Peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 601 109
  • 4 265

JeTTrue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Eiköhän illan viimeinen naula hakattu arkkuun. Carlssonin maaaaaali! Sieltä tuli. Let's fucking go.

Tyhjä maali on maali silti.

Edit. Noh pitäähän kotiyleisölle junttia maalilaulua soitattaa kerran vielä.

Edit 2. Jumalauta Pikkarainen on typerä olento.
 
Viimeksi muokattu:

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuoden perspektiivillä yksi parhaista peleistä. Jos saadaan jatkossa pidettyä tämä keskittyminen ja taistelu 60min ajan niin tästähän voi vielä tulla ihan hyvä kausi.

Carlssonilta vahvaa tekemistä ja hienoa että näkyi myös pistesarakkeessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipas hyvä fiilis tästä pelistä! Hieno voitto! TPS toki pelasi eilen, mutta kyseessä kuitenkin sarjakärki.

Hyviä asioita:
-Carlsson 1+3
-Nordgren on viihdyttävä kaveri. Välillä toki vielä junnumaista höntyilyä, mutta ehdottomasti tätä junnua katselee lisää. Pelaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti
-Engren jälleen hyvä
-Juuso Salmi ei vituta joka kerta kun on kentällä.

Huonoja asioita:
-Sopanen ihan helvetin hidas

Seuraavaksi sitten Oulusta pisteet ja juna raiteilleen. Hyvä fiilis jäi tästä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lopusta ainut miinus kun lampaat vaan katsovat vierestä kun ensiksi Pikkarainen huitoo Thorellia pohkeisiin ja sitten joku nobody vetää turhautumisniitin Heiskaseen...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä olen kyllä sen verran vanhanaikainen, että kyllä se toivottavasti hankittava puolustava pakki on hampaaton kanukki ja mielellään sellainen Generouksen sytytyslangalla varustettu. Vituttaa katella kuin tuollaiset Pikkaraisen ja Nurmen kaltaiset kyrvät yrittävät vahingoittaa meidän kärkiäijiä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen kyllä sen verran vanhanaikainen, että kyllä se toivottavasti hankittava puolustava pakki on hampaaton kanukki ja mielellään sellainen Generouksen sytytyslangalla varustettu. Vituttaa katella kuin tuollaiset Pikkaraisen ja Nurmen kaltaiset kyrvät yrittävät vahingoittaa meidän kärkiäijiä.

Nämä ovat juuri niitä tekoja, joihin Liigan pitäisi puuttua. Ei tarvita hampaattomia kanukkeja kun tuollaisista aletaan antamaan rankkua kunnolla. Vaikka Pikkarainen on hieman normaalia yksinkertaisempi kaveri kun ovat tappiolla, niin uskon, että kun se himassa tsiigailee matseja telkusta, niin saattaa joskus ruveta miettimään, että kannattaako toimia niinku toimii.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Olipahan ehjä esitys IFK:lta tänään! Ja ainakin itseä miellyttää se, että voitetaan sarjakärki ilman, että oltais oltu aika ajoin paniikissa omissa. Törmäsen aikaan sellaista ei koskaan nähty, vaan omassa päässä oli joka matsissa hetkiä, jolloin oli kuset housussa, että kohta helähtää. Nyt näitä hetkiä on jatkuvasti vähemmän. Tietysti se tapahtuu hyökkäyspelin kustannuksella, mutta kyllä mä mieluummin tätä katselen kuin sitä kolmen edelliskauden sekoilua, vaikka siellä se yksi hopeakausi olikin. Tähän tarvittais nyt oikeastaan ykkössentteri, ja meillä olisi mun nähdäkseni aika saamarin kova jengi jalkeilla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tietysti se tapahtuu hyökkäyspelin kustannuksella, mutta kyllä mä mieluummin tätä katselen kuin sitä kolmen edelliskauden sekoilua, vaikka siellä se yksi hopeakausi olikin.

Joo nyt noustiin sääliviivan paremmalle puolelle, tosin ollaan tasapisteissä Sportin kanssa. Kyllä mäki katselen tätä mieluummin kuin sitä hopeakautta jolloin taidettiin voittaa runkosarjakin...
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olipahan ehjä esitys IFK:lta tänään! Ja ainakin itseä miellyttää se, että voitetaan sarjakärki ilman, että oltais oltu aika ajoin paniikissa omissa. Törmäsen aikaan sellaista ei koskaan nähty, vaan omassa päässä oli joka matsissa hetkiä, jolloin oli kuset housussa, että kohta helähtää. Nyt näitä hetkiä on jatkuvasti vähemmän. Tietysti se tapahtuu hyökkäyspelin kustannuksella, mutta kyllä mä mieluummin tätä katselen kuin sitä kolmen edelliskauden sekoilua, vaikka siellä se yksi hopeakausi olikin. Tähän tarvittais nyt oikeastaan ykkössentteri, ja meillä olisi mun nähdäkseni aika saamarin kova jengi jalkeilla.

Ja yksi romuluinen pakki!
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Joo nyt noustiin sääliviivan paremmalle puolelle, tosin ollaan tasapisteissä Sportin kanssa. Kyllä mäki katselen tätä mieluummin kuin sitä hopeakautta jolloin taidettiin voittaa runkosarjakin...

Missaat pointin. Mieti sitä rosteria ja vertaa tähän nykyiseen. Ja Törmänen oli saanut hioa peliä yhden kauden ennen tuota. Mä vertaisin tätä ja viime kautta keskenään, ja kyllä nämä esitykset hakkaa viime kauden pelit mennen tullen. Ota nyt sekin huomioon, että meillä on 6 kotimatsia ja 8 vierasmatsia alla + nouseva tendenssi päällä, eli jos peli pysyy tuollaisena, nousua tulee takuuvarmasti.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Hieno peliesitys meiltä. Ylitti ainakin omat odotukseni. Terveenä ollessaan Nykopp on meille iso ja tärkeä pelaaja. Engren-Lankinen - kaksikolla kelpaa odotella kevättä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mä olen kyllä sen verran vanhanaikainen, että kyllä se toivottavasti hankittava puolustava pakki on hampaaton kanukki ja mielellään sellainen Generouksen sytytyslangalla varustettu. Vituttaa katella kuin tuollaiset Pikkaraisen ja Nurmen kaltaiset kyrvät yrittävät vahingoittaa meidän kärkiäijiä.

HBL:n haastattelussa Valtanen sanoi ettei IFK:ssa enää nähdä hampaattomia kanukkeja. Olen itsekin vanhanaikainen, mutta tänään se moderni kovuus tuli esiin Teemu Erosessa. Otti monta kertaa aivan helvetin kovan niitin ja silti hoiti kiekon omalle joukkueelle. Tästä puhui myös Söderholm viimeisenä kautenaan IFK:ssa. Kovuutta on monenlaista.

Tänään ainoastaan sellainen huomio ettei sarjakärjellä ollut mitään palaa IFK:ta vastaan tänään.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä ovat juuri niitä tekoja, joihin Liigan pitäisi puuttua. Ei tarvita hampaattomia kanukkeja kun tuollaisista aletaan antamaan rankkua kunnolla. Vaikka Pikkarainen on hieman normaalia yksinkertaisempi kaveri kun ovat tappiolla, niin uskon, että kun se himassa tsiigailee matseja telkusta, niin saattaa joskus ruveta miettimään, että kannattaako toimia niinku toimii.

Piku on pelannut Liigaa kaudesta 2000-2001 eikä mitään kehitystä ole pääkopassa tapahtunut. Vaikea uskoa, että nyt yhtäccii älyäisi olla tulistumatta omista ajatuksistaan.

Hyvä peli meiltä, olen onnellinen!
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Ihme juttu: alkukaudesta johdettiin jotain peliä 2-0 ja ainakin Jypiä 3-0, ja tuli silti sellainen fiilis että tämäkin peli vielä hävitään...No mites kävi..Samoihin aikoihin: 1. Ertsi ja O`Connor nostivat tasoaan, 2.Finley ja Heiskanen tulivat mukaan ja 3.Nybari antoi The julistuksen...Jo useammassa pelissä ollut sellainen tunne että tätä ei ryssitä, eikä ole ryssitty. Voiko tätä ihmettä selittää edes TV-ennustaja Sahari?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olipahan ehjä esitys IFK:lta tänään! Ja ainakin itseä miellyttää se, että voitetaan sarjakärki ilman, että oltais oltu aika ajoin paniikissa omissa. Törmäsen aikaan sellaista ei koskaan nähty, vaan omassa päässä oli joka matsissa hetkiä, jolloin oli kuset housussa, että kohta helähtää. Nyt näitä hetkiä on jatkuvasti vähemmän. Tietysti se tapahtuu hyökkäyspelin kustannuksella, mutta kyllä mä mieluummin tätä katselen kuin sitä kolmen edelliskauden sekoilua, vaikka siellä se yksi hopeakausi olikin. Tähän tarvittais nyt oikeastaan ykkössentteri, ja meillä olisi mun nähdäkseni aika saamarin kova jengi jalkeilla.

Vitun IFK, sen kerran kun ei näe peliä, niin onko pakko vetää kauden paras vieras-esitys :)

Hienoa että saatiin tuokin vieraskirous viimein selätettyä. Kliseisesti tärkeät 3p
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin ollaan viimeksi voitettu sarjakärki 5-2? Mun mielestä jo se saa sellaisen hymynkareen huulille, että muutaman aiempien kierrosten paska häviö unohtuu. Lisäksi tänään oli pakistoa lukuuottamatta aika lailla täysi miehistö jäällä. Olen jopa hieman pelännyt sitä, että täyden hyökkäysmiehistön ollessa kehissä ollaan silti ihan hampaattoman ja saamattoman paskoja, mutta jopa eilisiltaisen pakiston tuella toi hyökkäyskalusto näytti ihan helvetin hyvältä! Peli meni jotakuinkin niin, miten käsittääkseni sarjakärkeä vastaan vieraissa sen pitäisikin mennä - kytätään hyviä vastahyökäyspaikkoja ja jos vastustaja koomailee, niin sitten isketään organisoiduilla leveän rintaman hyökkäyksillä vastaan ja pyritään hallitsemaan peliä. Okei, Tepsillä puuttui kovia jannuja hyökkäyksestä, mutta mun mielestä meidän peli tälläkin kokoonpanolla oli niin nättiä katseltavaa, että vaikutti jopa siltä, että mukana olisi ollut jo pari kautta kaipaamaani kiekollista ja kiekotonta SUUNNITELMALLISTA peliä..
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Piku on pelannut Liigaa kaudesta 2000-2001 eikä mitään kehitystä ole pääkopassa tapahtunut. Vaikea uskoa, että nyt yhtäccii älyäisi olla tulistumatta omista ajatuksistaan.

Hyvä peli meiltä, olen onnellinen!
Hieno matsi IFK:lta.
Ja tosta Pikusta sen verran, että on jotenkin surullinen hahmo.
Ikää 35 ja nää idioottimaiset rottailut ei lopu.
Matsin lopputulos hymyilyttää. Piku ja sen örvellykset ei.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mä olen kyllä sen verran vanhanaikainen, että kyllä se toivottavasti hankittava puolustava pakki on hampaaton kanukki ja mielellään sellainen Generouksen sytytyslangalla varustettu. Vituttaa katella kuin tuollaiset Pikkaraisen ja Nurmen kaltaiset kyrvät yrittävät vahingoittaa meidän kärkiäijiä.
Kyllähän tällaiset tunteita kuumentaa. Pikun kohdalla voi kyllä varmasti pohtia että ei taida päästä koira karvoistaan. Jokainen voi käydä laskemassa yhteen miehen rangaistusminuutit. On siis siistinyt peliä viime vuosina paljon, mutta näköjään ei kuuppa silti kestä. Lyönti ei ollut voimaltaan mikään luokkaa Hextall/Noronen, mutta tilanne oli täysin pelin ulkopuolella tarkoituksella tapahtunut vahingoittamisyritys joten kyllähän tuosta pitäisi läiskästä kakkua.

Nurmea en nyt kuitenkaan lähtisi kyrväksi tässä tuomitsemaan. Tilanne oli ennemmin junnumainen höntyily jossa yritetään vielä ylettyä taklaamaan tilanteessa jossa se ei enää ole mahdollista. Tästä johtuen jalat osuu yhteen. Ei siis mikään vahingoittamistarkoitus.

Itse peli oli kyllä sitä tuttua Atun vieraspeliä. Ei siinä lähdetä sen kummemmin kumartelemaan vaan lyödään paikoista sisään.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
IFK:lta hyvä matsi eilen. Päästiin hyötymään TPS:n edellisen päivän pelistä. Mutta voitto trki varmasti joukkeelle hyvää. Heiskasen tulo takaisin on tuonut hurjasti hyvää peliin. Näyttää siltä että kehittynyt paljon kesän aikana.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Heiskasen tulo takaisin on tuonut hurjasti hyvää peliin. Näyttää siltä että kehittynyt paljon kesän aikana.

Tämä ei ole yllätys, Heiskanen on niin kova talentti, että jos vain nyt pysyy kunnossa niin tulee olemaan tämän kauden paras pakki Liigassa. Niin hyvästä kaverista on kyse, ja tulee tekemään hienon uran rapakon takana. Heikkouksia Heiskasella ei ole, muistuttaa mielestäni hieman Olli Määttää, mutta luistelu selvästi tätä parempaa ja muuten sitten kaikessa hieman parempi. Jos ja kun kaikki menee Heiskasen kohdalla hyvin niin tulee olemaan paranneltu versio Määtästä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Missaat pointin. Mieti sitä rosteria ja vertaa tähän nykyiseen. Ja Törmänen oli saanut hioa peliä yhden kauden ennen tuota. Mä vertaisin tätä ja viime kautta keskenään, ja kyllä nämä esitykset hakkaa viime kauden pelit mennen tullen. Ota nyt sekin huomioon, että meillä on 6 kotimatsia ja 8 vierasmatsia alla + nouseva tendenssi päällä, eli jos peli pysyy tuollaisena, nousua tulee takuuvarmasti.

Jos verrataan tätä ja viime kautta niin ottaisin mieluummin tämän kauden jengin jopa, johtuen ihan vain siitä syystä, että viime kauden jengi oli täynnä mätiä löysiä pelaajia (JMA, Hintz, Johansson, Puustinen jne) joiden valmentaminen olisi yhtä suurta tuskaa. Vaikka eilen tulikin hieno voitto ja hyvä esitys niin en mä nyt kovin luottavainen ole esim. sen suhteen, että tuo jengi nousisi joihinkin hyville sijoille. Eikä siinä, ihmettelen vaan tuota Törmäsen jatkuvaa aliarvostusta mitä täällä esiintyy, ei huono valmentaja johdata jengiä runkosarjan voittoon ja finaaleihin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos verrataan tätä ja viime kautta niin ottaisin mieluummin tämän kauden jengin jopa, johtuen ihan vain siitä syystä, että viime kauden jengi oli täynnä mätiä löysiä pelaajia (JMA, Hintz, Johansson, Puustinen jne) joiden valmentaminen olisi yhtä suurta tuskaa. Vaikka eilen tulikin hieno voitto ja hyvä esitys niin en mä nyt kovin luottavainen ole esim. sen suhteen, että tuo jengi nousisi joihinkin hyville sijoille. Eikä siinä, ihmettelen vaan tuota Törmäsen jatkuvaa aliarvostusta mitä täällä esiintyy, ei huono valmentaja johdata jengiä runkosarjan voittoon ja finaaleihin.
Hintz pelaa hienosti rapakon takana ja Puustinen Jypissä. Aaltonen oli ainoa mätäpaise tuossa joukkueessa. Törmäsellä oli ylivertainen materiaali 2016 mutta hävisi finaalit. Törmäsen kiekko on hienoa jos on ylivoimainen materiaali. Viime kausi aivan hirveä ja joku neljäs sija ei pelasta mitään. Nelonen on ainakin mulle se ja sama kuin olisi ollut vaikka kymmenes. Runkosarja aivan järkyttävää sekoilua. Nyt on ihan erilainen meininki. Vaikka ollaan paljon maalilla hävitty niin joka pelissä on ollut toimiva pelisysteemi.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäsellä oli ylivertainen materiaali 2016 mutta hävisi finaalit. Törmäsen kiekko on hienoa jos on ylivoimainen materiaali.

Tästä on pakko kysyä, että mikä ylivertainen materiaali ja jos olet tuota mieltä, lienet harmissasi että tämän ylivertaisen materiaalin toissakaudelle kasannut Nybondas väistyy tehtävästään. Joo, meillä oli Ramu mutta Tapparalla oli pistepörssin voittaja Kuusela. Lisäksi Tapparalla oli parempi maalivahti ja lisäaseena Patrik Laine, jonka tapaistakaan talenttia ei HIFK:lta löytynyt.

Jos jollain HIFK:n valmentajalla on 2000-luvulla ollut "ylivertainen materiaali", oli se Petri Matikainen. Tuolloin jengissä viiletti kuitenkin yhtä aikaa sellaiset huippunimet kuin Peltonen, Granlund, Pesonen, Kuhta, Söderholm, Ma. Granlund, Wirtanen, Kousa, Fernholm, Somervuori ja Hirschovits. Stögön toissakauden poppoo ei ollut paperilla mitään lähellekään tuota, vaan nimenomaan pelaajat ottivat Stögön alaisuudessa isoja harppauksia ja moni pelasi elämänsä kauden.

Ihan oikeasti, Stögön "ylivertaisen materiaalin" kärkiäijät olivat sellaisia kuin Mika Partanen ja Robert Leino. Hyvä jengihän se oli ja piti sisällään omat staransa, mutta kaukana mistään ylivertaisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös