Parhaat/heikoimmat biisit ”coverina”

  • 316 731
  • 1 749
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä tykkäsin näistä pojista kun pari vuotta sitten tekivät fiftarityyliin covereita Rihannasta yms. En nyt taas yllättäen ykskaks muista nimeä. Hot´n cold- biisi oli paras.

E: Joo Baseballs, kiitti hidas kapteeni :)
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä tykkäsin näistä pojista kun pari vuotta sitten tekivät fiftarityyliin covereita Rihannasta yms. En nyt taas yllättäen ykskaks muista nimeä. Hot´n cold- biisi oli paras.

The Baseballssia vissiin meinaat?
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Tähän väliin oisin vetänyt erään suomalaisen yhtyeen coverin "House of the rising sun"ista, mutta en muista yhtyettä. Joku metalliyhtye taisi olla, ja oliko näin että coverin laulaja veti kappaleen 2.4 promilen humalatilassa?

Tämän on pakko olla metalliyhtye + promillet yhdistelmällä hieno jo edesmennyt Sentenced - House Of The Rising Sun
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Mike Massé ja Jeff Hall soittavat jossakin pizzeriassa loistavan coverin Toton Africasta.

Hallelujaa!!! Kyllä Jeesus tietää, mistä puhuu.

Tämä nimenomainen esitys kuuluu niihin suut auki loksauttaviin tapauksiin, joista aluksi ajattelee että mitähän tuubaa tuostakin on tuloillaan... vaan toisin käy. Tuohan on TO-DEL-LA loistava akustinen versio biisistä.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hallelujaa!!! Kyllä Jeesus tietää, mistä puhuu.

Totisesti! Toisinaan yksinkertainen on kaunista. Tuolla laulusolistilla on ihan täydellinen ääni tuohon biisiin.

On täällä kyllä jo ennen minua oltu oikeilla jäljillä. Analog Kid on jo toista vuotta sitten linkittänyt parhaan kuulemani coverbiisin:

Aivan helvetin hieno versio siitä maailman parhaasta ikinä missään ja koskaan rockbiisistä. Heart w/ Jason Bonham - Stairway to Heaven

Yritin keksiä tähän sanoja, mutta ei oikein löytynyt kuvaavia. Katsokaa itse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo Mike Massen videothan ovat oikeastaan kaikki ihan huikeita. Kannattaa ehdottomasti kuunnella kaikki läpi, siellä on todellisia helmiä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Törmäsin minulle aiemmin tuntemattomaan artistiin nimeltään Aksu ja aivan loistavan naivistiseen versioon Alphavillen piisistä Forever Young.
Käännöksen nimi on Jangsteri vain, tästähän oli pakko tykätä.

Mun mielestä tämä on kyllä enemmänkin semmoinen "huono coveri", lievästi sanottuna. Joo, tyyli ei ole lähelläkään sitä mitä itse tykkään kuunnella, mutta Alphavillen alkuperäinen biisi on hieno biisi ja tuo coveri ei mun mielestä ole lähelläkään sitä. Jos olisi jättänyt käännökset tekemättä, niin asia voisi ehkä olla toinen, ehkä...
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Radio Citystä tuli pari päivää sitten suuri häväistys eli joku neropatti oli tehnyt Dion "Last in line" kappaleesta niin karsean oman version että siihen loppui sen kanavan kuuntelu saman tien : C
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Viikate- Kuollut kuin hengetön (Motörhead-Killed By Death), onpa biisillä osuva nimi. On nimittäin sen verran hengetön veto. Aivan liian steriili sovitus, kyllä tulee ikävä Lemmyn murahtelua.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viikate- Kuollut kuin hengetön (Mötörhead-Killed By Death), onpa biisillä osuva nimi. On nimittäin sen verran hengetön veto. Aivan liian steriili sovitus, kyllä tulee ikävä Lemmyn murahtelua.

Koko Viikatteen levy Motörheadin biiseistä jatkaa tuota samaa sarjaa. (Huomaa Motörheadin oikea kirjoitustapa).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
THE Scorpions on tehnyt uudelle Dio-tribuuttilevylle varsin komean version yhdestä suosikkibiiseistäni, eli Temple of the kingistä. Eihän tuo tietenkään alkuperäistä peittoa mutta tekee kyllä silti upealle biisille kunniaa.

Scorpions - Temple of the king
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Radio Citystä tuli pari päivää sitten suuri häväistys eli joku neropatti oli tehnyt Dion "Last in line" kappaleesta niin karsean oman version että siihen loppui sen kanavan kuuntelu saman tien : C

Tämähän on siis world's most awesome band eli Tenacious D. Eipä rienata siellä.
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on siis world's most awesome band eli Tenacious D. Eipä rienata siellä.

"Since the beginning of time 'twas written in the stones that one day a band would come. Well that band has come and now they are here to cum again... in your ear pussies."

Hieno yhtye. Itse Ronnie James Dio oli mukana kundien The Pick of Destiny -elokuvassa, jota suosittelen kaikille alapäähuumorin ja musiikin ystäville.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Hieno yhtye. Itse Ronnie James Dio oli mukana kundien The Pick of Destiny -elokuvassa, jota suosittelen kaikille alapäähuumorin ja musiikin ystäville.
Vielä parempihan on se alkuperäinen Tenacious D -sarja. Ihan uskomatonta läppää ja täysin timanttisia biisejä.

But then, I'm gonna fuuuuck youuuu haaaard...
 

alias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos diggailee Joy Division tyyppistä meininkiä, niin alla oleva kreikkalaisen lähes amatööribändin vetämä coveri 80- luvun puolivälistä JD:n biisistä She's Lost Control on autenttisuudessaan jotenkin todella symppis.

ALIVE SHE DIED - - YouTube
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Heikointa coveria omasta mielestäni edustaa Elastisen Naurava Kulkuri. Elastista kuitenkin puolustaisin sen verran, ettei tuota kyseistä kappaletta tehdessä kukaan yltäisi alkuperäisen Loirin tasolle.

Absoluuttisesti parasta cover-biisia on hankala nimetä, mutta jos ajatellaan cover-version soittokertoja suhteessa alkuperäiseen biisiin ja soittokertoja yleensä, niin ZZ Top - Viva Las Vegas tulee ensimmäisenä mieleen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Torre Florimin tulkinta The Prodigyn Firestarter-biisistä on huima.

Samoin The Ukulele Orchestra of Great Britain tulkitsee pikkaista vaille pirun hienosti sinällään mitäänsanomattoman Wheatus-yhtyeen Teenage Dirtbag-kappaleen. Kaunista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös