Pelaajaliikenne kaudella 2009-10

  • 68 369
  • 184

BaronFIN

Jäsen
Kummasti Ladelle sataa paskaa niskaan HPK-pelin virheen takia. Kuitenkin johtaa syöttötilastoamme. Kahtena ja puolena vuotena enemmän pisteitä kuin muilla pakeillamme (pl. Kakko) koko kiekkouriensa aikana. Vanha, kankea ja paska. Hyvä play on! Minulle aina urputat kiekon ymmärtämisestä, mutta eipä tuo sinulla itselläsi ole kovin vahvoilla kantimilla.

"Ainoa pakki, johon pystyi luottamaan tilanteessa kuin tilanteessa ja pystyi laittamaan luottavaisena jäälle. Tekee vain oikeita ratkaisuja kiekon kanssa ja tietää aina missä kiekko on ja minne se seuraavaksi menee"

Ja kenen sitaatti? Timo Lehkosen Suomi-Ruotsi (7-0) pelin jälkeen. Lade saattaa vielä olla Jalosen yllätyskortti kevään MM-kisoihin ellei Pelicansin epäonnistunut joukkue vie Ladelta tätä mahdollisuutta. Itse olen vilpittömän ylpeä siitä, että Latvala on kokenut Lahden ja Pelicansin niin omaksi joukkueeseen että on valmis pelaamaan 50% palkanalennuksella vain siksi että saa pelata Lahdessa.

Ja olisi ollut tällekin ottajia. Eipä vaan suostunut lähtemään. Eikä Pelicans halunnut luopuakaan.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Jostain päin valmennusta joo, Toivola, Räpsä tai Nupe, ihan sama mulle.

Sehän tästä tulkitsemisesta vaikeaa tekeekin kun noita koutseja on nykään penkin takana niin pirun paljon ja ainakin annetaan kuvaa varsin demokraattisesta työnjaosta. Toista se oli vielä silloin, kun joukkueen nimessä vilahteli Reipas. Silloin oli helpompaa.

Voihan siellä inspiroida kesken pelin mitä vaan, minä taas pitäisin hulluna jos ei noita peruskuvioita valmennuksen johdolla harjoiteltaisi paljonkin.

Varmasti harjoitellaan valmennuksen alaisuudessa noita kuvioita paljonkin, mutta kyllä ajatus loppuu kesken jos joku valmennuksesta on määrännyt pelaajat seisomaan perse laidassa kiinni ja sitten vaan: Tähtinen-Latvala-Aaltonen-Latvala-Tähtinen-Latvala...

Nelonen on vetänyt parissa viimeisessä muutamat yv-vaihdot. Näkemän perusteella siellä ei moista orjallisuutta näkynyt.

Tuskin oli Aravirran kaudellakaan pelaajien ideoima se 5vs3-kuvio, jossa nimenomaan Lade ja Hemu leikkasivat ristiin
Tai ne Laurilan nousut neliön keskelle, kun Saarinen passaa maalin takaa.

***

No minä en ole nähnyt sitä liikettä ja ratkaisuhalukkuutta Latvalalta viivassa jota sinne tarvitaan. Voidaanhan toki spekuloida sillä, että siinä on Aaltonen kaverina jolloin toisen viivamiehen on syytä olla tarkkana ja se olisi mahdollisesti taustalla. Yhtä kaikki yv. ei ole toiminut tarpeeksi hyvin ja jossain on vikaa.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja olisi ollut tällekin ottajia. Eipä vaan suostunut lähtemään. Eikä Pelicans halunnut luopuakaan.

Eiköhän tässä tehty nyt niin, että myytiin ne, ketkä meni kaupaksi ja joille ei ole suunniteltu jatkoa. Menestysmahdollisuudet on suht pienet, ja vissiin yleisökeskiarvosta on tulossa jonkin verran takkiin? Tässä valossa ymmärrän kyllä, että sellaisia pelaajia(Suhonen, Laurila) joille Toivola ei näe ensi kaudella käyttöä, ja joista joku(ara) suostuu jotain maksamaan, laitetaan lihoiksi.

Latvalalla taas taitaa olla sopimus ensi kaudesta jo, ja varmasti on myös käyttöä, joten täällä pelaa edelleen.

Sitten esim. Saarinen ja Santavuori, joita en usko ensi kaudella Kaaneissa näkeväni, olisi varmaan ollut todella hankalaa löytää ostajaa. Kuka ostaa kaksi "kakkoskentän liksoilla" mutta vitosketjun näytöillä pelaavaa "Lahen edaria"?
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Kummasti Ladelle sataa paskaa niskaan HPK-pelin virheen takia. Kuitenkin johtaa syöttötilastoamme. Kahtena ja puolena vuotena enemmän pisteitä kuin muilla pakeillamme (pl. Kakko) koko kiekkouriensa aikana. Vanha, kankea ja paska. Hyvä play on! Minulle aina urputat kiekon ymmärtämisestä, mutta eipä tuo sinulla itselläsi ole kovin vahvoilla kantimilla.

Älä nyt noin skitsoile. Puhuin ainoastaan Laden yv pelaamisesta ja siitä kuinka taso viivamiehenä on laskenut. Minä en ole puuttunut missään vaiheessa pätkääkään Laden 5vs5 pelaamiseen ja kokonaisuutena Latvala onkin kauden ykköspakki Pelicansissa (oikeastaan Uotila samalla viivalla). Sen sijaan ylivoimalla ykköspakin rooli oli minulle kyseenalainen vielä ennen eilistä.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kummasti Ladelle sataa paskaa niskaan HPK-pelin virheen takia. Kuitenkin johtaa syöttötilastoamme. Kahtena ja puolena vuotena enemmän pisteitä kuin muilla pakeillamme (pl. Kakko) koko kiekkouriensa aikana. Vanha, kankea ja paska. Hyvä play on! Minulle aina urputat kiekon ymmärtämisestä, mutta eipä tuo sinulla itselläsi ole kovin vahvoilla kantimilla.

Täsmälleen näin. PlayOn tuntuu melkoiselta tuuliviiriltä mielipiteineen.
Latvala on meidän ykköspakki, eikä pari huonompaa peliä asiaa muuksi muuta.

Ike
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ilmeisesti siis Harlan Pratt tai Burke Henry oli Pelicansin kiikarissa, mutta tulematta jäi syystä tai toisesta.

Henrya olisi voinut testata tulevaa kautta silmällä pitäen Heleniuksen rooliin. Oli Tapparassa pari vuotta sitten ihan asiallinen fyysinen peruspakki.

Pratt olisi ollut vähän kiekollisempi tapaus, mutta tuskin olisi liigatasolla ollut oikein mistään kotoisin. Pratt kävi muutama kausi sitten istumassa pari peliä TPS:n penkinpäässä, jonka jälkeen on mm. yksi 40 tehopisteen kausi Saksassa.

Ehkä parempi, että säästettiin rahat, jos tämän tasoista jätkää sieltä olisi tullut.

Joku kovaa ampuva ja/tai pelaava laitahyökkääjä sopimuksella loppukausi + 1 vuosi, olisi ollut ihan toivottava. Esimerkiksi viime päivinä liikkuneista Frank Banham, Ramzi Abid tai Darryl Bootland olisi ollut aika osuva.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Nyt menee jo liikaa ot:ksi, mutta kyllä tähän kaipaa selvennystä.

PlayOn tuntuu melkoiselta tuuliviiriltä mielipiteineen.

Perusteletko, kiitos.

Latvala on meidän ykköspakki, eikä pari huonompaa peliä asiaa muuksi muuta.

Olen puhunut koko ajan yv-pelaamisesta kokonaisuutena kauden ajalta. Tuota spekuloitua HPK-peliä en ole edes nähnyt, joten en osaa edes kuvitellakaan mistä te luulette minun vetävän johtopäätöksiäni.

Siis yv:stä kyse, ei pelaamisesta yleensä, eikä varsinkaan mistään HPK ottelusta.
 

Tikkanen#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans ja SM-liiga,muut maailman kiekkoliigat
Aika selkeästi osoitin mielestäni näkemykseni Latvalan yv-pelaamisesta. Liike romahtanut, kiekkoa siirretään ja luovuuden kanssa on jo vähän niin ja näin. Se että Latvala vetää tasaisen ja luotettavan varmasti peruspakin rooliaan, ei tee miehestä minun papereissani Pelicansin ykkös yv-pakkia. No, oikeastaan nyt tekee kun #44 vaihtoi maisemaa, mutta suotavaa olisi että se Kousa nyt tulee ja ottaa sen roolin mihin niitä eväitä kaiken mukaan pitäisi olla olemassakin.

Laurilaon ollut "vyötäröllä 5-7kg liikaa" laiskahko pakki,jonka laukaustarkkuus oli epätarkka ( silloin kuin osui, tuli tulosta ) MITÄÄN ikävää ei jäänyt,kuten ei Suhosestakaan,jolta oli paras terä ainakin Lahdessa poistunut . molemmat siirrot ovat ok.
Sitten on Helge, jonka roolista, kokemuksesta tai taidoista voi väitellä löytämättä yhteisymmärrystä,minun silmissäni Pelsujen "ilkeä"jätkä, joka on hoidellut maalinedustan siivoamisen ja silti avaussyöttö lähtee melkoisen virheettömästi "yhdellä kosketuksella" eteenpäin - tärkeä mies jo peliaikaa silmällä pitäen.
Kiekollisia HUIPPUPAKKEJA on yksi, Latvala. Myös Kousa ja Tuhkanen kokoonpanoon, ja vastoin alkuvikinöitäni, Uotila on tiukka jätkä. Ei Pelsu puolustukseen sorru. Eikä maalivahteihin.
Pelaako joukkue KooKoota vastaan kevällä,riippuu miten hyökkäys saadaan toimimaan. Ihan oikeasti, välillä, huolimatta Aaltosesta tai Jarnasta, huolestuttaa rankastikin.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Sinne meni joukkueen ainoa täysipäinen viivapakki.

Laurilan laukausta tulee kyllä ikävä ja nyt sitten taidetaan rimpuilla pelkällä Aaltosella, jollei sitten Kousa (tai Uotila) vihdoin viimein nappaa sitä paikkaa.

Ainakin Kakon 10/10 ohi puoltaa mahdollisuuksia. Eikä tuo Latvalankaan toimiminen ainostaan kiekon siirtelijänä tai konkarin totaalisen lopahtanut liike, minään esteinä ole. Muista sitten onkin aivan turha puhua, ellei sitten Tuhkanen...

Joka tapauksessa onnea Laurilalle Ruotsin turneelle! Koska vain takaisin!

Kun play_on haikailet Laurilan perään ja samalla syytät Latvalaa totaalisesta liikkeen lopahtamisesta, niin voiko asian tulkita niin, että mielestäsi Laurilalla oli sitä liikettä siinä viivassa....puhutaan nyt sitten ylivoimasta tai ihan mistä vaan? Kyllähän Laurila oli ajatukseton laukaisukone, joka ampui samassa ylivoimassa kolmekin kertaa samaa plokkaajaa jalkaan. Liikkeestä ei Laurilan kohdalla kannata edes puhua mitään.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Toivolan kommentteja yv-kokoonpanoista

"Meillähän ylivoimakentät koostuvat siten, että niissä pelaa yksi hyökkääjä viivamiehenä vakiopakin kanssa. Ykkösylivoimassa Juhamatti Aaltonen on Latvalan kanssa viivassa, kakkosylivoimaan tulee pakiksi Erik Kakko ja hyökkääjäksi Jari Kauppila, Toivola sanoo."

Eli ei ole ainakaan liian nopea kaksikko laitettu kakkosylivoimaan viivamiehiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös