Pelaajien & valmentajien suusta kuultua - Parhaat kiekkoletkautukset kautta aikojen

  • 74 200
  • 153

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tällaista ketjua en löytänyt mistään, joten let the show begin. Ihan viihdyttävän ketjun aineksethan tässä on!

"Haista sinä neekeri vittu!" on varmasti oma henkilökohtainen suosikkini.

Mutta paljon muutakin on ehditty liigahistorian aikana sanomaan siellä sun täällä, joten ei muuta kuin omia suosikkeja listaamaan!
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
En muista miltä kaudelta tämä on, mutta Pekka Virran heitto Kärpät - KalPa pelin lehdistötilaisuudessa on all-time suosikkini.

"Valmistauduttiin viikko tähän peliin ja kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle."

Tämä Napoleon oli siis tuon ottelun tuomari (en muista tätäkään) joka arpoi aivan käsittämättömiä jäähyjä ensimmäisessä erässä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Sä koulutat niitä! Vittu sä koulutat niitä!" - Pena Matikainen jollekin erotuomarijohtajalle hallin käytävällä.

"Jos on hätä mennyt housuun, niin turha on yrittää saada kaverinkin housuja paskasiks." - Pena kuittaa tylysti Harkimon ininän.

"Olen heittänyt kaikki IFK-ajan pokaalit ja mitalit roskikseen." - Pena lehtihaastattelussa IFK-potkujen jälkeen.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
"Yks kaks peli oli kaks yks"

Jari Kauppila jollain Pelicans-visiiteistään muistaakseni Tampereen ottelun jälkeen.


"Paska."

Juhamatti Aaltonen erätaukohaastattelussa kysyttäessä Pelicansin esityksistä kyseisessä erässä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Sanatarkka dialogi Pentti Matikaisen ja kakistelevan otteluvalvojan välillä 7.2.2002:

Pena: Hei jos täällä yks valmentaja huutaa kurkku suorana, ripittää joka erän jälkeen. Onko vaikutusta?
Valvoja: ...
Pena: Onko vaikutusta?!!
Valvoja: Älä nyt mulle huuda...
Pena: No vittu sä koulutat niitä!
Valvoja: Aivan mut älä siitä huolimatta huuda mulle...
Pena: Sä koulutat ja johdatte niitä.
Valvoja: Aivan mut siit huolimatta.

Linkki: http://www.youtube.com/watch?v=di0Lv459cgI
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Jääkiekkopeli on kuitenkin täynnä estämistä, ja sen estämisen tai poikittaisen mailan käytön pitäisi olla aika selvä ennen kuin se sieltä vihelletään" - suuret kiitokset tästä koko jääkiekon puolesta Tapparan Mika Saariselle
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
"Hjuva peli, monta maalii väärä pää" - Jursinov jr. joskus kun Ässät otti hieman rajummin takkiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole SM-liigavalmentajan letkautuksia mutta kyllähän tuo Harri Aholan "Anna kakkua, anna sakkoa saatana!" ja oikeastaan kaikki muukin tuosta lehdistötilaisuudesta on aiva legendaarista kamaa.

"Mä en kestä näitä saatanan mikkihiiriä..."
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ei ole pelaaja tai valmentaja, mutta tämä on lausuntona niin räikeän virheellinen, että täällä saisi varmaan pelikieltoa trollailusta jos menisi jotain vastaavaa kirjoittamaan:

"Lippu NHL:n normaaliin sarjamatsiin maksaa keskimäärin 450 euroa." - Kummola

Lähinnä surkuhupaisahan tuo on. Jatko-osa luettavissa aquanquan allekirjoituksesta.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
JYP - Kärpät ottelun lehdistötilaisuuden pelaajahaastettelut oikeastaan kokoanaisuudessaan varsinkin Jonnen osalta --> Jonne Virtanen - Antti Pihlström

Jos jotain kuitenkin tosta erikseen nostaa niin tässä pari.

Sitten kaverin valmentaja siinä huus aina sama homma mulla, että hakee jonkun heidän äijän pois, mutta mä täs laskeskelin että siellä oli tää Krepsi ja Rosa jaa mikä Saintpierre. Niin sinne voi muutaman miljoonan heittää, että enemmän teen maaleja kun ne kolme yhteensä - J.Virtanen

Joo no sil oli taas mun mielest paikka tehdä kuus maalia, mul oli vaan yks no mä voin treeneissä näytää Antille sit - J.Virtanen, Antti Pilhströmistä.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Taisimme olla C-junioreita, kun joukkuetoverini meni valittamaan tuomarille jostakin epäselvästä vihellyksestä. Tuomarin kuitti oli napakka; "Ei mutsiskaan valittanut viime yönä."
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
"Vittu kun ei voi yhtään tiivistää, kun te kaikki ootte yhtä paskoja"
Jokerit E2 ikäluokan sympaattinen koutsi (pelaajat 10-11 ikäisiä). Hieman nauratti.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Mailalla pelaaminen(kin) voi olla fyysistä pelaamista. Jukka Rautakorpi
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
"Raumalla pelataan jääkiekkoa, pohjanmaalla painitaan.":Tälläiset terveiset Juhani Tamminen lähetti Vaasaan.

Päässä kummittelee eräs Matti Keinosen pelin jälkeen antama kommentti koskien Lahden Reippaan maalivahtia, Jaromir Sindeliä, mutta nyt en sitä millään saa päähäni. Joku Rauma-TV:a 80-luvulla katsonut vois ehkä muistaa paremmin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päässä kummittelee eräs Matti Keinosen pelin jälkeen antama kommentti koskien Lahden Reippaan maalivahtia, Jaromir Sindeliä, mutta nyt en sitä millään saa päähäni. Joku Rauma-TV:a 80-luvulla katsonut vois ehkä muistaa paremmin.

Muistaakseni meni suunnilleen näin:

"Sindel oli hyvä. Pistekin on hyvä. Parempi kuin Sindel."

Kausi taisi olla 1991-92 ja Raumalla pelattu peli päättyi 3-3 lukemiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös