Ottelut ja ”show”

  • 663 636
  • 2 620

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onkohan kuuluttajalta tietoinen veto kuuluttaa kaikki jäähyt yms pelikatkoilla, milloin musiikki pauhaa täysillä ja toisinaan ei tahdo kuulla kuulutuksista yhtikäs mitään. Varsinkin Jokereiden tehdessä maalin, se pitää kuuluttaa vasta pelin käynnistyttyä eikä maalilaulun aikana!!

En usko että kuuluttaja pääsee tekemään mitään ominpäin, vaan kaikki on aikataulutettu. Jokerit on palkanneet ulkopuolisen firman hoitamaan koko ottelutapahtuman läpi alusta loppuun, tosin kuuluttajaa kuunnellaan ja hänen kanssaan keskustellaan asioista ja saa tuoda esiin omia mielipiteitään.

Olen joskus nähnyt sen sekunttiaikataulun joka Jokerien ja maajoukkueen peleissä on ja se on tarkka. Siinä on käyty kaikki asiat läpi, lisäksi kuuluttaja on Rollen ja Amandan kanssa jatkuvassa radioyhteydessä ja he informoivat toisiaan sekä keskustelevat aika tiiviistikin ottelun aikana.
 

HokiHero

Jäsen
Vaikka joku täällä kehuikin tanssityttöjä niin itse ainakin katsoin tänään hämmentyneenä kuinka huonosti voi vetää. Tanssijat eivät pysyneet musiikin rytmissä eivätkä edes toistensa rytmissä. Välillä päällä olivat ihmekaavut jotka peittivät kaikki kropan muodot ja sai tanssijat näyttämään pulskilta. Hetkittäin ihan mukiinmenevää menoa mutta kokonaisuutenaan lähes aina kun heitä näki mediakuutiolta (en itse katsomossa heitä nähnyt) oli huvittuneisuus lähempänä kuin vau-efekti. Kyllä laatua myös tuohon osastoon tulisi saada huomattavasti enemmän, vaikka se tottakai onkin vain pieni osa showta.

Oli itselleni suuri yllätys kuinka tyhjä katsomo oli lauantai-illan pelissä. Alakatsomossakin oli suuria tyhjiä aukkoja sekä tietysti vieraspäädyn yläkatsomo kokonaan tyhjä.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit FC
Tarvitseekohan sitä kiss camiä pyörittää screenillä vielä kun peli on jo käynnissä? Maalin jälkeen ei kuvattu juhlivaa Eteläpäätyä, vaan peukuttelevaa Joel Harkimoa. Päätössummerin soidessa lähti 132dB jumputtamaan niin, ettei yleisön juhlintaa kuullut ollenkaan. Leditaulut on jees, kaikki muu jokseenkin huonoa.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Show oli tänään täysin luokatonta, biisien voluumi vaihteli kesken biisin. Biisien voluumi aivan liian korkealla. Tilannetaju näyttää dj-kopissa olevan aivan hukassa, päädyssä menossa chänttiä niin siihen laitetaan päälle laitettiin taas db-skabaa. Koko db-skaba aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, ei toimi ja on lisäksi aivan helvetin junttia. kiss-can pyöri jumbolla vaikka matsi oli käynnissä jne. Katupoikienlaulu tulee laittaa vain kerran, nyt taisi tulla pelkästään kolmannessa erässä 3 kertaa ja koko matsissa vähintään 5 kertaa. Tämän iltaisesta suorituksessa ei ollut mitään postiivista sanottavaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kilin vittu.

Kuution käyttö oli tänään jotain ala-arvoista. Yhdeltä sivulta taisi yksi paneeli tai vastaava olla paskana, videot pyörivät miten pyörivät ja tilannetaju esimerkiksi kiss camin kanssa oli olematon. Tekniikka voi toki aina pettää, mutta kokonaissuoritus itsessään oli luokatonta. Vähän jäi sellaine fiilis, että ei täysin tiedetty mitä tehdään ja edetään vain käsikirjoituksen mukaan kentän tapahtumista riippumatta.

Ensimmäisen matsin alkushowta kritisoin jonkin verran, mutta että oikeasti vielä typistetään? Ei herran jumala, tuo tulo jäälle oli kuin jostain A:n divarista. Tuossa ei todellakaan sytytelty yleisöä, alistettu vastustajaa tai mitään vastaavaa. Eihän siinä saatana ollut mitään! Jos ei muuta, niin parit pyrot ja tanssitytöt jäälle edes, kiitos.

Kuuluttaja veti tänään jopa huonommin kuin torstaina. Pari melko jäätävää virhettä tuli mukaan, kuulutukset venyivät paljon ja jopa suomi tuntui ajoittain pätkivän. Tuon kyllä sietää, mutta tuosta ei nauti sitten yhtään. Samaan aikaan sitten Tuominen jakaa fanikamaa, heittää satunnaista läppää ja ties mitä... Mä en ymmärrä.

Tanssitytöt ovat olleet melkoinen pettymys. Tuolla on pari oikeasti näyttävää tapausta ja ilmeisesti taitoa taustalla, mutta tätä ei vain saada käytettyä hyödyksi. Show on hyvinkin vaisu, heitä on jopa vaikea nähdä sijainnin (etäisyys tiettyihin osiin, sijainti lähialueille, jne.) takia ja näkyvyys (alkushow, portaat, jne.) on luokatonta. Mä en ihan rehellisesti sanoen ymmärrä noiden funktiota nykyisellään, enemmän olisi saatavissa irti ja tuolla konseptilla homma ei vaikuta toimivalta.

Mutta ei siinä, peli itsessään korvaa aivan saatanasti. Kahden hallilla nähdyn pelin otannalla mä olen helvetin tyytyväinen nähtyyn ja olen oikeasti viihtynyt tämän "viihdepuolen" puutteista huolimatta. Show itsessään on kuitenkin toissijaista ja kaikesta tästä avautumisesta ja "itkusta" huolimatta tuolla on ollut paljon helvetin hyviäkin asioita.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hallin tekniset muutoksia hyviä, koko halli nykyaikaisemman oloinen. Alkushow ja musiikki ei erityisen onnistunut!

Otteluiden taso ollut aivan huippuhyvä, jos taso tästä vain nousee kauden mittaan, ei tule ikävä yhtä ainoata liigavastustajaa! Taitavia pelaajia joka ketjussa!
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Aikaisemmasta vuodatuksestani unohtui mainita tökerö kuulutus tyyliin "Nyt kannustetaan Jokerit voittoon" tms. Perään laitettiin soimaan Lukon maalibiisi.

Mikäli ohjelmasta vastaa jokin firma niin suosittelen monoa takapuoleen välittömästi, joku Pera sillan alta hoitaa homman vähintään yhtä hyvin ilman minkäänlaista kokemusta hommasta.
 

faro

Jäsen
Aikaisemmasta vuodatuksestani unohtui mainita tökerö kuulutus tyyliin "Nyt kannustetaan Jokerit voittoon" tms. Perään laitettiin soimaan Lukon maalibiisi.

Minusta ainakin tuo The Final Countdown sopii ihan hyvin pelin loppuun jo ihan nimenkin puolesta.

Maalibiisinä se sitten onkin varsin kökkö.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikaisemmasta vuodatuksestani unohtui mainita tökerö kuulutus tyyliin "Nyt kannustetaan Jokerit voittoon" tms. Perään laitettiin soimaan Lukon maalibiisi.

Kuinkakohan monelle 9700 katsojasta tuli Rauman Lukko mieleen tästä biisistä, mikä on tietääkseni soinnut areenalla "aina"? Ja mun mielestä tuo kuulutuskin oli iha hyvä verrattuna moneen muuhun ei niin hyvään juttuun. Musiikin voimakkuus ym oli myös eilisessä pelissä huomattavasti parempi ainakin alakatsomoon. Ylhäällä voi edelleenkin tehdä kipeetä. Kiss kamera on vanha tuttu, tuntuu toimivan ja leditaulut toki jees. Voipi myös olla, ettei sellainen show meininki vain toimi Suomessa samalla lailla kuin muualla.

Parempaan (hillitynpään) suuntaan kuitenkin mennyt ja maanantaina tuskin desipeli mittareille paljon käyttöä..
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kuinkakohan monelle 9700 katsojasta tuli Rauman Lukko mieleen tästä biisistä, mikä on tietääkseni soinnut areenalla "aina"? Ja mun mielestä tuo kuulutuskin oli iha hyvä verrattuna moneen muuhun ei niin hyvään juttuun. Musiikin voimakkuus ym oli myös eilisessä pelissä huomattavasti parempi ainakin alakatsomoon. Ylhäällä voi edelleenkin tehdä kipeetä. Kiss kamera on vanha tuttu, tuntuu toimivan ja leditaulut toki jees. Voipi myös olla, ettei sellainen show meininki vain toimi Suomessa samalla lailla kuin muualla.

Parempaan (hillitynpään) suuntaan kuitenkin mennyt ja maanantaina tuskin desipeli mittareille paljon käyttöä..

Eiköhän suurinosa 9700 katsojasta yhdistänyt. Lähinnä tuo ajoitus biisiillä ja kuulutuksella oli surkea. Musiikin voimakkuus oli matsin alussa pienempi, kun torstaina, mutta jostakin syystä sitä väännettiin kesken matsin kovemmalle. Itse asiassa sitä muutamaan otteeseen säädetiin jopa kesken biisin mikä antaa aika amatöörimäisen kuvan osaamista.

Kisscam on vanha tuttu, mutta ei sitä ennen ole pyöritelty myös silloiin, kuin peli on käynnissä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Kärjistetysti voidaan sanoa että KHL:n pelillinen taso on ylittänyt kaikki odotukset positiivisessa mielessä, kun taas n.k. "shown" taso on jotain aivan muuta. Omistaja on investoinut hyviin uusiin laitteisiin joilla voisi tehdä vaikka mitä, mutta tekeminen on välillä huonoa.

Listataanpa nyt tähän osa ärsyttävistä asioista jos joku vastuuhenkilö sattuisi lukemaan.
-Volyymitasot ja musan sekä puheen miksaus. Musa on liian kovalla ja kun sitä ei vedetä alas tarpeeksi puheen ajaksi niin asiasta ei aina saa selvää.
-Musavalinnat ja kohdat jossa sitä musaa soitetaan. Kun fanikatsomot saavat kannustuksen käyntiin niin laitetaan päälle melumattoa. Katupoikien laulusta mainittiinkin tuossa aiemmin, ei sitä voi koko ajan laulattaa.
-Mediakuutio ja ohjaus. Kun Jokerit teki maalin niin näytettiin eilen jonkun ukon kaljua päälakea. Ohjaaja käyttää taulua omien sisäpiirivitsiensä viljelemiseen, kuva heittelehtii ja zoomataan liikaa edestakaisin.
-Kielivalinnat ja kielen taso. Ymmärrän tarpeen kansainvälistyä, mutta välttäkää virheitä. "Watch out these players", eli varokaa nämä pelaajat.
-Kisscam ja huudatusmittari. Kisscam menettelee, mutta ei koko ajan. Huudatusmittari ja kiekaisut huudon aikaansaamiseksi tuottavat lähinnä myötähäpeää.
-Tanssitytöt. Minulla voisi olla heihinkin joku mielipide, mutta kun tytöt on sijoitettu sellaiseen paikkaan että heitä ei näe.

EDIT: Ja jotta tämä nyt ei mene ihan pelkäksi narinaksi niin mainitaan nyt sekin että on tuossa yritystä ja hyviäkin elementtejä. Ajatus siitä että kerrotaan yleisölle muutamasta vastustajan pelaajasta on hyvä ja skidit tykkäävät kilpailuista ja tuotepaketeista.
 
Viimeksi muokattu:

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinkakohan monelle 9700 katsojasta tuli Rauman Lukko mieleen tästä biisistä, mikä on tietääkseni soinnut areenalla "aina"?

En tiedä. Minulle tuli ainakin hieman, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ei ole tuo biisi kyllä soinut ainakaan muutamaan viimeiseen vuoteen areenalla käytännössä yhtään.
 

faro

Jäsen
Lähinnä tuo ajoitus biisiillä ja kuulutuksella oli surkea.

Millä perusteella? Pelin alussako tuota "viimeistä lähtölaskentaa" olisi pitänyt soittaa?

Kuulutuksesta sinällään samaa mieltä, mutta ehkä sillä vain yritettiin nostaa tunnelmaa, koska se selvästikin laski kolmannessa erässä Jokereiden alkaessa peruuttelemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Saako nyt KHL -aikakautena katsomossa nauttia olutta?

Vaikka Jokerit pelaisi NHL:ssä, niin Arenalla pätee edelleen Suomen lainsäädäntö. Toisin sanoen, ei edellenkään saa.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Häiritseekö tuo musan kovuus nimenomaan yläkatsomoissa? Mun mielestä eilen musat oli aika hiljaisella verrattuna torstaihin. Torstaina alakatsomossa oli ihan sopiva äänenvoimakkuus, basson jytke nostatti mukavasti tunnelmaa täydessä areenassa.

Katupoikien laulu toimii parhaiten ennen alkushowta, kuten joku jo kirjoittikin.

Areenan visuaalinen ilme on nyt niin hieno, että nämä muut jutut ovat vähän hienosäätöä. Itse pelikin on niin laadukasta, että pidän suurena ihmeenä, jos yleisömäärät eivät ala pikkuhiljalleen nousta kevättä kohti mentäessä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako nyt KHL -aikakautena katsomossa nauttia olutta?

Ei Suomessa saa nauttia oluesta tai muustakaan alkoholista. Sitä pitää kiskoa sikamaisin hinnoin ja syyllisyyttä tuntien. Tallinna kiittää.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pääasiassa erittäin huonon musiikkivalikoiman takia jätin täksi kaudeksi pitkäaikaisen kausikortin uusimatta. Osaksi myös siitä syystä että viime kaudella kuultiin ihan liian monta ottelua sitä maailman paskinta kuuluttajaa.

Sinänsä ikävää että tänä vuonna show on entisestään huonontunut muun muassa surkealla sisääntulolla. Itse biisi on ihan jees, mutta ei kyllä sovi tuossa tunnelmannostatukseen sitten yhtään. Pelaajaesittelyvideon jälkeen voisi mielestäni leikata johonkin toiseen biisiin ja sitten kunnon myrsky päälle. Ilmeisesti pyrotekniikkakin on jätetty pois, koska on ajateltu että uudet ledirenkaat riittävät. Tuon biisin kanssa pelaajien sisääntulo on kyllä aika mitäänsanomaton tapahtuma.

Itse pelihän on suurimman huomion kohteena, mutta kyllä se show siinä ympärillä rakentaa sitä tunnelmaa, jonka takia hallille mennään. Minulla ainakin tämä nykyinen musiikkilinja saa aikaan vain vitutusta ja kaiken lisäksi sitä musiikkia täytyy vielä tykittää täysillä kannustushuutojen päälle.

Toistaiseksi katson kyllä mieluummin kotisohvalla erittäin tyytyväisenä Viasatin laadukkaita lähetyksiä. Paluu kausikorttilaiseksi ehkä joskus sitten kun teknodiskoaikakausi on mennyt ohitse.
 
Ilmeisesti pyrotekniikkakin on jätetty pois, koska on ajateltu että uudet ledirenkaat riittävät.

Pyrot on aika juntti keino luoda tunnelmaa. Vesa Keskisen miljoonapilkissä nämä. Se jäälle heijastava projektori on enemmän tätä päivää ja sitä voisi hyödyntää pelaajaesittelyssä, että sisääntulossa.
 

Masentaja

Jäsen
Muistaakseni silloin mm-kisojen aikaan, kun Areenalla oli ne projektorihommelit, niiden hinnaksi sanottiin noin 200 000€. Se on yks hyttysen paska tossa kokonaisuudessa. Nyt Roman pistä rahaa peliin ja vehkeet kattoon ja joku oikeasti visuaalisuutta ymmärtävä kaveri tekemään vähän videota. Se olisi ihan oikeasti asia jolla ne "katkaraputyypit" tulee niihin maanantai-keskiviikko tsheljabinsk-amur-peleihin. 200k€/20€(lipun keskihinta?) on 10 000 lippua. Maksaisi heittämällä itsensä kasvaneena yleisömääränä. Nyt kun äänentoista on kunnossa, niin tuo ajaisi kyllä asiansa. Täydentäisi noita ledivehkeitä loistavasti esim kansallislaulujenkin aikana.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pääasiassa erittäin huonon musiikkivalikoiman takia jätin täksi kaudeksi pitkäaikaisen kausikortin uusimatta. Osaksi myös siitä syystä että viime kaudella kuultiin ihan liian monta ottelua sitä maailman paskinta kuuluttajaa.

Ihan hyvä, luusereita hallilla ei edes tarvita. Vittu mitä syitä sulla, ihan oikeesti. Tottakai monessa asiassa on parannettavaa, mutta musiikkivalikoiman takia jätetään kausari uusimatta niin nyt mä oon nähnyt kaiken!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse odotin juurikin tuohon joukkueen sisääntuloon jotain näyttävyyttä, mutta eihän siinä käytännössä tapahdu yhtään mitään. Tunnelma ensin ikään kuin nostatetaan sen mainoksessakin olleen biisin aikana, ja se toimii vielä ok, mutta mitään kliimaksia ei koskaan tulekaan siinä vaiheessa kun joukkue tulee jäälle. Ihmeelliseltä tuntuu, jos tuon suunnittelusta on vielä mukamas ihan jouduttu maksamaankin jotain jollekin taholle. Ei tunnu eikä näytä ollenkaan loppuun asti mietityltä ja hiotulta jutulta. Tuo Pietarin meininki ilman niitä projektoreitakin noin satamiljoonaa kertaa näyttävämpi. Suomessa ei vain ilmeisesti osata mitään.
 

naapuri

Jäsen
Se intron eka video missä hepulla on kaksi korttipakkaa kädessä ja ne ammutaan hidastetusti kohti kameraa, on hieno. Siinä on hyvää nostatusta kohta alkavalle tykitykselle, ja se soundi siinä taustalla on sopivan "uhkaava".

Sitten on sen tykityksen aika. Voi olla että mä olen joutunut kummassakin matsissa johonkin aikavääristymään tai johonkin, mutta SITÄ TYKITYSTÄ EI OLE! Monroen biisi pyörii luupilla, kuvassa pyörii kaksi minuuttia mustia luistimia ja sumua. Silloin kun oli kuvauspäivä Arenalla ja Jokereiden Facebookiin tuli kuvia tuimina seisovista Karalahdista, Väänäsistä ja muista hienouksista, kuten leijuvasta kamerasta, upeista valoista yms, olin ihan varma että saan pienen jokeriorgasmin aina kun näen pre game shown jumbolla. Lopputulos: Aivan sairaan paska video jossa ihan oikeasti vain luistellaan kaksi minuuttia niin että pelaajista näkyy luistimien nauhat. Vmp.

Se sisääntulon aikana soiva (Graciaksen) biisi on hyvä josta saisi paremmalla timingilla loistavan sisääntulobiisin. Valot ympäri hallia ovat upeat ja niitä käytetään mielestäni hyvin. Valojen suunnittelu annettiinkin Mikki Kuntun vastuulle joten ainakin se puoli oli ammattilaisen vastuulla.

Kuuluttaja on paska mutta silti parempi kuin Tatu. "Walteraaal" ja "jokerijunioriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit" laski rimaa sen verran että uusi kaveri joutuu vielä vähän tekemään duunia päästäkseen yhtä alas. Oikeasti uskon että kuuluttaja parantaa tuosta, muutama matsi varmaan menee ennen kuin yhteispeli sujuu ylä- ja alakerran välillä. Puhumaan olisi hyvä oppia jo ennen seuraavaa peliä.

Musiikki on toistaiseksi ollut ihan hyvää. On varmaankin helpompaa ratkaista Afrikan nälänhätä kuin soittaa Arenalla kaikkia miellyttävää musiikkia joka vielä pitäisi fiilistä yllä ja sopisi sen hetkiseen tilanteeseen.

Fix list: introvideo laitettava uusiksi. EI mainoksia ja musiikkia yhtäaikaa. Kuuluttajalle lisää reeniä.

Joku oli vielä sitä mieltä että maalintekijä pitäisi kuuluttaa vasta kun kiekko on taas pelissä. Itse diggasin kun viimeksi vedettiin niin että pelaajat olivat keskiympyrässä valmiina peliin ja samalla kuulutettiin maalintekijä. Jotenkin päästiin samalla flowlla maalin euforiasta "hei"-huutoon. Toimi mun makuun, mutta nehän on niitä persereikiä, jokaisella omansa.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Itse odotin juurikin tuohon joukkueen sisääntuloon jotain näyttävyyttä, mutta eihän siinä käytännössä tapahdu yhtään mitään. Tunnelma ensin ikään kuin nostatetaan sen mainoksessakin olleen biisin aikana, ja se toimii vielä ok, mutta mitään kliimaksia ei koskaan tulekaan siinä vaiheessa kun joukkue tulee jäälle. Ihmeelliseltä tuntuu, jos tuon suunnittelusta on vielä mukamas ihan jouduttu maksamaankin jotain jollekin taholle. Ei tunnu eikä näytä ollenkaan loppuun asti mietityltä ja hiotulta jutulta. Tuo Pietarin meininki ilman niitä projektoreitakin noin satamiljoonaa kertaa näyttävämpi. Suomessa ei vain ilmeisesti osata mitään.

Pietarista puhummatakaan, eniten tässä kaikessa hämmentää se, että tää nykyinen sisääntulo on n. miljoona kertaa heikompi kuin menneilä kausilla Liigassa.

Onneksi itse peli näyttää hyvltä, mutta sitäkin suuremmalla syyllä toi show pitäis saada pelin edellyttämälle tasolle. Häiritsee niin perkeleesti että kaikkien aikojen jokerinippu luistelee jäälle ilman mitään actionia tai showta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös