Philadelphia Flyers 2016–2017

  • 199 987
  • 813

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Eiköhän Vdv saa samanlaisen lapun niin Hakstol ei menetä vanhaa hyvää kaveriaan.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Filppula on mielestäni vähintään tyydyttävä haku kakkosen keskelle, ja lisäksi itselle on kuitenkin tärkeää suosikkijoukkueesta löytyä suomalaisväriä. Fanitus kun alkoi aikanaan Niittymäen ollessa osasyyllinen ja Timonen lisäksi on oma lukunsa. Nyt Flyers on taas napsun mielenkiintoisempi, ja siitä kiitokset Hexylle.
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Mä tykkään niin PEB:n jatkosta kuin Filppulan hankinnastakin. Filppula tuo useammankin vaihtoehdon kokoonpanoihin, enkä äkkiseltään tiedä kyllä mihin kaverin löisin. Girouxin rinnalla hoitaisi oman pään G:n taiteillessa hyökkäyspäässä. Kakkosen keskellä toisi taas monipuolista osaamista sille tontille, ja silloin nuo sentterit näyttäis mun silmään itseasiassa aika hyvältä - paremmilta toki jos tämä hankinta olisi tullut muutamaa vuotta aiemmin..
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Mä oon saanu pariinkin kertaan korville täällä kun olen puolustellut nelosketjua :). Eli Bellen jatko sopii mulle hyvin. Vaikka puhutaan et nykykiekko sitä ja nykykiekko tätä.Kaikilla ketjuilla pitäis pystyä iskemään ym ym, niin itse näen että nelosen ukot käy pelaa jämät pois varmasti ja niin kuin Belle hoitaa sit alivoimaa hyvin. Vandevelden ei välttämäti tartte saada jatkoa eli pientä tuuletusta neloseen ensi kaudelle toiveissa. Mitä nyt noita Flyers juttuja ja videoita on tullut tiirailtua niin näyttäis että Belle on hyvä ja pidetty tyyppi joukkueessa. Niitä ei ole koskaan liikaa.
Valle on täällä käyty hyvillä kommenteilla jo niin tarkasti läpi että ei siihen lisättävää paitsi että jos Streitilla saa Vallen ja 2 varausvuoroa niin hyvin on neuvoteltu..
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Filppula on mielestäni vähintään tyydyttävä haku kakkosen keskelle, ja lisäksi itselle on kuitenkin tärkeää suosikkijoukkueesta löytyä suomalaisväriä. Fanitus kun alkoi aikanaan Niittymäen ollessa osasyyllinen ja Timonen lisäksi on oma lukunsa. Nyt Flyers on taas napsun mielenkiintoisempi, ja siitä kiitokset Hexylle.
Sanasta sanaan samaa mieltä.

Filppula pystyy vielä olemaan ihan laadukas kahdensuunnan sentteri, joten minusta muutenki hyvä haku, oli suomalainen tai ei.
 

Wunder-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Lehdistö uutisoi:
"Hextall abuses Yzerman badly! Las Vegas and trouble with money drives one of the greatest players of all time into a desperate decision."
Ja epäselvyyksien välttämiseksi kyseessä muodikas 'valeuutinen', mutta tositarina.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vahvasti vaikuttaa siltä, että Cousins ja Laughton eivät jatkoa saa, kun keskikaista alkaa olla tuolla mallilla. Minkäslaisia pennosia heidän oikeuksista voisi kesällä saada?

Nouseeko Streitin lähdön myötä puolustukseen nyt Morinia tai Sanheimia loppukaudeksi?

Onkos loppukaudeksi Phantomsiin tulijoita? Rubtsovilla on ainakin alkanut Amerikan valloitus ihan hyvin. Ufakin on tippumaisilla KHL:n pudotuspeleissä ja Vorobyovilla on sopimus katkolla. Lähteekö Phantomsiin kevääksi?
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Nyt kun oranssissa maassa tapahtuu hieman positiivisempia asioita, niin meikäläinenkin viitsii ryömiä kolostani. Pari kertaa olen meinannut jotain tänne tässä kirjoittaa, mutta vihaisena tulee niin helposti sanottua kaikenlaista hölmöä, ettei onneksi ole tullut osuttua "Lähetä"-painikkeeseen.

Filppula oli juuri sitä mitä tarvittiin: Luotettava (suomalainen) middle-6 sentteri toki arvoonsa nähden sen reilun miljoonan liian kalliilla sopparilla, mutta eipä tuolla ole tällä hetkellä niin väliä, kun puolustus ja maalivahdit näyttävät halpenevan huomattavasti ensi kaudeksi. Jos homma toimii, voidaan sopimusta jatkaa sopivalla summalla, tai pistää lihoiksi ensi helmikuussa. Jos ei...no, eipä ole kuin ensi kauden soppari. Nyt (ensi kaudella) luulisi olevan mahdollisuus vihdoin kasata 3 kunnollista kenttää, ja puolustuskin alkaa näyttää paremmalta kuin vuosiin kun junioriosasto on pelannut ilmeisesti kauttaaltaan melko hyvin ja vanhukset alkavat tippumaan luonnollisen poistuman kautta (paitsi AMac...). Itse en kuitenkaan vielä tälle kaudelle lähtisi nostamaan noita pakkeja ylös, vaan peluuttaisin farmissa kun siellä homma toimii. Pelatkoon siellä (toivottavasti) pitkän kevään ja sitten heti kauden alussa Morin mukaan. Sanheim aloittaisi fantasiassani ensi kauden Phantomsin ykkösparissa ja nousisi tarvittaessa paikkaamaan loukkaantumisia.

Mitenköhän nyt toimitaan noiden suojauksien kanssa? 6+2 lienevät päivänselvät, mutta onko Raffl sitten se 7. hyökkääjä ja mitä tehdään maalivahtien suhteen? Itse lukitsisin ehdottomasti Stolarzin, mutta uskalletaanko riskeerata Neuvyn mahdollinen menetys kun kenttäpelaajista ei ole tarjolla kuin "mahdollista potentiaalia" (Laughton, Cousins, Leier), parhaat päivänsä nähneitä liigajyriä (Read, Weise, MacDonald) tai roolipelaajia (Bellemare, Manning) joita Vegas saisi ilman draftiakin melkein ilmaiseksi. Kesällä ykkösmaalivahtikaupoille joutuminen ei lupailisi hyvää kun on Flyersista kyse.
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Olipa upea debyytti Vallelta! Toi ketjuunsa juuri niitä asioita joita häneltä uskalsi odottaa, ja onnistuipa tuo heittämään kiekonkin tolppien väliin heti debyytissään. Mun mielestä tuo kakkonen näytti tuollaisenaan sairaan hyvältä ketjulta, ja loihan se paikkoja läpi ottelun.

Bellemaren "A" oli toinen asia joka lämmitti allekirjoittanutta suuresti!

Vaikka voitto tulikin, niin hieman huolestuttaa millainen peli jälleen vaadittiin veskarilta. Mason oli ilmiömäinen, ja tämä tuntuu valitettavan usein olevan trendinä kun otteluja voitetaan. Pantterit oli ennakkoon pilkuilla musertava ennakkosuosikki, mutta niin vain Mason jaksoi loppuun asti ja Weal sekä Voracek hoitivat tarvittavat maalit. Ylivoima oli jälleen tehotonta reilun minuutin mittaisesta 5-3 yv:stä huolimatta, vaikkakin paikoittain pyöri hyvin mutta tulos vain jäi puuttumaan.

Weal on ollut myös hyvä useammassa pelissä peräkkäin. Paljon samaa kuin Rafflissa, sillä myös Weal painaa rakoon kuin rakoon kiekon kanssa. Vaikka on tehojen puolesta jokseenkin yhtä tulokseton, luo hän mielestäni koko ajan kuitenkin peliä ja on kiekon kanssa selkeästi taitavampi kuin Raffl.

Streit lähti pakistosta, joten ideaalitilanteessa kokoonpanossa olisi Gudas, Ghost, MDZ, Provo, Manning ja AMac. Schultz sitten tuuraa kuten viime yönä. Viimeisen paikalla haluaisin itse myös nähdä ehkä jonkun AHL- noston, eli lähinnä Morin tai Sanheim.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Viimeisen paikalla haluaisin itse myös nähdä ehkä jonkun AHL- noston, eli lähinnä Morin tai Sanheim.
Ehkä on parempi antaa Morin / Sanheim pelata isoja minuutteja AHL joukkueessa joka painaa liigan kärjen tuntumassa kuin tuoda todella sekaisin olevaan Flyers nippuun pelaamaan jämä minuutteja. Tietysti se 1-3 pelin kokeilu ylhäällä ennen kauden loppua voisi olla hyvä asia niin pojat näkevät millaista se touhu on NHL tasolla ja näin tietävät mitä kehittää kesän aikana.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Se mitä mä olen lueskellut niin Hägg sieltä tulis ylös ennen Morinia ja Sanheimia. Antaa poikien tahkoo ahl-pleijareita pakkiparina ja sit ens kaudella tosissaan haastamaan leirillä muita pakkeja pelipaikoista.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Se mitä mä olen lueskellut niin Hägg sieltä tulis ylös ennen Morinia ja Sanheimia. Antaa poikien tahkoo ahl-pleijareita pakkiparina ja sit ens kaudella tosissaan haastamaan leirillä muita pakkeja pelipaikoista.

Saman kuvan olen saanut Häggistä. Samaa mieltä AHL-nostoista. Parempi rauhoittaa Phantomsin rosteri ja antaa heille mahdollisuus menestyä Calder Cupin jahtaamisessa.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Saman kuvan olen saanut Häggistä. Samaa mieltä AHL-nostoista. Parempi rauhoittaa Phantomsin rosteri ja antaa heille mahdollisuus menestyä Calder Cupin jahtaamisessa.
Tänään sitten lueskelin et Hägg on loukkaantunut. Ei vielä tietoa kauan sivussa.
 

_Samppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool FC.
Ehkä on parempi antaa Morin / Sanheim pelata isoja minuutteja AHL joukkueessa joka painaa liigan kärjen tuntumassa kuin tuoda todella sekaisin olevaan Flyers nippuun pelaamaan jämä minuutteja. Tietysti se 1-3 pelin kokeilu ylhäällä ennen kauden loppua voisi olla hyvä asia niin pojat näkevät millaista se touhu on NHL tasolla ja näin tietävät mitä kehittää kesän aikana.

Joo, lähinnä jotain tuollaista parin pelin stinttiä korkeintaan itsekin ajattelin, sillä AHL:ää en kerkeä seuraamaan yhtään ja näin ollen pelit ylhäällä on ainoa paikka missä näkisin heitä konkreettisesti jäällä. Hiljaa hyvä tulee- sanonta pitää monesti paikkaansa, eikä näiden kundien kanssa ole vielä mihinkään kiire.

Jostain olisi kiva taikoa aikaa että kerkeäisi seuraamaan hieman otteita myös Phantomsin osalta, sillä vuodenvaihteen arvokisat jättää kuitenkin aika suppean kuvan jonkun junnun pelaamisesta.
 

Golden Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kings, Tappara, Chelsea, QPR, Phi Eagles
Mielenkiintoisia soppareita ja itse ainakin tykkään Filppulan liittymisestä jengiin. Neuvirthin jatko oli myös sopiva ja osin myös odotettu. Nyt on mielenkiintoista nähdä miten Masonin kanssa edetään. Jotenkin on sellainen kutina, ettei ihan rahasta olla yksimielisiä, jos sopparia nyt ylipäänsä veivataan. Jos tässä itse saisi tehdä peliliikkeitä, niin yrittäisin saada Bishopin about 4 millillä jengiin about 4 vuodeksi.

Jotenkin hyökkäys alkoi näyttämään yhdellä Filppulalla heti paremmalta. Bellen jatko oli myös maltillisen sopiva, koska puhutaan kuitenkin nelosen ja alivoiman erikoismiehestä. Nyt pitäisi saada vaan runkomiehistö pelaamaan omalla tasolla ja pleijaripaikkakin voisi olla mahdollinen. Toki tuo vaatisi jonkinmoisen voittoputken ja vastaavasti tappioputkia ei saisi tulla.

Onhan tuo pakiston tilannekin mielenkiintoinen ensi kautta ajatellen, koska itse en innostu Schultzin jatkosta ja Del Zotton jatkokin vaatisi palkanalennusta. Itse lähtisin hankkimaan markkinoilta jonkun ja sitten voisi nostaa jonkun kolmikosta Hägg, Morin, Sanheim. Ensi kausi ei ole kuitenkaan vielä "se kausi", joten sisäänajo kautena se menisi.
 

tirlanttan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jotenkin hyökkäys alkoi näyttämään yhdellä Filppulalla heti paremmalta.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä, vaikka pari peliä Filppulan kanssa eivät ole mitään maalihanoja aukaisseetkaan. Hextallille kun olen kritiikkiä antanut niin nyt ehdottomasti peukkua tästä kaupasta. Parempi myöhään kuin milloinkaan. Vielä ku Hakstol tajuaa kaivaa meidän tehokkaimman 5vs5 pelaajan nelosketjusta ylöspäin niin pakko uskoa että hyvä tästä tulee.
Pisteet/60min 5vs5 pelissä (lähde: http://stats.hockeyanalysis.com)
Konecny 1.69
Voracek 1.53
Simmonds 1.31
Cousins 1.30
Read 1.26
Couturier 1.25
Raffl 1.13
VandeVelde 1.10
Giroux 0.94
Schenn 0.92
Lyubimov 0.81
Bellemare 0.54
Weise 0.36
Tuli vasta nyt mieleen kurkata miltä nämä luvut näyttivät viime kaudella. Jotta ei tule vahingossa liian positiivista viestiä niin mainittakoon knoppina viime vuodelta samasta listauksesta löytyi yhdeksänneltä sijalta Umberger 1.48. Umby olisi ykkösketjun kamaa tämän kauden joukkueessa. Millä ihmeellä me ollaan vielä playoff-taistossa?
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Playoffs-haaveiden kannalta tärkeä voitto eilen Buffalosta. Nämä paperilla altavastaajat ovat yleensä olleet Flyersille hankalia vastustajia, mutta tällä kertaa suoritus oli varsin vahva. Erityisen hyvää oli se, että maaleja saatiin tehtyä paljon ja laajalla rintamalla. Maalitykki-Gudas tehoilla 1+2 varsinkin lämmittää mieltä.

Runkosarjaa on vielä 17 peliä jäljellä. Flyersin 31-26-8 -record johtaisi samalla tasolla jatkuessaan loppupistemäärään 88, mikä varsin todennäköisesti ei riittäisi playoffseihin. Viime vuosina viimeiset plaoffspaikat on otettu yleensä pisteillä 93, mikä lienee tämänkin kauden taikanumero. Flyersin kannalta siihen pyrkiminen tarkoittaisi, että jäljellä olevat pelit sujuisivat muodossa 11-5-1.

Aika kovaan lentoon pitäisi Flyersin syttyä, jotta playoffseihin päästäisiin. Samalla on myös syytä toivoa, että pahimmat kilpailijat (NYI, TOR, FLA, TBL) sakkaavat. Ensiyön peli Torontoa vastaan on huipputärkeä. Samoin loppukuun Isles-peli. Kuusi jäljellä olevista peleistä on Blue Jacketsia tai Devilsejä vastaan. Nämä suunnilleen pelottavat eniten, koska varaa tappioihin ei juurikaan ole, mutta juuri nämä kaksi ovat olleet pahoja peikkoja viime vuosina.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
La on 4pts peli Bruinsia vastaan. Kummallekkin joukkueelle todella tärkeä ottelu. Tulee vielä kello 20:00.
Johan muuttuu Wild Card taisto kun Flyers ottaisi b2b-voitot Torontosta ja Bostonista. Toronto nyt 2p edellä ja Bruins 6, mutta kaksi peliä enemmän pelanneena. Toki Atlantic on sen verta heikompi kuin Metro ettei tuolta Boston putoa divisioonansa suoralta poff-paikalta, ellei Toronto sinne nouse. Mutta saisipahan Philly kirittyä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pudotuspelitaistolle voi nyt alkaa heittämään hyvästejä. Mitä kaksi erää peliä näin, niin omaan tekemiseen ja tehottomuuteen tuo kaatui. Bozakin maali oli malliesimerkki puolustusalueen työskentelystä, jollaista ei saisi tapahtua. Couturier pelaa löysästi kiekkoa, Bozak riistää ja käy tekaisemassa maalin.

Hyvää yötä Flyers.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tunnin päästä alkaisi kauden ensimmäinen matsi minkä näen alusta loppuun suorana. Oletan murskavoittoa meille, sehän on suorastaan varma. 7-1, saa käyttää ilman provikoita.

Pudotuspeleihin uskotaan niin kauan kuin on teoreettinenkin mahdollisuus mukaan päästä. Kunnon loppukiriä odotellessa. Vaatii toki vähän kilpakumppaneiden epäonnistumistakin mutta ainakin Bostonin alamäki alkaa tänään...hirveetä kuraa ollut suuri osa kaudesta, aikamoinen temppu jos onnistuu. Me valitetaan Hakstollista, aiheestakin, mutta niin valittaa muutkin omistaan. Esim. Penguinsin kannattajat ovat välillä raivoissaan kun Kunitzin paikka on sementoitu Crosbyn viereen vaikka esitykset ei sitä puolla. Ei ihan sama asia mutta kuitenkin.

Tänään erikoistarkkailussa Provorov, G ja McDonald.

Let's go Flyers!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Flyersin kausi ei ole paljoa riemunkiljahduksia aiheuttanut niin on siellä ainakin yksi kaveri josta voi olla ihan pikkaisen kateellinen nimittäin #9 Provorov. Huikea nuori puolustaja ei voi muuta sanoa, noin kypsää peliä jo nyt ja potentiaalia kaverissa on ihan älyttömästi! Tulee olemaan Flyersin puolustuksen kultakimpale vielä vuosikausia jos mitään suurempaa ryssimistä (heh) ei tapahdu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös