvetti. Jääkaappia käytetään juuri siksi, että ruoka ei mätäne. Tästä voimme laskea peruskoulumatematiikalla kuinka se veitsessä oleva tavara on täysin tuoretta eikä millään lailla kuvottavaa.

Missä kohtaa kylpyhuoneessa oleva karva muuttuu jotenkin kuvottavaksi, vaikka äsken se oli ihan hyvä ja kaunis ja taisin nuollakin sitä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jääkaapissahan se. Aika urpoa jos ei pidä sitä siellä. Se on nopeammin käytettävissä noin ja muutenkin oikeaoppinen tapa. Kerettiläinen jos toisin toimii.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Veitsi otetaan laatikosta ennen käyttöä ja käytön jälkeen se laitetaan tiskiin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En säilytä jääkaapissa ainakaan seuraavia tarvikkeita:

- voiveistä
- juustohöylää
- mattopiiskaa
- vessaharjaa
- talvirenkaita
- fleshlightia
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jääkaapissa voipaketin päällä tietenkin. Miettikää nyt sitä ajantuhlausta, jos joutuu ihan erikseen nostamaan veitsen pöydältä sen jälkeen, kun on ottanut paketin jääkaapista puhumattakaan, että pesisi veitsen aina käytön jälkeen. Koko elämän kun tekee tuota, niin siinä on mennyt useita minuutteja hukkaan tai pesemistapauksessa jopa tunteja.
 

Da-Capo

Jäsen
Porukka siis oikeasti pitää voiveistä jääkaapissa, mikä vittu tässä maailmassa on oikein vikana.

No en tiedä maailmassa, mutta ilmeisesti ainakin täällä palstalla on paljon nuoria sinkkuja/yksin asuvia, jotka eivät omista astianpesukonetta. Tulihan tuota "veitseilyä" varmaan itselläkin opiskeluaikoina harrastettua. Nykyään, jos vaimo moisen jääkaapista löytäisi, lähtisi se todennäköosesti aika äkkiä astianpesukoneeseen palautteen kera.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Astianpesukone löytyy, samoin voiveitsi jääkaapista. Onhan tuo täysin paheksuttavaa ja pöyristyttävää kertakäyttökulttuuria laittaa voiveitsi yhden käyttökerran jälkeen pesukoneeseen. Hyi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tietysti oikeaoppinen voiveitsi on puinen eikä sitä todellakaan pestä kolmetoista kertaa vuorokaudessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sanoisin että voiveitsien hyysääjät pitäisi raiskata.
Nyt täsä puhuu ,järki! Haluasiko jku että oma lapsi käyttöisi samaa veistä mamun kansa tai tämä "SOTAA" karkuussa oleva tulisi j a pesisi aina joka kerta veitset! Näin loppuu suomesta vesi ,tämänkö vuoksi sotavteraanit taistelivat ?

---
Pappa-vainaalla oli tapana paheksua ihmisten käytöstä todeten "pitäis nylkeä tikkuveitsellä". En jaksa kehitellä kummempaa aasinsiltaa nyt tähän.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tietysti oikeaoppinen voiveitsi on puinen eikä sitä todellakaan pestä kolmetoista kertaa vuorokaudessa.

Näin juuri. Puinen voiveitsi kärsii jatkuvasta pesusta. Sen sijaan se säilyy kun se on rasvattu sillä levitteellä ja säilytetään oikeaoppisesti jääkaapissa. Näkee, että muoviin tottuneet kertakäyttökulttuuriset märkäkorvat ovat taas vauhdissa pesukoneineen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No en tiedä maailmassa, mutta ilmeisesti ainakin täällä palstalla on paljon nuoria sinkkuja/yksin asuvia, jotka eivät omista astianpesukonetta. Tulihan tuota "veitseilyä" varmaan itselläkin opiskeluaikoina harrastettua. Nykyään, jos vaimo moisen jääkaapista löytäisi, lähtisi se todennäköosesti aika äkkiä astianpesukoneeseen palautteen kera.
Tosimies laittaa valittavan vaimon koneeseen palautteen kera.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ihmettelen näitä argumentteja siitä, että on jotenkin nopeaa ja vaivatonta eikä aikaa kulu hukkaan, kun veitsi on jääkaapissa. Kuinka suuri ongelma tämä on? Vittu, syöttekö te leipää koko ajan? Se, että eväs on nopeasti ja vaivattomasti saatavilla on syy siihen, miksi elintasoihminen on läski paska. Ja muutenkin vituttaa tämä, että nykypullamössöjen mielestä kaikki pitäisi olla saatavilla heti, vaivattomasti ja suunnilleen ilmaiseksi. Omasta mielestäni ei ole kohtuuton vaiva ottaa sitä veistä, käyttää ja laittaa tiskiin.
Ei helvetti. Jääkaappia käytetään juuri siksi, että ruoka ei mätäne. Tästä voimme laskea peruskoulumatematiikalla kuinka se veitsessä oleva tavara on täysin tuoretta eikä millään lailla kuvottavaa.

Missä kohtaa kylpyhuoneessa oleva karva muuttuu jotenkin kuvottavaksi, vaikka äsken se oli ihan hyvä ja kaunis ja taisin nuollakin sitä.
Ei se ole tuoretta tavaraa, kun se ei ole rasiassa. Tuohon nuolemiseen en nyt lähde, mutta on minulla siitä karvastakin mielipide.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietysti oikeaoppinen voiveitsi on puinen eikä sitä todellakaan pestä kolmetoista kertaa vuorokaudessa.
Tämä. Käytän lähes yksinomaan puista ja se on ainoa oikea. Muut voiveitset on kerettiläisiä ja sellaisia käyttävät pitäisi teilata ja tappaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä. Käytän lähes yksinomaan puista ja se on ainoa oikea. Muut voiveitset on kerettiläisiä ja sellaisia käyttävät pitäisi teilata ja tappaa.
Puuveitsen käyttäjistähän pitää luonto huolen, kun se puuveitsi on niin epähygieeninen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No, nyt on päästy yhden ihmiskunnan selviytymisen kannalta tärkeimpien asioiden ytimeen.

Meillä, korostan sanaa "meillä", sillä vaimollani on myös asiasta selkeä yhtenevä mielipide kanssani, ei jääkaappiin ruokailuvälineitä, kuten voiveitsiä, turhaan työnnetä. Voiveitsi ja juustohöylä ovat aina, korostan sanaa "aina", samassa paikassa keittiön työpöydällä odottamassa tarvitsijaansa. Haluan/saanen myös mainita, että noita esineitä on taloudessamme useampia, jolloin niiden peseminen astianpesukoneessa ei aiheuta ikävää odotusta niitä tarvitsevalle henkilölle.

On mukava huomata, että asiaan suhtaudutaan asiaan kuuluvalla vakavuudella ja ollaan valmiita jopa miesmurhiin oman kanstansa puolesta.

En säilytä jääkaapissa ainakaan seuraavia tarvikkeita:
...
- fleshlightia
Tämä mielikuva saa minut miettimään, mistä kaikesta avioliitossa joutuu lopulta luopumaan...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ja muutenkin vituttaa tämä, että nykypullamössöjen mielestä kaikki pitäisi olla saatavilla heti, vaivattomasti ja suunnilleen ilmaiseksi. Omasta mielestäni ei ole kohtuuton vaiva ottaa sitä veistä, käyttää ja laittaa tiskiin.
Höh, en nyt pääse tästä logiikasta perille. Väität pullamössöiksi muita, mutta itse et jaksa puuveistä vuolla tai edes käsin tiskata. Kyllä ei ole punaista lankaa nyt tässä. Toisaalta, jos olet vasemmalle kallellaan oleva Yhdysvaltain ystävä, on logiikkasi tietysti täysin ymmärrettävää.

---
Itsehän tämä keskustelun innoittamana kävin vaihtamassa metalliveitsen vuosia sitten vuolemaani puuveitseen. Kah, kun se vielä sopii hienosti Oivariini-paketin kannen ulokkeiden väliin eikä näin ollen liu pois kontaktitilanteissakaan.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Puuveitsen käyttäjistähän pitää luonto huolen, kun se puuveitsi on niin epähygieeninen.

Tämä nykyajan pullamössöporukan hygieniahysteerisyys ja pöpöjen pelko on yksi aikamme vitsaus. THL (Terveyden Heikentämis Laitos) on onnistunut aivopesussaan hyvin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Höh, en nyt pääse tästä logiikasta perille. Väität pullamössöiksi muita, mutta itse et jaksa puuveistä vuolla tai edes käsin tiskata. Kyllä ei ole punaista lankaa nyt tässä. Toisaalta, jos olet vasemmalle kallellaan oleva Yhdysvaltain ystävä, on logiikkasi tietysti täysin ymmärrettävää.
En väittänyt pullamössöiksi muita, vaan nykyajan elintasoihmistä, eli samalla itseänikin. Miksi vuolisin sellaisen bakteeripesäkkeen, jota en halua käyttää? Missä kohtaa sanon, että en tiskaa käsin? Faktat kuntoon edes, jos alat siinä saivartelemaan. Mikä tarve sinulla on sotkea politiikkaa tähän?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pieni OT näinkin tärkeässä topicissa sallittakoon, niin näin kimppa-asujana täytyy ihmetellä sitä kuinka vitun vaikeaa on astioiden peseminen käytön jälkeen. Ne on ylivoimaisesti helpoin pestä välittömästi käytön jälkeen ja laittaa niille kuluville paikoille. Koskee myös voiveitsiä.


OT:n OT:na täytyy tunnustaa, että joskus kesäisin tuli pidettyä muutamaa juomalasia jääkaapissa, koska cola maistuu paremmalta kylmänä kylmästä lasista.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä nykyajan pullamössöporukan hygieniahysteerisyys ja pöpöjen pelko on yksi aikamme vitsaus. THL (Terveyden Heikentämis Laitos) on onnistunut aivopesussaan hyvin.
Olet kyllä siinä oikeilla jäljillä, että esim. lapset tarvitsisivat hyysäämisen sijaan aika ajoin kourallisen karkeaa sepeliä ja koiranpaskaa suuhun vastustuskyvyn parantamiseksi. Sen hyysäämisen takia kakaroilla on miljoona allergiaa. Ja allergiahan on oikeasti pelkkää luonteen heikkoutta. No, itse tungin kakarana mm. tupakantumppeja katuojasta suuhun, kun olin muutaman sekunnin valvomatta, eikä ole ollut allergioita eikä bakteerihysteriaakaan ole. Oma rajani nyt aikuisena ihmisenä menee kyllä tuollaisen saastaisen, vastenmielisen puuveitsen muhittamisessa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
OT:n OT:na täytyy tunnustaa, että joskus kesäisin tuli pidettyä muutamaa juomalasia jääkaapissa, koska cola maistuu paremmalta kylmänä kylmästä lasista.
Tämän jotenkin ymmärtää. Kyllähän nyt esim. Jägermeister-lasia kuuluu säilyttää Jäger-pullon tavoin pakastimessa.
 

Baldrick

Jäsen
Ennen heitin aina vaihtoon, mutta sitten laiskistuin. Nyt on muutaman vuotta säilötty voirasian päällä jääkaapissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En väittänyt pullamössöiksi muita, vaan nykyajan elintasoihmistä, eli samalla itseänikin. Miksi vuolisin sellaisen bakteeripesäkkeen, jota en halua käyttää? Missä kohtaa sanon, että en tiskaa käsin? Faktat kuntoon edes, jos alat siinä saivartelemaan. Mikä tarve sinulla on sotkea politiikkaa tähän?
Mielestäni eksplikoit varsin selkeästi nykypullamössöjen haluavan kaiken heti, kun taas itse vaivaudut pesemään veitsesi. Eli minä vs. muut. Siinä olet kyllä oikeassa, että et maininnut pesukonetta, joten mun virhe. Sitä näin tärkeän aiheen parissa tuppaa näkemään asiat värilasien läpi. Politiikan otin mukaan, koska mielestäni se oli äärimmäisen hupaisa analogia tähän yhteyteen. Meinasi ihan kikatuttaa minua itseäni keskenäni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mielestäni eksplikoit varsin selkeästi nykypullamössöjen haluavan kaiken heti, kun taas itse vaivaudut pesemään veitsesi. Eli minä vs. muut. Siinä olet kyllä oikeassa, että et maininnut pesukonetta, joten mun virhe.
Ei kyse ole niinkään vaivautumisesta, kuin siitä, että minua ällöttää pesemätön veitsi. Ihmettelin vaan tätä suunnatonta vaivan määrää, mitä jotkut ilmeisesti tästä muutaman sekunnin operaatiosta kokevat. Luen itseni kyllä laiskaksi läskiksi elintasonykyihmiseksi, vaikka muistankin ajan, jolloin tietoa piti etsiä kirjastosta, jos halusi nähdä tv-sarjan, se piti katsoa tv:stä ja ehkä jopa odottaa seuraavaa jaksoa viikko, jos halusi jonkun harvinaisen levyn, sitä piti ihan oikeasti metsästää ja niin edelleen.
Meinasi ihan kikatuttaa minua itseäni keskenäni.
Aivan varmasti. Vaikutat juuri sellaiselta henkilöltä, joka kikattelee paljon itsekseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös