Pantselle kenkää, kiitos!

  • 185 041
  • 1 092

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ainakaan huomannut, että asiaa olisi kukaan ottanut esille, mutta meinataanko tässä nyt tosiaan loppukausi painaa ilman kakkosvalmentajaa, kaksikolla Salo-Lehtonen? Mikäli niin, on siinä melkoinen taakka Salolla kannettavana. Voisi kuvitella, että esim. Hahl pyörisi penkin takana sitten ainakin peleissä apuna samalla tavalla kuin Louhi joskus aikoinaan.

Pantsesta jäi kyllä hyvin mieleen varsinkin aikalisät, jolloin tuntui keskittyvän lähinnä purkan jauhamiseen ja samalla katse oli lasittunut jonnekin kaukaisuuteen. Viimeksi näin kävi eilen Espoossa, ei ollut Pantse kovin aktiivinen aikalisän aikana vaan Viitakoski hoiti ohjeistukset.
Joo, kyllä munkin mielestä sinne kannattaa joku muukin ottaa, joka osaa peluuttaa hyökkääjiä tai pakkeja järkevästi, ettei Salon aika mee ainoastaan tohon, vaan että voisi myös tarkkailla peliä, etsiä vikoja ja tehdä kehitystoimia näiden perusteella.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tosin tämän ylimääräisen valmentajan kannattaisi tulla organisaation sisältä loppukaudeksi myös, kuten Salokin, että ei tulisi lisäkuluja.
 

Janpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aivan liian myöhään tuli tämä päätös. Joulutauon jälkeen olisi vielä Playoff-paikka ollut teoriassa jopa mahdollinen. Tammikuussa eräässä vaiheessa jo näkyi pieni pelillinen valon pilkahdus (maalivahtipelissä). Olisiko Ilveksen antamat potkut herättäneet liki nukkuvan HPK johdon?

Ja kaikki jotka lupasivat osallistua osakeantiin jos Pantse poistuu, nyt olisi aika ;)
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Epäilen että pantteri sai vt toimarilta tietyn ajan kääntää nokkaa kohti ylös mutta kun ei onnistunut niin kenkää tuli.
Myöhässä ollaan ja pahasti mutta eipä tartte katsoa sitä perkeleen puujumalaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tää ole muuttunut yön yli mihinkään. Myöhäinen reagointi kertoo minulle edelleen, että Kerho halusi välttää tätä ratkaisua syystä tai toisesta. Jos se olisi ollut no bid geal Kerholle, se oltaisiin tehty jo syksyllä. Koska tätä ei tehty syksyllä, siihen oli joku iso syy. Veikkaan, ettei se ollut syvä luottamus Pantsen ammattitaitoon. Enkä jaksa uskoa siihenkään, että Pantsen supliikki ja seuramiehen taidot pitivät hänet remmissä, kun homma alkoi luisua alamäkeen. Minulle on edelleen täysi mysteeri, miksi potkut yleensäkin annettiin, kun kakka on ollut housussa jo syyskaudella. Aivan turha tulla mulle selittämään, että pleijaripaikka on edelleen täysin mahdollinen. Sellaista taikuria ei ole, joka sen tempun tekisi. Pantsehan sen on kerran tehnyt, mutta kunnon taikurina ei paljasta temppunsa salaisuutta. Tuo iso syy potkuille ei taatusti ole hauiksen näyttäminen fanien iloksi. Jos se olisi Olli Salon kasvattaminen isompaan rooliin, sekin olisi tapahtunut vähintään kuukautta aikaisemmin, kun pelejä oli vielä jäljellä sen verran, että säälipaikkakin olisi ollut vielä oikeasti realistinen vaihtoehto.

Vaikken mikään Pantse-fani olekaan, mulla on silmään kustu olo just nyt. Vaikka pyörittelen tätä miten, minusta tässä on pelkkiä häviäjiä. Tai sitten Kerhon toimisto on täynnä täysiä puuhastelijoita. Se menestyksen tavoittelun halu, reagointikyky ja hauis piti näyttää syksyllä, saatana! Eipä herätä juuri positiivisia odotuksia ensi kaudelle. Ainoa oikeasti positiivinen uutinen tähän mennessä on Pennasen pestaaminen. Pantsen potkut olivat pelkkää kosmetiikkaa. Jos tuo Kerhon ilmoittama potkujen motiivi oli vain kaunisteltua totuutta, hyväksyn sen. Eihän kukaan fiksu urheilupomo tee näin pöljää liikettä (low risk - no reward) höystäen sitä kaunistelemattomalla totuudella. Ja se kaunistelematon totuus on minun silmissäni "ollaan persaukisia, oltais tehty vaihto jo lokakuussa muuten mutta eihän tosta hommasta tullut hevon vittua, Opa jatkaa".
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oletko saatanan tyhmä, trolli vai saatanan tyhmä trolli?

Toisaalta ymmärrän. Nippanappa olet selvinnyt Mannisen lähdöstä, niin jo HPK ryöstää toisen pelaajan poroista. Tsemppiä!

-----

Osa ennakoi Salon olevan mukana ensi kauden valmennusryhmässä. Tietääkseni Salo ei kuulu ensi kauden suunnitelmiin.

No jos on vain nämä kolme vaihtoehtoa niin hankala valita. Ai niin se Manninen tuli teille. Hyvä että kaveri saa peliaikaa. Ja jos Keränen tulee teille niin peliaikaa kait se tulee hakemaan, hyvä niin. Meillä näitä pelimiehiä kuitenkin riittää muillekin saakka. Ihan kiva nähdä tuttujen kavereiden onnistuvan myös muualla. Valmentajia meillä ei ole kuitenkaan ylimääräisiä.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onneks me ei niitä tarvita kun ensimmäistä kertaa vähään aikaan meillä on sellanen ihan omastakin takaa :)

Toivotaan että uusi valmentaja onnistuu. Onhan se koko Suomen kannalta merkittävää että näitä uusia kavereita tulee esille. Mahdollisuuksiahan on onnistuessaan vaikka kuinka korkealle. Toisaalta taas tällaiset potkut ei ole koko liigan kannalta hyvä asia, varsinkaan tälle kyseiselle valmentajalle potkujen jälkeinen urakehitys ei välttämättä tule olemaan helppoa. Tosin sen verran asiaa korostaa että sen verran nimetön tämä Arvonen on että tietovisassa en olisi ehkä muistanut nimeä. Toivotaan menestystä tuleville ja meneville valmentajille.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Koko teksti.
Olen täysin samaa mieltä. Silloin kun oli aika reagoida ei sitä tehty. Silloin tällä olisi ollut urheilullisia piirteitä. Mitä silloin tehtiin? Ei mitään. Näennäisesti puuhattiin jotain ja kauden luovuttaminen jo hyvissä ajoin Marraskuussa lähentelee ennätystä Liigakiekkoilussa. Kustiin niin yleisöä kuin yhteistyökumppaneiden muroihin.
Toivon todella että potkujen syyksi ilmaantuu jokin pelastava syy, kuten täydellinen riitaantuminen pelaajien kanssa tms. Mutta jos ei sellaista syytä ole, vaan on päätetty että nyt vain riittää niin tuo seura ui syvemmissä vesissä kuin kukaan uskoikaan. Tässä tapauksessa en hetkeäkään usko lähitulevaisuuteen tällä johtamisella. En siis minäkään todellakaan ole Pantsen puolella. Ukkoa ei olisi koskaan pitänyt puikkoihin päästää ja viimeistään syksyllä se olisi pitänyt olla kaikille selvää.
Nyt vain odotan jonkun tulevan ulos asian suhteen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Olen täysin samaa mieltä. Silloin kun oli aika reagoida ei sitä tehty. Silloin tällä olisi ollut urheilullisia piirteitä. Mitä silloin tehtiin? Ei mitään. Näennäisesti puuhattiin jotain ja kauden luovuttaminen jo hyvissä ajoin Marraskuussa lähentelee ennätystä Liigakiekkoilussa. Kustiin niin yleisöä kuin yhteistyökumppaneiden muroihin.
Toivon todella että potkujen syyksi ilmaantuu jokin pelastava syy, kuten täydellinen riitaantuminen pelaajien kanssa tms. Mutta jos ei sellaista syytä ole, vaan on päätetty että nyt vain riittää niin tuo seura ui syvemmissä vesissä kuin kukaan uskoikaan. Tässä tapauksessa en hetkeäkään usko lähitulevaisuuteen tällä johtamisella. En siis minäkään todellakaan ole Pantsen puolella. Ukkoa ei olisi koskaan pitänyt puikkoihin päästää ja viimeistään syksyllä se olisi pitänyt olla kaikille selvää.
Nyt vain odotan jonkun tulevan ulos asian suhteen.
Uusi vt tj teki sen mitä pitikin edellinen tj ei. Ei sen kummempi syy ole kuin, että Virtanen ja nykyinen hallitus johtaa kun Korpela ja edellinen hallitus tyytyivät hymistelemään. Virtasen astuttua remmiin olen hiljalleen saanut uskoa takaisin tähän tekemiseen vaikka täys se ei ole.

Edit.
Ja johan tuo Virtanen viime vkl julkaistussa haastattelussa myönsikin, että virheitä on tehty tässä organisaatiossa ja se on minusta aika iso askel oikeaan suuntaa.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aivan liian myöhään tuli tämä päätös. Joulutauon jälkeen olisi vielä Playoff-paikka ollut teoriassa jopa mahdollinen. Tammikuussa eräässä vaiheessa jo näkyi pieni pelillinen valon pilkahdus (maalivahtipelissä). Olisiko Ilveksen antamat potkut herättäneet liki nukkuvan HPK johdon?

Ja kaikki jotka lupasivat osallistua osakeantiin jos Pantse poistuu, nyt olisi aika ;)

Olen mukana ja in. Sunnuntaina olen paikalla ja ostan.

Muutenkin hyödyt ovat suuret: nyt osakkeita menee kaupaksi ja maksavaa yleisöäkin on sunnuntaina varmasti enemmän. Meneekö 4000 rikki? Lisäksi on ainakin mahdollisuus kirkastaa joukkueen kuvaa, vaikka tulisi tappioitakin. Johtokin on osoittanut sitä, mitä olen kaivannut: tahtoa. Fiilis nousee koko ajan, vaikka joukkue on ynnä muut -sijalla XIV.

Boikotti kannatti, sillä tuskin olisi valmentaja vaihtunut, jos yleisöä olisi ollut 3500 / peli eikä kritiikkiä olisi tullut näkyvästi. Tosin pakko on myöntää, että vähän lipsuin matkan varrella boikotista. Sen verran tiukkaan on Kerho tatuoitu sieluun.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Valmentajaa ei vaihdettu jo syksyllä koska nykyinen ex-toimitusjohtaja ei tätä halunnut. Tämän ja muiden syiden takia sai sitten viimeistään itse kenkää. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että valmentajanvaihdos olisi pitänyt tapahtua siinä samassa rytäkässä. Mutta pääasia, että nyt lopulta vaihdettiin.

Tykkään kyllä nykymeiningistä. Virtanen puhuu haastatteluissa avoimesti, että virheitä on tehty ja niitä täytyy nyt korjata. Ei myöskään kiertele ja todella jämäkän oloinen tekijämies. Muutenkin tuntuu olevan organisaatiossa tekemisen meininki, ja joukkueen ongelmakohtiin (Jere, Vesa & Pasi) on puututtu. Eteenpäin mennään.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että valmentajanvaihdos olisi pitänyt tapahtua siinä samassa rytäkässä. Mutta pääasia, että nyt lopulta vaihdettiin..
Näin minäkin asian näen. Korpela lähti lähes kaksi kuukautta sitten. Siinä kohtaa olisi todella ollut suunnan muutos paikallaan. Minä en pidä hyvänä ajatusta "pääasia että nyt vaihdettiin". Se on kuin ala-asteen koulu riita, jossa viimeksi pitkän nenän näyttänyt saa hyvän mielen.

Täysin eri asia on jos Olli kuuluu ensikaudellakin valmennus rinkiin. Silloinhan voidaan alkaa ensi kauteen valmistautuminen. Sääli sinänsä jos näin käy. Olli näyttää minun silmään olevan todella hyvä nuorten seurassa. Tämä jo yksistään on menetys junioripuolella.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Näin minäkin asian näen. Korpela lähti lähes kaksi kuukautta sitten. Siinä kohtaa olisi todella ollut suunnan muutos paikallaan. Minä en pidä hyvänä ajatusta "pääasia että nyt vaihdettiin". Se on kuin ala-asteen koulu riita, jossa viimeksi pitkän nenän näyttänyt saa hyvän mielen.

Täysin eri asia on jos Olli kuuluu ensikaudellakin valmennus rinkiin. Silloinhan voidaan alkaa ensi kauteen valmistautuminen. Sääli sinänsä jos näin käy. Olli näyttää minun silmään olevan todella hyvä nuorten seurassa. Tämä jo yksistään on menetys junioripuolella.

Myöhään juu tehtiin mitä piti tehdä jo ajat sitten, mutta suurin syy ihan näin paskaan menestykseen oli maalivahtipeli. Kun sanotaan hyvä maalivahti on puolet joukkueesta niin se täsmää, mutta huonopa veskari on ainakin 80 prosenttia joukkueesta. Kun luottamus menee kenttäpelaajilla omaan veskaan, niin niitten oma tekeminen muuttuu varovaisemmaksi ja epävarmemmaksi ja sitten ei toimi mikään.
Mutta sama ajatus ja toive että Salo jatkaisi Pennasen aisaparina ensi vuonna, ja sillä tämä vaihto. Voi olla myös että tukijoilta on tullut sellaista painetta, että tehkää jotain. Ja mielenkiintoahan tämä tuo loppukaudeksi joukkuetta kohtaan, vaikka emme (osakkeenomistaja, sillä emme-muoto) pääsisimmekään sääleihin, väitän että tällä pelastettiin täydellinen yleisökato Rinkulalta.
Ja muutenkin Liigan monella päävalmentajilla taitaa olla narut omissa käsissä, eikä lainata niitä muille. Ihmetyttää hyvin usein nämä valmentajavaihdot niin kuin Ilveksessä, siellä oli osaava valmentaja joka olisi hiukan tarvinnut apuja, miksei siihen voisi palkata jotain toista ammattilaista auttamaan ja tuomaan omia näkemyksiään. Vai onko nämä valmentajat sellaista kuppikuntaa, joiden luonteet ei mahdu yhteen? Palkka kumminkin maksetaan vanhalle ja uudelle valmentajalle.
Joten toivon että Kerhossa otetaan uudet raikkaat tuulet käyttöön ja tehdään tätä valmentamista oikeasti tiiminä, kun meillä Hämeenlinnassa näitä nuoria huippuvalmentajia piisaa. Ja näin uskon Pennasen myös tekevän, mietitään oikeasti ratkaisuja yhdessä. Ei ole yhtä oikeaa tietä.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oletko saatanan tyhmä, trolli vai saatanan tyhmä trolli?

Toisaalta ymmärrän. Nippanappa olet selvinnyt Mannisen lähdöstä, niin jo HPK ryöstää toisen pelaajan poroista. Tsemppiä!

-----

Osa ennakoi Salon olevan mukana ensi kauden valmennusryhmässä. Tietääkseni Salo ei kuulu ensi kauden suunnitelmiin.

Nippanappa! Onneksi ymmärsi tulla takaisin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös