Pelaajahankinnat - kausi 2009/10

  • 513 941
  • 998
Tila
Viestiketju on suljettu.

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Kiitos Cobol!

Ilahduttavia uutisia - joskin odotetun suuntaisia. Ilmeisesti jäätreenit ovat jo alkaneet, joten olisi kiva saada jotain pientä raportin tynkää niiden sujumisesta ja hengestä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tänään olin menossa treenejä katselemaan. Olin ajatellut, että normaalisti pääsee luolaan sisään, vielä kun olin puhelimessa eräälle ensi kauden pelaajalle puhunut ja hänkin oli sanonut, että sinne pääsee. Ovi oli kuitenkin lukossa ja turha reissu tuli. Täytyy yrittää ensi viikolla uudelleen. Vai olisiko Cobolilla parempaa tietoa milloin luolan ovi on normaalisti auki?

Cobolilta hyvää tekstiä, Odotukset kasvaa jo kovaa tahtia täällä. Kohtahan sitä jo pääsee harkkapelejä katselemaan!
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK teki myös tarjouksen Peltoselle, mutta sopimuksen arvo ja kesto oli alun perin aivan mitätön Jokerien vastaavaan verrattuna.
Ihan mielenkiinnosta. Mitä kautta sinun tiedossasi voi olla, minkalainen HIFK:n tarjous Peltoselle on? Tietolähde ei kuitenkaan todennäköisesti ole HIFK:n toimisto, Peltonen itse tai Peltosen agentti. Arvaillahan aina voi, mutta kirjoituksestasi annat ymmärtää, että tiedät tarkastikin tarjotun sopimuksen yksityiskohdat.

BTW: Jokereilla näyttää olevan jo hyvin nippukasassa ja treenejä päästään vetämään jo valmiilla ensi kauden joukkueella, joten hyvin on siellä pullat uunissa ensi kautta ajatellen.
 

Myrkky

Jäsen
Kausi alkaa lähestyä ja mitä lähemmäs tullaan, sitä enemmän sentteritilanne huolestuttaa. Viime kauden perusteella Juutilaisesta ei ole SM-liigasentteriksi. Helenius vakuutti huomattavasti enemmän. Toivon, että olen väärässä ja Juutilainen on kehittynyt huimasti kesän aikana, mutta mielestäni kehitystä pitää todellakin tulla huimasti viime kauteen nähden.

Kysymys kuuluukin kuinka pitkälle tässä nyt odotellaan taas? Maagiseen verorajaan?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kysymys kuuluukin kuinka pitkälle tässä nyt odotellaan taas? Maagiseen verorajaan?
Uskon ja toivon, että koska Jokerit on saanut harjoitella valmiina joukkueena nykyliigan tasolle erinomaisella rosterilla jo kauan, kykenee se keikkumaan kärjen tuntumassa hetken aikaa, vaikka kakkossentterin puuttumisesta aiheutuisikin ongelmia.
Jos Ara ja Stögö näkevät, että senulle on tarvetta ja peli luistaa hyvin, uskon että Harryn kukkarosta löytyy tarpeeksi paalua kovalle artistille.

Nyt meillä on muuten hyökkäävä pelikirja ja laadukkaita laitureita kahteen kenttään. Miksei Hauhtosesta voisi taikoa mukiinmenevää huipun stunttia. Jo viime kaudella vakuuttaneista Mäestä ja Heleniuksesta sitten kolmos- ja nelossena. Juutilaiseen en oikein jaksa itsekään uskoa.

Naapureilla voisi muuten olla Loppi myynnissä. Vähän turhan iso kysymysmerkki kyllä, että lähtisin edes harkitsemaan. Aran alaisuudessa pelasi kyllä superkautensa, mutta silti.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Juutilaiseen en oikein jaksa itsekään uskoa.

Naapureilla voisi muuten olla Loppi myynnissä. Vähän turhan iso kysymysmerkki kyllä, että lähtisin edes harkitsemaan. Aran alaisuudessa pelasi kyllä superkautensa, mutta silti.

Juutilaisesta kumminkin liikkuu positiivisia huhuja... Toivottavasti huhut realisoituu kaukalossa.


Kuulin, että Juutilaisella on polvivaivoja ja olisi poissa reenikentiltä kuukauden verran. Toivottavasti pääsee harjoittelemaan tervehtymisen jälkeen normaalisti, sillä kehitystä on kuulemma tapahtanut selvästi sitten viime kauden. Potentiaalia läpilyöntiin on, enemmän kuin koskaan.


Matskasta pitäisin itse kyllä kovasti. Lahtelaisena tuli pari kautta Matskan pelejä seurailtua ja olisi kyllä todella Jokereiden näköinen pelaaja. En missään vaiheessa ole ymmärtänyt Hifkin liikettä palkata Loppia, koska kaveri on kyllä niin epähifk pelityyliltään kuin olla ja voi. Taitava mutta pehmeä.

Paras homma olisi tietysti, että JMJ olisi todella ottanut kehitysaskelia Aran ja Stögön alaisuudessa ja nappaisi kakkos-sentterin paikan itselleen!
 

LoseControl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hallilta kuuluneiden huhujen mukaan Jokerit on pääsemässä sopimukseen Ossi Väänäsen kanssa ja näin vastaa kärppien puolustusosaston varusteluun. Kakkossentteriä ei aktiivisesti etsitä, mutta Virmasen sanoin "jos sopiva osuu kohdalle, sopimusta tarjotaan".

-LoseControl
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hallilta kuuluneiden huhujen mukaan Jokerit on pääsemässä sopimukseen Ossi Väänäsen kanssa ja näin vastaa kärppien puolustusosaston varusteluun. Kakkossentteriä ei aktiivisesti etsitä, mutta Virmasen sanoin "jos sopiva osuu kohdalle, sopimusta tarjotaan".

-LoseControl
Mitä vittua täällä tapahtuu? Meidän jengiähän kasataan järkevästi, mikäli tää pitää paikkansa. O. Väänänen aiheuttaisi kyllä muutamia riemunkiljahduksia täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallilta kuuluneiden huhujen mukaan Jokerit on pääsemässä sopimukseen Ossi Väänäsen kanssa ja näin vastaa kärppien puolustusosaston varusteluun. Kakkossentteriä ei aktiivisesti etsitä, mutta Virmasen sanoin "jos sopiva osuu kohdalle, sopimusta tarjotaan".

-LoseControl

Pari päivää sitten, samaa kirjoitti eräs Jokeri kannattaja vaihtoaitio.net sivustolla. SM-Liiga huhut ketjussa. Lainaus vielä sieltä:

Varman lähdetiedon mukaan Ossi Väänänen on ollut tänään Hartwall Areenalla palkkaneuvotteluissa, jotka kuulemma venähtivät ja kyseessä on todellakin varma lähde.

Kova tulee kyllä teidän ryhmästä, jos vielä Ossin sinne mukaan saatte. Alkaa taas pelottavasti haiskahtamaan Jokerit vs. Kärpät finaalilta. Noh, toivottavasti tulee muualta edes vähän vastusta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ossi tuohon pakistoon olisi liian hyvää ollakseen totta... Tietty se heikentäisi Maneliuksen ja kumppanien murtautumista kokoonpanoon, mutta toisaalta tekisi Jokerien pakistosta todella vahvan kokonaisuuden.

Toivottavasti tämä huhu pitää paikkansa!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Väänänen olisi kyllä enemmän kuin tervetullut vahvistus joukkueen heikoimmalle osa-alueelle, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että Väänänen ei kyllä ole paras mahdollinen vahvistus minun mielestäni, sillä minä kaipaisin ns. kiekollista pakkia pakistoon.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ossi Väänänen olisi niin ihana lisäys tuohon joukkueeseen ettei sitä voisi edes uskoa todeksi.
Sen jälkeen olisi jokaiseen pariin hyökkäävä (Kauppinen , Koivisto ja Mälkiä) sekä puolustavapuolustaja (Väänänen , Niemi ja Kalteva).
Väänänen on muutenkin Niemen ohella lempipelaajiani kautta aikain.
 

Filosofem

Jäsen
Väänänen olisi kyllä enemmän kuin tervetullut vahvistus joukkueen heikoimmalle osa-alueelle, mutta samaan hengenvetoon on todettava, että Väänänen ei kyllä ole paras mahdollinen vahvistus minun mielestäni, sillä minä kaipaisin ns. kiekollista pakkia pakistoon.

Masculine tuossa jo sanoikin, että Kauppinen, Koivisto ja Mälkiä ovat sitä hyökkäävää pakkia. Puhumattakaan meidän pakkilupauksista Manelius, Kivistö ja Eronen, jotka kaikki hamuavat kiekollista roolia. Lisäksi Väänänen on pelannut meillä ylivoimaa ennenkin ja kyllä Niemeäkin on käytetty viivamiehenä. Toisin sanoen Kaltevaa ja Heleniusta (joka tuskin missään vaiheessa mahtuu terveeseen kokoonpanoon) lukuunottamatta meillä on varsin pätevät kiekolliset pakit. Eli mun mielestä Jokerit tarvitsee paljon ennemmin Väänästä kuin vaikkapa Teemu Aaltoa.

Väänänen on yksi niistä harvoista realistisista pelaajista, jotka kelpuuttaisin tässä vaiheessa Jokerirosteriin. Toivottavasti tulee! Kuten muut jo sanoivatkin, niin junnupakeille ei tämän jälkeen löytyisi vakioroolia, mutta 18 vuotiaina heillä ei toki olekaan vielä mikään pakko päästä vakituisesti miesten peleihin. Koikka ja Kauppinen kuitenkin viettävät aikaa saikulla kauden mittaan.
 

Justin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ossi Väänänen olisi todella maukas lisä Jokeripuolustukseen. NHL paikkaa hän ei todennäköisesti tule samaan, mutta Euroopasta (KHL, Elitserien) ottajia löytyy, jotka maksavat varmasti enemmän kuin Jokerit. Mutta toivotaan, että tulee takaisin kotoiseen Suomeen ja Jokereihin!
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Masculine tuossa jo sanoikin, että Kauppinen, Koivisto ja Mälkiä ovat sitä hyökkäävää pakkia. Puhumattakaan meidän pakkilupauksista Manelius, Kivistö ja Eronen, jotka kaikki hamuavat kiekollista roolia. Lisäksi Väänänen on pelannut meillä ylivoimaa ennenkin ja kyllä Niemeäkin on käytetty viivamiehenä.

Väänänen ja Niemi ovat siitä harvinaisia puolustaviapuolustajia että omaavat liigaan niin hyvät kädet että kumpikin voisi pelata myös kakkosparin kiekollisenpakin roolia, varsinkin Väänänen.
Ossi on lähes yksi yhteen Jokelan kopio, mutta vaan asteen fyysisempi (parempi taklaamaan).
Jos tuo paikkansa tosiaan pitää niin liigan tasoon suhteutettuna meillä on kasassa 2000-luvun toisiksi paras Jokeripuolustus (työsulkukaudella oli sitten vielä parempi Väänänen , Campbell , Lepistö , Järventie , Kankaanperä, Martikainen ja Latvala).
 

Näsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Clarke Wilm, Teppo Numminen
Aamen! Molemmat Ossi ja AJ jengissä niin omassa päässä olisi todellakin sitä varmuutta.

Juuri näin! Tuskin edes Masa ei voisi olla käyttämättä näin makoisaa tilannetta vaan sorvaa Ossille sopimuksen ensi kaudeksi seuraan, johon Ossi on aikoinaan sanonut palaavansa jos Suomeen päätyy. Tervetuloa!
 

Johnnie

Jäsen
Jaa. Olen todella yllättynyt tästä huhusta, mutta en voi sanoa että erityisen iloisesti. Jälleen kerran tulee siinä vaiheessa kun "joukkue on lyöty lukkoon" kallis pelimies, joka vie nuorilta peliaikaa, missä vaiheessa ne Maneliukset ja Eroset ajetaan sisään? Vissiin jokerijohto menee aina ja ikuisesti sillä periaatteella, että "kerkeäähän sen myöhemminkin". Eikö mitään ole opittu Lehterän tai Strömbergin etc. tapauksista?

Ei sillä että valittaisin, kelpo pelimieshän Ossi on, ja vielä jokerikasvatti. Mutta veikkaanpa että kauden puolivälissä, kun Jokerit on hädin tuskin suorassa playoffpaikassa kiinni, tulee taas kommenttia Jatkikseen tyyliin "Miksi ei voitu taas luottaa junnuihin, vaan sainattiin kalliilla pelimiehiä, jotka vievät nuorilta paikan"... Kuulostaako tutulta? Itse olen nähnyt viimeksi muutama kuukausi sitten tällaisia tekstejä, ja taas ollaan niin täpinöissään, niin täpinöissään, kun tulee kovan kaliberin ukko sekoittamaan pakkaa, ja vaaditaan vielä kakkossentteriä, joka veisi jälleen yhdeltä nuorelta paikan. Väänäsen tullessa, ketä junnuja pelaavassa kokoonpanossa on? Pulkkinen tietysti, ketä muita? Saarinen? On pelannut jo sata peliä liigassa... Minä en näe kuin Pulkkisen junnuista pelaavassa kokoonpanossa, ehkä myös Heleniuksen, jota en itse kuitenkaan kutsuisi junnuksi. Juutilainen ei tule joukkuueessa pelaamaan, kun Mäestä on nyt valmennusjohdon puheitten perusteella leivottu sentteri. Jokereiden sentterinelikko on siis Pirnes, Hauhtonen, Mäki ja Helenius. Sitten jos "kohdalle sattuu" vielä kakkossena, niin Jokerit on tasan samanlainen palkkasoturiarmeija kuin ennenkin, jota kuitenkaan ei lasketa sellaiseksi, kun Jokereissa pelaa sellasia jätkiän, jotka on pelannut Ilmalassa joskus 90-luvulla. Itse käsitän asian ainakin näin.
 

Jokerinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Minä en näe kuin Pulkkisen junnuista pelaavassa kokoonpanossa, ehkä myös Heleniuksen, jota en itse kuitenkaan kutsuisi junnuksi.

Jos 28 liigaottelua pelannut 19-vuotias pelaaja ei enää käy junnusta niin ehkä on parempi, että junnuja ei mahdu kuin 1 pelaavaan kokoonpanoon.

Ei SM-liigaa voi sentään millään "puolet alle 18 v."-joukkueella pelata.


Ossi kuuluu niihin pelaajiin, joille Jokereiden on tehtävä kilpailukykyinen tarjous, jos Suomessa pelaaminen on vaihtoehto.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ossi kuuluu niihin pelaajiin, joille Jokereiden on tehtävä kilpailukykyinen tarjous, jos Suomessa pelaaminen on vaihtoehto.

Samaa mieltä, Ossi kuuluu siihen ryhmään, että jos mies ilmoittaa haluavansa edes mahdollisesti pelata meillä, siihen ei vastata ei. Näitä pelaajia ei mielestäni tänä päivänä enää kovin montaa ole, Tomek oli yksi heistä. Toivottavasti saamme toivottaa tämän toisen aidon Jokerin tervetulleeksi kotiin vielä ennen kauden alkua.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ossi kuuluu niihin pelaajiin, joille Jokereiden on tehtävä kilpailukykyinen tarjous, jos Suomessa pelaaminen on vaihtoehto.

Ilman muuta. Omat kasvatit ovat aina tervetulleita takaisin, jos taso riittää. Ossilla se varmasti riittää ja pelivuosia on vielä jäljellä.

Junnujen kannalta on tietysti aina harmillista, jos peliaika ja vastuu pienenevät, mutta minä ainakin hyväksyn tapahtuneen, jos pelipaikan menettää Väänäsen tasoiselle omalle pelaajalle. Eri asia, jos hankittaisiin joku puujalkainen AHL-jyrä, josta ei loppujen lopuksi ole muuta kuin haittaa.

Junnujenkin kuuluu se peliaika lunastaa, mitään ei tule ilmaiseksi.

Tervetuloa vaan Ossi, jos Suomi ja Jokerit on ollenkaan vaihtoehto.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ossi kuuluu niihin pelaajiin, joille Jokereiden on tehtävä kilpailukykyinen tarjous, jos Suomessa pelaaminen on vaihtoehto.

Aamen!

Tässä kohtaa Virmanen voisi keksiä jälleen uuden innovaation kiekkoilun saralla. Tosi pitkä, vaikka 7 vuoden sopimus parilla ulkomaankeikka optiolla.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ossi Väänänen meni Dynamo Minskiin. Samaan seuraan meni myös Ville Peltonen. Näin kertoo Dynamon kotisivut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös