Oulun Kärpät 2017–2018 – mahdollisuuksien aika?

  • 747 826
  • 3 832

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän vain ollut, että olisi ollut vitsi? Olisi varmaan ollut toki helpommin ymmärrettävissä, jos olisi sanonut omineensa Junttilan ;)
Varmasti oli osakseen vitsi, mutta onhan tuossa Mannerin ylivoimassa paremmat pelinappulat. Heshka on ainoa kakkosylivoimasta, jonka kuuluisikin pelata ylivoimaa. Leskinen olisi toinen, mutta on valitettavasti telakalla
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Kärppäluotsi Mannerin jännitys helpotti: ”Menimme pelaajien kanssa kohti tuntematonta” | Liiga | Kaleva.fi

Linkistä Kalevan yhteenvetoa alkukaudesta.

Lähinnä huvitti tuo Mannerin kommentti ylivoimista, kun hän toteaa "omineensa Miika Koiviston". Aivan kuin toisen ylivoiman toimivuus olisi siitä kiinni, onko viivalla Heshka vaiko Koivisto. Koiviston ympärillä ylivoimassa vain sattuu pelaamaan todellinen tulosyksikkö, kakkosylivoimassa ynnämuut. Varsinkin, kun Leskinen on sivussa, korostuu ykkösylivoiman merkitys.

Itsellä tuli tuosta ja muistakin haastatteluista mieleen, että joukkueessa on kyllä poikkeuksellisen hyvä ja rento meininki tällä hetkellä. Mannerin kommenteista paistaa sellainen pikkupoikamainen innostus läpi. Muutenkaan en muista milloin viimeksi sitä on näin nauttinut katsoessaan Kärppien peliä runkosarjassa. Marjamäen aikaan tuli voittoja mutta peli oli melko puuduttavaa ja kliinistä. Nyt miehet liikkuu, kiekko liikkuu ja pelissä tapahtuu. Virheitäkin siellä sattuu mutta se ei haittaa. Pelejä on yksinkertaisesti kiva katsoa ja kun pelejä on kiva katsoa niin tappiotkaan ei niin korpea. Varmastihan sieltä vielä tulee niitä tuskaisia otteluita kun hyökkäykaessä mistään ei uppoa Bertrandin ja Junttilan kolistellessa kilpaa vastustajan molarin paidan logoa ja joku Kivihalme on vartin myöhässä puolustuspäässä kun juuri on ollut hyökkäyksen kärjessä. Silti se on viihdyttävämpää kuin se, että kaksi erää turvataan sumpulla 1-0 johtoa ja joku Blues tulee viimeisellä minuutilla rinnalle ja ohi.

Siellä on nyt Raksilassa niinsanotusti tuote kunnossa. Toivottavasti ihmiset löytävät hallille vaikka niskassa painaisi pari niukkaa tappiota. Minä ainakin meinaan pitkästäaikaa käydä katsomassa kaikki kotipelit mihin vain suinkin ehdin. Toivottavasti hyvä pöhinä kantaa pitkälle kevääseen!
 
Viimeksi muokattu:

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Siellä on nyt Raksilassa niinsanotusti tuote kunnossa. Toivottavasti ihmiset löytävät hallille vaikka niskassa painaisi pari niukkaa tappiota. Minä ainakin meinaan pitkästäaikaa käydä katsomassa kaikki kotipelit mihin vain suinkin ehdin. Toivottavasti hyvä pöhinä kantaa pitkälle kevääseen!
Luulen, että enemmän vaikuttaa halpa Ruutu+ kuin peliesitykset tällä hetkellä. Ite ainakin on kököttänyt kotisohvalla kaikki kotipelit.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Luulen, että enemmän vaikuttaa halpa Ruutu+ kuin peliesitykset tällä hetkellä. Ite ainakin on kököttänyt kotisohvalla kaikki kotipelit.

Varmasti osittain näinkin mutta eiköhän voittava ja viihdyttävä joukkue vedä silti enemmän väkeä hallille kuin esimerkiksi viime kauden sekoilu Suikkasen johdolla.

Saapahan nähdä miten vaikuttaa ensikaudella jos Telia keksii ratkaisun siihen, että paketin kautta voisi katsoa vain vieraspelit kuten on huhuttu.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä tuon Mannerin ulosanti on loistavaa. Ei latele sieltä valmentajien norsunluutornista kiekkolatteuksia ja lätkäjargonia vaan hyvin kansanomaisesti selostaa asiat ja antaa ymmärtää että hänkin on vain erehtyväinen ihminen joka ei tiedä kaikkea ja on valmis oppimaan uutta. Hieno johtaja!
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kyllä tuon Mannerin ulosanti on loistavaa. Ei latele sieltä valmentajien norsunluutornista kiekkolatteuksia ja lätkäjargonia vaan hyvin kansanomaisesti selostaa asiat ja antaa ymmärtää että hänkin on vain erehtyväinen ihminen joka ei tiedä kaikkea ja on valmis oppimaan uutta. Hieno johtaja!
Tähän niin sama! Mahtava kuunnella, kun puhutaan asiat niinkuin ne on!
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tähän niin sama! Mahtava kuunnella, kun puhutaan asiat niinkuin ne on!
Hauskaa on ollut täällä "etelässäkin" seurata Kärppien pelejä. Tarkoitus myös mennä kannustamaan joukkuetta mahdollisimman moniin
vieraspeleihin Etelä-Suomessa. HPK-pelissä on vielä sokerina pohjalla pelaajatapaaminen. Hämeenlinnassa ainoa harmi on Keränen, jonka
lähtö Kärpistä edelleenkin potuttaa.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Itse en osaa "pahastua" noista Mannerin kommenteista haastattelussa. Meillä on pitkä talvi edessä,ja se voi käydä aika raskaaksi, jos hommia ei tehdä sopivassa määrin pilke silmäkulmassa, ja osata ottaa iloa irti siitä normaalista arjestakin. Manner vaikuttaa rennolta huumorimieheltä, joka elää ja hengittää jääkiekkoa ja on epäilemättä saanut joukkueen tekemisen hyvälle tasolle.

Tässä muuten kevennykseksi muutama jakso NHLWAMia, jossa seurataan parin jakson ajan Torniossa järjestettyä Puljujärven ja Pokan "All Stars" ottelua, jossa Manner toimi päävalmentajana. Tämä jakso https://www.nordicbet.com/fi/blogi/nhlwam/season-5-osa-20/ ja pari seuraavaa on sellaisia, jossa myös Manner vilahtaa. Voimme ehkä olettaa, että päävalmentajamme ei ole se maailman haudanvakavin tyyppi, ja hyvä niin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näillä tänään:

Junttila - Ruohomaa - Bertrand
Mäenalanen - Lasu - Junnila
Sailio - Humaloja - Kestilä
Ikonen - Kupari - Kangas

Koivisto - Heshka
Kukkonen - Niemelä
Kivihalme - Hakanpää
Mäkelä

Vehviläinen (Rynnäs)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkohan Rynnäksellä jotain pientä vaivaa, kun ei saa vieläkään vuoroa pelata?
Tämähän on aivan loistava juttu, että kahden Aittokallion seurassa vietetyn vuoden jälkeen maalivahtiosastolla on jälleen kilpailua. Kuumempaa heitetään askiin ja luulisi kilpailutilanteen tekevän vain hyvää molempien herrojen ennakkoarvioissa esitetylle pääkopalle.

Parempihan siellä on tänäänkin askissa. Vehviläinen on yksinkertaisesti ollut tähän mennessä parempi kuin Rynnäs ja aivan oikeutettua, että on jälleen maalin suulla. Huomenna sitten Jussin vuoro.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämähän on aivan loistava juttu, että kahden Aittokallion seurassa vietetyn vuoden jälkeen maalivahtiosastolla on jälleen kilpailua. Kuumempaa heitetään askiin ja luulisi kilpailutilanteen tekevän vain hyvää molempien herrojen ennakkoarvioissa esitetylle pääkopalle.

Parempihan siellä on tänäänkin askissa. Vehviläinen on yksinkertaisesti ollut tähän mennessä parempi kuin Rynnäs ja aivan oikeutettua, että on jälleen maalin suulla. Huomenna sitten Jussin vuoro.
Joo. En minä sillä, etteikö Vehviläinen olisi pelannut hyvin, mutta luulisi Rynnäksen saavan välillä pelata ihan senkin takia, että pysyy pelituntuma kohdillaan.

E: Mutta eiköhän tuo huomenna saa vuoronsa pelata, kun on peräkkäisinä päivinä pelit.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saapa nähdä mitä Lasusta tulee. Sen mitä olen nyt nähnyt ei peli ole mitenkään onnetonta, mutta rahkeet ei ehkä kuitenkaan riitä tuohon rooliin. Harkkapelien aikaan jotkut täällä olivat niin innoissaan kaverista, että omatkin toiveet nousi ehkä vähän epärealistisiksi, kun ottaa huomioon että hän on kuitenkin pelannut aiemminkin puolustavassa roolissa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saapa nähdä mitä Lasusta tulee. Sen mitä olen nyt nähnyt ei peli ole mitenkään onnetonta, mutta rahkeet ei ehkä kuitenkaan riitä tuohon rooliin. Harkkapelien aikaan jotkut täällä olivat niin innoissaan kaverista, että omatkin toiveet nousi ehkä vähän epärealistisiksi, kun ottaa huomioon että hän on kuitenkin pelannut aiemminkin puolustavassa roolissa.
Onhan tätä toitotettu, mutta osa näkee hänessä jotain mitä minä en. Frölundan nelosketjusta ei hypätä liigaan tuloksentekijäksi noin vaan. Kyllähän Lasu töitä tekee, mutta rahkeet eivät riitä kahteen ensimmäiseen ketjuun.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tätä toitotettu, mutta osa näkee hänessä jotain mitä minä en. Frölundan nelosketjusta ei hypätä liigaan tuloksentekijäksi noin vaan. Kyllähän Lasu töitä tekee, mutta rahkeet eivät riitä kahteen ensimmäiseen ketjuun.

Täytyy myöntää että olen itse kypsynyt vuosien aikana noihin Kärppien epäonnistuneisiin ulkkarihakuihin, joten olisin toivonut, että Lasu muodostaisi virkistävän poikkeuksen. Tänään ei kyllä ole ollut hänen päivänsä.
 

sinikettu

Jäsen
Lasusta tulee edelleen ihan kohtalainen kolmossentteri Kärppiin, kuten ennen ensimmäistäkään peliä arvioitiin. 20-30 pisteen mies lähtökohtaisesti arvioituna. Ykkös- tai kakkossentteri, riippuen minä Ruohomaata pidetää, on edelleen hankittava. En ole millään tavoin pettynyt hankintaan, sikäli kun palkka ja rooli on ennustettu kolmoskentän kahden suunnan sentteriksi.

Itse olin skeptinen näille väitteille, että Ruotsin nelosketjusta pompataan 40 pisteen kärkisentteriksi, ja olen niille vieläkin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No niin, peli tuli katsottua (tai reilu 3/4 siitä), ja tässä omia huomioitani:

- kovaa taistelua, mutta aika sekavaa sellaista
- ylivoima heikkoa; taitovaje näkyy tässä, mutta näilläkin miehillä pitää pystyä parempaan
- ihan sama mitä tilastot sanovat, mutta tänään Kärpät kärsi heikoista aloituksista ja se maksoi ainakin yhden maalin
- ei ole tarkoitus ottaa yhtä miestä tikunnokkaan, mutta syöttöpisteestä huolimatta pelkään, että Lasu tulee liukumaan alaketjuihin (jos päättää kautensa Oulussa)
- vaikka tappio ei Vehviläisen vika ollutkaan on ensi pelissä maalissa varmasti Rynnäs
- Mäenalasen tolppa oli harmi juttu, onnistumiset tekisi varmasti hyvää
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan tätä toitotettu, mutta osa näkee hänessä jotain mitä minä en. Frölundan nelosketjusta ei hypätä liigaan tuloksentekijäksi noin vaan. Kyllähän Lasu töitä tekee, mutta rahkeet eivät riitä kahteen ensimmäiseen ketjuun.
Edes NHL:stä ei nousta tekijämieheksi jos on pelannut koko uran nelosketjussa, lisätietoja Kamil "liian hyvä SM-Liigaan" Krepsiltä. Toki ihan ok tehoja painoi mutta ei missään nimessä sitä mitä olisi odotettu, tosin jonkin verran ne loukkaantumisetkin painoi.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tiukka matsi tänään Turussa, jossa harmittavasti jäi 0p käteen. Pelissä oli omat käännekohtansa missä sitten kävi hieman ikävästi. 0-1 tilanteessa ei saanut Kestilä pelin parhaasta paikasta sijoitettua kiekkoa maaliin. 1-1 tilanteessa Mäenalanen tolppaan jne. Huomista jännityksellä odottaen, miten Kärpät jaksaa Hämeenlinnassa. Toivottavasti pisteille venyttäisiin.

Mukava muuten että kaikki tajuaa olla tarttumatta otteluketjujen "lesta" -huudoille ja muille typeryyksille joita otteluketjussa pari turkulaista huuteli tänään todella ahkerasti.

Kyllä tästä hyvä kausi saadaan!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ihan kelpo vieraspeli kovaa Tepsiä vastaan. Voittokin olisi ollut mahdollinen. Kärpillä on nyt tekemisen meininkiä. Huomenna tulee pisteitä.
 

JPL

Jäsen
1. erä oli Kärpiltä ihan hyvää pelaamista. Toiseen erään TPS tiputti karvauspelaamistaan alemmas ja katkoi kaikki Kärppien keskialueen poikkisyötöt pois ja Kärpillä ei löytynytkään siihen sitten konsteja, miten oltaisiin päästy enää kunnolla alueelle. Toivottavasti opitaan seuraavaan TPS peliin mennessä jotain kikkoja lisää, millä päästään keskialue ylittämään. Ei muuten yhtään läpisyöttöä tänään... Aiemmissa peleissä niitä on ollut puolenkymmentä per peli. TPS pelasi hyvän matsin. Ei Kärpätkään huono ollut, mutta TPS oli parempi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nojoo. Aina ei voi voittaa. Ja näin.

Ykkösketju jäi pisteittä, Kärpät alle kahden maalin ja hävittiin. Yhtälö ei allekirjoittanutta yllätä. Ylivoima myös jälleen kerran tehotonta. Huomisesta toiveena vähintään piste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös