Pelipaidat kaudella 2014–2015

  • 138 986
  • 407

axe

Jäsen
Itse pöyristyin, kauhistuin, järkytyin ja närkästyin, että on laitettu tuollainen lastentuotteen merkki kuin AB yhteen alkoholijuomia valmistavan Koffin kanssa. Eikö kukaan ajattele lapsia?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hauskana juttuna se, että nämäkin vihreät sikapaidatkin olivat heittämällä yhdet liigan tyylikkäimmistä. Suurin osa jengeistä kehtaa pelata matsista ja kaudesta toiseen koomisilla tilkkutäkkipaidoilla, joten näiden vihreiden paitojen arvostelu on vain ja ainoastaan typerää. Uskon, että Blegi voisi myydä nämä nyt jollekin toiselle liigajengille hyvään hintaan nostamaan joukkueen arvostusta, Kärpät, Kalpa, anyone?

Mielipideasioitahan nämä, mutta minusta Bluesin eilinen tempaus vei perustan kaikilta niiltä kommenteilta, joissa seurajohto perustelee paitojensa vähäistä mainosmäärää sillä, että he haluavat pelaajien kunnioittavan peliasua ja Bluesin logoa. Uskon olevani oikeassa, kun sanon, että pelaaminen Kärpät-nimisessä joukkueessa merkitsee pelaajalle paljon enemmän kuin mainokseton peliasu.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielipideasioitahan nämä, mutta minusta Bluesin eilinen tempaus vei perustan kaikilta niiltä kommenteilta, joissa seurajohto perustelee paitojensa vähäistä mainosmäärää sillä, että he haluavat pelaajien kunnioittavan peliasua ja Bluesin logoa. Uskon olevani oikeassa, kun sanon, että pelaaminen Kärpät-nimisessä joukkueessa merkitsee pelaajalle paljon enemmän kuin mainokseton peliasu.

Milloin ja missä Bluesin seurajohto on kommentoinut mainosten vähäistä mainosmäärää? Näin on varmaan tapahtunut, mutta multa on mennyt ohi vaikka seuran tiedottamista aktiivisesti seuraankin. Minulle Bluesin myyntijohtaja on sanonut että rahaa tulee saman verran riippumatta siitä onko paidassa kolme vai kolmetoista mainosta. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tämä oli hänen perustelunsa minulle. Olin kyllä tähän vastaukseen tyytyväinen.

Olen varma ettei seura olisi tähän possupaitatempaukseen ryhtynyt, ellei olisi ollut ihan pakko. Itsestänikin tuntuu todella pahalta. Mielestäni tämä on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin että pelaajien palkat jäävät rästiin tai että seura menee konkurssiin (toki kumpikin voi siltikin olla edessä). Tästä perspektiivistä pidän paidan julkista kauhistelua lähinnä vahingoniloisena ilkkumisena.
 

chubster

Jäsen
Oikeasti, vain jatkoajan foorumilla jengi vetää näin paljon hiekkaa haaroväliin siitä, että Espoo Blues pelaa yhden pelin jollaki possupaidoilla.

Seuran häpäiseminen oikein! Kyllä tosiaan.

Rumathan nuo on ku saatana, johtuen pelkästään vihreästä väristä jo, mutta ihan oikeasti. Ei maailma tähän lopu tai Blues ole enempää tai vähempää häpeäpilkku liigalle kuin on ennenkään ollut tai ollut olematta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Milloin ja missä Bluesin seurajohto on kommentoinut mainosten vähäistä mainosmäärää? Näin on varmaan tapahtunut, mutta multa on mennyt ohi vaikka seuran tiedottamista aktiivisesti seuraankin.

Muistaakseni jossain syyskauden aikana tulleissa tv-reportaaseissa näin mainittiin.

Minulle Bluesin myyntijohtaja on sanonut että rahaa tulee saman verran riippumatta siitä onko paidassa kolme vai kolmetoista mainosta. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta tämä oli hänen perustelunsa minulle. Olin kyllä tähän vastaukseen tyytyväinen.

Voi olla, että näin on, mutta esimerkiksi Kärppien tapauksessa mainoksia on paljon myös siksi, että Junno haluaa pitää hyvät välit mahdollisimman moneen sponsoritahoon, ja näin ollen myös pienillä sponsoreilla on mahdollisuus näkyä. Ymmärrän, että monet saavat suurta nautintoa hienoista pelipaidoista, mutta minua ei ainakaan haittaa tilkkutäkit, kunhan asussa näkyy pelaajan nimi ja numero sekä joukkueen logo. Värit ovat oltava sellaiset, että ne erottuvat selkeästi vastustajasta.

Olen varma ettei seura olisi tähän possupaitatempaukseen ryhtynyt, ellei olisi ollut ihan pakko. Itsestänikin tuntuu todella pahalta. Mielestäni tämä on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin että pelaajien palkat jäävät rästiin tai että seura menee konkurssiin (toki kumpikin voi siltikin olla edessä). Tästä perspektiivistä pidän paidan julkista kauhistelua lähinnä vahingoniloisena ilkkumisena.

Näinhän se on. Tämä herättää silti kysymyksiä, mikä on Bluesin kyky myydä mainostilaa tänä päivä, kun ensin paita halutaan pitää puhtaana, mutta myöhemmin ollaan valmiita myymään koko paita yhdeksi mainokseksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tällaisena yksittäistapauksena nuo Bluesin Angry Birds -paidat olivat ihan hauska idea. Koko kauden juttuna pitäisin Angry Pigs -paitoja ihan järkyttävänä ideana. Onhan tätä nähty ihan isossakin maailmassa, että sponsorin mukaan määritellään oikeastaan koko pelipaita. Parempi toikin Blues-paita on kuin kaikista kauheimmat tilkkutäkit.

Vertaillaas paria pelipaitaa:

KalPan pelipaita 90-luvulta(http://www.iwn.fi/~dana/gameworn/Timonen_kalpa/Timonen1.JPG)
Blues pelaa tänään uusissa vihreissä pelipaidoissa. Linkki Bluesin Facebook sivulle!

Ainakin minun mielestäni tuo Bluesin paita on komeampi, yrittäkääpä muuten etsiä KalPan logo tuosta kammotuksesta.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Koskakohan muuten KalPa on SM-liigassa viimeksi pelannut keltaisissa kotipaidoissa muulloin kuin tällä kaudella, olikohan 98-99 jollen väärin muista?
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
13.2.2015 Ässät pelaa Porin Karhujen peliasussa kunnioittaen 50 vuoden takaista Karhujen Suomen Mestaruutta. Linkki Ässien sivuille kuvaan peliasusta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
13.2.2015 Ässät pelaa Porin Karhujen peliasussa kunnioittaen 50 vuoden takaista Karhujen Suomen Mestaruutta. Linkki Ässien sivuille kuvaan peliasusta.

Lindellin, Elon ja Niemen gamewornit on näemmä jo myyty kaikki...
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Meikäjuoppoa ihastuttaa aina se että joukkueen ja lempioluen nimi voi olla sama. Elämä helpottuu kovasti. Tuommonen komea nallepaita vaan piälle ja katsomossa sama litran tölkki kätöseen ja mikäs on isänmaan aamunkoitossa ynnä isonmäen kattolamppujen loisteessa paistatella juhlapelissä, kyllä porilaiset ossaa! : D
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä Karhu-paita on kyllä sen verran hieno, että joku tuohon liittyvä tuote on pakko hankkia itsekin... mahdollisesti tuo Karhu-huppari voisi olla hyvä hankinta.

Jännä nähdä, että tehdäänkö parin vuoden päästä sama kunnianosoitus myös Rosenlewin Urheilijat-38:n paidoille, kun tulee tasavuosia täyteen heidän mestaruudestaan. Tuo kyllä tuotteena kiinnostaa myös erittäin paljon.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Jännä nähdä, että tehdäänkö parin vuoden päästä sama kunnianosoitus myös Rosenlewin Urheilijat-38:n paidoille, kun tulee tasavuosia täyteen heidän mestaruudestaan. Tuo kyllä tuotteena kiinnostaa myös erittäin paljon.
Jostain luin, että näin aiotaan tehdä. RU:n musta paita oli ihan hieno.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
13.2.2015 Ässät pelaa Porin Karhujen peliasussa kunnioittaen 50 vuoden takaista Karhujen Suomen Mestaruutta. Linkki Ässien sivuille kuvaan peliasusta.
Yksinkertaiset, mutta täynnä historiaa olevat paidat. Minä ainakin pidän! Ässistä on tullut edelläkävijä suomalaisen jääkiekon historian kunnioittamisessa, sillä joukkuehan taisi pelata retropaidoissa jo aikaisemmin tällä kaudella.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Tämän päivän HPK-KalPa pelissä ihmetyttää jälleen miten keltainen ja oranssi katsotaan riittävän erivärisiksi paidoiksi. Miksei KalPa pelannut mustalla?
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Tämän päivän HPK-KalPa pelissä ihmetyttää jälleen miten keltainen ja oranssi katsotaan riittävän erivärisiksi paidoiksi. Miksei KalPa pelannut mustalla?
Joo, vähän samaa olen aprikoinut. SaiPa kuitenkin pelaa Hämeenlinnassa mustilla, vaikka heidän keltaisensa on vaaleampi kuin KalPan, eli kauempana kotijoukkueen väreistä.
 

Ralph

Jäsen
Joo, vähän samaa olen aprikoinut. SaiPa kuitenkin pelaa Hämeenlinnassa mustilla, vaikka heidän keltaisensa on vaaleampi kuin KalPan, eli kauempana kotijoukkueen väreistä.

Ylipäänsä Hämeenlinnassa aika harva käyttää enää vieraspaitaansa. SaiPan ohella HIFK, Ässät, Blues ja Sport. Pelicans on mielenkiintoinen tapaus, sillä on tämän kauden kahdessa HPK-vieraspelissä ehtinyt käyttää molempia paitoja. Ensin oli vieras ja toisessa pelissä koti.

HPK ite pelaa kaikki 30 vierasottelua vieraspaidassa. Onko se kotipaita jotenkin niin arvokkaampi, että monen on pakko käyttää sitä myös vieraissa? Miksei voi vaan olla niin yksinkertaista laittaa vastakkain kotipaita vs. vieraspaita? Esimerkiksi NHL:ssä ei tulisi kysymykseen, että Flyersin oranssin paidan vieraana joku Ducks laittaa mustan paidan päälle.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onko kotkalogo nyt suurempi Sportin paidassa kuin alkukaudella? Omaan silmään ainakin näyttää isommalta.

Ehkä se on kasvanut 'menestyksen' myötä :P

Jotain virtaviivaistamista nuo pelipaidat kyllä kaipaisivat ensi kaudeksi. Tuo ihme raita olkapäissä on aika divarityyliä. Vaikoinen vieraspaita on hienompi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, eli Karhujen peliasu illan Ilves-kamppailuun. Aika hieno mielestäni, huomioitavaa se, että löytyy myös matchaavat sukat.

linkki Ässien sivuille, kuvaan asuista:Perjantain peliasu! | Porin Ässät
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, eli Karhujen peliasu illan Ilves-kamppailuun. Aika hieno mielestäni, huomioitavaa se, että löytyy myös matchaavat sukat.

linkki Ässien sivuille, kuvaan asuista:Perjantain peliasu! | Porin Ässät

Ovat kyllä pirun hienot peliasut!

Yksinkertaisuus, selkeys ja perinteiden kunnioittaminen samassa paketissa. Tällaisia tempauksia toivoisi näkevän enemmänkin Liigassa...
 

Gubar

Jäsen
Yksinkertaisuudesta, selkeydestä ja perinteiden kunnioittamisesta samaa mieltä. Mutta ei tuo Patapaitaa voita ikinä. Makuasioitahan nämä, mutta omaa silmääni ei väreiltään miellytä nuo pelikamat sitten yhtään. Samalla tavalla pelkistettynä Patapaita olisi väreiltään huomattavasti paljon tyylikkäämpi.

Mutta hattu päästä v. 1965 jengille, Porin Karhuille ja perinteiden kunnioittamiselle.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko kotkalogo nyt suurempi Sportin paidassa kuin alkukaudella? Omaan silmään ainakin näyttää isommalta.
Ehkä se on kasvanut 'menestyksen' myötä :P

Jotain virtaviivaistamista nuo pelipaidat kyllä kaipaisivat ensi kaudeksi. Tuo ihme raita olkapäissä on aika divarityyliä. Vaikoinen vieraspaita on hienompi.

Yksinkertaisuus on valttia! Pari kolme mainosta, niin kaikki saavat näkyvyyttä ja ne muistetaan. Tässä mun mielestä kaksi hyvää esimerkkiä, ei mitään v…n tilkkutäkkiä:
Miten pitkälle SM-liigan sensaatiojoukkueen vire kantaa? ”Tämä on mahdollisuuksien kevät” - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat
Harjoituspelien gameworn-paidat myynnissä | Porin Ässät
Linkit Bluesin ja Ässien pelipaitasivuille.

PS: Munkin mielestä valkoinen tällä hetkellä tyylikkäämpi. Lauantaina valkoinen pelipaita päällä Sundom Ståssa…

edit: kirjoitusvirhe,,,
 
Viimeksi muokattu:

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Sputnikeilla näyttää olevan käytössä erinäköinen keltapaita tänään Lappeenrannan Kärpät-ottelussa. Ainakin paidan hihoissa on jokin erikoinen kuvio ja jokin raidoitus. Onko tämä versio yhden ottelun juhlapaita, vai mistä on kysymys?

EDIT: Kyseinen mainokseton pelipaita oli käytössä vain 1. erässä. Tokaan erään näemmä laitettu se keltainen normipaita käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös