Paljonko nousee penkistä?

  • 13 342
  • 80

Kerro

  • alle 50 kiloa

    Ääniä: 12 8,3%
  • 50-99 kiloa

    Ääniä: 77 53,5%
  • 100-149 kiloa

    Ääniä: 49 34,0%
  • 150-199 kiloa

    Ääniä: 5 3,5%
  • 200 kiloa ja enemmän (ns. hiihtäjäluokka)

    Ääniä: 1 0,7%

  • Äänestäjiä
    144

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
19 toistoa, 19 vuotiaana 100 kilolla taitaa olla verrattain paras suoritus. Sama oli pakko ottaa nauhalle pari vuotta sitten jo vanhana parruna ~kaksvitosena. Samoihin aikoihin 120kg x 8 toistoa, oma paino 90kg paikkeilla. En maksimeja ole raaskinut koskaan harrastaa, liian repivää puuhaa.
 

scholl

Jäsen
aika nostaa ketju ylös. Kuinka monella nousee satku penkistä nyt tai 67-vuotiaana?

Ootteko muuten joutuneet koskaan todistelemaan paljonko nousee? Mä jouduin sellaiseen tilanteeseen 13-vuotiaana yläasteella. Jotkut hörhöt laittoivat rautaa tankoon ja sanoivat: nosta. En nostanut tosissaan. En tajunnut koko kuviota, miksi mun pitäisi näyttää mitä nostan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paljon Moision Patella nousee nykyään penkistä? Kiinnostaa jollain pervolla tavalla oikeasti.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vuosi sitten meni satku ensimmäisen kerran elämässä, nyt erilaisen treenin lopputuloksena menee karvan vaille satku viisi kertaa.

Hidasta kehitystä, mutta tasapenkkiä ns. ootko mies vai hiiri-tyylillä tulee treenattua aika vähän.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mulla on niin surkea tekniikka ja pitkät ns koripalloilijan kädet, että penkkitulos on jäänyt aina hiukan vaatimattomaksi maksimin osalta, muistaakseni satasen luokkaa se oli parhaimmillaankin kun sitä kauan sitten hiukan treenasin. Sen sijaan pystyn nostamaan varsin raskailla painoille (suht lähellä maksimia) todella pitkiä sarjoja, tyyliin 30 toistoakin. Kestävyysvoima on siis hyvällä tasolla ja siihen myös treenikin on tähdännyt. Nykyään treenaan lihaskuntoa lähinnä kuntopiirimäisesti ja kahvakuulalla, joten punttien nostelut ovat jääneet käytännössä kokonaan pois treeniohjelmasta. Hiukan jalkoja treenaan vielä painoilla.

Sellaisilla patukoilla, joilla käsien pituus on vain muutamia kymmeniä senttejä pidempi rinnanympärystä on aika paljon helpompi saada penkistä kovia tuloksia.. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi juuri penkistä on tullut juuri se ultimatum mittari? Minulle leuanveto myötäotteella kertoo paljon paremmin sopusuhtaisesta yläkropan lihaskunnosta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
aika nostaa ketju ylös. Kuinka monella nousee satku penkistä nyt tai 67-vuotiaana?
Sen verran tullut vittuiltua Kiekkomerileijonalle, että pakko oli eilen kokeilla kahvakuulatreenien päätteksi. Satku nousi ja jäi vielä reserviäkin. Hyvillä mielin uskallan jatkaa vittuilua.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
En ole koskaan järjestelmällisesti treenannut penkkiä, mut 104kg nousi ku pari vuotta sitten testasin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kun ei ole itse tullut harrastettua niin kehutaan pikkuveljeä joka nosti 22-vuotiaana 230 kg. Sittemmin muuttanut treenausta eri suuntaan joten tuo tulos on tuskin parantunut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miten astmalääkitys on vaikuttanut tuloksiinne ja luitteko mitä huulirasvaputkilon kyljessä luki?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmaan 40kg. Laittakaa tähän lisätietoja miksi olen huonompi ihminen.

Miksi siis siitä penkistä pitää nousta yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
100 kg olen nostanut, enempää en ole kokeillut. Tänä syksynä on tuo mennyt.

Kyllähän se on mukavan jämäkkä olo verrattuna siihen, kun ei käynyt kuntosalilla.

@jaakkopavunvarsi

En tiedä miksi linkkasit minut kirjoitukseesi, mutta Good for you! Itsekin olen välillä käynyt rimpuilemassa, mutta olen keskittynyt laitteisiin koska olen noviisi salihommissa. Toki penkissä on tullut tehtyä sarjoja joskus, mutta ihan vaan neljälläkymmenellä kilolla muistaakseni. Maksimia en ole koskaan kokeillut. Korisharrastus, työ ja perhe vievät ajan ja olen tehnyt periaatepäätöksen, että jätän salin pois. Loma-aikoina yms. olen sitten käynyt sätkimässä kaupungin saleilla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei mene sataa kiloa tällä kunnolla. Jos edes koskaan enää. Tosin kun kävin salilla niin tein penkkiä vapailla painoilla. Ei tykkää olkapäät tangosta. Nelikymppisillä käsipainoilla tein sarjoja.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Vaikea sanoa kun en ole koskaan kokeillut, mutta arvioisin että sen parinkymmenen kilon tangon saisin ylös, rajulla douppauksella jopa mykistävät 30 kiloa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enkö mää oo koskaan tänne kirjottanu, noh korjataan ny si.

Melko paljon tuolla salilla näkee "runkkupenkiltä" punnertamisia mutta jokainen tyylillään. Joskus keväällä taisin huvikseni tissipäivän yhteydessä koittaa mutta loppui usko kakkosen sarjaan jossain 140kg kohdalla kun ei ollut varmistajaa.

Eli oisko ollu kakkonen 135kg perse penkissä.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Pari? vuotta sitten sain ykkösen 102.5 kg:lla. Sittemmin saliharrastus on jatkunut ka. 3,5 krt/vk, mutta jo ennen punttien nostelua vaivannut välilevyn ajoittainen pullistelu, rannevamma ja kyynärvaivat ovat pitäneet nostopainot maltillisina. Nyt on alkanut näyttää paremmalta ja penkkiäkin olen tehnyt ahkerammin. Tänään maksimit 6x90 kg x 2. Isompia painoja en uskalla kokeilla. Saattaisi mennä satanen ainakin kerran?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Pakko oli salilla kokeilla, kun muistin tämän. No, ihan en tohtinut mennä maksimiin, mutta 110 nousi vielä silleen ihan suht sujuvasti vaikka vähän tuo olkapäähän otti ikävästi ja se riitti siltä erää.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Nyt 4-5v reenaamatta, veikkaisin 70-80kg.
Ennätys on 4×147.5.kg
Maksimin lopetin silloin, kun sain ekan kerran 100kg.
Ennen se satkukin meni aina kylmiltään, ikä on rajannut tätäkin jo vuosia.
Tekniikka on tasoa välttävä, eikä koskaan ollut mikään merkittävä suoritus penkin tekeminen. Yllättävän ylpeä tuosta silti, kun rupesi ajattelemaan asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös