Paska Liiga!

  • 26 278
  • 129

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Ihan oikea päätös. Mitäs jättävät lähtemisen niin viime tippaan.
Niin joku jo otteluketjussa käytti tätä esimerkkiä, mutta ihmettelenpä omalla hyösteelläni samaa. Asun Hämeenlinnassa käyn työssä Helsingissä. Matkaan menee about tunti. Pitääkö minun lähteä töihin 4tuntia ennen töiden alkua, jos vaikka autoni hajoaa kesken matkan. Tietysti minulla on mukanani kännykkä jolla soitan apua, ja varakännykkä jos vaikkapa oikea kännykkä pettää.. Ei kaikkeen voi tehdä varasuunnitelmaa tai varasuunnitelman varasuunnitelmaa.

Eikä mielestäni lähteminen nyt niin viimetipassa ole ollut, paikalla ollaan oltu jo neljä tuntia ennen tapahtuman alkua. Ja kuitenkin tämä aikataulu on pitänyt jo vuosia niin ei voida olettaa, että kerran tapahtuu näin. Veikkaan että ei mikään liigaseura ala tämän tapahtumankaan jälkeen kuskaamaan pitkille reissuille kamaa kahden joukkueellisen verran vain siksi että joku voi mennä pieleen. Se vaan pitää elää asian kanssa ja siirtää homma myöhemmäksi. Jos kaikkeen laatii varasuunnitelman niin saa kyllä huomioida niin monta asiaa, että ei siinä kenenkään pää kestä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jos auto hajoaa matkalla, matka jatkuu taksilla. Kyllä veskarin kamat siirtyy Liigassa maitse ja ehtii joka paikkaan ajoissa. Pelaajia voi liikuttaa koneellakin, mutta varusteet eivät tarvitse samanlaista palautumisaikaa.

Kun minä lähden johonkin, missä pitää olla kello xx:zz niin matkustusaikaan sisältyy renkaanvaihtovara. Joo, kyllä siitä perheriita useimmiten kehkeytyy...
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Jengi varmaan tosi innoissaan maksamassa taas muutaman euron lisää matsilipuistaan, että joukkueilla varaa tehdä varasuunnitelmien varasuunnitelmia jne. Valoja tauluun nyt oikeasti. Kaikkeen ei voi varautua täydellisesti. Joskus harvoin kun sattuu jotain Force majouria, niin hirveä itku taas muutamilla.

Rannisto on kyllä täysin väärä mies mihinkään johtotehtäviin. Käsittämätöntä skeidaa jatkuvasti ulostaa tämä sankari.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin eikös Kärpät-HIFK peli joskus siirretty kun stadilaisten jengissä oli 10 pelaajaa paskataudissa?
Kärpät - HIFK peruttiin, koska kotijoukkueella oli peräti 17 pelaajaa vatsataudissa, ei IFK:lla. Minä olisin kyllä sanonut, että paska tsägä (heh) ja pelannut junnuille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä tässä sitten olisi pitäyt tehdä, perua koko peli? Voin vain kuvitella sitä meteliä, mikä siitä olisi syntynyt, kuinka Liiga paskoo housuunsa ja siksi ei pelata...
 

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ne vermeethän oli koko ajan Oulun kentällä, mutta niitä ei löydetty koska niitä ei oltu asianmukaisesti merkitty? HPK:n huoltajien moka vai matkatavarahenkilöstön?

edit: näemmä matkatavarahenkilöstön, koska ne oli kontissa mitä luultiin merkintöjen puutteessa tyhjäksi
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Jokerit unohti aikanaan pelipaidat kotio kun lähtivät Jyväskylään, ihmeen hyvin he pystyivät erän pelaamaan Jypin paidoilla. Ihme nillitystä kerhon toimesta, kun Kärpät lensi 2008 Tampereelle peliin niin huolto kulki ainakin silloin varusteiden kanssa silloin pakettiautolla kun muut lensi.
Olis nyt luullut että HPK tekisi samoin, sillä nyt:

Hämeenlinnan jäähalli - HKI-Vantaa 1h 15min
Check in sulkeutuu 30min aiemmin, uskoisin näin ison ryhmän ollessa kyseessä niin ollaan varauduttu siihen että turvassa on ruuhkaa yms että ollaan tunti ennen koneen lähtöä kentällä.
HKI-Vantaa - Oulu 1h 10min
Jos homma toimii kuten Tampereen kentällä n.30min ja koko joukkue istuu linja-autossa.
Oulun lentoasema - Raksila 15min
= 4h

Autolla:
Hämeenlinnan jäähalli - Raksila: 6h 30min
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Oikea ratkaisu olisi ollut antaa esimerkiksi 2 tuntia Kerholle aikaa hankkia kamat mistä tahansa se kelpaavat löytää ja jos sopivia/kadoksissa olleita ei löydy, ottelu olisi sitten siirrettävä. Ja tässä nyt tosiaan tarkoitan kelpaavia varusteita, en vain mitä tahansa pukukoppien kätköistä löydettyjä A-junnujen kamoja tai Tretjakin aikaisia munareita. Vaikka nyt ensi lauantaille oli sitten matsin voinut siirtää, jolloin kumpikaan ei pelaa ja edeltävänä päivänä Kärpillä taitaa olla kotimatsikin. Mun mielestä kamojen laajempi katoaminen on kuitenkin sellainen force majeure, että tuossa olisi syytä siirtää matsia. Sairastapauksissa vielä voidaan junnuista hakea apuja ja pelata vajaalla rosterilla, mutta syndien puutteet ovat turvallisuusriski.

Nehän antoi yli kaksi tuntia aikaa etsiä niitä, tuskin kerho nyt puol kuuden jälkeen hallilla ollut?

Ihmeen hyvin esm.Yrjölä, Georgiev, Hrachovina, Lankinen, Husso, Perhonen ja tuo Saros pelaa noilla A-junnujen varusteilla, onko niissä isokin ero noihin liigan varusteisiin, kertoisitko?

PS.Sairaustapauksissa junnuista esim 10 pelaajan apuun hakeminen on vaikeampaa kuin varusteiden lainaaminen koska junnutkin pelaavat samoina pelipäivinä todella usein.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sairaana pelaaminen on paljon vaarallisempaa kuin toisen (sopivan kokoisilla) hyväkuntoisilla varusteilla. Ei mitenkään voi verrata sairaustapauscaseen. Luistin on aika tärkeä olla just eikä melkein, mutta eiköhän niitä olisi Oulusta pystynyt ihan ostamaankin.

Kypärä on tietysti tärkeä olla sopiva. Oikeasti Kerho oli tiedostanut mahdollisuuden tälle, vai onko Saroksella joku rituaali että hanskat matkustaa kenttäpelaajien kasseissa?
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jokerit unohti aikanaan pelipaidat kotio kun lähtivät Jyväskylään, ihmeen hyvin he pystyivät erän pelaamaan Jypin paidoilla.
Oletko tosiaan sitä mieltä että on sama asia pelata eri paidalla kun vaikka eri luistimilla?

Tuollaisten kommenttien kirjoittajat eivät ole koskaan edes jääkiekiekkomailaan koskeneet. Ja ihan tiedoksi, ulkojäähöntsyt on hieman eri asia kuin Liiga ja ammattilaissarja. Jos käyt kerran viikossa ulkojäillä niin se on aivan sama vaikka sinulla olisi saman jalat luistimet jalassa. Nyt puhutaan kuitenkin ammattilaisista jotka ovat jäällä 1-2 kertaa päivässä niillä samoilla kamoilla. Useat kenttäpelaajat eivät vaihda edes uusia hanskoja kovin usein koska niihin todellakin kestää aikansa tottua.

Tuskinpa tuosta nyt mitään suunnatonta loukkaantumisriskiä syntyi, mutta on aivan selvää, että jos maalivahdille lyödään aivan vieraat luistimet ja patjat jalkaan niin kyllähän se todella oudolta tuntuu. Tästä johtuen saattaa maalivahti esim. kaatua tai horjahtaa mikä saattaa aiheuttaa loukkaantumisen. Luistimet ja muut kamppeet kun ottaa aikansa että niistä tulee tuttuja.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ihme nillitystä kerhon toimesta, kun Kärpät lensi 2008 Tampereelle peliin niin huolto kulki ainakin silloin varusteiden kanssa silloin pakettiautolla kun muut lensi.
Olis nyt luullut että HPK tekisi samoin
Itseasiassa Kerhon huolto kulki pakettiautolla Ouluun. Syy minkä takia kamat eivät menneet huollon mukana oli se, että Kerho piti aikaiset aamujäät Hämeenlinnassa ja lensivät vasta niiden jälkeen Ouluun.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itseasiassa Kerhon huolto kulki pakettiautolla Ouluun. Syy minkä takia kamat eivät menneet huollon mukana oli se, että Kerho piti aikaiset aamujäät Hämeenlinnassa ja lensivät vasta niiden jälkeen Ouluun.
No turha tästä on Rannistoa syyttää. Mun mielestä liigan päätös oli oikea. Itse en olisi antanut tuota tuntiakaan siimaa, kyseessä ei kuitenkaan ollut luonnonmullistus tai onnettomuus.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itseasiassa Kerhon huolto kulki pakettiautolla Ouluun. Syy minkä takia kamat eivät menneet huollon mukana oli se, että Kerho piti aikaiset aamujäät Hämeenlinnassa ja lensivät vasta niiden jälkeen Ouluun.

Ehkä ens kerralla ne jäät sitten Oulussa jos riskin ottaminen rassaa? Pointtihan on se, että muiden ei pidä kärsiä siitä jos yhden joukkueen kamat menevät rikki, katoavat tai muuten vaan eivät immesty paikalle.

Ihan oikea päätös Liigalta. Ammattilaisilla pitää olla vastuu itsesään ja velvotteistaan, en mäkään voi jättää töitäni tekemättä ajoissa siksi, että esim. tietokone menee rikki.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
No turha tästä on Rannistoa syyttää. Mun mielestä liigan päätös oli oikea. Itse en olisi antanut tuota tuntiakaan siimaa, kyseessä ei kuitenkaan ollut luonnonmullistus tai onnettomuus.
Ei kukaan Rannistoa varustesotkusta syytäkkään vaan siitä, että jos ottelun päätuomari Tom Laaksonenkin sanoi, että hänen mielestään ei pitäisi pelata jos molareilla ei ole omia kamoja niin sitten tulee joku helsingin herra ja pyörtää koko homman perustellen sen niin, että ei hänelläkään työpaikalla aina wordi toimi, mutta työt on pakko tehdä. Ja edelleenkin kysyn mitä Rannisto tarkoitti sillä, että Liiga kantaa vastuun? Olisiko Liigan rahoilla hommattu uusi maajoukkuetason kassari jos Saros olisi loukkaantunut? Entä jos Saros olisi takaperin luistellessaan vaikka kaatunut ja satuttanut itsensä niin, että ura olisi ollut paketissa? Mitä veikkaat mihin asiaan vakuutusyhtiössä olisi ensimmäiseksi kiinnitetty huomiota?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Oma näkemys on että joukkue vastaa kamoistaan ja pelit pelataan ajallaan. Jos ei muuten niin sitten vaikka keskustan Intersportista haetaan jotkut vehkeet, ihan sama.

Siellä on kuitenkin 6000 ihmistä tullut hallille, jotkut monen sadan kilometrin päästä. Ei mitään järkeä lähtä otteluja siirtämään "pikkuasioiden" takia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
No turha tästä on Rannistoa syyttää. Mun mielestä liigan päätös oli oikea. Itse en olisi antanut tuota tuntiakaan siimaa, kyseessä ei kuitenkaan ollut luonnonmullistus tai onnettomuus.

Minun mielestäni tämä tunnin kädenojennus oli oikein hieno ele. Se olisi mahdollistanut (aivan varmasti) esimerkiksi uusien luistimien hankinnan Oulusta, niiden terien tuunaamisen Saroksen maun mukaisiksi Kärppien huoltotiloissa jne. Nythän ainoa asia mitä oikeasti tapahtui oli se, että Kärpät sai ravintolamyyntiä yli suunnitellun ja kaikki saivat terveellisen muistutuksen siitä, ettei asioita kannata jättää yhden kortin varaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei kukaan Rannistoa varustesotkusta syytäkkään vaan siitä, että jos ottelun päätuomari Tom Laaksonenkin sanoi, että hänen mielestään ei pitäisi pelata jos molareilla ei ole omia kamoja niin sitten tulee joku helsingin herra ja pyörtää koko homman perustellen sen niin, että ei hänelläkään työpaikalla aina wordi toimi, mutta työt on pakko tehdä. Ja edelleenkin kysyn mitä Rannisto tarkoitti sillä, että Liiga kantaa vastuun? Olisiko Liigan rahoilla hommattu uusi maajoukkuetason kassari jos Saros olisi loukkaantunut? Entä jos Saros olisi takaperin luistellessaan vaikka kaatunut ja satuttanut itsensä niin, että ura olisi ollut paketissa? Mitä veikkaat mihin asiaan vakuutusyhtiössä olisi ensimmäiseksi kiinnitetty huomiota?

Kiistäisiköhän vakuutusyhtiö korvausvelvollisuutensa jos pelaaja x loukkaantuisi kun hänellä on ensimmäistä kertaa jalassaan luistinpari y? Ei taida oikein ensikertalaisuus riittää syyksi jos jalassa ei sentään ole kaunoluistimia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinä sen sanoit. Näin on käsittääkseni toimittukkin. Toinen vaihtoehto olisi laittaa kamat matkaan aikaisemmin tms. Joka tapauksessa pidän kantani siinä että lentoyhtiöt tapaavat noita matkatavaroita hukkaavan ja siihen on ammattilaisten syytä varautua
Mä olen seurannut kotimaista jääkiekkoa n. 40 vuotta. En ole aiemmin kuullut, että pelikamat elävät omaa elämäänsä matkalla. Kaikenlaisia unohduksia on kyllä joukkueille sattunut, mutta ei Finnairin aiheuttamaa hämminkiä. Ja nyt kun tämä hiukan eskaloitui, puupäät ovat vaatimassa joukkuetta vastuuseen paremman matkasuunnitelman perään. Reality check vaan sinne sikakoon.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kiistäisiköhän vakuutusyhtiö korvausvelvollisuutensa jos pelaaja x loukkaantuisi kun hänellä on ensimmäistä kertaa jalassaan luistinpari y? Ei taida oikein ensikertalaisuus riittää syyksi jos jalassa ei sentään ole kaunoluistimia.
Elä sano. Itselläni meni joskus jääkiekkoa pelatessa etuhampaat paskaksi kun vastustaja löi mailalla suuhun. Noh vakuutusyhtiön kanssa tapeltiin siitä johtuiko tämä omaa varomattomuuttani vai oliko tosiaan ihan normaali pelitilanne kyseessä. Noh loppuratkaisu oli se, että itse maksoin hammaslääkärikulut. Voin hyvin kuvitella kuinka tästäkin oltaisiin saatu hyvä vääntö vakuutusyhtiön ja Liigan välillä kuka maksaa jos Saros olisi loukkaantunut.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Oma näkemys on että joukkue vastaa kamoistaan ja pelit pelataan ajallaan.

Näinhän sen pitäisi mennä. Paitsi jos kyseessä on Kärpät ja useammalla pelaajalla vatsa ruikulla ja parilla vielä jalka kipeä, sitten kyllä siirto onnistuu. Taitaa se Junno olla melkoinen näätä kulisseissa. Kaikki joukkueet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset joukkueet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Ja liiga toki kantaa vastuun, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mä olen seurannut kotimaista jääkiekkoa n. 40 vuotta. En ole aiemmin kuullut, että pelikamat elävät omaa elämäänsä matkalla. Kaikenlaisia unohduksia on kyllä joukkueille sattunut, mutta ei Finnairin aiheuttamaa hämminkiä. Ja nyt kun tämä hiukan eskaloitui, puupäät ovat vaatimassa joukkuetta vastuuseen paremman matkasuunnitelman perään. Reality check vaan sinne sikakoon.

Tämän tapahtuminen ennemmin tai myöhemmin on luonnonlaki. Sen huomioimatta jättäminen on yhtä viisasta kuin turvavyön käyttämättä jättäminen. Joskus tulee päivä, jolloin jokin menee pieleen.

Saros joutui pelaamaan hetken ilman omia kamoja. Minä joudun työkaverin sairastuessa huolehtimaan huomattavasti useamman lapsen tarpeista. Kun raksamiehen viimeinen poranterä katkeaa, hän ajaa pakulla K-Rautaan.
Työelämässä tulee vastaan tilanteita, jossa täytyy pystyä selviytymään epätäydellisissä olosuhteissa. Saros selvisi, minä olen selvinnyt, talot ovat valmistuneet. Mikä tässä asiassa on liian monimutkaista?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämän tapahtuminen ennemmin tai myöhemmin on luonnonlaki. Sen huomioimatta jättäminen on yhtä viisasta kuin turvavyön käyttämättä jättäminen. Joskus tulee päivä, jolloin jokin menee pieleen.

Saros joutui pelaamaan hetken ilman omia kamoja. Minä joudun työkaverin sairastuessa huolehtimaan huomattavasti useamman lapsen tarpeista. Kun raksamiehen viimeinen poranterä katkeaa, hän ajaa pakulla K-Rautaan.
Työelämässä tulee vastaan tilanteita, jossa täytyy pystyä selviytymään epätäydellisissä olosuhteissa. Saros selvisi, minä olen selvinnyt, talot ovat valmistuneet. Mikä tässä asiassa on liian monimutkaista?
Mitä sä yrität selittää? Jos tässä jollain taholla on jotain vaatimuksia, se on Liiga. Liiga voi velvoittaa seurat varautumaan pahimpaan ja vaatia kirjallisena matkasuunnitelmat ja varasuunnitelmat. Mutta joku janipetteri Kuopiosta voi pitää turpansa kiinni siitä, miten seurat matkansa järjestävät.

Mites teillä työpaikalla on hoidettu alkulämmöt ja loppuverryttelyt? Onko venytykset myös TES:issä?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Saros joutui pelaamaan hetken ilman omia kamoja. Minä joudun työkaverin sairastuessa huolehtimaan huomattavasti useamman lapsen tarpeista. Kun raksamiehen viimeinen poranterä katkeaa, hän ajaa pakulla K-Rautaan.
Työelämässä tulee vastaan tilanteita, jossa täytyy pystyä selviytymään epätäydellisissä olosuhteissa. Saros selvisi, minä olen selvinnyt, talot ovat valmistuneet. Mikä tässä asiassa on liian monimutkaista?

Poranterän katkeaminen tai lapsen sairastuminen ovat sellaisia tapahtumia, joihin työelämässä on varauduttu koska niitä tapahtuu verrattain usein. Liigajoukkueen molempien maalivahtien varusteiden häviämistä ei ole tapahtunut aikaisemmin, eikä tähän näin ole osattu varautua vaan jopa päätuomarin mielestä ottelua ei olisi kuulunut pelata.. Siinä on vissi ero, mihin voidaan työelämässä varautua ja mihin ei. Sinun logiikkaasi noudattaen Lokomotiv Jaroslavin olisi pitänyt pelata varamiehillä Dynamo Minskiä vastaan, koska ei oltu varauduttu siihen, että joukkueen lentokone putoaa. Ei silti, vaikka lentokoneita putoaa varsin usein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös