Eikös tämän saa ohjelmoitua automaattiseksi, vai tuleeko normaalissa käytössä niin paljon pysähdyksiä (sammutuksia ja käynnistyksiä) päivän aikana ettei kannata?
Valitettavasti juuri näin. Ja eilen illalla unohdin ohjelmoinnin kokonaan.
Eikös tämän saa ohjelmoitua automaattiseksi, vai tuleeko normaalissa käytössä niin paljon pysähdyksiä (sammutuksia ja käynnistyksiä) päivän aikana ettei kannata?
Jos kyseessä on Fiesta about vm 92-02 tai jotain, niin niissä taitaa olla tyyppivikana sen lämpötilanamiskan sähköisen ohjauksen (ns. HCV) rikkoutuminen.Jo on kyynikolla huolet. Mulla on oma auto kolarikorjauksessa, elvytin emännän Fiestan työmatkoja varten käyttööni. Toimii muuten kuin unelma, mutta helvetin kylmähän se on. Nätisti lähti käyntiin aamullakin, vaikka en muistanut laittaa yöllä lohkolämmitintä päälle. Sisälle sitä lämpöä ei kyllä irtoa astettakaan, lienee termostaatti rikki tms. Kuka noista tietää....
Tykkään muutenkin talvesta ihan vitusti enemmän kuin vastaavasta 30 asteen helteestä. Pukekaa ihmiset päälle jos palelee. :P
Tykkään muutenkin talvesta ihan vitusti enemmän kuin vastaavasta 30 asteen helteestä. Pukekaa ihmiset päälle jos palelee. :P
Pukemalla hyvin päälle niin ei pakkaset kyllä tuntuneet missään. Ja täällä muailman navalla pakkasasteita kuitenkin semmoiset 25-30. Autoa oli turha yrittääkkään liikuttaa kun ei pistokepaikkaa ole ja ei webastookaan löydy.
Mielummin otan tälläisen -25 asteisen ilman tuulta kuin -10 tai -15 hiton purevan tuulen kera. Toisaalta se myönnettäköön, ettei tämä sää jatkuvana mitään nautintoa tuo, mutta kyllä jokaisen suomalaisen on silti pakkasta kestettävä ja turha neiteily jättää pois.
Mielummin otan tälläisen -25 asteisen ilman tuulta kuin -10 tai -15 hiton purevan tuulen kera. Toisaalta se myönnettäköön, ettei tämä sää jatkuvana mitään nautintoa tuo, mutta kyllä jokaisen suomalaisen on silti pakkasta kestettävä ja turha neiteily jättää pois.
Säistä sitten... vtu täällä Vaasassa tuulee aina, aamulla katsoin säätietoja, 26 astetta, tuulee, ilman kosteus yli 85% (kun se sisämaassa on yleensä noin 70%). Menee luihin saakka tuo tuulen ja kosteuden yhdistelmä.
Jaa pakkasongelmia? Kyllä on. Aamulla 10:00 kävin laittamassa auton lämpöön, jotta pääsisin 12:00 aikoihin lähtemään kauppaan. No eihän se auton perkele mihinkään inahtanut....
Aamen tälle.Kuuma on parempi kuin kylmä
Ostakaas nyt äkkiä jokainen mahdollisimman monta tölkkiä kaikenlaisia aerosoleja. Menneniä, hiuslakkaa, kaikkea saatavilla olevaa otsonintuhoajaa. Sitten takapihalle ja ruiskuttelemaan kohti taivasta. Kerrostaloissa asuvat käyttäkööt parvekkeitaan: ylempää vaikutus otsonin ohenemiseen saattaa olla jopa suurempi. Hankitaan nyt perkele se kasvihuoneilmiö tänne ja äkkiä! Ei tätä kylmyyttä kestä.
Hetken ajattelin tässä joku päivä, että entä jos tällaiset kelit olisivat olleet sen joulun myrskyn aikaan tai heti perään, kun lukemattoman monet taloudet olivat pitkään ilman sähköä. Jälki olisi voinut olla rumaa, mutta onneksi tämä on vain jälkiviisautta.
Erimieltä osittain, sillä +15...+22 ei vielä riitä t-paidassa prätkällä ajeluun niin, että olisi mukavan lämmin. Tähän tarttee yli +25 lämpötiloja.Minä vihaan molempia. Parhaat lämpötilat ovat mielestäni noin -10...-5 sekä +15...+22 astetta...
Erimieltä osittain, sillä +15...+22 ei vielä riitä t-paidassa prätkällä ajeluun niin, että olisi mukavan lämmin. Tähän tarttee yli +25 lämpötiloja.
Täysin samat ongelmat omassakin ranskalaisessa. Jostain syystä ei vielä tänä talvena ole tapahtunut tuota kaasun hirttämistä. Viime talvena kovilla pakkasilla kaasu hirtti myös kesken ajon. Oli perin vittumaista kun 80kmh alueella kaasu hirtti ohitustilanteessa n. 90 vauhdissa. Sitten oli kiva murjoa pienempää vaihdetta silmään että saa koslan pysäyttettyä.Pakkasongelmia ei ole ollut muuta kuin auton kanssa; tuppaa ranskattaren ovista lukkojen eletroniikka ja mekaniikka jäätyä kun pakkanen kipuaa julmettomiin yli kymmenen asteen lukemiin. Pakkasen kivutessa kahteenkymmeneen hirttää autosta kaasu, startatessa heti.
Olen Helsingin keskustassa duunissa ja onhan tuo liikenne aika sekaisin. Piti aamupäivästä liikkua keskustan alueella ja HSL:n kehotuksen mukaisesti kävelyksi meni. Sporalla piti kulkemani, mutta nehän olivat kaikki jumissa jossakin päin, joten no service.Poliisi kehottaa duuniin autolla lähteneitä jättämään auton duuniin ja kulkemaan himaan julkisilla, jotka tosin kulkevat miten sattuu, kun aikataulut on hyllytetty. Onneks mä olen himassa, auto on tolpassa, ja tossa Alkossa on varmaan kaljaa jäljellä. Muija tosin on töissä ja lähtee himaan pahimpaan ruuhka-aikaan mut sehän ei oo mun ongelma.
Vastataan itselle. Reissu kesti noin tunnin ja 15 minuuttia. Kun siis stadista kotiin ajelin niin keskinopeus taisi olla jossakin 6-7 km/h tienoilla.Pohjois-Helsinkiin pitäisi kohta lähteä ja omalla autolla totta kai. Saa nähdä selviänkö alle tunnin tuosta vajaan 10 km:n reissusta.