Pelicans kaudelle 2013–2014

  • 735 355
  • 2 174

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Ota se pää pois perseestä ja mieti realiteettejä. Yhden Männkön pelaamisella ei ole vitunkaan merkitystä ensikauteen. Ja ei, Männikkö ei ole enää mikään riski. Harmi ettei Ipa ostanut/Kaarna luopunut mutta so what. Ei vaikuta isoon kuvaan.

Ja tottakai vituttaa ettei kausi ole mennyt kuten fantasioissa, mutta ei elämä siihen kaadu. Ei ole kaatunut aiemminkaan.

Voimahaleja!

Valitettavasti niitä realiteettejä minä tässä mietinkin. Ei sinun ole pakko tykätä siitä, että minä en arvosta Männikköä jääkiekkoilija eli vedä vähän happea. Ei tähän vitutukseen kukaan kuole, eikä tämä kausi enää edes vituta.

Isossa kuvassa on harmillista, että olen nähnyt katsomossa tätä samaa osastoa noin 25 vuotta ja nyt realiteettien sekä mahdollisuuksien ollessa kunnossa, olemme edelleen urheilullisesti samassa jamassa kuin niin monena vuotena, jolloin säälipaikka on meidän mestaruus.
 
Isossa kuvassa on harmillista, että olen nähnyt katsomossa tätä samaa osastoa noin 25 vuotta ja nyt realiteettien sekä mahdollisuuksien ollessa kunnossa, olemme edelleen urheilullisesti samassa jamassa kuin niin monena vuotena, jolloin säälipaikka on meidän mestaruus.

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat näillä realiteeteilla ja mahdollisuuksilla? Jos joukkueiden budjetit pistetään jonoon on Pelicans sijalla 10. ja tällä hetkellä sarjassa ollaan...
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat näillä realiteeteilla ja mahdollisuuksilla? Jos joukkueiden budjetit pistetään jonoon on Pelicans sijalla 10. ja tällä hetkellä sarjassa ollaan...

Mielestäsi Pelicansilla ei ole mahdollisuutta parantaa vaan ollaan aina vaan kivasti se joukkue joka tavoittelee säälipaikkaa? Ajattelin myös hieman pidempää aikajännettä.

Tästä on jankattu jo ennen kauden alkua ja kauden aikana, samoin kuin joukkueen rakentamisesta. Itse olen sitä mieltä, että Lahdessa pitäisi olla kunnianhimoisempi ja joukkueen rakentaminen tuli tehdä toisin. Mutta olen antanut itselleni kertoa ettei näin ole eikä ole myöskään tarvetta tehdä asoita toisin.

Oikeassa olet, pelaajabudjetti ja sijoitus on linjassa eli tyydytään siihen.
 
Mielestäsi Pelicansilla ei ole mahdollisuutta parantaa vaan ollaan aina vaan kivasti se joukkue joka tavoittelee säälipaikkaa?

Ainahan pitää yrittää parantaa. Resursseihin nähden tämä nyt on aika peruskausi, kun taas sun juttujen perusteella tämä on katastrofikausi. Helvetillinen ylisuorittaminen on kaiketi sun papereissa normisuoritus?
 

McInen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No kyllä kai tällekin kaudelle seuraavat tavoitteet sallittiin ja sallitaan yhä:
1) kympin sakkiin, minimitavoite
2) kasin sakkiin, optimi, tavoiteltavissa
3) kuuden sakkiin, kaikki tähdet kohdallaan, lähes utopiaa

Kai nyt ainakin joukkueen fanilta tämä hyväksytään? Tuo ykkönen on nyt vaan aika tiukassa mutta onpahan jännitettävää! Lauantaina on panosta pelissä, levänneenä väsynyttä HPK:ta kaatamaan! Juujuu, "vain kolme pistettä" mutta ei oo!
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Ainahan pitää yrittää parantaa. Resursseihin nähden tämä nyt on aika peruskausi, kun taas sun juttujen perusteella tämä on katastrofikausi. Helvetillinen ylisuorittaminen on kaiketi sun papereissa normisuoritus?

Eikö sun papereissa Pelicansilla pitänyt oikein rakennettu tasainen neljän kentän voittava ryhmä. Minun mielestä kauden alla 10 paikka oli tai on tämän joukkueen mestaruus ja maksimisuoritus eli ei katastrofi.

Toivoisin vain sekä organisaation että maksavan asiakkaan tavoitteen olevan jotakin muuta.
 
Eikö sun papereissa Pelicansilla pitänyt oikein rakennettu tasainen neljän kentän voittava ryhmä. Minun mielestä kauden alla 10 paikka oli tai on tämän joukkueen mestaruus ja maksimisuoritus eli ei katastrofi.

Ainakin paremmin rakennettu kuten sinun ja muiden ennustama jumbojengi.

Tuohon että 10. suurimman budjetin omaavan jengin maksimisuoritus olisi se 10. sija mikä tällä hetkellä on en yhdy. Tämä on edelleen mun mielestä perussuoritus. Kuuden joukkoon olisi täällä maksimi ja kausi loppuu runkosarjaan heikohko suoritus.

Sama se kai silti mikä se sijoitus on, kaikki on päin helvettiä silti.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tuntuu, että porukka sokaistui täysin tuosta alkukauden totaalisesta pisteiden valossa ylisuorittamisesta. Onhan tämä kausi ollut yhtä vuoristorataa, mutta jokatapauksessa, kuten palstaveli Robin Big Snake täräytti tuossa aiemmin;
Pelicans on niillä sijoilla, mistä tällä jengillä kuuluukin taistella.

Mutta katastrofi tai jotain muuta vastaavaa? Ei, ei tämä sellaista ole. Pelicans on edelleen playoffviivan yläpuolella, siellä jos ollaan 60 ottelun jälkeen, voi mitä vaan tapahtua, sen osoitti eräs Porilainen jengi viime vuonna.

Siinä lienen enemmistön kanssa samaa mieltä että peli on suurilta osin ollut melkoista scheissea ja yhdentoista ottelun tappioputket ovat melko sietämättömiä, mutta kiitos alkukauden se ei tuhonnut haaveita.

Siinä vaiheessa itse vasta alan puhua katastrofista/valtaisasta pettymyksestä jos runkosarjan jälkeen ollaan sijoilla 11-14.
 
Tuntuu, että porukka sokaistui täysin tuosta alkukauden totaalisesta pisteiden valossa ylisuorittamisesta.

Mä luulen että suuri osa on myös tuolla Suikkasen kanssa vedetyllä "suonenvedolla" mikä on saanut aika osan porukasta kadottamaan realismin. Itsellä kun on yhä muistissa että keskimäärin oltiin vikoja ja sen lisäksi talous ihan kuralla niin ei jaksa narista joka käänteessä jos vedetään resurssien edellyttämällä tasolla eikä niiden yläpuolella eikä tartti samalla miettiä onkohan täällä vielä joukkuetta ensi kaudella.

Onhan noi pelit kyllä tylsempiä kuin joku kausi sitten mutta siitä saa kiittää lähinnä liigaa joka pyllisti kiltisti kaikille niille ketkä eivät ole edes lajista kiinnostuneita. Ihan hirveetä sontaa jotkut pelit tällä kaudella ja yhtä hooämveetä ne muutkin jengit pitkälti on.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse vain olisin mielelläni nähnyt ensi kauden ja tulevaisuuden äijien vetävän kaiken mahdollisen peliajan minkä Männiköltä liikenee, mutta Aran peluutukselle voimme jatkossakin seurata Männikön yv pyöritystä.

Luettele pelaajat, joille pitää antaa peliaikaa vain sen takia, että pelaavat täällä ensivuonna. Mieleen ei tule kuin Pekkala, joka pitäsi peliajan sijaan lähettää ihan mihin vain kelpaa.

Nykyinen joukkue ja valmennus varmaan haluaa saavuttaa jotain tänä vuonna (ei siellä kukaan ensikautta varten treenaa päivästä toiseen) eikä se onnistu niin, että kentällä laitetaan ne, jotka täällä pelaavat ensivuonna. Sehän se vasta olisi luovuttamisen merkki.
Kiva ettei häiritse Pelicansin perseellen mennyt kausi.

Niin se meni Lukonkin viimekausi ihan perseelleen runkosarjan sijalta 10.
 
Viimeksi muokattu:

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Luettele pelaajat, joille pitää antaa peliaikaa vain sen takia, että pelaavat täällä ensivuonna. Mieleen ei tule kuin Pekkala, joka pitäsi peliajan sijaan lähettää ihan mihin vain kelpaa.

Nykyinen joukkue ja valmennus varmaan haluaa saavuttaa jotain tänä vuonna (ei siellä kukaan ensikautta varten treenaa päivästä toiseen) eikä se onnistu niin, että kentällä laitetaan ne, jotka täällä pelaavat ensivuonna. Sehän se vasta olisi luovuttamisen merkki.


Niin se meni Lukonkin viimekausi ihan perseelleen runkosarjan sijalta 10.

Kun lukaiset ketjua hieman taaksepäin niin löydät vastauksen kysymykseesi.

Mutta otetaan nyt viimeinen kommentti tähän Männikkö caseen eli mielestäni Männikkö ei muuta joukkueen menestymistä suuntaan tai toiseen tämän kauden esityksillä, joten ei olisi haitannut mikäli Ilves olisi maksanut äijän palkan loppukauden ajan ja Pelicans olisi varmasti löytänyt muista äijistä Miikan paikan täyttäjän.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Case Männikkö

Eiköhän Männikkö olisi päästetty Ipaan jos sairastuvan tilanne näyttäisi valoisalta. Jos meillä tällä hetkellä ainoa terve pelaaja Männikön tilalle on Pekkala, niin ainakin itse olen erittäin tyytyväinen, että Miikka päätettiin pitää. Kyllähän se olisi helvetin tyhmää antaa samoista sijoista taistelevalle joukkueelle vahvistuksia jos itselläkin on miehelle tarvetta.

Männikön palkasta ei taida kellään ollaan tietoa ja itse kuulun heihin joka ei usko sen olevan mikään hirveän suuri. Lisäksi vaikka säälipleijaripaikan metsästys ei kuulosta kummoiselta tavoitteelta, niin kyllähän tuo yksikin peli tuo lisäeuroja seuran kassaan, eikä niistä rovoista kannata ehdoin tahdoin luopua.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Olisi todella tärkeää, että joukkue suoriutuisi sääleihin ja veikkaan myös joukkueen budjetoineen jatkopelejä talousarvioon. Vielä jos sattuisi kotipeli viikonlopulle niin tärkeys korostuu edelleen oletettavasti korkeamman oheimyynnin kohdalla.

Muistaakseni olin jostain lukevinaan että oheismyynnin osuus yksinään on noin 50.000€, kun on porukkaa ja oikea pelipäivä. Tuohon kun lasketaan vielä lipputulot ja play-off kausarit päälle niin merkittävä tulo on kyseessä ja esim. play-off kausareiden osalta hyvin merkkittävä etupainotteinen kassavirta kesää ja seuraavaa kautta ajatellen.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisi todella tärkeää, että joukkue suoriutuisi sääleihin ja veikkaan myös joukkueen budjetoineen jatkopelejä talousarvioon. Vielä jos sattuisi kotipeli viikonlopulle niin tärkeys korostuu edelleen oletettavasti korkeamman oheimyynnin kohdalla.

Muuten jaan ajatuksesi, mutta veikauksesi ei taida pitää paikkaansa. Viime kauden jälkeen Kaarna kertoi, että viime kaudelle oli budjetoitu pari pleijari peliä, eikä näin olisi pitänyt tehdä. Eli ei kai nyt sentään samaa virhettä heti seuraavalla kaudella toisteta?
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Muuten jaan ajatuksesi, mutta veikauksesi ei taida pitää paikkaansa. Viime kauden jälkeen Kaarna kertoi, että viime kaudelle oli budjetoitu pari pleijari peliä, eikä näin olisi pitänyt tehdä. Eli ei kai nyt sentään samaa virhettä heti seuraavalla kaudella toisteta?

Toivon todella ettei näin ole tehty, mutta saman virheen teki myös Kalpa ja jotenkin olen taipuvainen uskomaan tämän olevan maantapa ei siis yksistään Pelicansin tai Kalpan tapa.

Mutta en ole Pelicansin talousarviota näyhnyt ja toivon ettei jatkopelejä ole budjetoitu. Eli säälipelit olisivat vain puhdasta plussaa budjettiin.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Eiköhän Männikkö olisi päästetty Ipaan jos sairastuvan tilanne näyttäisi valoisalta.
Jep, kaupanteko peruttiin juurikin tästä syystä. Joku voisi myös tästä vetää sen johtopäätöksen, ettei kovinkaan aktiivisesti enään uusia pelaajia haeta jengiin. Männikkö kaiketi olisi päästetty jos kiikarissa olisi uusi jamppa.


Zikako kirjoitti:
Muuten jaan ajatuksesi, mutta veikauksesi ei taida pitää paikkaansa. Viime kauden jälkeen Kaarna kertoi, että viime kaudelle oli budjetoitu pari pleijari peliä, eikä näin olisi pitänyt tehdä. Eli ei kai nyt sentään samaa virhettä heti seuraavalla kaudella toisteta?
Itse kuulin että on budjetoitu sen mukaan, että playoffeihin mennään. Ja sääleihin pääsy olisi kannattavaa, siitähän taitaa saada vielä koko potin itselle.

Eiköhän nuo Kaarnan viime kautiset puheet ollu tollasta "jälkiviisasta höpönpöppöä". Luulisin että kaikki jotka tosissaan tavoittelee playoffpaikkaa, laskee budjetin sen mukaan että sinne päätyvät, mutta ainoastaan luulen, en tiedä.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Jep, kaupanteko peruttiin juurikin tästä syystä. Joku voisi myös tästä vetää sen johtopäätöksen, ettei kovinkaan aktiivisesti enään uusia pelaajia haeta jengiin. Männikkö kaiketi olisi päästetty jos kiikarissa olisi uusi jamppa.

Sen verran hiljaista on huhurintamalla, että en usko uusia pelaajia olevan aktiivisesti haussa, toki Saarinen voi aina yllättää. Sinälläämn järkevää toimintaa, koska loppukautta ajatellen yleisömäärät eivät mairittele, jos nykyinen linja jatkuu runkosarjan loppuun. Toisaalta jos jostakin tulee eteen muiden "ylijäämämiehiä" joukkueiden vahvistaessa rosteriaan tai ulosmyynnin seurauksena, niin uskoisin toki Pelicansin olevan näistä kiinnostunut Sulo Vilenin motolla: "Kun halvalla saatiin".
 
Toisaalta jos jostakin tulee eteen muiden "ylijäämämiehiä" joukkueiden vahvistaessa rosteriaan tai ulosmyynnin seurauksena, niin uskoisin toki Pelicansin olevan näistä kiinnostunut Sulo Vilenin motolla: "Kun halvalla saatiin".

Toivottavasti, Juhani Tyrväinenhän oli jo ensimmäinen esimerkki tälläisestä toiminnasta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Vähän vaikuttaisi kommenttien ja elekielen perusteella siltä, ettei Männikkö ihan tyytyväinen ole tähän lopputulokseen. No, eiköhän tuo ammattilaisen tavoin hoida homman kunnialla loppuun.

http://www.ess.fi/urheilu/itshockeytime/2014/01/31/haastattelussa-siirtohuhujen-keskella-ollut-pelicans-hyokkaaja

Epäilen vahvasti kun oli niin lyhytjänteisen oloinen viittaanatta nyt välttämättä pituuteensa. Ehkä jopa tekee oman maalin.

Mutta tänään taitaa olla tähän saakka runkosarjan tärkein peli. Molemmilla joukkueilla mahdollisuus jopa suoraan pleijaripaikkaan toisaalta säälitkin saattavat jäädä haaveeksi. Veikkaan että toiselle tämän illan joukkueista näin käy.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aran opit

Mutta tänään taitaa olla tähän saakka runkosarjan tärkein peli. Molemmilla joukkueilla mahdollisuus jopa suoraan pleijaripaikkaan toisaalta säälitkin saattavat jäädä haaveeksi. Veikkaan että toiselle tämän illan joukkueista näin käy.

Tämäniltainen peli on monesta näkökulmasta erittäin mielenkiintoinen. Panoksia ei ottelusta puutu, kuten Jari asian yllä on tiivistänyt.

Mielestäni mielenkiintoisin seikka on joukkueiden täysin erilaiset ottelua edeltävät otteluohjelmat. Pelcu on pelannut viimeksi tiistaina, kun taas Kerholle peli on kolmas neljän päivän sisään. Millaisilla opeille Ara joukkueensa jäälle lähettää? Toivon suuresti, että Pelicans pyrkii ottamaan alusta alkaen kiekon hallintaansa ja juoksuttamaan väsyneet Hämeenlinnalaiset hapoille muutaman ensimmäisen erän aikana. Jos Ara lähtee peliin passiivisella pelisuunnitelmalla, kuten edellisisessä vierasottelussa, pystyy Kerho jäädyttämään pelin omalle vauhdille sopivaksi. Pelcun ei pitäisi missään tapauksessa alistua Kerhon pelirytmiin, koska se tasoittaisi fyysisiä voimasuhteita merkittävästi

Kolmas mielenkiintoinen seikka on Pelcun loukkaantumistilanne ja maalivahtien kuormitus. Saako Pelcu Redenbachin kokoonpanoon, mikä olisi erittäin tärkeää kiekon kontrollointikyvyn kannalta? Mikä on Korpikarin tilanne? Nyt ei ole enää varaa puhua pienistä vammoista, jotka eivät estäisi pelaamista pudotuspeleissä. Pelcun tämän kauden lopullista tulosta ratkotaan osittain jo tänään. Keskiviikkoisessa TV-pelissä Kerhon maalivahtivalmentaja kertoi Fränän saavan vastuuta tämän viikonlopun pelien aikana. Itse oletin Fränän pelaavan eilisen vierasmatsin, mutta ilmeisesti Sarosta uskallettiin edelleen kuormittaa. Olisiko tänään Fränän vuoro, mikä ei olisi lainkaan huono asia Pelcun kannalta. Myllyniemin puolestaan pääsee levänneenä tähän otteluun.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
No pahimmillaan Männikkö vie peliaikaa Mustoselta ja Alanteelta, kun sairaslista tyhjenee, mutta kiva ettei se teitä haittaa ja on kiva katella Männikön pörräämistä loppukausi.

Ei varmana vie, ja jos viekin pelin sieltä ja täältä niin so what, ei muuta isossa kuvassa mitään. Jos Männikkö jatkaa eilisellä tasolla niin saa viedä ihan rauhassa. Mutta kiva että säkin negaat joka asiasta loppukaudenkin.

Alanne sitten menetti paikkansa kokoonpanossa, kun sairaslista alkoi tyhjenemään.
 

Meddler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, SaiPa
Alanne harjoituksissa punaisella liivillä, eli eikös silloin ole loukkaantunut? Tai kontakti kielto.

Pelasi kuitenkin viikonloppuna Peliittojen paidassa, kun oli pudotettu Pelsun kokoonpanosta. Tiedä sitten onko tuossa matsissa tullut jotain osumaa... Sen tiedän, että kaksi maalia kuitenkin onnistui iskemään lauantaina Hokkia vastaan.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Alanne harjoituksissa punaisella liivillä, eli eikös silloin ole loukkaantunut? Tai kontakti kielto.
Punasissa paidoissa on myös joitain kertoja ollut niitä jotka ovat varmuudella ulkona kokoonpanosta seuraavista peleistä.

Tosin tän nykysen loukkaantumistiedotuskieltosysteemin aikana voi tapahtua mitä vaan ku mistään ei mitään kerrota. Paitsi Raimo Summanen joka sanoo suoraan miten asiat ovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös