Parhaat sarjakuvat

  • 42 033
  • 146
K

kiwipilot

Barksin Ankkatuotanto
Tintti
Vanhat Lucky Luket
Vanhat Asterixit
Van Hammen XIII
Yoko Tsuno
Taliferron Ankkatuotanto
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Varhaislapsuuteni vietin Maailmanvahvin Nalle tuotoksia silmäillessä, josta siirryin Marvelin tuotoksiin, Action Forceen ja Transformerssien pariin.

Nykyään ei oikein muu kolahda kuin koneelta löytyvät Don Rosa ankkikset ja Viivi & Wagner.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Varhaislapsuuteni vietin Maailmanvahvin Nalle tuotoksia silmäillessä, josta siirryin Marvelin tuotoksiin, Action Forceen ja Transformerssien pariin. Tästä taas jatkoin matkaani Lobon ja Spawnin seuraan.

Nykyään ei oikein muu kolahda kuin koneelta löytyvät Don Rosa ankkikset ja Viivi & Wagner.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alamummo kirjoitti:
Pidän myös vanhoista Lucky Lukeista, Tinteistä ja Asterixeista, siis niistä, jotka ovat alkuperäisten tekijöiden luomuksia.
Eihän Tinttejä ja Asterixeja ole piirtänytkään muut kuin alkup. piirtäjät. Tuosta viimeisestä keskeneräisestä Tintistä tosin on kyllä muutamankin piirtäjän puhtaaksipiirretty versio, nekin tosin perustuvat hyvin paljolti Hergén luonnoksille, mitä jäljelle jäi.

Viimeisimmät Asterixit ovat olleet kyllä Uderzolta sen verran kamalaa tavaraa ja ideoiltaan täysin köyhää, että toivoisin ukon jo jättävän Asterixin viettämään rauhausia eläkepäiviä. Kyllä Asterix Coscinnyn huumorintajua jäi kaipaamaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Asterix - sarjakuvien Raimo Helminen - on aivan omassa kastissaan.


Ranger
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lassi ja Leevi. Aivan täydellistä huumoria. En tiedä jos olen koskaan nauranut niin paljon sarjakuvalle.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paavo ja Elvis on yksi suosikeista, Akut toimii kans hyvin. Ja kaikki muutkin klassiset sarjakuvat menee. Viime vuosina on sitten tullut Nemi joka on aivan loistava, huumori siinä vaan uppoaa meikäläiselle.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämän päivän Ilta-Sanomissa oli taas yksi Gary Larsonin parhaista HARHAMISTA. Että mies pystyy yhdellä piirretyllä ruudulla saamaan aikaan lukijan/katsojan totaalisen repeämisen. Juttu meni lyhykäisesti näin:

Kuvassa on tyypillinen pikkuruinen autio saari jonka keskellä kasvaa yksi palmu. Saarella on kaikesta päätellen muhinut kaksi miekkosta jo kauan aikaa - sen näkee äijien riutuneesta olemuksesta. Toinen näistä kundeista näyttää viettävän kaiken aikansa väsäämällä jonkinlaista hiekkalinnoituksen pienoismallia saaren rannalla. Sitten tämä toinen karpaasi seisoo siellä vastakkaisella rannalla ja hän on bongannut rantaan ajelehtineen ison puulaatikon. Laatikon kyljessä on teksti "HIEKKAPUHALLUSKONE". Ja sitten tarvitaankin vain enää sen laatikon löytäneen hemmon ajatuskupla jossa lukee "ASIAAAAAAAA".

Ainakin minä repesin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Raakaa lihaa! Loistava sarjakuva, mustaakin mustempaa huumoria ja pelkistettyä piirreskelyä. Larssonit ovat aina korkealla. Aku myös.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Aku Ankka, pidän ehkä Don Rosan piirtämistä enemmän, koska kuviin on lisätty aina muutakin hauskaa kuin itse päätapahtuma. Esim. Roope ja veljenpojat puhuu aarteesta ja taustalla näkyy kuinka kotka yrittää repiä Akulta pään irti.

Parhaat hahmot ovat: Aku, Taikaviitta ja Hessu. Huonoimmat on taas: Mikki ja Hannu, koska he onnistuvat lähes 90% kaikissa jaksoissa hyvin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Paitselo kirjoitti:
Tämän päivän Ilta-Sanomissa oli taas yksi Gary Larsonin parhaista HARHAMISTA. Että mies pystyy yhdellä piirretyllä ruudulla saamaan aikaan lukijan/katsojan totaalisen repeämisen. Juttu meni lyhykäisesti näin:

Kuvassa on tyypillinen pikkuruinen autio saari jonka keskellä kasvaa yksi palmu. Saarella on kaikesta päätellen muhinut kaksi miekkosta jo kauan aikaa - sen näkee äijien riutuneesta olemuksesta. Toinen näistä kundeista näyttää viettävän kaiken aikansa väsäämällä jonkinlaista hiekkalinnoituksen pienoismallia saaren rannalla. Sitten tämä toinen karpaasi seisoo siellä vastakkaisella rannalla ja hän on bongannut rantaan ajelehtineen ison puulaatikon. Laatikon kyljessä on teksti "HIEKKAPUHALLUSKONE". Ja sitten tarvitaankin vain enää sen laatikon löytäneen hemmon ajatuskupla jossa lukee "ASIAAAAAAAA".

Ainakin minä repesin.

Gary Larson on yhden kuvan strippien ehdoton kuningas. Äijä pystyy yhdellä kuvalla kertomaan, mitä on tapahtunut aiemmin ja mitä tulee tapahtumaan seuraavassa kuvassa, jota ei ole. Olen hommannut kirjahyllyyni käytännössä ukon koko tuotannon.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Ted Raikas kirjoitti:
Eihän Tinttejä ja Asterixeja ole piirtänytkään muut kuin alkup. piirtäjät. Tuosta viimeisestä keskeneräisestä Tintistä tosin on kyllä muutamankin piirtäjän puhtaaksipiirretty versio, nekin tosin perustuvat hyvin paljolti Hergén luonnoksille, mitä jäljelle jäi.

Mitenkäs oli Hergén rooli Haijärvi-tarinassa, muistaakseni on mukana vain nimellään?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Bast kirjoitti:
Gary Larson on yhden kuvan strippien ehdoton kuningas. Äijä pystyy yhdellä kuvalla kertomaan, mitä on tapahtunut aiemmin ja mitä tulee tapahtumaan seuraavassa kuvassa, jota ei ole. Olen hommannut kirjahyllyyni käytännössä ukon koko tuotannon.

Larsson määrää ja kovaa. Tässä yksi ajaton klassikko: http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=6995&c=10&s=dd&p=10
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Aku Ankka on kyllä ehdoton ykkönen. Muita suosikkejani ovat B. Virtanen, Karvinen, Korkeajännitys (varsinkin ilmavoimiin liittyvät) ja Buster-lehdessä olleet sarjat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Asterix, Ankardo, Filemon, Friikkilän veljekset.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rieku ja Raiku on terästä.

"Aina kun nään tekstin Russia, saan halpaa viinaa - jopa nussia"

Juho Juntusen sarjakuvat on myös silkkaa parhautta.
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Eikö muka kukaan muu ole törmänny/tykkää tästä?Elikkäs....
Larson!!Onpas niin hyvää huumoria,että kolahtaa kyllä meikäläiseen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Bast kirjoitti:
Gary Larson on yhden kuvan strippien ehdoton kuningas. Äijä pystyy yhdellä kuvalla kertomaan, mitä on tapahtunut aiemmin ja mitä tulee tapahtumaan seuraavassa kuvassa, jota ei ole. Olen hommannut kirjahyllyyni käytännössä ukon koko tuotannon.
Täälläkin Larson-fani. The Prehistory of the Far Side on aika mainio opus, etenkin nämä muutamat kuvat mitä ei ole sitten julkaistu, on ollut tekijänkin mielestä materiaalia mistä tulee sanomista, onneksi ovat pääseet tuohon kirjaan. Oma suosikki on kuva, missä on kaksi hämähäkkiä kasvin lehdellä, toisella paperipussi päässä. Paperipussinen kaveri on tullut lehden takaa esiin ja säikäyttänyt tämän toisen onnettoman, jonka takaosastosta on tullut suuret määrät seittiä. Toinen sanoo vielä "Hey Bob... did I scare you or what?"
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mjooo...omasta hyllystä löytyvät mm. kokoelmat The Complete Far Side ja The Complete Calvin and Hobbes. Ynnä sitten 1930-60 lukujen Akuja ja Mikkejä jättikirjoina, juhlasarjoina ynnä muina kookkaina teoksina.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Schwalbe kirjoitti:
Rieku ja Raiku on terästä.

"Aina kun nään tekstin Russia, saan halpaa viinaa - jopa nussia"
"Loppui kesäduuni sahalla, siis Pietariin ja naista rahalla."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sain juuri käsiini kasan Don Rosan tuotantoa. Mitä näihin voi sanoa, aivan mielettömiä.

Muistan itse ajan jolloin skippasin Rosat oletettavasti liian hämärinä, olihan piirrustustyyli, ja ennen kaikkea jutut, melko hämäriä.

Jos sallitte, jatkan lukemista, tällä hetkellä ihmettelen "Liikenerot". Aku ja Hannu eivät oikein innostu yrittämisestä.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Don Rosahan tunnetusti piilottaa ensimmäiseen kuvaan D.U.C.K kirjoituksen mitä erilaisimmilla tyyleillä. Kokeilehan löytää ne.

Ja D.U.C.K tarkoittaa Dedicated to Unca Carl from Keno

Eli toisin sanoen Ron Rosan Idoli on/oli Carl Barks.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lapster kirjoitti:
Eli toisin sanoen Ron Rosan Idoli on/oli Carl Barks.
Totta. Rosan tarinoista iso osa joko jollain tapaa jatkaa Barksin tarinoita, tai toimii esiosina niille. Tai sitten muuten vaan pitää sisällään viittauksia niihin.

Barks itse tosin ei ollut mikään Rosan piirrostyylin ja kerronnan suuri ystävä. Usein taisi todeta, ettei miehen piirrostyyli sovi Ankkatarinoihin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ted Raikas kirjoitti:
Barks itse tosin ei ollut mikään Rosan piirrostyylin ja kerronnan suuri ystävä. Usein taisi todeta, ettei miehen piirrostyyli sovi Ankkatarinoihin.
Eikös Barks sovitellut kruunuaan jossain vaiheessa kanadalaisen William van Hornin kupolille? Rosan tyylille Barks ei tosiaankaan lämmennyt, mutta en muista, mitä mieltä hän oli omien sarjojensa saamista jatko-osista. Minulle ne ainakin sopivat, ja erityisesti olen pitänyt Rosan tyylistä limittää tarinansa aitoihin historian tapahtumiin. Roopen elämäkerta on liki käsite.

Sattuiko muuten kukaan tilaamaan itselleen uutta Barks-kokoelmaa? Itse olin viittävaille tilaamassa, mutta pistin hameen päälle viimehetkillä. Rosan sarjoja pitäisi bongata lisää, en ole pariin vuoteen lukenut.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
sampio kirjoitti:
Sattuiko muuten kukaan tilaamaan itselleen uutta Barks-kokoelmaa? Itse olin viittävaille tilaamassa, mutta pistin hameen päälle viimehetkillä.
Aika suolanen hinta vaan, jos meinaat tätä: http://www.carlbarksinkootut.fi. 1800 euroa + posti- ja käsittelykulut. Tietenkin tuon olisi voinut tilata ihan sijoitusmielessä. Komea paketti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös