Petteri Wirtanen Jokereihin!

  • 52 157
  • 268

faro

Jäsen
Tiesin kyllä, että kyseessä on kova pelaaja, mutta mitään tällaista en osannut odottaa. Aivan täydellinen esitys Wirtaselta.

Auttoi joukkuetta yhdessä pelissä enemmän, kuin McLean koko alkukauden aikana. Se kertoo paljon.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Auttoi joukkuetta yhdessä pelissä enemmän, kuin McLean koko alkukauden aikana. Se kertoo paljon.
Tässä kiteytyy PW:n hankinta ja ensiesitys täydellisesti. Wirtanen oli eilen huikea, aina oikeassa paikassa ja teki oikeita asioita. Kolmannen erän 5min jäähyn aikana taisi blokata 2-3 laukausta viivalta ja aloitusprosentti on tainnut tulla täälläkin jo mainituksi. Tämän lisäksi pelasi vielä ottelun lopun Kapasen tuuraajana ykköskentän keskellä ja suoriutui mielestäni siitäkin puhtain paperein. Huikea jätkä!!
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mikä tärkeintä omaa ison Jokerit sydämmen :-) "Hienoa oli laittaa Jokerit-paita päälle", Petteri Wirtanen. No joo, tiedä tosta sydämmestä, mutta oli kyllä vahva esiintyminen ei voinut olla pitämättä tästä miehestä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se oli vasta eka peli, minä odotan että parantaa vielä, kun pääsee kunnolla sisään joukkueeseen. Toki kelpaa näilläkin esityksillä. Plussana vielä, että Harjun on tästä eteenpäin vaikea löytää peliaikaa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kiteytyy PW:n hankinta ja ensiesitys täydellisesti. Wirtanen oli eilen huikea, aina oikeassa paikassa ja teki oikeita asioita. Kolmannen erän 5min jäähyn aikana taisi blokata 2-3 laukausta viivalta ja aloitusprosentti on tainnut tulla täälläkin jo mainituksi. Tämän lisäksi pelasi vielä ottelun lopun Kapasen tuuraajana ykköskentän keskellä ja suoriutui mielestäni siitäkin puhtain paperein. Huikea jätkä!!
Paras piirre Wirtasessa on, että taso pysyy samana pelistä toiseen. Kuten jo aiemmin tuli todettua, niin nappihankinta Jokereilta.

Onnea Peralle tulevaan, hieno mies.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku tuossa kirjoitti että Wirtasen taso pysyy samana pelistä toiseen.

Itse pystyisin ihan samaan mutta se taso jäisi aika matalaksi :-)

Pikkuisen pettynyt olen Wirtasen panokseen ainakin mitä tulee hyökkäyspelaamiseen. Ei millään ehdi paikoille, asenne kunnossa mutta liike vajaavaista.

Lisäksi uskoin näkeväni pari jäätävän kovaa taklausta per peli mutta hiljaista on ollut.

Tästä ei voi kuin parantaa...
 

faro

Jäsen
Pikkuisen pettynyt olen Wirtasen panokseen ainakin mitä tulee hyökkäyspelaamiseen. Ei millään ehdi paikoille, asenne kunnossa mutta liike vajaavaista.
Sitten sinulla on luultavasti ollut vähän liian korkeat odotukset Wirtasen suhteen(?). Mies on saanut/joutunut illasta toiseen pelata kahden puukäden kanssa (pl. viime pelit), joten ei ole mikään ihme, että tulosta ei ole syntynyt. Itse asiassa hän pelaa pistekeskiarvoltaan parasta KHL-kauttaan eli ei se nyt ihan surkeasti ole mennyt, vaikka otanta on toki pieni. Myönnän olevani kanssasi samaa mieltä, että odotin itsekin myös hieman enemmän hyökkäyspäähän noin pelillisesti, en niinkään pisteellisesti. Ilman YV-aikaa pisteitä on kuitenkin hankala tehdä, etenkin joukkueessa, joka on rakennettu kahden hyökkäävän ja kahden puolustavan ketjun varaan.

Mikään rakettihan mies ei ole koskaan ollut luistimilla, joten liike ei tullut yllätyksenä.

Loppujen lopuksi Wirtasen todellinen arvo mitataan kuitenkin vasta keväällä.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmasti Wirtasen otteissa on paljon parannettavaa ollut, mutta sen verran pitää kaveria puolustaa että ei ole varmasti optimaalisin tilanne että käytännössä jokaisessa pelissä on eri laituripari vierellä. Olikohan illan SKA-ottelu ensimmäinen kerta kun oli sama laituripari kuin edellisessä ottelussa? Ei niitä ainakaan montaa kertaa ole ollut ja vaikka pelaajat aina hokevat että ei ole väliä ketkä rinnalla pelaa ja kaikki ovat kovia pelureita jne. niin aivan varmasti se helpottaisi jos vierellä olisi pidempään samat kaverit.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Ei varmasti kukaan PeeWeestä pistelinkoa odottanutkaan, mutta minun täysin puolueelliseen silmään herra on todella isossa roolissa joukkueen menestyksessä. Alivoimalla ollut erinomainen plokaten laukauksia Mäksän ja Riksan tyyliin esimerkillisesti. Vaihdosta toiseen nöyrää joukkueelle pelaamista, omaa mainettaan paremmat kädet ja erinomaisen pelisilmän. On muuten laittanut kohtuu kovalla prosentilla mustaa verkkoon läpipäästessään. Kaksi Liigamestaruutta ei ole tullut sattumalta.

Hyvä, että pahvi on jo kunnossa ensi vuodeksi.
 

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Ei varmasti kukaan PeeWeestä pistelinkoa odottanutkaan, mutta minun täysin puolueelliseen silmään herra on todella isossa roolissa joukkueen menestyksessä. Alivoimalla ollut erinomainen plokaten laukauksia Mäksän ja Riksan tyyliin esimerkillisesti. Vaihdosta toiseen nöyrää joukkueelle pelaamista, omaa mainettaan paremmat kädet ja erinomaisen pelisilmän. On muuten laittanut kohtuu kovalla prosentilla mustaa verkkoon läpipäästessään. Kaksi Liigamestaruutta ei ole tullut sattumalta.

Hyvä, että pahvi on jo kunnossa ensi vuodeksi.
Pakko kompata. Pelaaminen on varmasti usein normaalikatsojan silmään näkymätöntä mutta sijoittuminen kentällä on usein todella oikea-aikaista ja erityisesti omassa päässä pienillä teoilla ja puolustajia auttamalla estää vastustajan pääsyn maalipaikoille.

Lisäksi erityisesti playoffeissa kova aloitusprosentti (66,7%) on kova lisäarvo joukkueelle, kun kahdessa kolmesta aloituksesta kiekko jää omille. Vertailuesimerkkinä voisi mainita, että mikäli Koukal olisi parempi aloittaja saisi Lokomo vielä enemmän luotua tilanteita, kun esim. hyökkäyspään aloituksessa kiekko ei päätyisikään vastustajalle.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Lisäksi erityisesti playoffeissa kova aloitusprosentti (66,7%) on kova lisäarvo joukkueelle, kun kahdessa kolmesta aloituksesta kiekko jää omille. Vertailuesimerkkinä voisi mainita, että mikäli Koukal olisi parempi aloittaja saisi Lokomo vielä enemmän luotua tilanteita, kun esim. hyökkäyspään aloituksessa kiekko ei päätyisikään vastustajalle.
Mun on kyllä pakko kyseenalaistaa tätä Wirtasen aloitushehkutusta. Prosentti on toki hieno, kun äijä varastaa joka helvetin aloituksessa. Siitä ei nimittäin kirjata tappiota jos tuomari ohjaa aloituksesta pois. En ole pitänyt kirjaa, mutta PW vaihdetaan aloituksista aivan jatkuvasti pois ja silloin tilalle tulee 40% tehokkuudella niitä kaapiva laituri Sallinen. Wirtanen on kiistatta taitava aloittaja, mutta mä en ole yhtään vakuuttunut, että hänen läsnäolonsa on koko joukkueen aloitusprosentille ja sitä kautta kiekonhallinnalle kovinkaan merkittävä.

Muuten peli on ollut oikein mallikasta ja oma rooli hoituu jopa erinomaisesti, mutta sitä aloituksissa kusettamista olen kiukkuisena katsellut jo jonkun aikaa.
 

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Mun on kyllä pakko kyseenalaistaa tätä Wirtasen aloitushehkutusta. Prosentti on toki hieno, kun äijä varastaa joka helvetin aloituksessa. Siitä ei nimittäin kirjata tappiota jos tuomari ohjaa aloituksesta pois. En ole pitänyt kirjaa, mutta PW vaihdetaan aloituksista aivan jatkuvasti pois ja silloin tilalle tulee 40% tehokkuudella niitä kaapiva laituri Sallinen. Wirtanen on kiistatta taitava aloittaja, mutta mä en ole yhtään vakuuttunut, että hänen läsnäolonsa on koko joukkueen aloitusprosentille ja sitä kautta kiekonhallinnalle kovinkaan merkittävä.

Muuten peli on ollut oikein mallikasta ja oma rooli hoituu jopa erinomaisesti, mutta sitä aloituksissa kusettamista olen kiukkuisena katsellut jo jonkun aikaa.
Perusteleppa hieman tuota "varastamista" tai "kusettamista"? Jalat on väkäsillä ja maila ei ole ilmassa sen enempää kuin vastustajan kaverillakaan eikä kroppa liiku enen kiekon pudotusta. Lisäksi KHL:ssä, kun ei tunnu linjureita kiinnostavan pätkääkään, että kuka laittaa ensin mailansa jäähän niin en keksi mihin nuo aloituksesta vaihtamiset edes perustuvat. Kiekkoahan saa käsittääkseni sääntöjen mukaan pelata vasta sen osuttua jäähän ja kyllä joka aloituksessa molemmat osapuolet yrittävät varastaa. Reaktiolajihan tuo osittain on. Kannattaa muuten välillä seurata erikoistilanteissa tai otteluiden lopuissa oman pään aloituksia, joissa pelaa tehokkaasti "nollanollaa" pelaten vastustajan pois ja jättäen kiekon omien laitureiden hoidettavaksi.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Perusteleppa hieman tuota "varastamista" tai "kusettamista"? Jalat on väkäsillä ja maila ei ole ilmassa sen enempää kuin vastustajan kaverillakaan eikä kroppa liiku enen kiekon pudotusta. Lisäksi KHL:ssä, kun ei tunnu linjureita kiinnostavan pätkääkään, että kuka laittaa ensin mailansa jäähän niin en keksi mihin nuo aloituksesta vaihtamiset edes perustuvat. Kiekkoahan saa käsittääkseni sääntöjen mukaan pelata vasta sen osuttua jäähän ja kyllä joka aloituksessa molemmat osapuolet yrittävät varastaa. Reaktiolajihan tuo osittain on. Kannattaa muuten välillä seurata erikoistilanteissa tai otteluiden lopuissa oman pään aloituksia, joissa pelaa tehokkaasti "nollanollaa" pelaten vastustajan pois ja jättäen kiekon omien laitureiden hoidettavaksi.
Ei mun hirveästi tarvitse perustella, kun sen näkee kuka tahansa amatöörikin, että jotain fiilunkia siellä on tapahtunut kun Petteri ohjataan kerta toisensa jälkeen aloituksesta pois. Minun nähdäkseni se johtuu useimmiten varastamisesta, eli liikkumisesta ennen kiekon pudottamista, joka todennäköisesti juontaa Wirtasen taktiikasta ennakoida kiekon pudotus ja reagoida etukäteen sen sijaan, että odottaisi kiekon irtoavan tuomarin kädestä. Jos se onnistuu, niin saavutettu etu on ihan selkeä ja aloituksia voitetaan kiitettävälltä prosentilla, mutta lähes yhtä usein tuomiona on siirto sivuun aloituksesta, jolloin sen joutuu ottamaan joku sellainen, joka ei sitä ole yhtä paljon harjoitellut.

Kuten sanoin, Wirtanen on erinomainen aloittaja, mutta tuo hänen taktiikkansa tuottaa paitsi kovan henkikökohtaisen aloitusprosentin, niin myös ihan naurettavan määrän aloitusvirheitä. Jokereiden toinen erinomainen aloittaja Niko Kapanen kärsii vähän samasta vaivasta, mutta ei lainkaan samassa mittakaavassa. Luulen, että Kapasen ja Wirtasen kentät voittavat aloituksia käytännössä samalla prosentilla vaikka ero senttereiden tilastoissa on merkittävä.
 

faro

Jäsen
Luulen, että Kapasen ja Wirtasen kentät voittavat aloituksia käytännössä samalla prosentilla vaikka ero senttereiden tilastoissa on merkittävä.
Luulo ei ole tiedon väärti.

Wirtasen ketjun aloitusprosentti playoffseissa: 64.8

Kapasen ketjun aloitusprosentti playoffseissa: 54.2
 

faro

Jäsen
Ei auta kuin seistä korjattuna. Sallinen on paikannut hyvin, joten joukkue ei hirveästi tällä viiden pelin otannalla ole kärsinyt.
Itse asiassa Sallinen otti ensimmäisessä neljässä ottelussa Wirtasen vieressä vain kuusi (6) aloitusta. Juhis otti puolestaan yhden aloituksen. Wirtasen ketjun ollessa jäällä Wirtanen otti 84/91 aloituksista eli toisin sanoen Wirtanen vaihdettiin seitsemän kertaa pois. Ei tuo minusta nyt mitenkään kovin paljoa ole (?)

E: Tosin tuossa ei ole huomioitu alivoimalla otettuja aloituksia eikä niistä pois vaihtoja.
 
Viimeksi muokattu:

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ei pelkästään se tekemättä jäänyt maali. Eikä ne 2 jäähyä. Myös se viimeisten minuuttien keskialueen junnumainen kiekonmenetys josta Torpedon voittomaali. On siinä playoff pelaaja.

Ihan vakavasti, tekihän Wirtanen hyvää duunia läpi kauden ja hoiti kyllä monet alivoimat omalla osaamisellaan. Harmin paikka että kauden huonoin peli sattui tärkeimpään paikkaan.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...

Ihan vakavasti, tekihän Wirtanen hyvää duunia läpi kauden ja hoiti kyllä monet alivoimat omalla osaamisellaan. Harmin paikka että kauden huonoin peli sattui tärkeimpään paikkaan.

Jep. Olisiko ollut jonkinasteinen toipilaskin.
Puolestani jatkoon.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Nyt haetaan syyllistä ottelusarajn 2-4 häviämiseen?
Tämän pelin häviämiseen kylläkin, jonka jälkeen sarja olisi ollut 3-3

Harmillisesti osui kauden huonoin peli täysin väärään paikkaan. Ei voinut millään olla 100% kunnossa + varmasti vähän liian kovaan rooliin joutui
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitä vittua Wirtanen? Kiitos ja hyvästi! Toivottavasti Jokeriura oli tässä, jää sinne Venäjälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös