Pelicans - Ilves, pe 12.8.2005 klo 18.30 Lahden jäähalli

  • 4 987
  • 28

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Katson asiakseni vastata tähän keskusteluun, koska olen yksi syyllisistä.

Tietysti nyt on vähän epäselvää että mitä laulua tässä tarkalleen tarkoitetaan. Kyseessä lienee päästetyn maalin jälkeinen Meil on liigan paras veska? Korjatkaa jos olen väärässä.

Ensinnäkin, Helasen pilkkaaminen oli toki osittain väärä teko Ilves-pelissä, etukäteen ei pitäisi tuomita vaan antaa ensin mahollisuus, tarkoittaen tietenkin tosipelejä. Itse lasken tämän episodin lähinnä vastalauseeksi sitä kohtaan, että tässä ei sitä kunnon ykkösmaalivahtia hankittaisi. Puheita tästä ainakin on liikkunut eivätkä Kaupin kommentit Traktor-ottelun jälkeen juuri ilahduttaneet. Helanen ei ole riittävä ykkösmaalivahti, eikö niin? Monikaan JA:n Pelicans-kirjoittajista ei olisi tyytyväinen jos ns. lähettäisiin Helasella kauteen, eikö niin? Tiedostan kyllä että Helasesta tuli tässä nyt sitten tavallaan sijaiskärsijä (jos nyt edes laulua kuuli) seurajohtoa kritisoitaessa.

Veikkaanpa myös että yksikään näistä neljästä kritisoijasta ei ollut lauantaina Kotkassa kuulemassa, kuinka JYP-ottelussa ainakin kolmesti Helasen torjuntojen jälkeen kajahti Meil on liigan paras veska niin että se taatusti kuului ympäri hallia ja Hössönkin korviin. Emmehän me sitä tietenkään tarkoittaneet, ei tuo laulu Helasen kohalla hyvällä tahdollakaan totta ole, mutta eiköhän tuo ko. henkilön mieltä lämmittänyt kuitenkin.

Sikäli tämä on mielenkiintoinen kysymys, että onko tämänkaltainen negatiivisuus sallittua kannattajaryhmälle. Viime kausi oli poikkeuksellinen tilanne kaikin puolin, mutta enää (nyt kun tässä jonkinlaista profiilin nostoa haetaan koko organisaatiolle) en (emme) näe asiaksemme huutaa Kiitos Pelicans! munattoman suorituksen ja 1-4 tai vastaavaa päättyneen pelin jälkeen. Tämä nyt oli yksi esimerkki, yksittäisen pelaajan kohalla tilanne on toki hieman erilainen.

Sikäli tämä on taas kovin absurdia väittelyä, ottaen huomioon että jälleen kerran tämä pääkatsomon jury ottaa asiakseen kommentoida juuri tuota episodia sen sijaan että koskaan mainittaisiinkaan hyvästä kannustuksesta. Saati että tehtäisiin itse asian eteen mitään. Virheisiin ja negatiivisiin asioihin kiinnitetään usein kenttätapahtumissakin huomio, niin myös tässäkin asiassa. Yksi väärä laulu mitätöi ne 20 muuta pelin aikana laulettua.

Toki tämä perustuu pelkästään olettamuksiin, voihan ollakin että joku teistä siellä jossain päin hallia kannustaa omaa joukkuetta täysillä ja sikäli olisikin sitten jo varaa kommentoida. Tietyllä tavalla tällaisen asian esiin nouseminen ei yllätä, ja kyllä, tuo Helasen dissaaminen oli väärää. Itse kuitenkin valitsen intohimoisen kannattamisen kuin kritiikittömän fanituksen. Ei tämä varmastikaan viimeinen kerta ole kun omia haukutaan. Joskus sellainen voi olla jopa paikallaan, oli se altissimalle vaikeata käsittää tai ei.

Muuten kyllä puolestani tämän oikeinkannustamis-keskustelun tiimoilta voisivat painua vittuun nämä pääkatsomon suojista valittavat kansankynttilät, mutta kun kerran vauhtiin on päästy niin suhtaudun kaikkiin kommentteihin mielenkiinnolla.

EDIT: Nyt kun vielä tarkemmin luin noita kommentteja, niin tässä on herranjumala yhtä pelaajaa pilkattu yhen laulun verran ja ollaan suurinpiirtein vakituisia antikannattajia eli pilkataan (monikossa) omia pelaajia (mon.) matseissa (mon.). Ei saatana.
 
Viimeksi muokattu:

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy varmaan myöntää, että itsekin on muutaman kerran tullut omille huudettua, eikä siitä voi ylpeä olla. Lisäksi olen varmasti yksi niistä RV:n mainitsemista pääkatsomon suojista huutelijoista. Olen huutanut mm. Toni Saariselle, tälle "iki-pelikaanille" ja muistaakseni Mikko Rämöllekin. Voin siis jo tässä vaiheessa omasta puolestani pyytää anteeksi tekopyhyyttäni...aikasemmassa viestissä.

Lahti on paikka jossa herkästi on varsinkin muutaman viime kauden aikana kuullut omien dissausta (<-muikea sano muuten näin suomalaiselle). Nyt kun ilme tuntuu kertaheitolla kirkastuneen kaukalossa ja sen ulkopuolellakin, en näe syytä miksei katsomossa ainakin yritettäisiin toimia niin kuin muuallakin organisaatiossa. Jami Kauppi on korostanut, ettei pienistä virheistä tule heti huutoja, ja näin voitaisiin toimia hyvin myös katsomossa. Viime kaudella tosiaankin fanikatsomo tuntui huutaen kiitosta pelin jälkeen 1-4 tappioiden jälkeenkin. Ymmärrän RV:n pointin, että tästä siirryttäisiin tulevalla kaudella eteenpäin.

Tapaus -Helanen on sinänsä kriittinen, että miestä on koko Suomeen paluunsa ajan dissattu siellä sun täällä. Kun miettii miehen aikaa pelkästään peluutuksellisista lähtökohdista, niin kaukaa saa hakea miestä jolla on ollut yhtä paljon epäonnea. Tämä ei poista sitä, seikkaa, että osa kritiikistä on varmasti jollain lailla ansaittua. Helanen olisi voinut jo todennäköisesti aikoja sitten olla ykkösmaalivahti joukkueessaan jos olisi vain yksinkertaisesti ollut tarpeeksi hyvä ja varma. Luulen, että Helanen on itse jo jollain tasolla tuudittautunut tähän hyvän kakkosen asemaan. Siksi en näe syytä miksi tulevalla kaudellakaan sysättäisiin ykkösmaalivahdin paineita yksin hänen harteilleen. Ehkä oli siis suotavaa, että ainakin valmennusjohto kuuli kyseisen huudon. Minuakin pelottaa lähteä kauteen ykkösmaalivahtina Helanen. Ja toisaalta samahan se melkein on dissaako häntä täällä vai katsomon puolella.

Itse arvostan fanikatsomolaisten panosta ja saman asian puolesta tässä puhutaan, eli lahtelaisen jääkiekkoilun paremmasta huomisesta.

edit: En tiedä mistä johtuu, mutta Jatkoajan raporteista luin: Kaupin Jamikin vahvisti, että maalivahtia haetaan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Tietyllä tavalla tätä rakentavaa palautetta ei voi pelkällä olan kohautuksella sivuuttaa, sillä kritisoinnin edellytys ei voikaan olla vastaavassa tilanteessa oleminen. (Esimerkiksi tv-kommentaattorilla samanlainen pelaajaura kuin kritisoitavalla pelaajalla.) Sikäli aiheellinen palaute on otettava huomioon tuli se sitten ryhmän sisältä tai joltain muulta osalta yleisöä. Vaikea siihen kuitenkaan on oikein suhtautua; kaiken tämän jälkeen on pienoinen ihme että mitään kunnollista kannattajaryhmää ylipäätään on hengissä ja vielä suurempi ihme se että taitaa vielä olla vahvempi kuin koskaan Pelicansin liiga-aikana sekä volyymiltaan että toiminnalta yleensä. Vaikea suhtautua kun se vähäinenkin palaute mitä paikallisilta joskus tulee on poikkeuksetta negatiivista ja näitä "hävetkää!" ja "vaikea katsoa tuollaisia "faneja""-heittoja. Ei tätä nyt kehujen takia tehdäkään, mutta Pelicansin poikkeuksellisen tilanteen lisänä vielä tämä täällä heitetettävä loka pistää kyllä vituttamaan yllättävän paljon.
 
Viimeksi muokattu:

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
RV16 kirjoitti:
Kaiken tämän jälkeen on pienoinen ihme että mitään kunnollista kannattajaryhmää ylipäätään on hengissä ja vielä suurempi ihme se että taitaa vielä olla vahvempi kuin koskaan Pelicansin liiga-aikana sekä volyymiltaan että toiminnalta yleensä. Ei tätä nyt kehujen takia tehdäkään, mutta Pelicansin poikkeuksellisen tilanteen lisänä vielä tämä täällä heitetettävä loka pistää kyllä vituttamaan yllättävän paljon.

Ei ollut todellakaan tarkoitus väittää, että faniryhmän touhut olisi pelkästään idioottimaista huutelua. Tottakai peleissä on hienompi tunnelma jos porukka jaksaa pitää meteliä, mutta nuo Helaseen kohdistetut huudot tuntuivat vaan niin tyhmiltä. Hieno homma jos kotipeleissä on kannustusta luvassa enemmän kuin aikoihin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös