Pallokerho kaudelle 2017–2018 – taas askel lähemmäs kärkeä

  • 185 899
  • 829

Ralph

Jäsen
En tarkoittanut juuri sinua, vaan sitä miten täällä toivoteltiin Karjalaiselle hyvää matkaa, koska UPL on niin kova ja ens kauden kakkosveska, kunnes junnukisat tuli ja meni.
Tarkoittaako se, että ihmiset toivoivat omaa lupaavaa junioria kakkosveskaksi sitä, ettei Karjalainen kelpaisi?

Ainakin minulle Karjalainen kelpaa, vaikka Luukkosen läpimurron olisin halunnut nähdä. Nyt vaikuttaa vain siltä, ettei Luukkosella vielä riitä eväät Liiga-tasolle.
 

Ralph

Jäsen
Jotkut huhut eivät siis ole paikkansa pitäneet, jos kerran nuorille jätetään tilaa ja annetaan mahdollisuuksia. "Budjettiin jätetään pelivaraa, elo-syys-lokakuuhun asti jätetään nuorille mahdollisuus", kuten Pennanen sanoi.

Täällä on esimerkiksi hyökkäykseen tiedetty tulevan Leinon, Backmanin, Vesalaisen ja Lehtosen sekä Kapasen jatkosta on vihjailtu. Tällöin ensi kauden top-12-hyökkäys olisi mainittu viisikko sekä Lahti, Palve, Paajanen, Turunen, Turtiainen, Sillanpää ja Keränen. Kysymys kuuluu, että kenelle nuorelle tuossa on mahdollisuus annettu? Vesalaiselle? Vai eikö Kapanen jatkakaan ja Lehtonen ei tule, jolloin Ruokosella ja Tuulolle avautuu paikat?

Puolustuksesta löytyy Lehtivuori, Nikkilä ja Porseland, joiden lisäksi on tulossa Karjalainen, Friman ja Pöyhönen. Seitsemännestä paikasta taistelee Almari ja Olkkonen, vai voiko Iltasanomat olla väärässä ja Vaakanainen pelaa Kerhossa? Tässä tapauksessa se nuori on Almari, tai no try-out-Karjalainen menee samaan kategoriaan.

Maalissa on Larmi ja pariksi nuori Luukkonen, jonne annetaan mahdollisuus vai jatkaako Karjalainen? Luukkonen ainakin menisi tuohon, mitä Pennanen sanoi nuorista.

Viidestä kymmeneen uutta pelaajaa julkaistaan, ikään kuin Pennanen ei muka tietäisi tarkkaa lukumäärää. Leino, Backman, Vesalainen, Lehtonen, Karjalainen, Friman ja Pöyhönen on kahdeksan sekä Vaakanainen olisi yhdeksäs. Eli tuohon haarukkaanhan tuo menee.

Mutta tuolloin ainoat nuoret, "joille annetaan mahdollisuus" on Karjalainen, Vesalainen ja Almari/Vaakanainen. Vai meneekö Larmi ja Turunen vielä nuorista? Onhan Larmi ja Karjalainen samaa ikäluokkaa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Mitä enemmän mietin Lehtosen hankintaa, niin sitä enemmän paskan maku tulisi suuhun jos miehen nimi julkistettaisiin. Päällisin puolin mies on sitä mitä täällä on monet haaveillut, eli iso rightin laitahyökkääjä. Kuitenkin mitä miehen pelejä nähnyt, niin kyseessä on pehmeä alisuorittaja ollut jo vuosia. Sitten kuitenkin meiltä löytyy Tuulola ja Kainulainen, jotka molemmat isoja rightin laitureita. Duunin määrä on iha eri tasolla näillä pojilla. Tuulolaa kiinnostaa nähdä, varsinkin kun saisi hyvän kesän alleen. Kainulainen oli minun mielestäni jo viime kaudella todella hyvä ja väläytteli. Monet tuntuu unohtavan miten jäätävin askelin mies kehittyi viime kesänä ja miten voi vielä kehittyä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta tuolloin ainoat nuoret, "joille annetaan mahdollisuus" on Karjalainen, Vesalainen ja Almari/Vaakanainen. Vai meneekö Larmi ja Turunen vielä nuorista? Onhan Larmi ja Karjalainen samaa ikäluokkaa.
Entäs Kainulainen? Vai onko jo yli-ikäinen "nuoreksi"?
 

Ralph

Jäsen
Entäs Kainulainen? Vai onko jo yli-ikäinen "nuoreksi"?
Jos hyökkäys on, kuten huhutaan, eli:

Turunen - Kapanen - Lehtonen
Backman - Palve - Vesalainen
Lahti - Paajanen - Leino
Turtiainen - Sillanpää - Keränen

Niin kenen paikan Kainulainen ottaisi? Tuskin Kainulaisella on "näytön paikka" ylimääräisenä hyökkääjänä ja jos siinä tontissa epäonnistuu, hänet korvataan konkarilla.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Innala, Tuulola, Ruokonen ja Kainulainen pelaavat osin Mestistä, tuuraavat liigassa loukkaantumisia ym. ja jos tulosta tulee niin varmasti saavat roolia. Vähintään viisi kentällistä hyökkääjiä tarvitaan sopimuksen alle. On armeijaa, maajoukkuepelejä, loukkaantumisia, kierrätystä kokoonpanossa kovassa pelitahdissa ym.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin kenen paikan Kainulainen ottaisi? Tuskin Kainulaisella on "näytön paikka" ylimääräisenä hyökkääjänä ja jos siinä tontissa epäonnistuu, hänet korvataan konkarilla.
Älä oo noin negatiivinen. Nuorille annetaan mahdollisuus ja silloin joku vanhempi on sivussa. Peliaika ansaitaan toki. Jos joku nuorista breikkaa, nokkimisjärjestys muuttuu aika äkkiä. Sä vaan vedät jonkun eliteprospect-rankingin ja naulaat kokoonpanon. Alat luutua kaavoihisi.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä enemmän mietin Lehtosen hankintaa, niin sitä enemmän paskan maku tulisi suuhun jos miehen nimi julkistettaisiin. Päällisin puolin mies on sitä mitä täällä on monet haaveillut, eli iso rightin laitahyökkääjä. Kuitenkin mitä miehen pelejä nähnyt, niin kyseessä on pehmeä alisuorittaja ollut jo vuosia. Sitten kuitenkin meiltä löytyy Tuulola ja Kainulainen, jotka molemmat isoja rightin laitureita. Duunin määrä on iha eri tasolla näillä pojilla. Tuulolaa kiinnostaa nähdä, varsinkin kun saisi hyvän kesän alleen. Kainulainen oli minun mielestäni jo viime kaudella todella hyvä ja väläytteli. Monet tuntuu unohtavan miten jäätävin askelin mies kehittyi viime kesänä ja miten voi vielä kehittyä.
Täysin samaa mieltä. Bambi Lehtosessa haisee kilometrien päähän joku Pasi Tuominen/Marko Luomala. Voisi jossain tilantessa olla katsomisen arvoinen kortti, mutta nykyisessä sopimustilanteessa tulisi vaan syömään juurikin Kainulaisen ja Tuulolan peliaikaa. Toivottavasti on ankka, Pennasen kommentit eivät kyllä tue bambin signausta.
 

Ralph

Jäsen
Vähintään viisi kentällistä hyökkääjiä tarvitaan sopimuksen alle.
No tietysti. Mutta kun Pennanen sanoi "budjettiin jätetään pelivaraa, elo-syys-lokakuuhun asti jätetään nuorille mahdollisuus". Se, että Innalat ja Kainulaiset ovat vitoskentässä ei tarkoita, että nuorille on annettu mahdollisuus. Ei vitoskenttä ole mikään mahdollisuus. Olen varma, ettei HPK tule budjettiaan käyttämään siihen, että joku akikangasniemi hommataan vitosketjulaiseksi.

Ja vähintään 18 hyökkääjää tarvitaan, kun kausi alkaa. Pelaava rosteri plus kuusi junnua. Näin oli viime kaudellakin.

Älä oo noin negatiivinen. Nuorille annetaan mahdollisuus ja silloin joku vanhempi on sivussa. Peliaika ansaitaan toki. Jos joku nuorista breikkaa, nokkimisjärjestys muuttuu aika äkkiä. Sä vaan vedät jonkun eliteprospect-rankingin ja naulaat kokoonpanon. Alat luutua kaavoihisi.

En nyt ymmärrä mitään. Siis nuorille annetaan mahdollisuus, laitetaan Kainulainen kentälle ja Lehtonen vilttiin. Jos Kainulainen epäonnistuu: "budjettiin jätetään pelivaraa, elo-syys-lokakuuhun asti jätetään nuorille mahdollisuus", niin hommataan Hagman tilalle? Vaikka olisi se Lehtonenkin rosterissa?

Minä ymmärrän "budjettiin jätetään pelivaraa, elo-syys-lokakuuhun asti jätetään nuorille mahdollisuus" lauseen niin, että jollekin nuorelle kaavaillaan paikkaa pelaavassa kokoonpanossa ja jos hän ei onnistu, hänet korvataan jollain konkarilla myöhemmin eli elo-syys-lokakuussa. Miten Leon sinä sen ymmärrät?

En ymmärrä millä tavalla olen negatiivinen, mikä on Eliteprospects-ranking ja mikä on minun kaavani, johon olen luutunut. Pystytkö jotenkin järjellisesti vastaavaan?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos Somervuori vaihtuu Lehtoseen, niin eihän tuossa ole kuin voitettavaa.
Tämä on kyllä ihan hyvä pointti, varsinkin kun välillä näitä hankintoja verrataan ehkä vähän liikaakin yksi yhteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ymmärrä millä tavalla olen negatiivinen, mikä on Eliteprospects-ranking ja mikä on minun kaavani, johon olen luutunut. Pystytkö jotenkin järjellisesti vastaavaan?
Sun ketjulottosi pohjaa aina menneeseen, et edes yritä nähdä tulevaisuuteen. Ja sellainen asia kuin rotaatio tuntuu olevan sulle aika haasteellinen asia hahmottaa. Tämä mielipide perustuu puhtaasti siihen, että yrität torpata Kainulaisen peliajan kysymällä, kenet hän tuossa korvaa. Ei hän korvaa ketään, vaan on siinä arvontakorissa yhtenä jäsenenä mukana. Kokoonpanot elävät koko kauden ajan ja Pennasella tuntuu olevan normaalia suurempi tarve kierrättää äijiä. Kyllä siinä nuorille annetaan mahdollisuuksia, vaikka snapshot kokoonpanosta voisikin olla yksittäisessä pelissä:

Turunen - Kapanen - Lehtonen
Backman - Palve - Vesalainen
Lahti - Paajanen - Leino
Turtiainen - Sillanpää - Keränen

Olen melko varma, että kauden pituuteen suhteutettuna tuohon pitää lisätä sellainen 5-6 kaveria lisää. On aivan päivänselvää, että tuolla (tai sopimustilanteen mukaan vastaavalla) hyökkäyksellä ei pelata lähellekään 85 % runkosarjasta.
 

Ralph

Jäsen
Sun ketjulottosi pohjaa aina menneeseen, et edes yritä nähdä tulevaisuuteen
En kokoa ketjuja sen fantasiamaailman perusteella, että omat juniorit tekevät läpimurrot. Sitä toivon, mutta kokoan ketjut sen mukaan, mitkä on pelaajien odotusarvot 25. huhtikuuta 2017.

Minun näkemykseni mukaan jos nuo huhut pitävät paikkansa 25. huhtikuuta 2017 Kainulainen ei ole hierargiassa HPK:n top-12-hyökkääjä. Tämän perustan viime kauden otteisiin, mitä olen pelaajilta nähnyt sekä siihen, mitä olen Backmanista oppinut lukemalla ja katsomalla pätkiä.

Kyllä minä haluaisin ykköskentän olevan Innala-Kainulainen-Tuulola, mutta 25. huhtikuuta 2017 en näe heitä ykköskenttänä.

Jos Kainulainen ei ole lähtökohtaisessa hierargiassa top-12 hyökkääjä, eikä hän sinne pysty kesän jälkeen nousemaan, niin tullaanko hänen tilalleen hommaamaan uusi pelaaja? En usko.

Tekisi mieli pyytää sinulta oma näkemys noiden pelaajien hierargiasta, mutta olet jo monta kertaa todennut ketjulottojen olevan pikkupoikien hommia, joten kokeneena älykkönä tuskin omaa ketjulottoa tekisit. Hauskaahan se on haukkua muiden näkemykset antamatta itse mitään tilalle. Mutta kyllä me kakarat sen teille älyköille suomme.

Minun Eliteprospects-ajatusmallilla Kainulainen ei ole lähtökohtaisesti HPK:n top-12-hyökkääjä. Vaikka sinä asiantuntijana olet eri mieltä ja tykkäät haukkua minun pelkästään Eliteprospectsiin perustuvia näkemyksiä, niin ne ei muutu sinun kommenteistasi suuntaan tai toiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tekisi mieli pyytää sinulta oma näkemys noiden pelaajien hierargiasta, mutta olet jo monta kertaa todennut ketjulottojen olevan pikkupoikien hommia, joten kokeneena älykkönä tuskin omaa ketjulottoa tekisit. Hauskaahan se on haukkua muiden näkemykset antamatta itse mitään tilalle. Mutta kyllä me kakarat sen teille älyköille suomme.
Älä nyt möksää. Kestä kritiikki niin kuin mies. Suurin ongelma mulle tossa loputtomassa ketjulotossa on se, ettei jengi jaksa perustella yleensä noita postauksiaan millään lailla. Edes joku liitos realismiin olisi joskus paikallaan. Ihan vaan maininta, että onpas "Kotivalo ollut A:n peleissä tosi hyvässä vauhdissa, eikä anna piiruakaan periksi, vaikka fyysisesti onkin vielä hiukan ikätovereitaan jäljessä. Pelisilmä on ihan parasta A-luokkaa, syötöt ovat peliä edistäviä, ei mitään kuningassyöttöjä läpi kentän takatolpalle. Pääsi Mestikseen parin pelin ajaksi ja teki molemissa voittomaalit. Olisiko aika päästä äijiin näyttämään?". Toinen ongelma mulla on se, että pääsen näkemään Kerhon pelejä äärimmäisen harvoin. Vittuako mä noita lottojakaan siis väkertämään. Jollain tasolla yritän pysyä kärryillä, ketä tuolla edustuksessa nyt yleensäkään pyörii.

Pelkkä fantasiarostereiden luettelu ei jaksa kiinnostaa mua tosiaan edes ensimmäistä sekuntia. Pinnat sulle, että sentään kerrot, mihin kohtaan Kainulaisen sijoitat hierarkiassa, tai siis että mihin et sijoita. Muista kuitenkin se, että pelaajat kypsyvät joskus hiukan eri tahtiin. Se tulevan kauden näyttöpaikkojen käyttö on paljon ratkaisevampaa kuin se, mikä on tilanne 25.4.2017. Ilmaista lounasta ei tuolla tasolla ole. Paitsi jos kaksi kentällistä on vempassa, täytyyhän sitä joukkue sentään saada jotenkin koottua. Mutta ne ovat noita erikoistapauksia, joita vastaan ei kannata varautua. Käytetään ne resurssit mieluummin optimaalisesti.
 

Ralph

Jäsen
Suurin ongelma mulle tossa loputtomassa ketjulotossa on se, ettei jengi jaksa perustella yleensä noita postauksiaan millään lailla.
Tuolla on tuollainen "älä huomioi" nappi. Paina sitä, niin sun ei tarvitse enää lukea mun viestejä. Helpompi meille molemmille, kun ei tarvitse munkaan lukea sun haukkumisviestejä siitä, kuinka kaiken perustan Eliteprospectsiin.

Muista kuitenkin se, että pelaajat kypsyvät joskus hiukan eri tahtiin. Se tulevan kauden näyttöpaikkojen käyttö on paljon ratkaisevampaa kuin se, mikä on tilanne 25.4.2017.
Oho, ihanko totta? Kiitos kun valitsat tyhmää kakaraa.

Jos Kainulainen ei kehity kesällä sille tasolle, että nappaa paikan pelaavasta kokoonpanosta, niin mitä veikkaat, hommaako HPK Kainulaisen tilalle jonkun konkarin? Et kuitenkaan vastaa, et ole ennenkään vastannut tällaisen tyhmän kakaran kysymyksiin. Mutta jos vastaaminen on niin vaikeaa, niin älä viitsi muutenkaan viestejäni lainailla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tarkoittaako se, että ihmiset toivoivat omaa lupaavaa junioria kakkosveskaksi sitä, ettei Karjalainen kelpaisi?

Ainakin minulle Karjalainen kelpaa, vaikka Luukkosen läpimurron olisin halunnut nähdä. Nyt vaikuttaa vain siltä, ettei Luukkosella vielä riitä eväät Liiga-tasolle.
Luitkohan sä nyt ihan sitä mitä minä kirjoitin? Aiemmin useamman nimimerkin voimin, mm. sinä kerroit että jos ei kakkoseksi UPL pääse, niin pakko lähtee jenkkilään, koska ei vaan enää ole annettavaa junnuissa. Nyt onkin toinen ääni kellossa, kun ei ollakaan enää varmoja, että riittääkö se UPL kakkoseksi sinne Liigaan. Niin ne takit viuhuu ympäri.
 

Ralph

Jäsen
Luitkohan sä nyt ihan sitä mitä minä kirjoitin? Aiemmin useamman nimimerkin voimin, mm. sinä kerroit että jos ei kakkoseksi UPL pääse, niin pakko lähtee jenkkilään, koska ei vaan enää ole annettavaa junnuissa. Nyt onkin toinen ääni kellossa, kun ei ollakaan enää varmoja, että riittääkö se UPL sinne Liigaan. Niin ne takit viuhuu ympäri.
Kyllä minä olen sitä mieltä edelleen, että Luukkosen kannattaa lähteä Pohjois-Amerikkaan. Jenkkeihin ei voi lähteä, joten Kanadaan pitää mennä. Parempi se on kuin uusi kausi a-junnuissa.

Olisin halunnut nähdä Luukkosen ensi kauden Liigassa, mutta kun nyt vaikuttaisi siltä ettei riitä, niin Pohjois-Amerikkaan lähtö voi olla ajankohtainen asia.

Takki ei ole kääntynyt missään vaiheessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos Kainulainen ei kehity kesällä sille tasolle, että nappaa paikan pelaavasta kokoonpanosta, niin mitä veikkaat, hommaako HPK Kainulaisen tilalle jonkun konkarin?
Mä veikkaan, että Pennanen kokoaa joukkuetta hiukan eri kulmakertoimella. Runko kasataan, kuten nyt runko yleensäkkin kasataan. Joko Kainulaiselle on varattu tietynkokoinen rooli permanenttiin, tai sitten kuuluu osastoon "prospect", kuten todennäköisesti kuuluukin. Jälkimmäisessä tapauksessa se konkari on jo joukkueessa, Kainulaisen tehtävä on kammeta se nokkimisjärjestyksessä alemmas. Tässä tapauksella konkarilla tarkoitan ihan ketä tahansa valmista liigajyrää iästä riippumatta. En edelleenkään ennusta, että se on nimenomaan Kainulainen, johon asetetaan suuria toiveita seurajohdon puolelta. Mietin vain, keitä nuoria sieltä on mahdollista nostaa edustukseen enkä nähnyt Kainulaisen nimeä spekulaatioissa. Mutta jos peliaikaa siunaantuu säännöllisesti ja pinnojakin alkaa kertyä, olen äärimmäisen iloinen.

Mitä tulee tuohon joukkueen kokoamiseen, niin mielelläni kuitenkin odotan ensi perjantain massiivista. Siitä voi jo tehdä ynnälaskuja, minkälaista kokoonpanoa on ensi kaudella odoteltavissa.

Et kuitenkaan vastaa, et ole ennenkään vastannut tällaisen tyhmän kakaran kysymyksiin. Mutta jos vastaaminen on niin vaikeaa, niin älä viitsi muutenkaan viestejäni lainailla.
Oot kyllä melkoinen prinsessa. Vedät heti hirveät draamat ja alat marttyyriksi, kun saat yhden peukun alaspäin jostain pikkujutusta. Norsukin olisi jo unohtanut ketjulottoajaksi leimaamisen joskus kaudella 2012-2013.
 

Ralph

Jäsen
... tai sitten kuuluu osastoon "prospect", kuten todennäköisesti kuuluukin. Jälkimmäisessä tapauksessa se konkari on jo joukkueessa, Kainulaisen tehtävä on kammeta se nokkimisjärjestyksessä alemmas.
No ohoo, tätähän tässä on toitotettu. Kainulainen on lähtökohtaisesti 13-16-hyökkääjä ja tavoitteena on pudottaa joku konkari joukkueesta ja ottaa paikka pelaavasta kokoonpanosta. Jos ei ota, niin menee Mestikseen kehittymään lisää.

Mutta kun minä tuosta kirjoitin, niin olen negatiivinen Eliteprospects-fani.

Huhujen mukaan HPK:lla ei ole monelle nuorelle (Vesalainen) tarjolla lähtökohtaista paikkaa pelaavasta hyökkäyksestä. Kainulainen, Innala, Tuulola ja Ruokonen on jokainen omalla tavallaan potentiaalinen pelaaja, mutta edustavat nyt sitä 13-16-hyökkääjien rykelmää, jotka yrittävät kammeta vanhempia tieltään.

Haastattelussa Pennanen sanoi nuorista, että budjetissa on varaa hankkia vahvistuksia, jos nuoret eivät käytä mahdollisuuksiaan. Se ei ole mahdollisuus, että on 13-16-hyökkääjä ja tehtävänä on nousta ylemmäs. Se on mahdollisuus, että on lähtökohtaisesti top-12-hyökkääjä eli pelaajan odotetaan olevan pelaavassa kokoonpanossa syyskuussa.

Kirjoitin siitä, että nykyisten huhujen valossa lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen (Backman, Kapanen, Keränen, Lahti, Lehtonen, Leino, Paajanen, Palve, Sillanpää, Turtiainen, Turunen, Vesalainen) ei mahdu nuoria kuin Vesalainen. Eli tätä mahdollisuutta, josta edellisessä kappaleessa kirjotiin, ei tarjota kuin yhdelle. Jos Kapanen lopettaisi ja Lehtonen ei tulisi, jolloin tilalle lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen nousisi Kainulainen ja Tuulola, silloin olisi nuorilla mahdollisuuksia tarjolla. Tässä tapauksessa, jos eivät lunasta odotuksia, hankittaisiin ne kapaset ja lehtoset lokakuussa.

Vedät heti hirveät draamat ja alat marttyyriksi, kun saat yhden peukun alaspäin jostain pikkujutusta.

Yksi peukku alaspäin ei tunnu missään, mutta kun sama kirjoittaja on niitä nyt seitsemän vuotta antanut tasaisin väliajoin, niin kyllä sen muistaa. Mutta hyvä, että saat nauraa tällaiselle kakaralle. Toivottavasti tunnet ylemmyyden tunnetta.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Jotenkin vierastan sitä, että homma ajatellan jossain määrin pelikonsolityyppisesti. On kevät ja joukkue. Sitten on simulointi seuraavan kauden alkuun, jossa on sitten ehkä muutama peli, joissa näytöt pitää antaa ja sitten se on siinä.

Eiköhän siellä seurata sitä kehitystä jatkuvasti ja olla ns. pelin päällä koko kesä. Se näyttöpaikka on koko ajan. Työnteolla ansaitaan paikka tietylle sarjatasolle ja sieltä sitten etiäpäin. Olisihan se hienoa, että kaikki kehittyisivät toivotusti, jolloin rahaa periaatteessa säästettäisiin. Totuus on kuitenkin se, ettei kaikki kehity ja joka tapauksessa jotakin yllättävää tulee tapahtumaan, jolloin mielestäni on parempi, että budjetissa on varoja hattu kourassa kiertelyn sijaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kirjoitin siitä, että nykyisten huhujen valossa lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen (Backman, Kapanen, Keränen, Lahti, Lehtonen, Leino, Paajanen, Palve, Sillanpää, Turtiainen, Turunen, Vesalainen) ei mahdu nuoria kuin Vesalainen. Eli tätä mahdollisuutta, josta edellisessä kappaleessa kirjotiin, ei tarjota kuin yhdelle. Jos Kapanen lopettaisi ja Lehtonen ei tulisi, jolloin tilalle lähtökohtaiseen top-12-hyökkäykseen nousisi Kainulainen ja Tuulola, silloin olisi nuorilla mahdollisuuksia tarjolla. Tässä tapauksessa, jos eivät lunasta odotuksia, hankittaisiin ne kapaset ja lehtoset lokakuussa.
Tuota nimilistaa katsoessa ei voi välttyä muistelemasta mennyttä kautta. Kapanen nyt on oma tapauksensa, mutta ei se pelkää ruusuilla tanssimista ollut. Paajanen on Paajanen, yksi suonenvetokausi maalimäärissa mitattuna, vastapainona silloin miinussarake pahasti pakkasella. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, mutta rooli ei olekaan maalintekijä. Keränen, Lahti, Palve, Turtiainen, Turunen... kaikilla oli suorastaan masentavia vaiheita viime kaudella, tai sitten ovat jo lähtökohtaisesti nelosketjun tavaraa. Leino ei herätä kovinkaan monessa kannattajassa hurraa-fiiliksiä, Lehtosesta puhumattakaan. Backmanista on kai vasta huhuja, mutta jotain sen tasoista sieltä lienee tulossa kuitenkin. Toteutuessaan suoraan tai vastaavalla pelimiehellä, voidaan puhua permanenttipelaajasta. Nuo muut ovat heikoimmillaan rotaatiopelaajia, joiden kanssa nuoret kisaavat peliminuuteista. Millä ilveellä saat heidät permanenttipelaajiksi? Sitä olen tässä koko ajan yrittänyt toitottaa, että ei tarvitse olla kauden alussa top-12 pelaaja, kunhan on sitä kauden lopussa. Seurajohto on täynnä idiootteja, jos miehistön vaihtuvuus lähestyy asymptoottisesti kohti nollaa terveystilanteen sen salliessa. Tähän en usko.
 

Ralph

Jäsen
Millä ilveellä saat heidät permanenttipelaajiksi?
En millään, sillä en ole sellaista väittänyt. Kellään ei ole varmaa paikkaa kokoonpanossa ja jos pelaaminen ei suju/maistu, niin katsomoon joutaa.

Jokainen on kuitenkin lähtökohtaisesti hierargiassa korkeampana kuin Kainulainen, muuta en ole väittänyt. Jos haluat, niin voin perustella jokaisen 12 pelaajan kohdalla erikseen, miksi ovat lähtökohtaisesti Kainulaisen edellä.

Kyllä minä toivoisin Innalan, Kainulaisen ja Tuulolan löytyvän HPK:n pelaavasta kokoonpanosta. Mutta jos yritän miettiä asiaa fantasia-/toiveajattelun ulkopuolelta, niin jokaisen ennustan olevan 13-16-hyökkääjiä eli kyttäämässä loukkaantumisten jälkeen paikkaa kokoonpanossa. Mielummin omat junnut kuin lehtoset, sillanpäät ja keräset, vaikka Sillanpäässä ja Keräsessä onkin paljon hyvää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En millään, sillä en ole sellaista väittänyt. Kellään ei ole varmaa paikkaa kokoonpanossa ja jos pelaaminen ei suju/maistu, niin katsomoon joutaa.
No miltäs se kokoonpano näyttää, kun pelaaminen ei ole maistunut ja sujunut? Saat ihan luvalla heittää rosterin ilman perusteluja tällä kertaa.
 

Ralph

Jäsen
No miltäs se kokoonpano näyttää, kun pelaaminen ei ole maistunut ja sujunut? Saat ihan luvalla heittää rosterin ilman perusteluja tällä kertaa.
Todennäköisesti se on Leino, jolle pelaaminen ei maistu. Ja Backman on sellainen arpa, että voi olla, ettei ole Liiga-tasoa ja lentää ulos jengistä. Tällöin voisi joukkue olla:

Turunen - Kapanen - Lehtonen
Tuulola - Palve - Vesalainen
Lahti - Paajanen - Kainulainen
Turtiainen - Sillanpää - Keränen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös