Pelicansin juniorit

  • 520 124
  • 1 320

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En tiennyt olisko pitäny avata tonne otteluseurantaan oma ketjunsa, mutta tällasta kohua pukkaa. Jostain otettu esimerkkiä?

Raju törmäys junnupelissä - Törmäys keskikentällä | IL-TV Urheilu | Iltalehti.fi
Tää on kyllä oikein legendaarista paskaa. Tuollaisia tilanteita sattuu melkein joka pelissä että isompi törmää pienempään ja toinen loukkaa (enemmän henkisesti kuin fyysisesti). Tahallisuutta tilanteessa nyt ei niin paljoa ollut että siitä pitäisi nostaa tälläinen meteli. Aina ja kaikissa lajeissa on näkynyt vastaavia.

Videon kuvaajalle ja tekijälle pitäisi antaa ainakin parin kolmen vuoden porttikielto jäähalliin ja jälkikasvu siirrettävä välittömästi jonkin toisen harrastuksen pariin. Aika tarkoituksellista ja typerää jääkiekon mustamaalaamista.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tää on kyllä oikein legendaarista paskaa. Tuollaisia tilanteita sattuu melkein joka pelissä että isompi törmää pienempään ja toinen loukkaa (enemmän henkisesti kuin fyysisesti). Tahallisuutta tilanteessa nyt ei niin paljoa ollut että siitä pitäisi nostaa tälläinen meteli. Aina ja kaikissa lajeissa on näkynyt vastaavia.

Samaa mieltä. Oma poika pelaa vuoden vanhemmissa junnuissa ja noita törmäilyitä nyt sattuu lähes joka peleissä ja usein treeneissäkin. Ei tuossa tilanteessa mitään pikku yhteentörmäystä ihmeellisempää ollut. Pienempi sai törmäyksessä jonkinmoisen tällin vain siksi kun oli selvästi vastustajaansa pienempi. Enemmän henkisiltä kuin fyysisiltä vaikuttavat videon perusteella pojan kolhutkin, niin kuin ne noissa pikkunassikoiden peleissä yleensä ovatkin.

Turhan iso meteli tässä nyt nostetan pikku asiasta. Iltapäivälehdethän tietty koittavat myynnin lisäämiseksi vääntää sensaatio-otsikoita ihan mistä tahansa, josta vain itku ja parkuminen saatetaan saada aikaiseksi jonkin kukkahattuseurakunnan parissa.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ilmeisesti taklatun pojan pappa (videon oheisteksteistä päätellen) on laittanut tuon saman videon pikkupojan "taklauksesta" juutuubiinkin. Sen verran on vielä vaivaa nähty, että on rustattu videon jatkeeksi valitusvirsikin vielä oikein neljällä eri kielellä. Jotain suhteellisuuden tajua voisi asiassa käyttää. Ei tuo yhteentörmäys nyt niin paha asia ole, että sille pitää hakea huomiota oikein ympäri maailmaa.

Junior Hockey Hit - Taklaukset juniorijääkiekossa - YouTube
 
Olenkohan ainoa jonka mielestä tuon Iltalehden sivuilla olevan videon pystyy tulkitsemaan pilke silmäkulmassa tehdyksi. Vaikea kuvitella että varsinkaan noita "päälleryntäys, rikostutkinta"-heittoja olisi ihan vakavissaan heitetty.

Toki näitä ylisuojelevaisia isovanhempiakin on joka lähtöön ja tuo Youtube tilitys on melko totisen oloinen, mutta kyllähän sekin epäilystä herättää että miksi mainituiksi neljäksi eri kieleksi on valittu suomi, englanti ja albania, neljäshän on sitten useiden eri kielien sekamelska.

Provosoiva pätkä jolla Movielunatic-nimimerkkiä käyttävä "isoisä" saa muutaman lisäklikkauksen youtube-kanavalleen. Sinänsä ihan aiheellinen video kuvastamaan jääkiekon nykytilaa jossa vastaavanlaiselle sensaatiohakuisuudelle sekä jeesustelulle annetaan palstatilaa itse pelin kustannuksella.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olenkohan ainoa jonka mielestä tuon Iltalehden sivuilla olevan videon pystyy tulkitsemaan pilke silmäkulmassa tehdyksi. Vaikea kuvitella että varsinkaan noita "päälleryntäys, rikostutkinta"-heittoja olisi ihan vakavissaan heitetty.

Toki näitä ylisuojelevaisia isovanhempiakin on joka lähtöön ja tuo Youtube tilitys on melko totisen oloinen, mutta kyllähän sekin epäilystä herättää että miksi mainituiksi neljäksi eri kieleksi on valittu suomi, englanti ja albania, neljäshän on sitten useiden eri kielien sekamelska.

Provosoiva pätkä jolla Movielunatic-nimimerkkiä käyttävä "isoisä" saa muutaman lisäklikkauksen youtube-kanavalleen. Sinänsä ihan aiheellinen video kuvastamaan jääkiekon nykytilaa jossa vastaavanlaiselle sensaatiohakuisuudelle sekä jeesustelulle annetaan palstatilaa itse pelin kustannuksella.
Kyllä tuo minusta on selkeästi ironiaa. Pikkaisen kieli poskessa siinä minusta ollaan koko ajan. Missään vaiheessa ei kukaan huuda tai ole oikeasti yhtään hätäisen tuntuinen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ironialta ja vitsiltä tämä minustakin vaikuttaa, mutta suurin osa noista iltalehden lukijoista ei sitä ymmärrä ja katsomatta videota tuomitsevat jo jääkiekon (Iltalehden otsikointikin oli turhan tarkoitushakuista). Tällä hetkellä jääkiekon maine on muutenkin hyvin kyseenalainen Suomessa, joten olisi ollut parempi jättää tälläiset kokonaan pois.
 
Laitetaan ihan sanasta sanaan lainaus tämän päivän Veikkaajasta, Mestiksen osiosta Peliittojen kohdalta:

Puolustaja Juha-Pekka Pietilän odotettiin lyövän itsensä läpi tämän kauden SM-liigassa, mutta tällä hetkellä hänellä on vaikeuksia mahtua jopa heinolalaisjoukkueen kokoonpanoon. Pietilän asenne ei ole ollut viime kausina optimaalinen, mikä on vaikuttanut hänen kehitykseensä. Pelicansiin kokoonpanoon hänellä ei liene asiaa pitkään aikaan.


Ei voi muuta todeta kuin, että puolustaja nuorukainen vetää ihan itse potentiaalisen liigauransa pöntöstä alas.
 
Ei voi muuta todeta kuin, että puolustaja nuorukainen vetää ihan itse potentiaalisen liigauransa pöntöstä alas.

Luulen että mikkokousat vois olla paras vaihtoehto Pietilän kannalta. Onhan noita juttuja niin pitkään jo liikkunut kuten Kousankin kohdalla aikoinaan että tokkopa se enää Lahessa lähtee.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Olen jonkun verran sattuneesta syystä päässyt seuraamaan jokseenkin läheltä juniori"valmennusta" Päijät-Hämeen alueella eräässä nimeltä mainitsemattomassa kunnassa, joka on näitä Pelicansin "kummiseuroja".

Rahaa ei tietenkään mittavissa määrin ole, sen ymmärrän, ja juniorivalmentajat ja oheishenkilöt toimivat pääasiassa makkara- ja kahvipalkalla. Mutta siihenkin kontekstiin suhteutettuna näkemäni puuhastelu oli täysin ala-arvoisen käsittämätöntä. Seurassa kuitenkin on henkilöitä joille toiminnan pyörittämisestä ja "kehittämisestä" maksetaan palkkaa. Niiden muutaman vuoden aikana, jona maksavana talkoovanhempana mukana toiminnassa olin, olemassaolostaan kertoivat vain seuran kokouksien pöytäkirjat. Hallilla heitä ei koskaan näkynyt. Mutta eipä siitä sen enempää.

Meidän talouden osalta sen seuran tukeminen loppui kun yksi kokonainen B -juniorijoukkue lopetti harrastuksensa ala-arvoisen seuran toiminnan ja valmentamisen takia.

Eli itse olisin taipuvainen panostamaan enemmän Lahden lähialueiden seurojen toiminnan kehittämiseen. Markkinoimaan nuorille ensinnäkin hyvää harrastusta ja toisekseen mahdollisuutta halutessaan selvittää koulutettujen valmentajien avustuksella riittävätkö lahjat ehken pidemmällekin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikö Jari sun poika mahtunut Pelsun A:han, vai mikä sai sut avautumaan? Kyllä ne Pelsun päättäjät hakee pelimiehen vaikka Nakkilasta jos tekeminen on riitävän hyvää. Sielä pelaa paljon hyviä poikia Pelsun A:ssa ja B:ssä, menestys on ehkä liikaa muualta tuleiden varassa mutta se kertoo Lahtelaisten nuorten ja heidän vanhempiensa panostushalusta (haluttomuudesta) eikä niinkään valmennuksen yms. puuteista. Minkähän takia vaikka Sopasen perheestä kaikista tulee pelimiehiä vaikka taitavat saada vain moittimaasi Lahtelaista tukea?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Eikö Jari sun poika mahtunut Pelsun A:han, vai mikä sai sut avautumaan?

Ensinnäkin totean, että minua jossain määrin vituttaa nämä ad hominemit. Toisekseen minut sai "avautumaan" jäsenyys keskustelupalstalla.

Kolmanneksi, esitin vain oman oman mielipiteeni.

Neljänneksi, jos haluat keskustella ambitoistani suhtessa jälkikasvuuni ota yhteyttä yksityisviestillä.

Laitetaan nyt ymmärryksen maksimoimiseksi vielä sellainen suomennos, että arvosteluni terävin lyijykynän kärki halusi kohdentua siihen, ettei mielestäni näitä valmentajaksi ilmoittauneita riittävällä tasolla kouluteta tehtäväänsä ainakaan sen perusteella mitä minä olen nähnyt.

Ja eihän se tietenkään ole niiden vika jotka vapaaehtoisesti ovat tehtäväänsä ilmoittautuneet.

Itse näkisin, kun junnujen kehitysaskelmista keskustellaan, yhtenä suurimmista yksittäisistä tekijöistä valmentajien laadukkaan koulutuksen.
 
Viimeksi muokattu:

King Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Pelicans
Eikö Jari sun poika mahtunut Pelsun A:han, vai mikä sai sut avautumaan? Kyllä ne Pelsun päättäjät hakee pelimiehen vaikka Nakkilasta jos tekeminen on riitävän hyvää. Sielä pelaa paljon hyviä poikia Pelsun A:ssa ja B:ssä, menestys on ehkä liikaa muualta tuleiden varassa mutta se kertoo Lahtelaisten nuorten ja heidän vanhempiensa panostushalusta (haluttomuudesta) eikä niinkään valmennuksen yms. puuteista. Minkähän takia vaikka Sopasen perheestä kaikista tulee pelimiehiä vaikka taitavat saada vain moittimaasi Lahtelaista tukea?

Olihan taas laadukas, fiksu ja asiantunteva kommentointi. Ihmettelen suuresti miksei suomalaisen jääkiekkoilun taso ole jo noussut jo vähintään Kanadan ja Venäjän tasolle, kun meillä tästä maasta kumminkin löytyy näin suuria ajattelijoita ja fiksuja laji-ihmisiä. Tämä on keskutelupalsta, se mitä suurin osa pitää avautumisena on osa keskustelua ja jos muiden puheenvuorot ei miellytä voi ottaa asiaan total ignore kannan (syyllistyn nyt juuri itse tähän, anteeksi). Jollei kukaan ikinä sanoisi omia mielipiteitä mistään en näe mitään järkeä pitää yllä minkään näköisiä keskustelupalstoja.

Pyydän mitä suurimmin anteeksi off-topicia, mutta jostain syystä sapettaa.

Pelicansin junnuista puhuakseni, olen aiemminkin jo sanonut että tilanne on se, missä ikäluokat 90-93 ''hukattiin'' valmennuksen jonkin sorttiseen kokemattomuuteen ja osaamattomuuteen. Virheistä on opittu ja itse olen ainekin sitä mieltä että tulevissa ikäluokissa on paljon hyviä pelimiehen alkuja ja tilanne on siltä osin todella positiivinen. Nythän se ei tosin hirveästi lohduta kun joukkue on tokavika..
 

pertteli

Jäsen
Pelicansin junnuista puhuakseni, olen aiemminkin jo sanonut että tilanne on se, missä ikäluokat 90-93 ''hukattiin'' valmennuksen jonkin sorttiseen kokemattomuuteen ja osaamattomuuteen. Virheistä on opittu ja itse olen ainekin sitä mieltä että tulevissa ikäluokissa on paljon hyviä pelimiehen alkuja ja tilanne on siltä osin todella positiivinen. Nythän se ei tosin hirveästi lohduta kun joukkue on tokavika..

Eiköhän tuohon samaan voida laittaa sitten vielä 94 ja 95 ikäluokat, jos haluaa ikävästi puhua "hukatuista" ikäluokista. 96 ikäluokasta voi sitten odottaa useampiakin pelimiehiä, mutta kyllä jokaisesta ikäluokasta sentään joku pelimies löytyy. Ja tapaus Tyrväinen on 90 ikäluokasta ihan oma tapauksensa. Siinä teki virheitä muut kuin valmennus, kun tämä pelimies "hukattiin". Tosin siis ihan yksittäistapaus, mutta harmittaa vieläkin.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Olihan taas laadukas, fiksu ja asiantunteva kommentointi. Ihmettelen suuresti miksei suomalaisen jääkiekkoilun taso ole jo noussut jo vähintään Kanadan ja Venäjän tasolle, kun meillä tästä maasta kumminkin löytyy näin suuria ajattelijoita ja fiksuja laji-ihmisiä. Tämä on keskutelupalsta, se mitä suurin osa pitää avautumisena on osa keskustelua ja jos muiden puheenvuorot ei miellytä voi ottaa asiaan total ignore kannan (syyllistyn nyt juuri itse tähän, anteeksi). Jollei kukaan ikinä sanoisi omia mielipiteitä mistään en näe mitään järkeä pitää yllä minkään näköisiä keskustelupalstoja.

Pyydän mitä suurimmin anteeksi off-topicia, mutta jostain syystä sapettaa.

Pelicansin junnuista puhuakseni, olen aiemminkin jo sanonut että tilanne on se, missä ikäluokat 90-93 ''hukattiin'' valmennuksen jonkin sorttiseen kokemattomuuteen ja osaamattomuuteen. Virheistä on opittu ja itse olen ainekin sitä mieltä että tulevissa ikäluokissa on paljon hyviä pelimiehen alkuja ja tilanne on siltä osin todella positiivinen. Nythän se ei tosin hirveästi lohduta kun joukkue on tokavika..

Miten voit nähdä tilanteen "todella positiivisena", kun lahtelaiset junnujoukkueet pitävät vuodesta toiseen perää omissa sarjoissaan. Esim. C-nuorissa ei tahdota millään päästä edes SM-sarjaan! Minusta tämä ei todellakaan vaikuta "todella positiiviselta"!!!
 

King Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Pelicans
Miten voit nähdä tilanteen "todella positiivisena", kun lahtelaiset junnujoukkueet pitävät vuodesta toiseen perää omissa sarjoissaan. Esim. C-nuorissa ei tahdota millään päästä edes SM-sarjaan! Minusta tämä ei todellakaan vaikuta "todella positiiviselta"!!!

Siten että toiminta alkaa näyttää jo ammattimaiselta juniorikiekkoilijoiden kehittämiseltä, eikä amatöörimaiselta puuhastelulta. Ei se että toimintatavat rakennetaan uusiksi ja toimintaa muutetaan, suoraan tarkoita sitä, että automatic junnujoukkueet nousevat sm-sarjaan. Nyt tämä nykyinen C-juniori ikäluokka on myös sen aikuisen toiminnan peruja milloin asiat eivät olleet samalla tolalla kuin nyt. Tarkoitan sitä että nuorten pelaajien kehityksessä meni myös tärkeät ''nassikkavuodet'' hukkaan. Tämän nykyisen C-junioireiden ikäluokan kehityksessä tulee (ainekin toivoakseni) hyppy parempaan, tai ei sekään ole pois suljettua että ikäluokka on vain ns. huonompi, niin vain käy aina joskus.

Myös se pitää muistaa, että kun puhutaan kasvuikäisistä nuorista (C-, B-, ja osittain vielä A-juniorit), murrosikä alkaa kaikilla eri aikaan. Se että samassa ikäluokassa pelaa biologiselta iältään parhaimmillaan jo aikamiehen kropassa olevia poikia on yksi osatekijä mikä vaikuttaa joukkueiden voimasuhteisiin ja menestymiseen. Pitää osata katsoa sen hetkisten tulosten taakse ja oikeasti analysoida tarkkaan kunkin pelaajan yksilökohtainen potentiaali, kehittymisvaihe ja oma halu olla tulevaisuudessa huippukiekkoilija. Ei pelaajia kehitetä sen takia, että pärjätään junioreissa vaan siksi, että nämä pelaajat tulevat tulevaisuudessa olemaan liigajoukkueen selkäranka. SM-liigasta tulee oman näkemykseni mukaan lähivuosina entistä enemmän kasvattajasarja ja silloin ainoa tie olla joka vuosi huipulla on oma junioritoiminta.

Ensin on tehtävä asiat oikein ja ammattimaisesti. Sen jälkeen vasta tulevat tulokset. Tulokset tietenki korreloivat toiminnan tasoa ja joukkueen potentiaalia muihin verrattuna, sitä en kiistä, mutta junioiriurheilussa tärkein tulos on se kuinka monesta tulee ns. pelaaja ja kuinka monesta ei. Yksittäiset junioreiden Suomen mestaruudet ovat tietysti hienoja saavutuksia ja osatavotteita matkan varrella, mutta eivät itseisarvo sinänsä, mikä määrittelisi aina automaattisesti onko pelaajissa ainesta vai ei.

Toivottavasti selvensi käsitystäni siitä miksi näen tilanteen positiivisena, ehkä todella positiivisena on hieman ylisana kun muistetaan tämän hetkinen menestys, mutta tilanne on mielestäni verrattuna aiempaan todella positiivinen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itseäni ihmetyttää SOL-areenan oheisharjoittelu mahdollisuuden puuttuminen. Joo onhan siinä hyvä hiekkakenttä vieressä, mutta ikävä siellä on loikkaharjoituksia vetää 20 asteen pakkasessa.
Nyt junnut vetävät oheisia siinä katsomossa.
Luulis että sinne hallinpäätyyn olisi voinut jonkun pienen (lämpimän tilan) juoksuradanpätkän tehdä.
Rahat varmaan loppui kesken.
Kyllä näillä fasiliteettiasioillakin on juniorituotantoon vaikutusta!
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
King Dekeltä aika antaumuksellinen kirjoitus, ei siinä mitään. Nuo samat jorinat on vaan joristu jo niin moneen kertaan. Tiedän varsin hyvin murrosiän alkamisen eri aikaan, kokoerot joukkueissa yms, yms, yms..... Ja sitten tämä jatkuva jargoni "just tämä ikäluokka nyt sattuu olemaan vähän heikompi"...Jumalauta, tätä samaa paskaa on kuunneltu kaikkien 90-luvulla syntyneiden ikäluokkien kohdalla. Koskahan se vähän parempi ikäluokka mahtaa ilmestyä? Eikö nää nyt ole jo jotain ysiseiskoja tämän kauden C:t? No, ootellaan ootellaan....
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Itseäni ihmetyttää SOL-areenan oheisharjoittelu mahdollisuuden puuttuminen. Joo onhan siinä hyvä hiekkakenttä vieressä, mutta ikävä siellä on loikkaharjoituksia vetää 20 asteen pakkasessa.
Nyt junnut vetävät oheisia siinä katsomossa.
Luulis että sinne hallinpäätyyn olisi voinut jonkun pienen (lämpimän tilan) juoksuradanpätkän tehdä.
Rahat varmaan loppui kesken.
Kyllä näillä fasiliteettiasioillakin on juniorituotantoon vaikutusta!

Tästä asiasta lähestyttiin useamman instanssin voimin päättäjiä jo piirustusvaiheessa, mutta Heimo Riutta ja kumppanit eivät ottaneet asiaa kuuleviin korviinsa. Se muutaman metrin seinän siirto ei todellakaan olisi kustannuksia mahdottomasti nostanut, mutta Riutan mielestä alku- ja loppuverryttelyt voi hoitaa parin kymmenen pakkasessakin.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tästä asiasta lähestyttiin useamman instanssin voimin päättäjiä jo piirustusvaiheessa, mutta Heimo Riutta ja kumppanit eivät ottaneet asiaa kuuleviin korviinsa. Se muutaman metrin seinän siirto ei todellakaan olisi kustannuksia mahdottomasti nostanut, mutta Riutan mielestä alku- ja loppuverryttelyt voi hoitaa parin kymmenen pakkasessakin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä nämä tähän asti Lahden lahjakkaimmat pelurit suorittivat lämmittelynsä? Kerinkalliollahan (levätköön rauhassa) oli tunnetusti kylmempää kuin ulkona.

Nykyään nuorisolle vaaditaan kaikenmaailman mukavuuksia joita ei ennenvanhaan ollut. Kyllä minä ainakin pystyin veryttelyni hoitamaan kovissakin pakkasissa, kyse on pelkästään varustuksesta. Hieromatuolitko niillä tarttis olla samalla kun voi kaverin kanssa pelata konsolilla änäriä?

Tässähän huomaa tulleensa vanhaksi. Ennenvanhaan ja niin edelleen...
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nykyään nuorisolle vaaditaan kaikenmaailman mukavuuksia joita ei ennenvanhaan ollut. Kyllä minä ainakin pystyin veryttelyni hoitamaan kovissakin pakkasissa, kyse on pelkästään varustuksesta. Hieromatuolitko niillä tarttis olla samalla kun voi kaverin kanssa pelata konsolilla änäriä?

Tässähän huomaa tulleensa vanhaksi. Ennenvanhaan ja niin edelleen...

Ennenvanhaan pelattiin ulkona. Jos tehdään halli niin miksi poistua tekemään joku asia ulos?
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä nämä tähän asti Lahden lahjakkaimmat pelurit suorittivat lämmittelynsä? Kerinkalliollahan (levätköön rauhassa) oli tunnetusti kylmempää kuin ulkona.

Nykyään nuorisolle vaaditaan kaikenmaailman mukavuuksia joita ei ennenvanhaan ollut. Kyllä minä ainakin pystyin veryttelyni hoitamaan kovissakin pakkasissa, kyse on pelkästään varustuksesta. Hieromatuolitko niillä tarttis olla samalla kun voi kaverin kanssa pelata konsolilla änäriä?

Tässähän huomaa tulleensa vanhaksi. Ennenvanhaan ja niin edelleen...

Osoittaa arvoisa Iggy melkoista humorismia alkaa vertaamaan 2000-luvulla rakennettua jäähallia Kerinkalliolla olleeseen telttaan, joka todellakin oli sisältä kylmempi kuin ulkolämpötila. Taisi mielestäsi olla ihan turha rakennus koko SOL-Areena, kyllähän Kerillä olisi hyvin pärjätty. Ja tottahan se on, että sieltä tuli paljon parempia pelaajia kuin nykyisestä kiekkopyhätöstä.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, kai se pointti tässä on, että johonkin se raja on vedettävä mukavuuksien suhteen, kun uutta hallia tehdään. Omasta mielestä ulkona verryttely suomen oloissa ei ole niin paha juttu. Sinun kantasi puolestaan oli, että ei sellaisien tilojen lisääminen niin kallis projekti olisi ollut.

Oikeastaan aika lillukanvarsista nyt keskustellaan koskien junioireita ja ei olisi itse pitänyt tarttua ollenkaan. Pahoittelut siitä.

PS. Olen katkera etten ole päässyt SOL-areenalla pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös