PAHAA JOULUA! –ketju

  • 82 000
  • 418

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt ihan pahaa joulua haluaisi kenellekään toivottaa, mutta toivoisin kaikille ihmisille oikeutta viettää joulunsa parhaimmaksi haluamallaan tavalla. Parhaiten joulua voiskin viettää shorteissa ja släbäreissä vaiks esim. pizzaa syöden, mutta nyt taas mennään näillä ja satsataan maaliskuun reissuun.

Olen jo monen monta vuotta ollut täysin kyrpiintynyt suomalaiseen jouluun ja kaikkeen siihen liittyvään hössötykseen ja haluaisinkin viettää kaikki joulupyhät jossain ihan muualla. Monta joulua vietettiinkin ulkomailla, mutta iäkkäiden appivanhempien vuoks ollaan oltu taas viime joulut Suomessa.

Onneks tänä vuonna vuorot osuivat kohdalleen ja saan olla töissä aatosta tapaninpäivään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jännä, että täällä aika moni kiroaa joulun kaupallisuutta, kun se lopulta aika monelle on kuitenkin rauhallista yhdessäoloa läheisten kanssa hyvän ruoan merkeissä. Toki siihen kuuluu lahjatkin, mutta sekin on kasvatus- ja asennekysymys, miten suuren roolin niille lopulta antaa.

Mutta joo, pahaa joulua itse kullekin. Tässä kuitenkin pieni muistutus meille pohjoisen asukeille joulun osittaisesta taustoista: Vikings, Santa & Christmas - YouTube
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pahan joulun toivottaminen sinänsä on karskin kuuloista, mutta hyvin ymmärrän niitä ihmisiä joille joulu ei merkitse mitään tai että sitä lähtee tavallaan karkuun vaikkapa ulkomaille.

Joulun syöttäminen kaupallisuuden näkökulmasta on lähtenyt käsistä jo aikoja sitten ja tuo nyt on varmasti vain yksi esimerkki kuinka joulu sinällään etäännyttää niitä ihmisiä entisestään pois "joulumielestä", joiden sitä on hankalaa ollut saada jo ennestään vaikkapa aiempien negatiivisten joulukokemusten kautta. Joulu on ilon juhla, mutta valitettavasti isompien juhlapyhien aikaan viranomaisia työllistetään turhan paljon ja erilaiset piilevät sosiaaliset ongelmat nostavat päätään. Nuo leipäjonot ja ruokajonot ovat kerrasta toiseen varsin surullinen näky. Välillä tulee olo, että ihmiset feikkaavat joulun aikaan niin vitun ylipirteää, että uuden vuoden ja joulun välipäivinä iskee monelle henkinen lamaannus ja olon valtaa tunne, että "vihdoin se on ohi". Monet vääntävät safkaa kuin viimeistä päivää kun vain pitää ja jos sukulaistapaamiset rajoittuvat vain joulun aikaan, niin yllättävän rankka kokemus voi joulusta kehkeytyä.

Pahaa joulua en toivota, mutta syvä ymmärrys myös heille, joita tämä kulutusjuhlaksi muuttuneet pyhäpäivät eivät hetkauta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Säiden puolesta pahaa joulua kaikille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pahan joulun toivottaminen sinänsä on karskin kuuloista, mutta hyvin ymmärrän niitä ihmisiä joille joulu ei merkitse mitään tai että sitä lähtee tavallaan karkuun vaikkapa ulkomaille.

Välillä tulee olo, että ihmiset feikkaavat joulun aikaan niin vitun ylipirteää, että uuden vuoden ja joulun välipäivinä iskee monelle henkinen lamaannus ja olon valtaa tunne, että "vihdoin se on ohi".

Kunpa teitä ymmärtäväisiä olisi muitakin ja enemmän. Se ihan oikeasti ei ole mitään erikoisuuden tavoittelua, jos ei tämä vain tunnu miltään.

En ole ahdistunut tai masentunut tai yksinäinen eikä minulle tule tunnetta olisipa tämä jo ohi. Tämä ei vain merkitse mitään. Lapsuuden joulut olivat todella onnellisia.

Juhannusta pidetään merkityksettömänä ryyppyjuhlana. Minulle juhannus on hienoa aikaa. Joku sanoisi sehän on ihan sama milloin sitä on mökillä nuotion ääressä. Niin onkin, samalla lailla voit käydä kirkossa ja valmistaa graavilohta tammikuun viimeisenä lauantaina.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen joulu Suomessa viiteen vuoteen. Kinkkua odotellaan, muita joulupöperöitä en kaipaa. Paitsi graavilohta, mutta sitä nyt saa muinakin päivinä.
Pahaa joulua kaikille tasapuolisesti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen jouluihmisiä, mutta joulun mainostaminen marraskuussa on sieltä itsestään. En ole koskaan ymmärtänyt tätä väkisin markkinointia. Vittu, laittaisivatpa ne tekokuuset vielä vintille
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllähän joulu näin yksinäisenä ihmisenä on aika perseestä. Olen kymmenkunta vuotta toiminut joulupukkina, mutta tänä vuonna se taitaa jäädä väliin, kun ei oikein luota omaan terveyteen.
Pahaa joulua vaan kaikille!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olen jouluihmisiä, mutta joulun mainostaminen marraskuussa on sieltä itsestään. En ole koskaan ymmärtänyt tätä väkisin markkinointia. Vittu, laittaisivatpa ne tekokuuset vielä vintille

Peltsi ja Juuso sanoivat jo joskus vuonna 2001, että "Joulu on vain kerran vuodessa, kaksi kuukautta." ja tuosta se on vain pahemmaksi(?) mennyt. Huippu oli, kun Lidlissä oli pari vuotta sitten suklaapukit esillä syyskuun puolessavälissä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Peltsi ja Juuso sanoivat jo joskus vuonna 2001, että "Joulu on vain kerran vuodessa, kaksi kuukautta." ja tuosta se on vain pahemmaksi(?) mennyt. Huippu oli, kun Lidlissä oli pari vuotta sitten suklaapukit esillä syyskuun puolessavälissä.

Totta, tänä vuonna en sentään jouluvaloja nähnyt vielä elokuussa. Pari vuotta sitten elokuussa tuokin piti nähdä Vantaan Pakkalassa.

Koko ajanhan tämä menee enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että ihmiset alkavat vieroksumaan kaikkea jouluun liittyvää entistä enemmän mitä aikaisemmin jotain pikkujoulupuuroja ja pukinkontti-tarjouksia työnnetään väkisin ihmisille. Olin parturissa viime viikon tiistaina ja parturi ylpeänä totesi, että he pitävät perjantaina pikkujoulut. Vittu marraskuun alussa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja nyt saitte minutkin toivomaan pahaa joulua puhumalla joulukoristeista ja joulutavaroista kaupoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ai nyt jo mennään. Mietin juuri tuossa viime viikolla milloin palstamme jouluketjut alkaa nousta. En moderaattorien pelossa uskaltanut itse nostaa mitään.

Mietin myös mitähän sitä tekisi. Jotain vaihtoehtoja tuossa olisi, mutta mikään niistä ei oikein tunnu hyvältä. Rahallahan tietysti saisi enemmän.

Taidan vain ryypätä kotona ja odotella ensi vuotta. Ai niin, mutta eihän NHL-jampat olekaan kisoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Totta, tänä vuonna en sentään jouluvaloja nähnyt vielä elokuussa. Pari vuotta sitten elokuussa tuokin piti nähdä Vantaan Pakkalassa.

Oletko varma, että ei olleet edelliseltä vuodelta.

Pienenä, kun omakotitaloalueella asuttiin, niin naapurilla oli kesäkuussa jouluvalot. Sitten äiti kävi sanomassa voisikohan noi nyt viedä vittuun. Tuskin ihan noilla sanoilla, mutta kuitenkin.

Ja sitten ne jossain kohtaa poistui.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olin parturissa viime viikon tiistaina ja parturi ylpeänä totesi, että he pitävät perjantaina pikkujoulut. Vittu marraskuun alussa.

Kannattaa myös muistaa, että pikkojoulukausi on parturi- ja kampaamoalalla sesonkia, joten ihan fiksua pitää omat pikkujoulut alta pois pitää bisnes auki varsinaiseen pikkujouluaikaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo'o. Alkaa taas olla sitä aikaa kun pitää olla ruokakaupassakin Peltorit päässä kun kaikkialla soi Best of Sinatra & Bublé - kokoelmat.

Voisi ostaa ihan vittuillakseen metrikaupalla punaisia jouluvaloja ja vuorata kämpän ja auton niillä, samalla kun pitäisi kesät talvet päällä niitä. Ois siinä muilla ohimenijöillä ihmettelemistä et mikä bordelli täällä oikeen pyörii....
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Joulusta saa paljon mukavamman, jos viettää sitä niin kuin itse haluaa. Älkää menkö syömään niiden kerran-vuodessa-sukulaisten kanssa vain koska on "pakko". Jättäkää myös ne jouluvalot laittamatta, mikäli ette niillä kämppäänne halua vuorata. Kenelläkään ei ole vastaan sanomista teidän tapaanne viettää joulua, muistakaa se.

Näin tulee joulu kultainen, vaikkei itse juhlasta piittaisikaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joulusta saa paljon mukavamman, jos viettää sitä niin kuin itse haluaa. Älkää menkö syömään niiden kerran-vuodessa-sukulaisten kanssa vain koska on "pakko". Jättäkää myös ne jouluvalot laittamatta, mikäli ette niillä kämppäänne halua vuorata. Kenelläkään ei ole vastaan sanomista teidän tapaanne viettää joulua, muistakaa se.

Kunpa se muistaminen olisi tehty helpoksi. Heti luullaan, että olet koditon alkoholisti ilman paikkaa minne mennä, jos ei jossain ole. Joulun pitäisi olla rauhallista hiljentymistä ja mikä sen parempaa kuin tehdä se yksin.

Sinkkumiehellä on vielä helppoa ja kyllähän sitä lapsuudessa ajeltiin ympäriinsä ja käytiin useassa paikassa. Kannattaisi vain sanoa, että nyt ei tulla sinne, mutta sitten taas tulee joko iso loukkaantuminen tai muu huoli.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minä tunnustaudun olevani jouluihmisiä ja minulle se on vuoden paras juhla. Tämä tietenkin siksi, että olen sen jo ajat sitten rakentanut sellaiseksi, millä tavalla joulun haluan viettää. Mutta onhan tuo kieltämättä rasittavaa, jos joulua aletaan mainostamaan jo marraskuussa, lokakuusta nyt puhumattakaan. Olen pitänyt huolen siitä, että meidän taloudessa jouluaika alkaa ensimmäisestä adventista, ei päivääkään aikaisemmin. Vaimoa ja lapsia saa välillä toppuutella, kuten myös kuluneena viikonloppuna, kun vaimo jo katseli kaupassa myytäviä joulukoristeita sillä silmällä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Osta, osta, osta nyt vittu joulutarjous ja siitä 10 kilon kinkku mukaan ja 7 eri lajia laatikoita mukaan ja joko on kämppä kuurattu katosta lattiaan, kun ne pyhät saapuvat? Mielivaltaista kulutusjuhlaa vietetään niin, että jonot ovat prismoissa toista sataa metriä ja osa hulluista kaahaa kuukuisassa menoliikenteessä kuusi katolla ja joulutortut ryntäisillä tuhatta ja sataa vaarantaen muiden hengen, koska vittu on joulu. Tämä juhla se saa todella kansakunnan sekaisin. Sitten on tapaninpäivän jälkeen ahdettu kilokaupalla kinkkua pötsiin ja juotu viiniä niin, että naama ei mahdu tuplapeiliin ja kuntosalikortti ostetaan "joulukilojen karistamiseen", jotka ovat vain nestettä kehossa. Sitä kun ei ole kenellekään kerrottu. Joka vuosi ja sama juttu. Huoh.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt tuli vähän niin kuin puskista. On ollut pitkin syksyä selvää, että tyttöystävän kanssa joulu menee erillään ja luulin hänen ihan tykkäävän tulevasta ryhmäjoulustaan.

Jotain sukuvääntöä siellä on ollut ja tiedän kuinka en juuri siitä edes mitään tiedä, mutta ei se tilanne taidakaan olla kovin ruusuinen ja edessä on pakotettu ja väkisin läpivedetty hymistely. Miksi joku sitten lähtee tuollaiseen? Yksi syy on hänen äitinsä mille jokainen joulu saattaa olla viimeinen (tietenkin kenelle tahansa voi olla, mutta joillekin paljon todennäköisemmin) ja välit ovat lämpimät.

Tajuavatkohan tällä hetkellä täpiöinässään onnea hehkuvat, että ei se ole mikään ihan marginaaliporukka mille seuraavat pari päivää on aitoa kärsimystä eikä mikä satukirjan juttu.

Jos jumala suo vielä tulevia jouluja pariskuntana, niin pitää sitten pohtia mitähän sitä mahdollisesti tekee ja millä kokoonpanolla.

Älkää toki syyllisyyttä tunteko, jos jollain on asiaa Hyvää joulua -ketjuun, mutta niin ei valitettavasti kaikilla ole. Moni keille se ei oikein ole mahdollista varmaan haluaisi joulun olevan mukava juhla.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Pahaa joulua vaan kaikille tasapuolisesti! Pakanana vietän saturnaalia - jos edes sitäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös