Ottelumusiikit

  • 70 525
  • 343
Suosikkijoukkue
Kärpät
ERA - Ameno - YouTube kyllä ite haluisin kärppien sisääntulo biisiks - eran Ameno kappaleen. jos joku nostaa tunnelmaa nii tuo.
Eihän siitä nyt kovin kauaa ole kun kyseinen biisi oli vielä osa alkushowta: Kärppien kotiottelun alkushow ja joukkueen sisääntulo 2012-2013 - YouTube

Kieltämättä tuntuu tässä kun vanhoja muistelee (muun muassa noita jo aiemmin esiintuotuja liiganousun jälkeisiä kirkonkelloja), että Kärppien ottelutapahtuma on ottanut viimeaikoina takapakkia kehittymisen sijasta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Nykyinen ottelutapahtuma musiikin osalta on kovin steriili. Muuttaminen muuttamisen vuoksi on aina huono asia - mitä enemmän ja pitempään pystytään pysymään vanhoissa, hyviksi todetuissa asioissa, sitä parempi. Kun tutut biisit soivat vuosien ajan esimerkiksi tietyissä kohdissa ottelutapahtumaa, luo se erityisen fiiliksen. Tällä hetkellä ainoastaan aloituskokoonpanon Kickstart My Heart ja eränaluja edeltävä Mission Impossible ovat olleet pitempään - toki aiemmin ollut Black Suits Coming oli parempi.

Takavuosina joukkue sai itse päättää jäälletulobiisinsä, ja yksi valinnoista oli Slipknot - Pulse of the Maggots (Audio) - YouTube . Toimi. Raksilan äänentoisto vain ei oikein pysynyt mukana.

Koska negan sekaan pitää antaa myös posia - mielestäni kotijoukkueen ylivoimaa monesti edeltävä Ecstacy of Goldin raskas versio sopii hienosti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla ei ainakaan ole kuin yksi toive; Verkko heiluu takaisin maalilauluksi.
Kannatan. Olen monesti ihmetellyt miksi ihmeessä sitä ei nykysellään käytetä, kun se on varta vasten Kärppien kannatuslauluksi tehty ja sopii maalitilanteeseen kuin nenä päähän! Verkko heiluu kohdasta vain pärähtää käyntiin niin täydellinen. Se ois mielestäni paras maalilaulu, ihan mistä vaan vaihtoehdoista!
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vierasjoukkueen tullessa jäälle:
Kirkonkellot / AC-DC - Hell's Bells

Ennenkuin Kärpät tulee jäälle:
Brad Fiedel - T2 Theme

Jäälle tullessa:
Scooter - Fire!

Maalilaulu:
Kärpät Hock'N'Rollers - Verkko heiluu!

Kärppien saadessa jäähyn:
Judas Priest - Breaking The Law
 

Heads77

Jäsen
Suosikkijoukkue
zen
Omia mietteitä:

Olen joskus miettinyt, että jos mulla ois oma lätkäjoukkue, niin intro-biisinä toimisi ehdottomasti Northerin The Hate I Bear (linkki YouTubeen). Voi mennä tosin aavistuksen liian hardcoreksi useampien makuun, varsinkin kun vokalssit alkavat. Toinen kova sana olisi Slipknotin People = Shit (taas YouTubeen), siinä tosin heti kärjessä menee kielenkäyttö sellaiseksi, että sanomista tullee aivan varmasti. Vierasjoukkueen alkaessa valua jäälle, voisi soida Routasydämmen intron rummut jollain loopilla, kuten ainakin viime kaudella rankkareilla ennen Kärppien ampujaa. Loput vierasjoukkueen pelaajista tulee jäälle tuon alkurämistelyn aikana, ja Kärpät saapuu jäälle kun ensimmäinen riffi alkaa, sanojen "here we go again, motherf*cker" saattelemana.

Maalilauluksi sitten itse Routasydän, mielellään samalla pahaenteisellä torvella mitä on aikanaan ollut.

Muulla ei sitten itselle niin väliä olekkaan, enemmän toivoisin hevi- ja rokkimusaa halliin, jos se nyt jollekkin vielä tämän jälkeen yllätyksenä tuli. Hävettää ihan melkein täällä käydä HIFK:n peleissä ja aidosti melkein viihtyä siellä, ihan jo pelkästään musiikin takia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onks Routasydän jo päästetty lestojen pannasta?

Sentencedin enkunkielistä tuotantoa kuuntelee Isomäessäkin ihan mielellään.
 

Untamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ken muistaa tykinlaukauksen kun Kärpät luisteli kentälle, oliko se joskus noin kymmenen vuotta sitten viimeksi? Se pitäisi kaivaa kans takaisin. Puolesta vai vastaan?
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Summeri voitas myös vaihtaa siitä ärsyttävästä pillin vinkumisesta hillitympään tööttäykseen.
 

Heads77

Jäsen
Suosikkijoukkue
zen
Summeri voitas myös vaihtaa siitä ärsyttävästä pillin vinkumisesta hillitympään tööttäykseen.
Totta turiset, mutta näinköhän onnistuu ilman että vaihtaa koko ajanottosysteemiä? (En tunne sitä tekniikkalajia, aito kysymys siis.)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onks Routasydän jo päästetty lestojen pannasta?

Sentencedin enkunkielistä tuotantoa kuuntelee Isomäessäkin ihan mielellään.

On soitettu jo vuosia hallissa voitettujen pelien jälkeen.

e. Ja ne jotka tuosta mölyn nostivat, eivät muistaakseni olleet lestoja, vaan ihan normikristittyjä.

e2. Itse en välttämättä ottaisi enää "verkko heiluuta" takaisin, vaikka aikanaan toimikin hyvin. Biisihän taisi paljastua plagiaatiksi.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Koska negan sekaan pitää antaa myös posia - mielestäni kotijoukkueen ylivoimaa monesti edeltävä Ecstacy of Goldin raskas versio sopii hienosti.

Metallica sopii aina kiekkopeliin! :D Itsekin vedän haukkuja vähän takaisin. Myös ennen alivoimaa soitettu Hallowed be thy name osoitti, että DJ:llä on jotain linjakkuutta valinnoissaan. Itse laulun sopivuudesta tuohon voidaan olla sitten montaa mieltä. Itse menisin Rage Against the Machinen Killing in the Namella, kuten änärisuosikkini Blackhawks tekee.

e2. Itse en välttämättä ottaisi enää "verkko heiluuta" takaisin, vaikka aikanaan toimikin hyvin. Biisihän taisi paljastua plagiaatiksi.

Onkohan tuolla väliä, kun itsellä ei ainakaan ole alkuperäisestä mitään hajua. Siitähän voisi tehdä päivitetyn version, jos plagioinnista on kiinni. Toisaalta minulle riittää, että nykyisestä deletoidaan ne hollanninkieliset älämölöt pois. Sanoituksellisesti Kärppien olisi pitänyt ottaa Verkko heiluu takaisin Marjamäen ensimmäisen mestaruuden jälkeen. Nykytilanteeseen se ei enää sovi, kun Raksilasta on tullut pisteautomaatti vastustajille.
 

Pikkujofa

Jäsen
Koko ottelutapahtumaa voisi kuvailla Oulussa jotenkin näin, siellä kaikilla oli niin mukavaa. No ei ollut! Tunnelmasta ei tietoakaan.
Lätkämatsiin kuuluu rokkimusat, eikä mitään Whitney Houstoneita edes vitsi mielessä. Varmastihan tästäkin joku mielensä pahoittaa, mutta eikös sen halli dj:n nimenomainen tehtävä ole olla tilanteen tasalla ja osittaisena tunnelmanluojana? Peliesitykset hoitaa sitten joukkue. Hallin pitäisi vastustajan nahassa tuntua vittumaiselta pelipaikalta jo ennen jäälle menoakin. Tunnelmaa on niinkuin shakkikerhon avajaisissa. Shhh! Suomikaan ei kuitenkaan niin takapajula ole, ettei täällä olisi mahdollista katsella mallia esim NHL:n meinigistä. Tarttis tehrä jotain, vai mitä?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koko ottelutapahtumaa voisi kuvailla Oulussa jotenkin näin, siellä kaikilla oli niin mukavaa. No ei ollut! Tunnelmasta ei tietoakaan.
Lätkämatsiin kuuluu rokkimusat, eikä mitään Whitney Houstoneita edes vitsi mielessä. Varmastihan tästäkin joku mielensä pahoittaa, mutta eikös sen halli dj:n nimenomainen tehtävä ole olla tilanteen tasalla ja osittaisena tunnelmanluojana? Peliesitykset hoitaa sitten joukkue. Hallin pitäisi vastustajan nahassa tuntua vittumaiselta pelipaikalta jo ennen jäälle menoakin. Tunnelmaa on niinkuin shakkikerhon avajaisissa. Shhh! Suomikaan ei kuitenkaan niin takapajula ole, ettei täällä olisi mahdollista katsella mallia esim NHL:n meinigistä. Tarttis tehrä jotain, vai mitä?
Tämän kyllä voi allekirjoittaa jokainen Kärppien pelissä käyvä. Äänentoistoakaan hallissa ei ole saatu vieläkään 2010-luvulle päivitettyä. Nyt kun kuitenkin joku teistä Kärppien toimistolla lukee tätä viestiketjua, niin ottakaa kiitos lakki kouraan ja tehkää asialle jotain.
 
H

Hidas_ja_kankea

Lätkämatsiin kuuluu rokkimusat, eikä mitään Whitney Houstoneita edes vitsi mielessä.

Koko "kaavamaisen hauskan" kiss camin voisi huoletta poistaa valikoimasta. "I will always love you" aiheuttaa vaivautuneen allergisen reaktion. Jotain perinteistä AC/DC ja Thin Lizzyä käyttäen pelisilmää sen verran, että ei muodostuisi kaavamaiseksi. Itselle maistuisi onnistuneen suorituksen jälkeen esimerkiksi Black Sabbathin Iron Man alkuintro.
 

Pikkujofa

Jäsen
Ensimmäinen perseilyhän alkoi jo Routasydämen poistosta. Ton hienompaa kannatusbiisiä ei ole yhdelläkään liigajoukkueella ja tämä on nakattu roskikseen. Röllipeikon lauluistakin saa äkkiä Odinien marssilaulun halutessaan.
Kyllä meillä työkaluja tähän tunnelman puolesta olisi, mutta tästä on tullut ns koko perheen tapahtuma. Kaukana on ajat jolloin lätkämatsiin mentiin aistienvaraisesti. Höyrymakkaran ja lievä hientuoksu hyvällä musiikilla höystettynä sai sekä yleisön sekä joukkueen yrittämään parastaan. Kravatit ja älypuhelimet hoitavat käytäväkeskustelutkin jo suurimmaksi osaksi. Tunnetta ne ihmiset siellä kaipaa. Niin katsomossa, kuin kentälläkin.
Tuote kuntoon 2018.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
e2. Itse en välttämättä ottaisi enää "verkko heiluuta" takaisin, vaikka aikanaan toimikin hyvin. Biisihän taisi paljastua plagiaatiksi.

Tokkopa tuo sen enempää on plagiaatti kuin että kertosäkeestä tulee mieleen Alice Cooperin Hey Stoopid. Paremmin Verkko heiluu maalibiisinä menisi kuin Routasydän, joka minusta siinä roolissa ei oikein toimi.

Paras olisi tietenkin Masters on Ice 80-luvulta, mutta siihen tuskin palataan.
 
Voitaisiinpa palata takaisin kauden 2013-2014 sisääntulomusiikkiin: Nightwish - Crimson Tide And Deep Blue Sea [Instrumental] - YouTube

Nykyinen räminä on aika karsea, eikä kuulosta hallissa huudatettuna ollenkaan hyvältä edes teknisessä mielessä. Bassotoisto puuttuu täysin, ja silloin täysillä huudatettu rokki kuulostaa rajulta aivan väärällä tavalla.

Routasydän ei ole hyvä maalilaulu, koska se on enemmänkin voittobiisi. Sen kuuleminen hallissa nykypäivänä tarkoittaa tilannetta, jossa Kärpät on voittanut jotain merkittävää. Hohto katoaisi, mikäli se kuultaisiin 80 kertaa kaudessa kotimaalien yhteydessä. Verkko Heiluu taas olisi loistava maalilaulu, sillä siinä yksinkertaisesti lauletaan Kärppien tekemästä maalista. Routasydämessä lauletaan pikemminkin game sevenin jatkoaikamaalista.
 

Heads77

Jäsen
Suosikkijoukkue
zen
Routasydän ei ole hyvä maalilaulu, koska se on enemmänkin voittobiisi. Sen kuuleminen hallissa nykypäivänä tarkoittaa tilannetta, jossa Kärpät on voittanut jotain merkittävää. Hohto katoaisi, mikäli se kuultaisiin 80 kertaa kaudessa kotimaalien yhteydessä. Verkko Heiluu taas olisi loistava maalilaulu, sillä siinä yksinkertaisesti lauletaan Kärppien tekemästä maalista. Routasydämessä lauletaan pikemminkin game sevenin jatkoaikamaalista.
Pidän ajatuksistasi.
 

DDeke

Jäsen
En tiedä onko kyseinen biisi käytössä millään joukkueella, mutta itse olen monesti fillistellyt Machinae Supremacy - Player One - YouTube jonkin joukkueen sisääntulobiisiksi.

Pimeä halli ja biisi soimaan. 0.13 yksittäinen valo kiertämään kaukaloa, 0.24 toinen, 0.35 vaikka logo mukaan ja rytmissä lisää spotteja kunnes 0.57 strobot päälle ja tykillä/räjähdyksellä joukkue sisään.

Saa käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös