Pelipaidat

  • 228 217
  • 727

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin muistelisin, että kultaiselta 60-luvulta tämä on. Voin toki olla väärässä, kun itse olen vuosimallia '78.

Takaa se näyttää tältä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/231115700/Paita/Paita_taka.png
(Linkki allekirjoittannen dropboxiin)

Mielleyhtymä narrien paitaan on toki ilmeinen. Hehän kopioivat muutenkin meitä kaikessa :)
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Itsekin olen hallilla nähdessäni ihmetellyt noita sinisiä IFK-paitoja. Voisivatko olla vanhoja junnupaitoja? Itse olen samaa vuosikertaa Sonic Empiren kanssa, mutta en muista kuvissakaan nähneeni edustusjoukkueen pelanneen sinisissä. Jos jollain on tietoa noista paidoista, kuulisin mielelläni :)
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Logo poislukien, vähän liian uudelta näyttää tuo paita ollakseen 60-luvulta. Mä laittaisin ton paitamallin 80-lukulaiseksi. Onko mahdollista, että logo on siirretty toisesta paidasta tuohon?

Asiaa liipaten. Mulla on yksi vanha IFK -paita, jossa on takana numeron yläpuolella SirWilliams -sponssi. Osaako joku sanoa miltä vuodelta kyseinen paita voisi olla? Selässä on numero 4 mutta ei sukunimeä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Löytyi tuollainen samanlainen sininen paita huuto.net -sivustolta, joka tosin on jo myyty:

http://www.huuto.net/kohteet/helsingin-ifk-vanha-pelipaita/334045563

Linkki vie huuto.net sivuston huudettavaan kohteeseen.

Tuossa on samanlainen vanha logo, joka taitaa kyllä kertoa sen että se noissa sinisissä on alunperin ollutkin. Hieman kummastuttaa tuo logon laatu loppupaitaan verrattuna.

Semmoinenkin tuli mieleen, että onko kyseessä varmasti lätkäpaita? Voiko olla mahdollista että tuo olisi esimerkiksi jääpallossa käytetty?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyi tuollainen samanlainen sininen paita huuto.net -sivustolta, joka tosin on jo myyty:

http://www.huuto.net/kohteet/helsingin-ifk-vanha-pelipaita/334045563

Linkki vie huuto.net sivuston huudettavaan kohteeseen.

Tuossa on samanlainen vanha logo, joka taitaa kyllä kertoa sen että se noissa sinisissä on alunperin ollutkin. Hieman kummastuttaa tuo logon laatu loppupaitaan verrattuna.

Semmoinenkin tuli mieleen, että onko kyseessä varmasti lätkäpaita? Voiko olla mahdollista että tuo olisi esimerkiksi jääpallossa käytetty?

Ei ole jääpallosta vaan ihan lätkä-Hifk:n paita. Kangas on todella paksua nylonia tms. Kisapuvun logo on lähes poissa ja kuten kuvasta näkyy, vaakuna erittäin kulunut.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Kun nyt tuo meidän Upi täällä taas seilasi pelipaitojen parissa ja silmään tarttui tätä selatessa tuo IFK-sininen pelipaita niin olen kyllä samoilla linjoilla siitä että tuommoinen keskitummansininen paita olisi mahdollisimman luonnollinen juuri IFK-kolmosasusteeksi jos seura sellaista päättäisi joskus käyttää.

Punaista reunustusta ja valkotähdet, petokuvat olkapäävarsiin ja nykymainokset mitä on. Ja nimenomaan keskitummansininen IFK.n oma sävy, ei sitä muoti-villitystä mikä kaikkialla on menossa että sininen tummennetaan niin tummaksi että se on melkein musta kuten joka paikassa nykyään melkein näkee.

Jokerien näköistä paitaa ei IFK:n vaatekappaleesta saa tekemälläkään, senverran tyylieroja kuitenkin aina löytyy. IFK taitaakin muuten olla ainoa PK-seudun edustajista joka hengaa vieläkin vain kahdella paitamallistolla, ellen ihan väärin muista.

Appiukko on kiivas IFK-mies mutta niin pinttynyt sinisen käyttöön ettei muita värejä edes käytä joten tuollaisella sinisellä paitalahjalla senkin saisi lepytettyä kertalaakista, luulen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän ne tähdet olkapäillä olisi hieno nähdä. Mielestäni tuo viimeinen talviklassikkopaita oli hienoin IFK-paita koskaan, sen kun sais vakiopaidaksi niin avot!

Mä taas oon sitä mieltä, että vuoden 2011 talviklassikkopaita oli The Paita, mutta makunsa kullakin :) Iriksen ehdotelma tässä viestissä taas sopisi mainiosti kolmospaidaksi esim. viikonloppujen kotipeleihin. Sininen paita vaatisi vähän sulattelua, mutta ehkä silmä siihenkin tottuisi aikanaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Logo poislukien, vähän liian uudelta näyttää tuo paita ollakseen 60-luvulta. Mä laittaisin ton paitamallin 80-lukulaiseksi. Onko mahdollista, että logo on siirretty toisesta paidasta tuohon?

Asiaa liipaten. Mulla on yksi vanha IFK -paita, jossa on takana numeron yläpuolella SirWilliams -sponssi. Osaako joku sanoa miltä vuodelta kyseinen paita voisi olla? Selässä on numero 4 mutta ei sukunimeä.
Hei!
En halua tuottaa pettymystä, mutta oma fiilarini on, etten ole nähnyt sinisiä vieraspaitoja, tosin en ole vieraissa paljoa käynytkään. Jos kuitenkin nro 4 sininen olisi 60-luvun lopulta se olisi Matti Väisäsen. Mutta kun nuo mainokset eivät oikein osu HIFK-lätkään vaan pikemminkin uskoisin jääpalloon.
IFK:n mainokset olivat juuri Sir William-paidat, Datsun (Järnin ansiosta), TopMan jne. En muista Saab/Scania:a nähneeni.
Mutta voihan olla 60-luvun alusta.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hei!
En halua tuottaa pettymystä, mutta oma fiilarini on, etten ole nähnyt sinisiä vieraspaitoja, tosin en ole vieraissa paljoa käynytkään. Jos kuitenkin nro 4 sininen olisi 60-luvun lopulta se olisi Matti Väisäsen. Mutta kun nuo mainokset eivät oikein osu HIFK-lätkään vaan pikemminkin uskoisin jääpalloon.
IFK:n mainokset olivat juuri Sir William-paidat, Datsun (Järnin ansiosta), TopMan jne. En muista Saab/Scania:a nähneeni.
Mutta voihan olla 60-luvun alusta.
Ai jaa! Unohtui yksi asia: Tuo Sir William-logo oli muistaakseni vuosina 67-70 ja se oli siis paitamainos. Silloin kun Brewer pelasi IFK:ssa ja IFK voitti Sir William Cupin mm yhdessä ottelussa Saxon, eli Esa Isaksson teki Brynäsiä vastaan ratkaisevan maalin 10 s ennen loppua. Saatan muistaa väärin!
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko vielä osallistua keskusteluun sen verran, että jääpallosta tuo paita ei todellakaan ole. Paidan omistaa #22 Pentti Karlsson, jolta olen lainannut (lue ominut) sen.

Paita ei muuten välttämättä ole SM-sarja IFK:n vaan voi olla hyvinkin ikämiesten wanha paita. Se kun tuli äskettäin mieleen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paita ei muuten välttämättä ole SM-sarja IFK:n vaan voi olla hyvinkin ikämiesten wanha paita. Se kun tuli äskettäin mieleen.

Itse asiassa olin juuri tulossa kirjoittamaan, että HIFK:n 100-vuotishistoriikissa on sivulla 170 mustavalkoinen kuva vuoden 1982 ikämiesjoukkueesta. Paha siis sanoa varmuudell, minkä värisiä paitoja siinä on porukalla päällä, mutta kuvassa on selvästi kaksia eri tummasävyisiä paitoja, joista toiset saattaisivat hyvinkin olla sinisiä. Ikämiespaita lienee paras veikkaus.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Hei!
En halua tuottaa pettymystä, mutta oma fiilarini on, etten ole nähnyt sinisiä vieraspaitoja, tosin en ole vieraissa paljoa käynytkään. Jos kuitenkin nro 4 sininen olisi 60-luvun lopulta se olisi Matti Väisäsen. Mutta kun nuo mainokset eivät oikein osu HIFK-lätkään vaan pikemminkin uskoisin jääpalloon.
IFK:n mainokset olivat juuri Sir William-paidat, Datsun (Järnin ansiosta), TopMan jne. En muista Saab/Scania:a nähneeni.
Mutta voihan olla 60-luvun alusta.

Niin siis tuo minun Sir Williams -paita on punainen. Ei liittynyt tuohon siniseen paitaan mitenkään, kunhan muistin numerotunnistusta kysellä tässä saman keskustelun yhteydessä. Laitan kuvan pian.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paita ei muuten välttämättä ole SM-sarja IFK:n vaan voi olla hyvinkin ikämiesten wanha paita. Se kun tuli äskettäin mieleen.

Itse olen aina sinistä paitaa kutsunut gamlojen paidaksi. Tämä ollut omassa kielenkäytössä pari vuosikymmentä, eli ainakin joskus gamlat ovat pelanneet myös sinisissä. Ja noita vähän kulahtaneen näköisiä logoja oli ainakin junnupaidoissa vielä 80-90 luvun taitteessa. Joten paita voi olla ihan hyvin vielä 80-lukulainen, miltä se muuten kyllä näyttää (aika lailla TopMan/Pepsi-aikakauden paidan näköinen)
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ymmärsinköhän oikein että tästä lähtien paidoissa on hihassa yksi tähti per IFKssa pelattu 100 ottellua? Ihan hieno idea!
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ainakin kaudella 1969-70 IFK pelasi Sir William-mainos selässään (kuva: tappara.fi). Tuolloin #4:ä kantoi Matti Väisänen.

Kuvasta vielä huomasin, että noissa paidoissa on tähdet olkapäillä. Mun paidassa (kuvat yllä) ei kyseisiä tähtiä ole. Mun silmään tuo omistamani paita näyttää vielä vanhemmalta kuin nuo linkittämässäsi kuvassa olevat, mutta en osaa yhtään sanoa. Huonosti tuntuu netistä löytyvän tuon ajan kuvia. Pitäisi kaivaa se 'Salakuljettajista Suomen Mestareiksi' -kirja ja katsoa mitä kuvia sieltä löytyy. Enpä ole kyseistä opusta vuosikausiin selaillut!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ainakin eilen näytti olevan kun kävin toisesta ketjusta löytyvät kuvat lävitse. Omastakin mielestä todella hieno sekä tyylikäs idea!

Eilen oikein koitin katsoa noita tähtiä ja huomasin että Luttisella ja Södellä sellaiset ovat. Artulla 5 ja Södellä 4. Muilla en tähtiä nähnyt, vaikka esim Ramstedt on pelannut yli 100 peliä. Ilmeisesti 100 ei vielä riitä että tähtiä jaksettaisi ommella paitaan.
Sitten aloimme miettiä että loppujen lopuksi vaihtuvuus on ollut aika suurta ja noita yli 100 pelinkään pelaajia ei montaa ole.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen oikein koitin katsoa noita tähtiä ja huomasin että Luttisella ja Södellä sellaiset ovat. Artulla 5 ja Södellä 4. Muilla en tähtiä nähnyt, vaikka esim Ramstedt on pelannut yli 100 peliä. Ilmeisesti 100 ei vielä riitä että tähtiä jaksettaisi ommella paitaan.
Sitten aloimme miettiä että loppujen lopuksi vaihtuvuus on ollut aika suurta ja noita yli 100 pelinkään pelaajia ei montaa ole.

Eiköhän Ramstedt tähtensä vielä saa paitaansa. Ompeleminen vaatii kuitenkin aikaa ja sen ajan ompeluun löytäminen voi olla hankala peli ruuhkassa. Varmankin viimeistään joulutauolla Ramstedt tähtensä paitaan saa..
 

F#21

Jäsen
Jo ilman pleijareita Ramstedtilla on yli 200 peliä (saavuttanut tällä kaudella) ja Hämeenlinnassa hänellä oli vieraspaidassa kaksi tähteä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eiköhän Ramstedt tähtensä vielä saa paitaansa. Ompeleminen vaatii kuitenkin aikaa ja sen ajan ompeluun löytäminen voi olla hankala peli ruuhkassa. Varmankin viimeistään joulutauolla Ramstedt tähtensä paitaan saa..

Käsittääkseni, ainakin suosituimmat pelaajat, saavat joka peliin uuden paidan. Tai siis faktana tiedän että ainakin Peltonen ja Kuhta saivat joka peliin uuden. Eiköhän Ramunkin luulisi lukeutuvan noihin pelaajiin. Selvennykseksi vielä että paidat menevät siis myyntiin joka pelin jälkeen, usein suosituimpiin paitoihin on jono...
Olen kyllä melko varma ettei Ramun paidassa ollut eilen noita tähtiä, mutta onhan se tietty mahdollista etten vain nähnyt niitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös