Pelaajaspekulaatiot - tuleeko muutoksia kauden aikana vielä?

  • 37 809
  • 216

Theone

Jäsen
Pakkipari kirjoitti:
Niin, eihän sitä kukaan voi 100% varmasti sanoa mutta ei varmastikaan kovin kauaksi veikkaus mene. Jonkin verran olen puheita kuullut yritysmaailmasta, että uskallan tuon väitteen takana seistä. Minä en tälläisessä tilanteessa Seppäsenä ottaisi tuota riskiä ellei sitten uusi pääsponsori ole jo hommattuna ja sopimukset allekirjoitettuna.
Kyllä Seppänen kusee vain omille nilkoilleen jos/kun lähtee mukaan pelaajien alennusmyynteihin. Pääsponsorin sopimus on katkolla ja yleisömäärät todella pienet, siinä on Tynillä tekemistä nostaakseen seuran imagoa yritysten silmissä, siiis jo ilman pelaajakauppojakin.
 

Handyy

Jäsen
JYPin ainoa onni sponsorimarkkinoilla on kyllä se, että meillä on yksi laajimmista alueista mistä onkia sponsoreita. Vaikka siihen se onni taitaakin jäädä.
 

Torspo82

Jäsen
Pakkipari kirjoitti:
Niin, eihän sitä kukaan voi 100% varmasti sanoa mutta ei varmastikaan kovin kauaksi veikkaus mene. Jonkin verran olen puheita kuullut yritysmaailmasta, että uskallan tuon väitteen takana seistä. Minä en tälläisessä tilanteessa Seppäsenä ottaisi tuota riskiä ellei sitten uusi pääsponsori ole jo hommattuna ja sopimukset allekirjoitettuna.

Juu, mutta tähän vaikuttaa oleellisesti myös se, nousetko sängystä vasen jalka vai oikea jalka edellä. Vai mitä, Pee?

Itse olen aivan samoilla linjoilla Pakkiparin ja muiden pelaajien poiskauppaamista vastustavien kanssa. Tämä luonnollisesti riippuu pitkälti siitä rahamäärästä, joka näistä pelaajista saataisiin. Mutta kaiken kaikkiaan joukkue, joka leimataan luovuttajaksi jo tammikuussa ei ole mitenkään erityisen houkutteleva yhteistyökumppani. Myös uusien pelaajasopimusten tekemiseen sillä saattaa olla vaikutusta. Tai mistä sitä tietää, vaikka joku haluaisi ens kaudeksi Jypiin, jotta vois sitten alkuvuodesta siirtyä johonkin menestyvään joukkueseen.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajien kauppaamisella on aivan samat vaikutukset kuin talvipakkasella housuihin kusemisella eli hetken lämmittää, mutta pitemmällä aikavälillä kyse on todella idioottimaisesta toiminnasta.
Torspo82 kirjoitti:
Mutta kaiken kaikkiaan joukkue, joka leimataan luovuttajaksi jo tammikuussa ei ole mitenkään erityisen houkutteleva yhteistyökumppani. Myös uusien pelaajasopimusten tekemiseen sillä saattaa olla vaikutusta.
Aivan varmasti on! Parhaiden pelaajien myymistä selkeämpää viestiä et voi lähettää siitä missä kunnossa organisaatio on ja mitkä ovat sen mahdollisuudet menestyä tulevaisuudessa. Puhumattakaan nyt sitten mikä vaikutus pelaajien kauppaamisella on kausikorttien myyntiin. Sillä ainakin minä pidän moista toimintaa huijauksena jos ostamaani "tuotetta" yksipuolisesti heikennetään kesken sopimuskauden.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kapo 00 kirjoitti:
Parhaiden pelaajien myymistä selkeämpää viestiä et voi lähettää siitä missä kunnossa organisaatio on ja mitkä ovat sen mahdollisuudet menestyä tulevaisuudessa. Puhumattakaan nyt sitten mikä vaikutus pelaajien kauppaamisella on kausikorttien myyntiin. Sillä ainakin minä pidän moista toimintaa huijauksena jos ostamaani "tuotetta" yksipuolisesti heikennetään kesken sopimuskauden.

Edelleen kysyn, mitä väliä tuotteen heikentämisellä on enää siinä vaiheessa, kun mahdollisuudet pudotuspeleihin ovat jo (käytännössä) menneet eikä putoamisvaaraa ole. Mitä väliä sillä on, onko JYP sarjassa 12:s vai 13:s? Okei, ns. playoff-rahaa liigalta taitaa tulla vähän vähemmän huonommasta sijoituksesta, mutta silti; mitä väliä sillä on, taisteleeko siellä 12:nnesta sijasta Jyri Marttinen vai joku Ö-juniori?

Tietenkään vielä tässä vaiheessa peliä ei ole lopullisesti pelattu, mutta onhan tässä siirtoajan umpeutumiseenkin vielä aikaa...
 

Paaze

Jäsen
Pee kirjoitti:
Edelleen kysyn, mitä väliä tuotteen heikentämisellä on enää siinä vaiheessa, kun mahdollisuudet pudotuspeleihin ovat jo (käytännössä) menneet eikä putoamisvaaraa ole.

Sitä väliä, että minä ainakin haluaisin nähdä mahdollisimman hyvää hokia. Siitä olen kausikortin ostaneena maksanut. Jos parhaat pelaajat myydään pois, niin kyllä siinä maksanutta katsojaa kustaan silmään. Jos näin tehdään niin itsellä ainakin menee ensi vuoden kortin hankinta vakavaan harkintaan. Voisihan sitä sitten mennä irtolipuilla vaan niihin peleihin joissa on mielenkiintoa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän ne kauden "hyvät hokit" ole nähty jo siinä vaiheessa, kun oli vielä mahdollisuuksia pudotuspeleihin (kuten on toki vielä tälläkin hetkellä). Tuskinpa kokeneet pelaajat varsinkaan syttyvät taisteluun jämäsijoista niin paljon, että toiveita "hyvästä hokista" kannattaisi enää pudotuspelitoiveiden romahdettua elätellä.

Siinäkin mielessä parhaiden pelaajien myyminen/vuokraaminen saattaisi olla järkevä ratkaisu, koska näin saataisiin peliaikaa junioreille, joita homma voisi kauden jo ollessa käytännössä ohitse kiinnostaakin. Jollekin Wallinheimolle tai Marttiselle on ihan sama, onko JYP sarjassa 12:s vai 13:s.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama epäilys...

Veikkaan että Jypiin ei enää tällä kaudella tule pelaajia, jokunen saattaa lähteä ainakin tilapäisesti. Epäilen että Marttinen ei lähde mihinkään toiseen liiga joukkueeseen edes loppukaudeksi, epäilen että ei ensi kaudellakaan. Oletan että Jyssy yritää NHL:n ja nimenomaan yksisuuntaisella sopparilla. Oletan että täksi kaudeksikin olisi ollut 2-suuntanen tarjolla, mutta kieltäytyi siitä. Kaveri elää siitä että saa pelata paljon ja jopa kehittyä vielä.

Hannuksen tilanne on mielenkiintoinen, vähän samanlainen kuin Niinimäen tilanne viime vuonna. (Yhden huhun mukaan Jesse pelasi Jypissä ilmaiseksi, kunhan sai peliaikaa 1 tai 2 -kentässä ja sai paljon ylimoima aikaa. Eli pelasi ihan vaan antaakseen näyttöjä.) Hannuksen tilanne näyttä samalta eli pyrkii antamaan näyttöjä ensi kautta varten johonkin toiseen joukkueeseen. Epäilin vaan tossa kun ennen edellistä peliä oli tullut selkä kipeeksi että kohta tulee siirto uutinen, muttei kuulunutkaan. Veikkaan kuitenkin että Hannus tuosta porukasta vuokrataan jonnekkin muualle jo tällä kaudella, jos/kun hänelle ei saada sopimusta ensi kaudesta.

Kausihan on taputeltu jo tuloksellisesti, mutta nyt pitäisi saada ensi kauden pelaajille kokemusta ja pyörittää ketjulottoa sitä silmällä pitäen ja ottaa jopa kokeelle ensi kauden mahdollisia pelaajia. Hyviä yksittäisiä pelejä kuitenkin pitäisi saada alle.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Eiköhän ne kauden "hyvät hokit" ole nähty jo siinä vaiheessa, kun oli vielä mahdollisuuksia pudotuspeleihin (kuten on toki vielä tälläkin hetkellä). Tuskinpa kokeneet pelaajat varsinkaan syttyvät taisteluun jämäsijoista niin paljon, että toiveita "hyvästä hokista" kannattaisi enää pudotuspelitoiveiden romahdettua elätellä.

Jollekin Wallinheimolle tai Marttiselle on ihan sama, onko JYP sarjassa 12:s vai 13:s.

Toisaalta ne "hyvät hokit" saatetaan nähdä juurikin silloin, kun ei ole enää mahdollisuuksia jatkoon, kun pelaajilla ei ole paineita.

Ootko koskaan kuullut ammattiylpeydestä? Esim Marttisen jatko mahdollisuuksia heikentää aika reilusti jos mies pelaa loppukaudesta semmosella asenteella, että mitäs tässä nyt enää on väliä, kun ei pleijareihin päästä, tuskin scoutit kauheen hyvällä semmosta kattoo.

Ja kyllä musta tuntuu, että täältä suunnasta saattaa lähtee toimistolle aika tulikiven katkuista palautetta, jos alkavat myymään pelaajia, ja ensi kauden kausikortin hankintakin menee tarkkaan harkintaan.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huippu-urheilussa PITÄÄ olla tavoitteena VOITTAA!

Hukkaviiva kirjoitti:
Ootko koskaan kuullut ammattiylpeydestä?

Valitettavasti. Minusta kun tuota sanahirviötä ei pitäisi urheiluun liittää lainkaan.

Hukkaviiva kirjoitti:
Esim Marttisen jatko mahdollisuuksia heikentää aika reilusti jos mies pelaa loppukaudesta semmosella asenteella, että mitäs tässä nyt enää on väliä, kun ei pleijareihin päästä, tuskin scoutit kauheen hyvällä semmosta kattoo.

Oikeista scouteista en tiedä, mutta jos itse olisin scoutti, minä ainakin katsoisin hyvällä, jos ei pelaaja syttyisi taisteluun jämäsijoista. Minusta olisi hyvän pelaajan merkki, jos hän laittaisi hanskat tiskiin sen jälkeen, kun pudotuspelimahdollisuudet ovat menneet eikä putoamisvaaraa ole.
 

Torspo82

Jäsen
Pee kirjoitti:
Oikeista scouteista en tiedä, mutta jos itse olisin scoutti, minä ainakin katsoisin hyvällä, jos ei pelaaja syttyisi taisteluun jämäsijoista. Minusta olisi hyvän pelaajan merkki, jos hän laittaisi hanskat tiskiin sen jälkeen, kun pudotuspelimahdollisuudet ovat menneet eikä putoamisvaaraa ole.

Jep, rapakon takana varsinkin tuollaista mentaliteettia arvostetaan kovasti. Ihan vittuillakseen vaan juuri jenkitkin joka lajissa ja joka ottelussa pelaavat niin täyttä viimeiseen pillin vihellykseen kuin vain suinkin voivat.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeista scouteista en tiedä, mutta jos itse olisin scoutti, minä ainakin katsoisin hyvällä, jos ei pelaaja syttyisi taisteluun jämäsijoista. Minusta olisi hyvän pelaajan merkki, jos hän laittaisi hanskat tiskiin sen jälkeen, kun pudotuspelimahdollisuudet ovat menneet eikä putoamisvaaraa ole.

Tämähän on ihan allekirjoituskamaa, saanko lainata?

Ethän sinä oikeasti voi olla tuota mieltä, ethän?

Ja sit asiaan. TPS hankki ulkomailta hyökkääjän, voisiko olla merkki, että Hannus ei ehkä sittenkään olisi vielä tällä kaudella sinne menossa? Kuitenkin on tiedossa TPS:n talousvaikeudet...
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luikku kirjoitti:
Ja sit asiaan. TPS hankki ulkomailta hyökkääjän, voisiko olla merkki, että Hannus ei ehkä sittenkään olisi vielä tällä kaudella sinne menossa? Kuitenkin on tiedossa TPS:n talousvaikeudet...
Varamiespalvelu sponsoroi Tepsin kotisivujen mukaan tämän hankinnan joten rahat taitaa olla aika finito. Joten tuskin Hannus on teiltä liikkumassa ainakaan Turkuun.
 

Torspo82

Jäsen
kone82 kirjoitti:
Varamiespalvelu sponsoroi Tepsin kotisivujen mukaan tämän hankinnan joten rahat taitaa olla aika finito. Joten tuskin Hannus on teiltä liikkumassa ainakaan Turkuun.
Niin juu, eli se tuli vaan pätkähommiin sinne. Toivottavasti JYP sais Hannuksen pidettyä ens kaudekskin.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luikku kirjoitti:
Oikeista scouteista en tiedä, mutta jos itse olisin scoutti, minä ainakin katsoisin hyvällä, jos ei pelaaja syttyisi taisteluun jämäsijoista. Minusta olisi hyvän pelaajan merkki, jos hän laittaisi hanskat tiskiin sen jälkeen, kun pudotuspelimahdollisuudet ovat menneet eikä putoamisvaaraa ole.
Tämähän on ihan allekirjoituskamaa, saanko lainata?

Ole hyvä vaan.

Luikku kirjoitti:
Ethän sinä oikeasti voi olla tuota mieltä, ethän?

Kyllä voin. Enkä pelkästään voi, vaan myös olen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös