Paskantärkeä kysely

  • 4 807
  • 46

Päältä vai alta?

  • Paperin kuuluu kelautua päältä

    Ääniä: 228 87,4%
  • Paperin kuuluu kelautua alta

    Ääniä: 20 7,7%
  • Pyyhin sanomalehteen

    Ääniä: 13 5,0%

  • Äänestäjiä
    261

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Joku muu, mikä.

Ihan sama kuinka päin, kunhan paperia vaan on.

Onko tuolla oikeasti jollekulle väliä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päältä. kaikki muut ratkaisut vituttavat ja kertovat täydellisestä huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä elämää kohtaan.

Laittakaa ne perkeleen rullat oikein, niin kuin pitääkin!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei ole muuta tapaa kuin päältä aukeava. Ainakin jos toisinpäin, niin allekirjoittanut kyllä korjaan asian, jos se vain on mahdollista.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Päältä, ehdottomasti. Kuvottaa ajatus että paperi
hinkkaa vessanseinää vasten ennen kuin hieraisen
sillä haaroväliäni.
 

Kaivanto

Jäsen
Päältä vastasin. Tosin eräs porilainen jääkiekkofilosofihan on sanonut, että takaa on hyvä tulla. Hmm.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Kyllähän sen paperin pitää päältä kulkea. Minulla on ainakin sellainen (typerä) mielikuva, että paperi olisi likaista, jos se tulee alakautta, koska se on hinkannut seinää. Ja tiedän, ihan samalla tavalla se paperi koskettaa seinää, vaikka se päältä kulkisikin.
Tuo olkoon sitten se minun omituisuuteni :)
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti flatfoot
Kuvottaa ajatus että paperi
hinkkaa vessanseinää vasten ennen kuin hieraisen
sillä haaroväliäni.

Heh, hieraiseehan se seinää myös päältä tullessaan, puoli kierrosta aiemmin vain.


Edit: Evenuel jo ehtikin mainita.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päältä tietysti. Pyrin myös joskus kyläpaikoissa korjaamaan asian, jos joku on vahingossa laittanut rullan väärin päin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Moni ihminen ei muuten ymmärrä sitä että jos kaksikerroksisen paperin repäisypaikat eivät ole kohdakkain niin ei siinä paperissa mitään vikaa ole, vaan jossakin vaiheessa on tapahtunut niin että kerrokset ovat joutuneet eri kierroksille. Tuollaisen ongelman kohdatessasi rullaa siis pelkkää ylempää kerrosta yksi kierros ja simsalabim, repäisykohdat kohtaavat jälleen!

Toinen suuresti harmittava seikka vessapaperikäytöksessä on se, että laittakaa laitosvessoissa ne muoviset hylsynpäät roskiin kun paperi loppuu. Ihanko oikeasti joku kuvittelee että talonmies tai muu vastaava taho kiertää keräämässä ne ja toimittaa uusiokäyttöön kun jätätte ne muiden käyttäjien kiusaksi johonkin näppärään paikkaan?
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti Twite

Toinen suuresti harmittava seikka vessapaperikäytöksessä on se, että laittakaa laitosvessoissa ne muoviset hylsynpäät roskiin kun paperi loppuu. Ihanko oikeasti joku kuvittelee että talonmies tai muu vastaava taho kiertää keräämässä ne ja toimittaa uusiokäyttöön kun jätätte ne muiden käyttäjien kiusaksi johonkin näppärään paikkaan?

Tyhjille hylsyille löytyy monenlaista järkevää käyttöä. Itse olen havainnoinut, että niistä saa koiralle oivan virikkeen sulkemalla sisälle herkkupalan, jonka esiin kaivamisessa haukku-ystävän aika kuluu rattoisasti.

Liimaamalla tyhjiä hyvlsyjä peräkkäin saa oivan Darth Vader-valomiekan, nautinnon tekee täydelliseksi suorittamalla miekan heiluttelun tahtiin asiaan kuuluvia Star Wars ääniä.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Nyt ei voi olla kertomatta

Isäni joskus vuosikausia sitten oli vetänyt (ilmeisesti ilmaisen viinan juhlissa) aivan käsittämättömät perseet olalle. Tuli yöllä kotiin ja meni paskalle. Aamulla ihmeteltiin, miten ihmeessä vessassa olleesta Kattimatti-lehdestä oli kadonnut takakansi. Että ei siinä mitään jos joku sanomalehdellä pyyhkii, mutta tuollainen liukas kansipaperi voi tuntua jo jokseenkin epämiellyttävältä.

Joskus aikoinaanhan muuten vessapaperi oli sellaista ruskeaa ohutta paperia, jossa toinen puoli oli karheampaa ja toinen liukkaampaa. Näitä arkkeja sitten käytettiin. Meillä oli joskus kotona vessassa niitä roikkumassa, koristeena. Äitee kun oli tykästynyt kaikkeen vanhaan.

Kiitos hänelle, joka keksi kunnollisen vessapaperin!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Seiskalla,löytyy sillekin käyttöä.
 

scholl

Jäsen
Päältä luonnollisesti. Telineethän on suunniteltu niin, että menevät päältä. Kotioloissa ei tosin tule harrastettua sitä, että taittelisin paperin päästä sillä tavalla kuin miten siivoojat hotellissa sen aina laittavat.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Kaiser Soze

Onko tuolla oikeasti jollekulle väliä?

Tärkeintä on, että on paperia, seuraavaksi tärkein asia on se, että se kelautuu päältä.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti vlad
Tärkeintä on, että on paperia, seuraavaksi tärkein asia on se, että se kelautuu päältä.

vlad.
Lisäisin noiden ehtojen väliin toiseksi tärkeimmäksi seikaksi sen, että paperi on Lotus Soft Emboa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti sampio
Lisäisin noiden ehtojen väliin toiseksi tärkeimmäksi seikaksi sen, että paperi on Lotus Soft Emboa.

Onneksi suurpiirteistä luonnetta ei haittaa olemattomat pikkuseikat, kuten miten päin rulla on. Ihan sama vaikka rulla olisi pystyssä, halvinta mahdollista laatua ja väriltään kirkkaanpunaista.

Sontapaperilla ei ammuta, vaan pyyhitään persettä.

K
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Paperilla on väliä...
Embo - Parasta peräreiällesi.

Jos kyläpaikassani ei ole Emboa, sulkeudun vessaan siihen saakka, kun sitä minulle haetaan. Tosimies ei Pirkalla tai ES:llä pyyhi.
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Visuaalinen nautinto

Jos teillä paperi ”likaantuu” kulkiessaan seinän kautta niin hankkikaa sellainen kulhomainen tasoteline, ei osu paperi seinään. Kylpyhuonetilpehöörikaupoissa on jos jonkinmoisia wc-paperivirityksiä ja jos sopivaa ei löydy niin kauppias näyttää sinulle nipun esitteitä joista se mieleinen viimeistäänkin löytyy. Tilaamalla esim. italialaiselta valmistajalta joudut odottamaan paskapaperitelinettä neljästä viikosta kahteen kuukauteen ja maksamaan noin 50 egee ekstrahintaa mutta onhan sitten mieleinen ja oikein päin.

Minua ärsyttää itse paperit, yksitoikkoisempaa designiä saa hakea. Keltaista ”tikkupaperia” tai valkoista kreppipaperia josta voisi askarrella enkeleille siipiä. Myös muutama merkki joissa on pikkuriikkisiä kukkia tai jotain helv**** leppäkerttuja.
Wc: ssä on muutenkin niin tylsä asioida, että paperiin voisi todellakin panostaa. Jotain hienoja kuvia, esim. kauniita maisemia, hehkuvia auringonlaskuja tai muuten vaan upeita eri värejä samaan rullaan.
No en tiedä onko tuollaiseen tuotekehittelyyn realistisia mahdollisuuksia kun en ole ”paperiarkkitehti” mutta minä ainakin ostaisin kaunista Wc-paperia.


Terveisin koo
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti sampio
Tosimies ei Pirkalla tai ES:llä pyyhi.

Tosimiehellä löytyy takataskusta A4:sia, joihin on printattu Paavo Väyrysen kuva. Niillä on kelpo pyyhkiä savisempikin maasto.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Viestin lähetti Evenuel
Kyllähän sen paperin pitää päältä kulkea. Minulla on ainakin sellainen (typerä) mielikuva, että paperi olisi likaista, jos se tulee alakautta, koska se on hinkannut seinää. Ja tiedän, ihan samalla tavalla se paperi koskettaa seinää, vaikka se päältä kulkisikin.
Tuo olkoon sitten se minun omituisuuteni :)

Juuri näin siis. Voi pyhä yksinkertaisuus mua ja
tapaani ilmaista itseäni. Kiitos kovin Evenuel!
 

Anton

Jäsen
Onneksi löytyy myös näitä vakavampiakin gallupeja.

Paperin värillä, kuvioinnilla tai jopa koollakaan ei ole suurempaa väliä. Jos kynnenaluset muuttuvat liian pienen paperin vuoksi mielenkiintoisen värisiksi, niin eipä ainakaan tule pureskeltua kynsiä. Pitää muistaa positiivinen ajattelutapa.
Paitsi että; ne jotka lataavan rullansa altapäin repäistäväksi ovat kerettiläisiä ja joutuvat helvettiin. Mikä toisaalta ei ole loppujen lopuksi ollenkaan paha asia - se on teille ihan oikein!

Jos Kaiser Sozella loppuvat Väyrys -paperit, niin saat minulta muutaman sata arkkia "Erkki Tuomioja -papereita". Olen iloisena huomannut käyttäväni ko. papereita vaikka en ole sitä isompaa asiaa saanutkaan aikaiseksi.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Anton
Jos Kaiser Sozella loppuvat Väyrys -paperit, niin saat minulta muutaman sata arkkia "Erkki Tuomioja -papereita".
Ei tuokaan ole paha tarjous, mutta jos Sinulla olisi ollut narvanmaa-paperia, olisin tullut sen vaikka uiden hakemaan. Samalla matkalla olisin koukannut mukaan kaupasta paljon laktoosintolerantikolle sopimattomia eineksiä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös