Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 684 489
  • 17 056

Kimmo Stasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jotenkin ironista että sen kerran kun Suomesta tulee tällainen maaleja liukuhihnalta tehtaileva maailman ykkösmaalilinko parinkymmenen vuoden odottelun jälkeen, niin se on tuollainen tappavan tehokas snaipperi pelaajatyypiltään. Selännekin kun teki ne maalinsa ihan eri tyylillä, ettei voi sinänsä puhua mistään manttelinperijästä muuten kuin tehokkuutensa kautta.

Ei ole jotensakin kovin suomalaista :) Etenkin kun jokaikisessä maajoukkueturnauksessa on tottunut siihen valmentajien suista kuultuun mantraan, kuinka "peli taas jälleen kaatui tehottomuuteen".

Laineen ei paljoa tarvi selitellä, kuinka "joskus menee, joskus ei", kun se menee sinne käytännössä joka kerta :) Ihan sama, onko maskia tai kuka tahansa veskari vastassa, voi vetää vaikka puolesta kentästä niin sinne se musta vaan uppoaa.
 

blankfile

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Arvasinkin tämän tulevan ja ihan sillä mielellä tulinkin katsomaan, joko täällä kysellään ;)

En tiedä missä vaiheessa Laine on alkanut absolutistiksi, mutta ainakaan viime kesänä hän ei sitä vielä ollut. Ainakaan siinä mielessä kuin minä absolutismin ymmärrän.

Hyvähän se vaan on jos ei kultapoika dogaa, etenkään kauden aikana. Mutta kyllä kesällä saa minun mielestäni vähän plörötellä :) Ei ole ketään ainakaan toistaiseksi vielä tappanut.

Ja nää havainnot Laineen läträämisestä viime kesänä Tampereella pohjautuu ihan samassa pöydässä istumiseen ja sen observoimiseen mitä siinä silloin Paten kourassa on ollut ja huulille eksynyt. Ainahan on toki teoreettinen mahdollisuus että oluttölkistä juodaan vaikkapa vettä, ja onhan noita alkoholittomiakin oluita, mutta...

Tämä asia on nyt osaltani loppuunkäsitelty. Minulle on ihan vitun sama mitä Patrik Laine juo tai ei juo, kunhan kiekko kulkee samaan malliin kuin tähän asti. Siitä minä olen kiinnostunut, en muusta.

Jos kaveri pystyy olemaan juhannuksen Lestijärvellä, ja vielä selvinpäin niin voisin kivenkovaa väittää että ei sille kuppi sitten muutenkaan maistu. Osa Laineen lestijärven sukulaisista on hyviä tuttuja ja hekin kyllä ovat sanoneet että ei poika alkoholia juo. Mikä sitten on totuus.
 

Carlos

Jäsen
Jos kaveri pystyy olemaan juhannuksen Lestijärvellä, ja vielä selvinpäin niin voisin kivenkovaa väittää että ei sille kuppi sitten muutenkaan maistu. Osa Laineen lestijärven sukulaisista on hyviä tuttuja ja hekin kyllä ovat sanoneet että ei poika alkoholia juo. Mikä sitten on totuus.

No eiköhän ne tulokset puhu omaa kieltään, ja tuskin se sitä huvikseen muutenkaan mainostaisi jos ei olisi totta. Ja toisekseen, joka tekee ihan kaiken mahdollisen sen urheilun eteen, niin siihen täydellisyyteen kuuluu ihan varmasti kaikki mitä suusta menee alas, ja alkoholi ei vaan kuulu sille listalle. Miksi antaa ilmaista tasotusta muille? Käsittääkseni esim. Crosby ei myöskään juo mitään kivennäisvettä vahvempaa, ainakaan noin niinkun yleisesti. Sitä en tiedä onko joskus ottanut huikan The Kannusta.

Luulisin myöskin että tuskin kavereilla on mitään alkoholia vastaan, mutta varmaan säästävät sen ilon sitten eläkevuosille. Muutenkin kivempaa sitten tuo tenuttaminen kun on varaa keskittyä laadukkaisiin juomiin, ja jättää Karjalat ja Libikset pultsareille. Eikä maksa ole jo valmiiksi telakalla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Luulisin myöskin että tuskin kavereilla on mitään alkoholia vastaan, mutta varmaan säästävät sen ilon sitten eläkevuosille. Muutenkin kivempaa sitten tuo tenuttaminen kun on varaa keskittyä laadukkaisiin juomiin, ja jättää Karjalat ja Libikset pultsareille. Eikä maksa ole jo valmiiksi telakalla.

Joo tossa on 20 v hyvää aikaa kerätä pikku massit, sellaiset 150 millii ja lopettaan tossa 40 vuotiaana. Sit on vähän millä mällätä ja ei tod tarvii hakea niitä Lidukan 2 € viininlitkuja kun voi vetää vaikka vähän pulveriakin ?
Siihen kainaloon sit tietty joku 18-20 v misu, Vaikka joku missi tjsp ?

Mutta joo hieno homma jos kaverille ei nyt "maistu" ja toisaalta miksi sen pitäisi maistua ?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Ja nää havainnot Laineen läträämisestä viime kesänä Tampereella pohjautuu ihan samassa pöydässä istumiseen ja sen observoimiseen mitä siinä silloin Paten kourassa on ollut ja huulille eksynyt. Ainahan on toki teoreettinen mahdollisuus että oluttölkistä juodaan vaikkapa vettä, ja onhan noita alkoholittomiakin oluita, mutta...
Mutta muistanko ihan väärin että sinulla piti olla ihan kuva-aineistoakin tästä kännäämisestä?
 

KöyhäRitari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, NHL:n suomalaiset
Tilastokikkailua peliä odotellessa. Kovassa vireessa on patu ei voi muuta sanoa. Kaudesta 2005-2006 alkaen parhaat G/60min.

Pelaaja............Kausi....................G/60min.............Ottelut............Maalit...........TOI

Laine................2017-2018...........2,15....................72..................43.................16:41

Crosby..............2010-2011...........2,14....................41..................32.................21:55 (Crosbyn paras kausi kunnes loukkaantui)

Ovetshkin.........2007-2008...........2,06....................82..................65.................23:06 (Ovien paras kausi koskaan)

Cheechoo.........2005-2006...........2,05...................82..................56.................19:57 (Keeko Jumbon ulkoruokinnassa)

Stamkos...........2010-2011...........1,99....................82..................60.................20:11 (Stamkosin paras kausi koskaan)
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Mutta muistanko ihan väärin että sinulla piti olla ihan kuva-aineistoakin tästä kännäämisestä?

Noo, nää on näitä, tarkemmassa tutkinnassa käykin ilmi että ei ollut hänen henkilökohtainen muisto, vaan kaverin, joka oli ollut Paten kanssa jossain. Joka sitten osoittautuikin sen kaverin kaveriksi, joka oli itse nähnyt asian. Joka sitten osoittautuikin ettei ollut itse nähnyt asiaa, vaan lukenut siitä Jatkoajan keskustelupalstalta, ja itse juttu koskikin Puljujärveä, mutta oli niin mehevä että oli pakko heittää Laineenkin ketjuun.

Mutta on se totta uskokaa nyt perkele poijaat. Tai ei oo pakko uskoa, riittää että mä itse tiedän. (kertoja poistuu marttyyrina)
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ja näin. Laine loukkaantui ja jätti ottelun kesken. Piti taas sattua
Blokkasi kiekkoa ja sai nilkoille. Maurice sanoi että tohtorit tutkivat ja totesivat ettei jalassa ole mitään vakavaa. Perjantaina mennään taas?

Scott Billeck Twitterissä: "When pressed about saying that he didn't think Patrik Laine's injury would be long term, Paul Maurice said: "I don't think after the amputation it should be much longer than a month.”He backtracked on this one though. #NHLJets… https://t.co/TSBIYDdYcy"

Maurice sanoo että jalan amputoimisen jälkeen toipumiseen meneee vain kuukausi.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Patella kävi tuuri kun kyseessä olikin vain nilkka, sitä kun ei Tampereella kontatessa tarvitse.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kummallinen tämä kulttuuri, että lehdistö ihmettelee huuli pyöreänä ihan pelaajalta kysyen alkoholittomuudesta. Mielummin voisi kysyä niiltä pelaajilta joille maistuu, että onko pakko dokata niin helvetisti?
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kummallinen tämä kulttuuri, että lehdistö ihmettelee huuli pyöreänä ihan pelaajalta kysyen alkoholittomuudesta. Mielummin voisi kysyä niiltä pelaajilta joille maistuu, että onko pakko dokata niin helvetisti?
Onko muuten NHL:ssä vielä pelaajia, jotka säännöllisesti brenkuttelevat? Olen jotenkin itse ollut siinä luulossa, ettei ammatilliaissarjoissa enää juurikaan alkoholilla läträtä kauden aikana.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Vaikka jalka olisikin murtunut, niin lapsilla murtumat paranee kolmessa viikossa, joten hyvin ehtii plejareihin..

Maurice ainakin vitsaili post-game'ssa Laineen vamman olevan aivotärähdys. Myöhemmässä kohdassa sanoi että amputaation jälkeen pelikunnossa noin kuukauden kuluessa.

Oletettavammin ei vitsailisi jos jalka olisi oikeasti pipi.

Winnipeg Jets (@NHLJets) | Twitter
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onko muuten NHL:ssä vielä pelaajia, jotka säännöllisesti brenkuttelevat? Olen jotenkin itse ollut siinä luulossa, ettei ammatilliaissarjoissa enää juurikaan alkoholilla läträtä kauden aikana.
Joskohan tuonne kuitenkin se muutama alkoholiongelmainen vieläkin mahtuu mukaan, veikkaan. Niin yleinen tauti kuitenkin ja NHL-sirkusta kiertää monta sataa pelaajaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joku hiusmurtuma voi tietysti olla mahdollinen, mutta ei olisi jäänyt heti tällin jälkeen penkille puhaltelemaan, jos olisi "oikeasti murtunut".
 

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Joku hiusmurtuma voi tietysti olla mahdollinen, mutta ei olisi jäänyt heti tällin jälkeen penkille puhaltelemaan, jos olisi "oikeasti murtunut".

Koivu pelasi 2014 pelin loppuun tehden tällin jälkeen tehot 0+2. Sen jälkeen 4 viikkoa sivussa. Tuosta ei voi päätellä siis suorilta mitään. Murtumaan en usko, mutta taukoa tuova tälli voi olla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Juopon tuuria ettei käynyt pahemmin. Juurikin nilkoille tulevat kiekot ovat usein varsin vittumaisia, ja varsinkin tässä vaiheessa kautta. Laine ei ole Jetsissä helposti korvattavissa kun pleijarit alkavat.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Koivu pelasi 2014 pelin loppuun tehden tällin jälkeen tehot 0+2. Sen jälkeen 4 viikkoa sivussa. Tuosta ei voi päätellä siis suorilta mitään. Murtumaan en usko, mutta taukoa tuova tälli voi olla.
No perhana. Kai niitä vammoja sitten on joka junaan. Meinaan luulisi jalan oikeasti murtuessa olevan heti selvää, että peli oli nyt tässä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko muuten NHL:ssä vielä pelaajia, jotka säännöllisesti brenkuttelevat? Olen jotenkin itse ollut siinä luulossa, ettei ammatilliaissarjoissa enää juurikaan alkoholilla läträtä kauden aikana.
Kaipa Ribeiro oli viimeisiä ihan toivottomia tapauksia. Nykypelaajista tulee mieleen Galchenyukin vieroitus viime vuonna, ei tosin tietoa oliko kyseessä alkoholi, huumeet vai molemmat.
 

agent082

Jäsen
Eiköhän siellä ole lääkärille annettu ohje, että heti Laine pois pelistä, kun vähänkin irvistää, ettei vaan saa 50 maalin bonusta ja muutenkin seuraavaa sopimusta parempi neuvotella, kun ei ole 50 maalia ja maalipörssin voittoa alla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös