Paskantärkeä kysely

  • 4 803
  • 46

Päältä vai alta?

  • Paperin kuuluu kelautua päältä

    Ääniä: 228 87,4%
  • Paperin kuuluu kelautua alta

    Ääniä: 20 7,7%
  • Pyyhin sanomalehteen

    Ääniä: 13 5,0%

  • Äänestäjiä
    261

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin oli sentään joku joka teki sen mitä mietin jo pitkään, eli tämän kyselyn tekemistä.
Tietenkin paperin pitää kelautua päältä, vaimo väittää että se on se ja sama, mutta 90%:sesti hänen laittaman rullan jälkeen se kelautuu alta.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
En halua vaipua kulkemaan massan mukana, joten tokihan se paperi kiskaistaan alta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Visuaalinen nautinto

Viestin lähetti koo
Jotain hienoja kuvia, esim. kauniita maisemia, hehkuvia auringonlaskuja tai muuten vaan upeita eri värejä samaan rullaan.
Tai mikä vielä parempaa, kaikenlaisten ärsyttävien julkkisten sun muiden mulkkisten naamoja, joihin olisi ilo ja kunnia pyyhkäistä kanjoniaan ja jättää vaikka miten vallattomat raidat suoraan naamavärkille!
 

The Johtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Tommy Kilponen
Päältä. Koska jos sen joutuisi ottamaan alta, saattaisi käteen tarttua vahingossa pala tapettia. Tapettia? Kyllä, asunnossani pönttö sijaitsee olohuoneessa vastaapäätä tv:tä, jääkaapin ja tietokoneen välissä. Minähän en suurella vaivalla sohvalla makaamalla hankittua lihasmassaa halua asuntoa ympäri ravaamalla menettää! Se nyt vaan on tyhmää liikkua liikaa.

PS. Olen 189 cm/86 kg, olenko liian läski?
PPS. Olen jo amiskan käynyt mieshenkilö, eikä minulla vieläkään ole alkanut kuukautiset, onko syytä huolestua?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Päältä tietenkin, jos se paperirulla on siinä telineessä. Tätä kyselyä lukiessani tulin ajatelleeksi, että meillähän ei kotona ole vessapaperitelinettä laisinkaan. Paperirulla on joko pyykkikorin päällä tai kylppärin pöydällä, joten sen voi ihan itse päättää, nykäiseekö paperin päältä vai alta.
 

Bacon

Jäsen
On muuten kinkkinen kysymys. Enpä ole paskalla istuessani oikein koskaan kiinnittänyt erityisesti huomiota, kummin päin se paperi olisi mukavampi käteen ottaa. Tärkeintä totta kai on se, että paperia ylipäätänsä on saatavilla eikä se ole mitään euroshopperin hiomapaperia, jolla tulee vaan perse helläksi. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että mieluummin päältä.

Tuo sanomalehti onkin sellainen vaihtoehto, että pitää ehdottomasti joskus testata. Ensin täytyy vain löytää tarpeeksi paska sanomalehti siihen touhuun. Esimerkiksi joku Lahden tai Kouvolan paikallislehti olisi ihan kelpo väline, jos siis sellaisia on olemassa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös taannoin paljastettu, että alkuperäisen patenttihakemuksen mukaan "päältä" on oikea vaihtoehto, joten voidaan turvallisesti todeta väärässä olevien olevan oikeasti väärässä.

Itse asiassa jokin aika sitten lounaspöytäkeskustelussa häkellyin, kun muistaakseni ensimmäistä kertaa törmäsin ihmiseen, jonka mielestä "alta" on oikein. Ei tosin sen puoleen, että kovinkaan suuren otannan kanta tästä asiasta olisi tullut minulle selville.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei nyt google-fu toimi (tästä oli jossain hienot grafiikatkin, muistaakseni kutakuinkin 15% oli sitä mieltä että "alta"), mutta joo, patenttihakemuksen mukaan "päältä" on oikea vaihtoehto. Mutta "alta" on varteenotettava vaihtoehto, jos sattuu omistamaan kissoja, jotka tykkää repiä sitä paperia niin paljon kuin telineestä irtoaa. On meinaan hankalampaa, jos menee "alta".

Henk. koht. en ikinä kiinnittänyt huomiota koko debaattiin aiemmin, ihan se ja sama miten päin se paperi sieltä tulee. Mutta siinä vaiheessa kun silloinen vaimoni (olin töissä Saksassa, vieraassa EU-maassa saa olla 3kk työttömänä työnhakijana, mutta sen jälkeen pitää täyttää erilaisia velvoitteita maasta riippuen - vaihtoehto olisi ollut joko maksaa noin 200e kuussa sairasvakuutusta tyttöystävästäni, tai sitten pomo tarjoaisi lennot Suomeen ja takaisin, käydään sanomassa maistraatissa morjens, oma vakuutus kattaakin kumppanin ja veroprosentti tippuu lähemmäs kymmenen yksikköä, eiköhän ratkaisu ole aika selvä varsinkin nuorempana) alkaa valittaa, että laitan paperin telineeseen väärinpäin, alkoi tuntua että eiköhän tämä ollut tässä. Niin kuin olikin, ei kai sitä rahasta solmittu liitto voi kestääkään.

Nykyään noudatan "päältä"-koulukuntaa, onhan se kätevämpää eikä kissojakaan enää ole. Mutta kun osaa kiinnittää asiaan huomiota, olen huomannut, että vanhempani ovat ehdottomasti "alta"-osastoa. Joten suurta tyydytystä tuottaa kun käy moikkaamassa porukoita, laittaa se rulla toisin päin. Menee hetki, kenties puoli päivää, mutta se on palannut "alta"-tyyliin. Sitten taas käännetään. Hölmöllä on halvat huvit.

Mutta näin filosofisena heittona - entä jos teline onkin sellainen, joka lähtee kohtisuoraan seinästä? Pitääkö tällöin rullan pyöriä myötä- vai vastapäivään?
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No myötäpäivään tietenkin, ellet ole down under. Ja kotoisasti tietenkin päältä. Sanomalehtiä kokeilevalle pikku vinkkinä: sitä Pravdaa kannattaa ennen pyyhkäisytoimenpiteitä rutistella käsissään maksimaalisen pehmoefektin saavuttamiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos itse olen tilanteessa missä rulla pitää vaihtaa niii asetan sen siten että, paperi rullaa käyttäjänsä käpälään yltä. Mutta olen sen verta kokenut paskallakävijä etten häkelly ja pyyhi sormeen, vaikka paperi tulisikin alapuolelta. En myöskään vaihda rullan asentoa telineessä jos huomaan sen olevan "väärin päin" Tätä olen joidenkin ihmisten huomannut tekevän, heillä on ollut myös pakottava tarve kertoa asiasta heti vessasta tultuaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Jos itse olen tilanteessa missä rulla pitää vaihtaa niii asetan sen siten että, paperi rullaa käyttäjänsä käpälään yltä. Mutta olen sen verta kokenut paskallakävijä etten häkelly ja pyyhi sormeen, vaikka paperi tulisikin alapuolelta. En myöskään vaihda rullan asentoa telineessä jos huomaan sen olevan "väärin päin" Tätä olen joidenkin ihmisten huomannut tekevän, heillä on ollut myös pakottava tarve kertoa asiasta heti vessasta tultuaan.

Minulla on ollut usein pakottava tarve vessaan meneessäni kun taas sieltä tullessa olo on ollut yleensä hyvin keveä, etten sanoisi jopa hilpeä. Paperirulla pitää olla telineessä toki oikein päin, muuten ei tule lasta eikä paskaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Työpaikallani on telineitä, jossa jättikokoinen rulla on sivuttain. Ja paperi tulee ison peltisen kotelon sisältä niin, että alkupätkä voi olla piilossa, ja on hapuiltava kotelon sisältä. Paska systeemi.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Työpaikallani on telineitä, jossa jättikokoinen rulla on sivuttain. Ja paperi tulee ison peltisen kotelon sisältä niin, että alkupätkä voi olla piilossa, ja on hapuiltava kotelon sisältä. Paska systeemi.

Niin on myös mun duunipaikassa mainitsemiasi jättirullia ja saman olen huomannut että niiden koteloiden sisälle hukkuu monesti rullan pää. Näiden rullien paras anti on se että olen niitä pöllinyt kotikäyttöön joitakin kertoja. Tuo ei sovi tavalliseen wc-paperitelineeseen mitenkään mutta olen ottanut näitä varten vessassa käyttöön suihkutangon. Suihkun suutinta voi pitää vessan patterin päällä ja tanko jää rullaa varten. Päältä se rullaa mullakin koska silloin se on ratkaisevat sentit lähempänä minua kun istun paskomassa. Ei tartte kurkotella vaan voi helposti kelata paperia jo istunnon aikana siitä. Kätsyä ja rahaakin säästyy kun töistä hiukan lainaa paperia mutta toisaalta hyvitän tämän käymällä tosi harvoin töissä paskalla mikä söisi myös työaikaakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Lopullinen ratkaisu:

Miten päin laitat vessapaperirullan telineeseen? Asiantuntija ratkaisee kodin ikuisuuskiistan - Asuminen - Ilta-Sanomat

"Ja mikäli tämäkään tieto ei miellytä, tee kuten newyorkilaisen liikemiehen Seth Wheelerin vuonna 1891 vessapaperirullalle hakema patentti osoittaa. Vessapaperirullan keksijän mukaan vessapaperin tulee juosta telineessään rullan yli."

Itsestäänselväähän tuo on, eli niin mennään kuin patenttihakemuksessakin on määritelty. Tuo on ainoa oikea ortodoksinen tapa asettaa vessapaperirulla, josta pidän fundamentalistiperiaatteella kiinni. Kotioloissa jos rulla on asetettu kerettiläisesti väärin, niin minähän käännän sen oikein päin ja heti!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopullinen ratkaisu:

Miten päin laitat vessapaperirullan telineeseen? Asiantuntija ratkaisee kodin ikuisuuskiistan - Asuminen - Ilta-Sanomat

"Ja mikäli tämäkään tieto ei miellytä, tee kuten newyorkilaisen liikemiehen Seth Wheelerin vuonna 1891 vessapaperirullalle hakema patentti osoittaa. Vessapaperirullan keksijän mukaan vessapaperin tulee juosta telineessään rullan yli."

Todellakin. Samoin kinkku kuuluu juuston päälle, Niin ja aamupaskalla on ok syödä eilistä pitsaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minusta tärkeämpi asia on se missä rulla sijaitsee. Kysehän on käyttömukavuudesta. Jos paperin tavoittamiseen pitää omata mustekalan ominaisuuksia niin kiristää aivan vietävästi. Mä olen ratkaissut asian niin, että rulla sjaitsee lavuaarin alla olevalla saunajakkaralla pystyssä. Helppo käyttää eikä tarvitse tehdä selälle vaarallista kiertoliikettä. Muutenkin "pystyrulla" on jotenkin nopeampi ja läheisempi koska sen ottaa aina kokonaan käteen. Joskus tiettyjen rullien kanssa jopa ystävystyy. En tiedä miksi helvetissä noin tapahtuu. Ihminen on outo.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Päältä. Ja tosissaan kinkku tulee juuston päälle. Ja näkkäristä voidellaan sileä puoli.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mikä vittu teitä vaivaa? Juusto on AINA leikkeleen päällä. AINA. Viallisia ihmisiä. Niin ja paskapaperi aina päältä. Ja voiveistä EI KOSKAAN säilytetä jääkaapissa voirasiassa tai esim. sen päällä. Ei.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Päältä tietysti. Mitä helvettiä sillä seinän puolelta räpeltämisellä hyödytään, ei todellakaan ole kätevää se. Saatanan erikoisuudentavoittelijat, turhankikkailijat, nuoret kapinalliset tietysti haluavat aina tehdä vastoin järkeväksi todettuja käytäntöjä. Eikä uskota vaikka tutkijat tylyt faktat päähän takoisivat. Rokotusvastaisuutta eli typeryyttä vaalivat tuollaiset torvelot.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Kiinnostaisi tietää tosiaan näiden kanta jotka alta/seinän puolelta paperinsa ottavat että MIKSI??
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällähän joka toisessa ketjussa on tavalla tai toisella paska aiheena. Voisi kai päätellä, että sarjakausi on alkamassa? Ilmassa on vankka aromikas Raimo Summasen tuoksu.

Minulle on lähes sama kummalla tavalla rulla pannaan paikalleen. Itse käytän päältä rullattavaa. Joissain vieraissa ollessa olen kohdannut paperirullan, jonka teline on vasemmalla puolella seinässä ja paperi sillä seinän puolella. Vanhojen tapojen orjana olen yleensä käyttänyt oikeaa kättä sipaisuun, joten olen tällöin joutunut vasemman olkapään ja käsivarren kautta pyörähtämään lattialle ja liukumaan harteiden varassa kohden rullaa. Farkut nilkkojen ympärillä eivät juurikaan helpota tilannetta. Paluu takaisin päinvastaiseen suuntaan ja pyörähdys ei ole aina miellyttäviä.
Saadessani armollisen suikaleen huomaan, että seinässä, kaapinnurkissa, lattiassa, niskatukassa ja paidanselkämyksessä on ruskeat biomassajuovat ja hiukset haisevat ikäviltä seuraavan kuun tukanpesuun saakka.
Ajattelinkin seuraavaksi kokeilla, että kuinka pitkään selviäisin ilman vessapaperia. Näin osallistun luonnonsuojeluun ja pelastan osaltani pari puuta Amzonista.

Miksi käyttää oikopolkuja, jos asian voi tehdä vaikeamminkin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös