Pelipaidat kaudella 2015–2016

  • 148 867
  • 432
Suosikkijoukkue
Kärpät
Instagram

Täältä löytyy kerhon uudet paidat mainoksilla. Selkäpuoli ei näy, mutta sielläkin on vain mustalla tekstillä Konecranes, Teho mustana laatikkona ja valkoinen teksti SSAB. Tyylikkäät paidat, jotka on raiskattu mustien olkapäiden valkoisilla laatikoilla, sääli. Muuten mielestäni liigan ylempää kastia mainosten värien sommittelun suhteen.
Komeeta on, mutta minkä firman mainos tuo pieni pyöreä logo SSAB:n mainoksen alapuolella on, kun ei tahdo erottua?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Pahoin pelkään että Kärppien juhlavuoden pelipaidat tulevat olemaan sellaiset mitä kukaan ei ole vielä koskaan nähnyt,
noin 59 eriväristä ja erikokoista mainosta rinnassa ja selkäpuolella pikkuisen vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pahoin pelkään että Kärppien juhlavuoden pelipaidat tulevat olemaan sellaiset mitä kukaan ei ole vielä koskaan nähnyt,
noin 59 eriväristä ja erikokoista mainosta rinnassa ja selkäpuolella pikkuisen vähemmän.
Ja täsmähankinta-Pentikäisen paidassa n. 590.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sehän nyt on jo Kärppien tavaramerkki, että logo ei näy =). Pysyy paremmin muistissa, kun sitä joutuu hieman hakemaan mainosten seasta. Sillä minä vain, ettei HPK lähde röyhkeästi ryöstämään hyvää ideaa Kärpiltä.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Voihan se ollakin jos Jalas on maksanut mainoksestaan jonkun puoli milliä.
-Onkos turkoosipaita jo lopullisessa kuosissa muuten, kun nyt näistä mainoshöpinöistä tuli joristua? Perkele kun ei kerkiä kaikkea maassa meneillään olevaa seuraamaan......
 

axe

Jäsen
Pakkipari Bonsaksen-Elorinne esittelee Tapparan uudet peliasut Instagramissa.

Oon varmaan isossa vähemmistössä tässä asiassa, mutta mun mielestä tässä logovertailussa pienempi on parempi. Totta kai logon pitää olla rinnan näkyvin eikä mikään 90-luvun toisen rinnan peittävä läppä, mutta kyllä se tuossa mainostilkussakin vähän CHL-paidan logoa pienempänä on ihan riittävän selvästi erottuva. Liian iso on vaan molon näköinen, vähän just niin kuin ne jotkut Tapparan selkänumeron alla olevat suorastaan törkeet värilaattamainokset.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigapaidassa huomion kiinnittää edelleen oranssit henkselit, joiden idea ei avaudu sitten millään.

Miksi edes tilata paitamalli kuvioinneilla, jos ne kuitenkin "pilataan" lyömällä päälle sikin sokin mainoksia? Tekee kokonaisuudesta vain entistä sekavamman.

Juhlavuosilogojen sijoittaminen hihansuihin on pakko olla vitsi. Kertoo seuran arvostuksesta kyseistä merkkipaalua kohtaan laittaa logot paikkaan, jossa ne tulevat pääosin olemaan rytyssä, käärittynä tai piilossa hanskoissa. Ymmärrän, että näkyvimmät paikat on varattu mainostajille, mutta silti... Ehkä tässä tapauksessa kompromissiratkaisun sijaan olisi ollut parempi jättää juhlalogot kokonaan pois paidasta ja pohtia joku toinen tapa juhlistaa merkkivuotta.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
JYPin paitoja pääsee ihailemaan linkin viesteistä:

Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta | sivu 8 | Jatkoajan keskustelupalsta

Kyllä taas vähän sellainen mitävittua-fiilis päällä. Suurimmat muutokset paidassa on Pösön muuttuminen Ooppeliin ja brodeerauksen muuttuminen tuollaiseksi suorastaan noloksi fanipaitamallikseksi. Kai sitä on ajateltu kopioida pohjoisen pienpetojen tekemisiä. En jaksa enkä halua uskoa että tuo on tuollaisenaan meidän pelipaidat ensi kaudelle. Kyllä vähintään brodeeraus logolle ja numeroille pitää olla.

Tekisi kyllä hirveästi mieli värjätä edes tuon Jyväskylän energian logo mustapohjaiseksi. Paidan ilme paranisi ja tuskin Jenergiankaan näkyvyys heikkenisi. Mutta minkäs teet kun money talks. Kolmospaitaa ei taida vielä lähivuosinakaan olla tulossa.

Ps, hieno nähdä miten eilen Pelicans ja tämän ketjun perusteella monet muutkin joukkueet pelaavat harkkapelinsä hienoilla "puhtailla" mainoksettomilla paidoilla. Ai että kun Jyväskyläänkin saataisiin tälläiset edes harkkapeleihin. CHL-paidat olivat yksinkertaisen tyylikkäät, niistä pitäisi ottaa mallia Liiga-paitoihin.
 

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän Kärppien paita tulee olemaan ihan samallainen oksennus tälläkin kaudella kuin joka kausi, mutta jotenkin sitä toivoisi, että juhlavuonna olisi jotain erillaista myös sillä osastolla, eli esim. kolmospaita joissain tietyissä peleissä ja mielellään mainoksista riisuttu paita. Todennäkösesti Junno kuitenkin haistaa tässäkin markkinaraon ja kyseiset paidat (mikäli sellaiset tulee) on ammuttu vielä entistä enemmän täyteen mainoksia.

Pitää muuten laittaa tähän kuva ehkä "huikeimmasta" teoksesta Kärppien paitarintamalta viime vuosilta. Janne Niinimaan paita kaudelta 04-05. (Linkki vie kuvaan Janne Niinimaan paidasta)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pitää muuten laittaa tähän kuva ehkä "huikeimmasta" teoksesta Kärppien paitarintamalta viime vuosilta. Janne Niinimaan paita kaudelta 04-05. (Linkki vie kuvaan Janne Niinimaan paidasta)
Annetaan nyt teille Kärppien kannattajille vähän positiivistakin kommenttia paidasta. Tämä v. 2004-2006(?) välillä ollut paitamalli on mun mielestä yllättävän tyylikäs.

Tekisi kyllä hirveästi mieli värjätä edes tuon Jyväskylän energian logo mustapohjaiseksi. Paidan ilme paranisi ja tuskin Jenergiankaan näkyvyys heikkenisi.
Mun mielestä tuo Jyskälänenergian logo sopii jotenkin sinertävänä tuohon. Tässä tuli toki toinen vaihtoehto mieleen, eli mitenkä olisi punertavana?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakkipari Bonsaksen-Elorinne esittelee Tapparan uudet peliasut Instagramissa.
Mielenkiintoista, että logot ovat hieman erilaisia: CHL-paidassa valkoiset viivat ovat paksumpia. Tekisi myös mieli väittää, että oranssin sävy on erilainen - vaikka siihen saattaa vaikuttaa materiaali ja valaistuskin. Kumpi lie Kimmo Kaivannon alkuperäinen design?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mun mielestä tuo Jyskälänenergian logo sopii jotenkin sinertävänä tuohon. Tässä tuli toki toinen vaihtoehto mieleen, eli mitenkä olisi punertavana?
Joo no sanotaan että kyllähän tuo Jenergian sinipohjainen mainos on vielä siedettävä. Ja kun se on koristanut paitoja jo sen verran monta vuotta, niin kai siihen on silmä jo turtunutkin. Pahempia oikeastaan ovat Granon ja Opelin mainokset. Granonkin mainos olisi ollut vielä melko helppo kääntää mustaksi pohjaksi ja valkoinen teksti. Opelin logossa on jo sen verran "varjostuksia" sun muita että sen muuttaminen paitaystävällisempään muotoon olisi ollut jo selvästi vaikeampaa.

Kyllä mä olen niin kateellinen esimerkiksi Pelicansille ja Bluesille. Kyllä niitä mainoksia voidaan paitoihin laittaa myös ilman että tuloksena on helvetin ruma tilkkutäkki. Mulle ei muutenkaan aukea oikein tuo vimma harrastaa noita valkoisia laatikoita jonka sisään sponsorilogo asetellaan. Mielestäni ne ovat a) helvetin rumia, b) näkyvät huonommin. Katsokaapa vaikka Laajavuoren ja Jamkin mainoksia. Mielestäni tuo Jamkin mainos myös näkyy paremmin kuin valkoisella pohjalla oleva. Mutta onko nuo valkoset taustat sitten siksi että ei tarvitse käyttää niin paljon aikaa sponsorilogojen pieneen hiomiseen. Jälleen kerran mennään sieltä mistä aita on matalin.

Kaikki linkit vievät googlen kautta löydettyinin kuviin pelipaidoista.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Bluesin paidasta vielä, että nyt harkkakaudella paita on ollut kokonaan ilman mainoksia (linkki vie mtv.fi verkkosivulla olevaan kuvaan) ja kyllähän tällaisen toivoisi näkevän joka liigajengillä edes treenikaudella. Toki moni seura ei ehkä halua teetättää erikseen mitään harkkamatsipaitoja, mutta voihan ne aina myydä faneille runkosarjan käynnistyessä. Varmasti monia kiinnostaisi tuollainen todella tyylikäs, mainokseton paita, mitä on vielä käytetty peleissä. Bluesilla mainokset luultavasti lisätään paitoihin treenikauden päätyttyä, tai sitten koko treenikauden setti tulee myyntiin runkosarjan alkaessa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
JYPin CHL-paita julki (ainakaan en ollut itse sitä vielä nähnyt). Linkki facebook

Mielestäni viime kauden paidat olivat tyylikkäämmät. Noista tulee mieleen Saksan vanha lippu.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Bluesin paidasta vielä, että nyt harkkakaudella paita on ollut kokonaan ilman mainoksia (linkki vie mtv.fi verkkosivulla olevaan kuvaan) ja kyllähän tällaisen toivoisi näkevän joka liigajengillä edes treenikaudella.

Ehkä Liigan mainostilkut ovat pilanneet makuni, mutta omasta mielestäni tuo Bluesin treenipaita näyttääkin juuri treenipaidalta. Se on jotenkin liian alaston ja tyhjä, en syty. En kaipaa mitään älytöntä tilkkutäkkiä (vrt. Niinimaan paita vähän ylempänä), mutta silti jotain.

Olen varmasti vähemmistössä ja hyväksyn sen. Minua ei kuitenkaan haittaa, jos paidan mainokset ovat aseteltu tyylikkäästi, kuten esim. Blues ja Pelicans ovat tehneet.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
JYPin CHL-paita julki (ainakaan en ollut itse sitä vielä nähnyt). Linkki facebook

Mielestäni viime kauden paidat olivat tyylikkäämmät. Noista tulee mieleen Saksan vanha lippu.

Jypin CHL paita on Saksan Keisarikunnan lippu, jota Natsi-Saksa käytti myös...Mikä oli natsi-Saksan virallinen lippu? | Historia
Mitähän saksalaiset miettivät, tuleeko mielleyhtymiä menneisyyteen, jos Jyp jossain vaiheessa saksalaista joukkutta vastaan pelaa Saksassa?

Ehkä olis voinut järjestellä värit toisinkin...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ehkä Liigan mainostilkut ovat pilanneet makuni, mutta omasta mielestäni tuo Bluesin treenipaita näyttääkin juuri treenipaidalta. Se on jotenkin liian alaston ja tyhjä, en syty. En kaipaa mitään älytöntä tilkkutäkkiä (vrt. Niinimaan paita vähän ylempänä), mutta silti jotain.
Olen samaa mieltä: mielestäni Bluesin varsinainen pelipaita on huomattavasti harjoituskauden peliasua tyylikkäämpi - tai on ainakin ollut viime kausien aikana.

En tiedä, onko "vika" Bluesin logossa, mutta ilman mainosta paita näyttää todellakin tyhjältä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jypin CHL paita on Saksan Keisarikunnan lippu, jota Natsi-Saksa käytti myös...Mikä oli natsi-Saksan virallinen lippu? | Historia
Mitähän saksalaiset miettivät, tuleeko mielleyhtymiä menneisyyteen, jos Jyp jossain vaiheessa saksalaista joukkutta vastaan pelaa Saksassa?

Ehkä olis voinut järjestellä värit toisinkin...
Tyylikäs on myös viime vuodelta tuttu punainen raita vasemmassa hihassa, joka tuon (huonon) kuvan perusteella on myös tämän vuoden paidassa. Tulee mieleen niin ikään 1930-luvulla Saksassa muodissa ollut hihanauha.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Makunsa tietenkin kullakin, mutta mä en ymmärrä, miten Koffin teksti logon yläpuolella tekee paidasta jotenkin tyylikkäämmän. Tyhjältähän tuo mainokseton toki näyttää, mutta kyllä itse katsoisin tuollaista paitaa mieluummin vaikka joka jengillä, kuin nykyisiä tilkkutäkkejä. Toki logo saisi ehkä olla vähän isompi, jolloin paita ei ehkä näyttäisi ihan yhtä tyhjältä. Nyt se on jätetty normaalikokoon ainakin osittain juuri sen takia, että logon yläpuolelle (kenties myös alapuolelle) on tulossa mainos.
 

Fordél

Jäsen
Noi CHL-paidat on kyllä harvinaisen halvannäköiset rätit. Luulisi, että jos CHL:sta halutaan luoda hieno ja uskottava konsepti, tällaiset jutut olisi myös hoidettu vimosen päälle. Logosta ja paidoista lähtien kaikki näyttää kuitenkin hyvin halvalle. Tällaisista jutuista ei kannata säästää. Ei näin pojat.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Noi CHL-paidat on kyllä harvinaisen halvannäköiset rätit. Luulisi, että jos CHL:sta halutaan luoda hieno ja uskottava konsepti, tällaiset jutut olisi myös hoidettu vimosen päälle. Logosta ja paidoista lähtien kaikki näyttää kuitenkin hyvin halvalle. Tällaisista jutuista ei kannata säästää. Ei näin pojat.
Samaa mieltä ja tästä puhuin jo viime kauden aikana. Alkuperäisen CHL:n aikaiset pelipaidat olivat todella tyylikkäät, nykyiset ovat hirveitä katsella ja materiaalikin on luultavasti edelleen halvimmasta päästä..
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nuo nykyiset CHL paidathan on suoraan samanlaisia kuin Svetsissä olevat oksennuksen sekaiset paidat jossa mainokset on painettu eikä mitään brodeerauksia ole. Saksassa taitaa olla sama tyyli ? Sieltähän nämä tulevat, kuten punainen hihanauhakin.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielestäni brodeerauksen puute erottaa harkkapaidat varsinaisista paidoista, ei mikään muu. Tämä ei tietysti tarkoita, etteikö brodeerattu paitakin voisi näyttää harkkapaidalta, kuten aiemmin on todettu.

Itse en syty CHL-räteille, vaikka joidenkin seurojen osalta ne ovatkin paremman näköisiä kuin Liigan pelipaidat. Bluesin CHL-paitojen osaltahan Facebookissa oli kilpailu, jossa kannattajat saivat valita kolmesta vaihtoehdosta mieluisimman. Tällä tavalla vastuu rumista paidoista saatiin ikäänkuin vieritettyä kannattajille. Mielestäni väärä paita voitti, mutta mitäpä tuosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös