Ottelut ja ”show”

  • 659 996
  • 2 620

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo et varmaankan osaa arvioida. Jos siellä todellisuudessa olisi ollut pari tuhatta tyhjää penkkiä, niin se olisi tarkoittanut sitä, että lähes puolet (41%) koko yläkatsomon penkeistä olisivat olleet tyhjiä.

Toki tässä arvioinnissa on se ero, että minä olin pelissä, sinä et. Arvioin parin tuhannen tyhjän penkin siltä perusteelta, että halliin mahtuu n. 14 000 katsojaa ja tyhjiä paikkoja oli ihan ympäri hallia. Mutta se tästä, ei ollut tarkoitus sen kummemmin sivuta yleisömäärää.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Toki tässä arvioinnissa on se ero, että minä olin pelissä, sinä et. Arvioin parin tuhannen tyhjän penkin siltä perusteelta, että halliin mahtuu n. 14 000 katsojaa ja tyhjiä paikkoja oli ihan ympäri hallia. Mutta se tästä, ei ollut tarkoitus sen kummemmin sivuta yleisömäärää.
Minä olin myös pelissä ja voin vahvistaa arviosi olleen ihan perseestä. Parin tuhannen ihmisen vajaus tekisi katsomoon melkoisen loven ja maanantaina täyttämättä oli enimmäkseen hajapaikkoja.
 

Masentaja

Jäsen
13365 taitaa olla virallinen katsojamäärä joka mahtuu. Sitä en tiedä, onko tuossa luvussa myös aitiot mukana. Tuossa pelissä ei varmasti ollut kahta tuhatta paikkaa vapaana. Ei millään. Perustuu omiin havaintoihin areenalla, eteläpäädystä tarkasteltuna.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Kyllä aitiot lasketaan mukaan Arenan katsojakapasiteettin.

Mites tuo muuten käytännössä toimii? Aitiothan ovat yleensä max. 50% käytössä ehkä joskus todella kovassa pelissä 70%, mutta kyllä siellä aina useita ellei jopa kymmeniä aitioita pimeänä on. Silti halli saatetaan lukumäärältään "myydä loppuun" (ilmoitettu katsojamäärä on siis sama kuin hallin max. kapasiteetti). Missä kohtaa homma siis kusee tai numeroita vääristellään?
 

Masentaja

Jäsen
Ja se, että vaikka aitiossa olisi ihmisiä niin harvoin varmasti täynnä on.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mutulla arvioiden kausarikatsojia oli jäänyt maanantaina paljon normaalia enemmän himaan/eivät muuten vain olleet päässeet matsiin. Ainakin omasta katsomostani puuttui useitakin naamareita, jotka siellä normaalisti istuvat. Aika monella ollut varmaan alkuviikkona vapaata, ja joulureissuille lähdetty jo viime viikonloppuna.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Vaikka ei mulle ollut viestisi sen hahmottaminen silti kiinnostaa. Tarkoitatko oligarkeilla Mäkisen, Hjalliksen vai Rotenbergin aikaa? Kun on Jokereita seurannut, jokainen näistä pisti rahaa isosti joukkueeseen, hankki valovoimaisia pelaajia just kun olivat tekemässä sopparia muualle ja aiheutti paniikin SM-liigassa ja jälkimmäinen myös KHL:ssä. Ei tämä nykyinen meno juuri poikkea vaikkapa Aimo Mäkisen ajoista muuten kuin että peli on suhteessakin parempaa.

Nykyään Jokerit pelaa Putinin propagandaliigaa ja joukkueen taustalla vaikuttavat oligarkit kuuluvat tämän lähipiiriin. Tämän lisäksi samat henkilöt ovat vahvasti mukana samassa sarjassa pelaavan ns paikallisvastustajan toiminnassa. Se että omistaja/omistajat panostavat seuraan rahallisesti ja kehittävät sen toimintaa on toki hyvä asia mutta nykytilanteessa ei todellakaan ole kyse siitä. Ymmärrän olevani tämän mielipiteen kanssa vähemmistössä mutta tämän hetken Jokerit on imagoltaan vastenmielinen muoviseura, joka ei kunnioita millään tavalla omia perinteitään ja kannattajiaan vaan tarkoituksena on tehdä ottelutapahtumasta joku koko Suomen sirkustapahtuma, jossa yleisöstä löytyy lähinnä Jokerien satunnaisseuraajia, janareita tai pahimmassa tapauksessa julleja. Urheilukannattamisen suola eli vastakkainasettelu on kadonnut Jokerien ympäriltä täysin. Tässä tapauksessa mulle on ihan sama miten hyvää kiekkoa kentällä pelataan, koska se tärkein eli tunne Jokerien otteluista on kuollut.

Venäjän tilanne näyttää onneksi siltä, että tätä paskaa tuskin kovin kauan tarvitsee katsella joten katsotaan sitten kuinka moni Jokereista KHL:n myötä innostuneista on katsomossa, kun aletaan rakentamaan uutta nousua divarista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ymmärrän olevani tämän mielipiteen kanssa vähemmistössä mutta tämän hetken Jokerit on imagoltaan vastenmielinen muoviseura, joka ei kunnioita millään tavalla omia perinteitään ja kannattajiaan vaan tarkoituksena on tehdä ottelutapahtumasta joku koko Suomen sirkustapahtuma, jossa yleisöstä löytyy lähinnä Jokerien satunnaisseuraajia, janareita tai pahimmassa tapauksessa julleja. Urheilukannattamisen suola eli vastakkainasettelu on kadonnut Jokerien ympäriltä täysin. Tässä tapauksessa mulle on ihan sama miten hyvää kiekkoa kentällä pelataan, koska se tärkein eli tunne Jokerien otteluista on kuollut.

Ymmärrän näkemyksesi hyvin ja et suinkaan ole läheskään ainoa joka samoja asioita pohtii. Jonkin verran tulee entisiltä Jokerien kannattajilta tai ainakin positiivisesti joukkueeseen suhtautuneilta kritiikkiä siitä, että miten voin KHL:ää seurata ja kannattaa. Olen vastannut että en seuraa KHL:ää, mutta seuraan ja kannatan Jokereita vaikka ne pelaisivat helvetissä. Kuulemma pelaavatkin... Kyllä KHL nykytilanteessa jakaa kannattajia. Itse taas en kaipaa Liigaan sitten millään ja pelkkä ajatuskin Jokereista takaisin Liigan johtoryhmän, tuomaroinnin ja kahvaamisen armoille aiheuttaa oksennusrefleksin.

Tavallaan jo ketjun aiheeseen eli "Ottelut ja show" olen Jokerien muovisuudesta olen sitä mieltä, että pahiten Jokerit oli muovinen kun pelasi ensimmäiset kaudet nykyisellä Arenalla. Se oli näin jälkikäteen uskomattoman hirveetä aikaa alkaen uudesta logosta, ja taisi olla jo hieman aiemmin Hackman-kypäristä ja rosterin kasaustavoista alkaen vaikka en sitä silloin ymmärtänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
13365 taitaa olla virallinen katsojamäärä joka mahtuu. Sitä en tiedä, onko tuossa luvussa myös aitiot mukana. Tuossa pelissä ei varmasti ollut kahta tuhatta paikkaa vapaana. Ei millään. Perustuu omiin havaintoihin areenalla, eteläpäädystä tarkasteltuna.
Melko varmana on jäänyt tuo luku mieleen vuodelta 1997, kun Areena avattiin. Sen jälkeen on penkkejä vaihdettu aitioiksi ja max katsojamäärä muuttunut moneen kertaan. Nyt se on vähemmän kuin tuo.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melko varmana on jäänyt tuo luku mieleen vuodelta 1997, kun Areena avattiin. Sen jälkeen on penkkejä vaihdettu aitioiksi ja max katsojamäärä muuttunut moneen kertaan. Nyt se on vähemmän kuin tuo.
Luku oli muuten 13 665. Tämä jäänyt itsellenikin mieleen.

Jossain vaiheessa se oli 13 500jotakin ja sitten 13 349. Nykytilanteessa todennäköisesti vielä hieman vähemmän tanssityttöjen lavan vuoksi, ja olisikohan sinne jotain muutakin rakennettu. No joo, yhdentekevää :)
 

faro

Jäsen
SKA-ottelu taisi olla marraskuun lopulla loppuunmyyty. Peliä seurasi 13 496 katsojaa. Ko. otteluunhan kaivettiin jostain Arenan uumenista vielä 140 lisäistuinta, joten olisikohan kokonaiskapasiteetti sitten ilman niitä jotain 13 350(?).
 
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Miten helvetissä se yksi lipputyttö onnistu eilen luistelemaan suoraan siihen punaiseen mattoon. Siinä olisi voinut käydä pahastikin. Onneksi nyt ei käynyt. Jatkossa olisi hyvä ehkä jos on punainen matto odottamassa maammelaulajaa tai muuta tilaisuutta varten, niin varoittaa tyttöjä asiasta.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Ja miten helvetissä A.Harkimo huudatti ämyreitä 200% tehoilla? Vaikka toleranssi allekirjoittaneella onkin kohtalainen, niin oopperalaulun kohdalla jouduin häpeäkseni laittamaan sormet korviin kuin jokin sylivauva. Ja siltikin kuului aika hyvin läpi. Jo bassodiskantti jytkytti koko hallia niin, että diizein fönäreidenkin on täytynyt heilahdella normaalia enemmän. Toivon, ettei kukaan saanut kuulovauriota.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mikserin asetukset olivat sekaisin. Ilmeisesti toiseen erään saivat korjattua tilanteen(?)

Ei ainakaan pelin aikana huomannut muutosta. Järkyttävää paskaa, katsomossa on ihan turha yrittää keskustella kaverien kanssa mistään. Sen pitäisi olla jääkiekkopeli eikä mikään yökerho.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Mikserin asetukset olivat sekaisin. Ilmeisesti toiseen erään saivat korjattua tilanteen(?)

Tuskin oli syy mikserissä. Ennemmin lähtisin siitä että vika oli käyttäjäperäinen. Tuossa mikserissä on merkit joka liu-ussa millä tasolla ne kuuluu olla ja jos ne on väärin niin Rolle korjaisi ne noin viidessä sekunnissa oikeiksi jos musiikki tulee liian lujaa ja Amanda ei asiaan reagoisi. Lisäksi nuo testataan ennen ottelutapahtuman alkua.

Itse uskoisin että musiikin voimakkuuden taso on tullut suoraan Romanilta. On myös mahdollista että ottelutapahtumasta vastaava yritys ja siellä toimivat henkilöt ovat kuulovaurioisia.
 

faro

Jäsen
Tuskin oli syy mikserissä. Ennemmin lähtisin siitä että vika oli käyttäjäperäinen. Tuossa mikserissä on merkit joka liu-ussa millä tasolla ne kuuluu olla ja jos ne on väärin niin Rolle korjaisi ne noin viidessä sekunnissa oikeiksi jos musiikki tulee liian lujaa ja Amanda ei asiaan reagoisi. Lisäksi nuo testataan ennen ottelutapahtuman alkua.
Miksi Amanda sitten itse totesi ensimmäisen erän jälkeen, että mikserin asetukset olivat sekaisin?

Ne siis hänen mukaansa korjattiin ensimmäisellä erätauolla, jonka jälkeen musiikin volyymi laski.
 
Viimeksi muokattu:

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Miksi Amanda sitten itse totesi ensimmäisen erän jälkeen, että mikserin asetukset olivat sekaisin?

Ne siis hänen mukaansa korjattiin ensimmäisellä erätauolla, jonka jälkeen musiikin volyymi laski.

Onko tämä julkinen tieto vai kaverin kaverin vierustoverilta kuultua?

Oli kumpi tahansa, itse uskon että äänentaso oli vaan arvioitu liian isoksi ja sitä laskettiin toiseen erään katsojien palautteesta johtuen. Tuonne piippuhyllylle ei kuule kuinka lujaa musiikki soi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei ainakaan pelin aikana huomannut muutosta. Järkyttävää paskaa, katsomossa on ihan turha yrittää keskustella kaverien kanssa mistään. Sen pitäisi olla jääkiekkopeli eikä mikään yökerho.

Kuten täällä on jo todettu niin alkuun volyymit oli aivan liian kovalla ja myös täällä katsottiin paremmaksi pistää sormet korviin Jokereiden sisääntulovideon ja alkutunnareiden pärähdettyä soimaan ja myös kansallislaulujen soidesssa sen verran alettiin mökässä liikkumaan kipurajoilla. Matsin aikana, toisessa erässä desibelitasot oli onneksi jo selkeästi alempana.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todennäköisesti yläkerrasta on tullut käsky pistää volat kaakkoon heti alusta. Sitten kun tajuttiin että volyymitason nosto ei ole suoraan verrannollinen viihtymiseen vedettiin volat normaalitasolle ja syytettiin tekniikkaa.

Mitä tulee alkushown ajoitukseen niin en pysty ymmärtämään miksi Jokereiden jäälletuloa ei mitenkään saada ajoitettua siihen Pretenderin "kliimaksikohtaan" vaan esimerkiksi SKA tuli musiikin osalta paljon parempaan aikaan jäälle. Ymmärrän miksi varsinkin Pietarin pojille halutaan tarjota näyttävä sisääntulo, mutta kyllähän tuo nyt pitäisi koreografioida ja synkata musiikkiin ihan eri tavalla. Eikä olisi edes vaikeaa.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Todennäköisesti yläkerrasta on tullut käsky pistää volat kaakkoon heti alusta. Sitten kun tajuttiin että volyymitason nosto ei ole suoraan verrannollinen viihtymiseen vedettiin volat normaalitasolle ja syytettiin tekniikkaa.

Ainakin Amanda Harkimon twitter-tili on jokseenkin julkinen: https://twitter.com/AHarkimo/status/552150994650664960

Itse ostan tuon Mordjinn:n tekstin sata kertaa sadasta. Paljon helpompi se on tekniikkaa syyttää kuin myöntää mokanneensa. Luulisi silti olevan sen verran ammattilainen että nielee ylpeytensä ja ottaa neuvoa muilta. Esim kuuluttaja, Amanda ja Rolle ovat ainakin ottelun aikana radioyhteydessä toisiinsa ja palaute jään tasolta on välitön, ellei sitten uusi kuuluttajakin ole kuuro.
Silti hienoa että asiaan reagoitiin ja tasoa laskettiin eikä umpijuntteina painettu päätyyn asti täysillä. Nuo kuvat ja viestit mitä twitteriinkin oli ladattu vastauksena tuohon Amandan twiittiin eivät varmastikaan lisää Romanin silmissä ottelutapahtuman järjestäjän pisteitä vaikka Roman olisikin käskenyt luukuttaa kalvot pihalle skobeista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös