Ostoksilla nettikaupassa

  • 178 781
  • 570

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tilasin suuresta ja mahtavasta amerikasta erään tunnetun kitaristin kotisivuilta tuotteita noin kuukausi sitten. Rahat on luottokortilta veloitettu mutta mitään muuta ei ole kuulunut kuin sähköpostiviesti jossa tilaukseni on kuitattu saapuneeksi.

Pitäisikö olla huolissaan. Mistään erityisen merkittävästä summasta ei ole kyse, mutta toki toivoisi rahoilleen vastinetta saavansa.
 

Vengeance

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManUtd, Lukko
Pitäisikö olla huolissaan. Mistään erityisen merkittävästä summasta ei ole kyse, mutta toki toivoisi rahoilleen vastinetta saavansa.

Älä ole. Saat kyllä rahasi takaisin, jos tuotteita ei ala näkymään. Sun pitää vaan yrittää selvittää asiaa myyjän kanssa ensin. Jos ei sekään toimi, niin Luottokuntaan yhteyttä. Luottokunnan sivuilla on kaavake, joka pitää täyttää ja allekirjoittaa ja panna liitteineen (tulosta sähköpostit, joista käy ilmi, että olet yrittänyt ratkaista asiaa suoraan yrityksenkin kanssa, etkä ole heti vain kääntynyt suoraan Luottokunnan puoleen).
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kellä kokemuksia nettikaupasta, joista saisi linja-autoon kykiin tarroja? Meillä on kaveriporukalla omistuksessa linja-auto, johon pitäisi saada muutama tarra teetettyä parista omasta logosta ja pari tekstinpätkää.

Kokeileppa täältä http://www.mielikuvat.fi/
Pystyy tekemään isojakin kokonaisuuksia ja vaikka autoista ei puhutakkaan, niin niihinkin on tehnyt.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko porukalla kokemusta WISH nettikaupasta? Tuli tilattua kokeeksi muutama paita ja nyt odotellaan. Halpaa on mutta kokojen kanssa sai pähkäillä. Kaippa tämäkin oli sellainen kauppa, että kumpa en olisi tästä kuullutkaan.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Tulipahan tehtyä ensimmäinen eBay ostos ikinä, koskien Kovalchukin -04 allstar ottelun pelipaitaa.

Maksoin paidasta jo viime viikolla sen $96, sisältäen postikulut jne. Nyt tämä myyjä kirjoitti minulle, että lähetänkö tämän osoitteeeen (kyseessä oli johonkinpäin USA:a) vaikka minulla selvästi lukee siellä ihan suomen osoitteeni. Ilmoitin tästä hänelle, johon hän vastasi etten ole maksanu tarpeeksi postikuluja jotta hän voisi lähettää sen suomeen asti, vaikka ilmoitin jo ennen "huutamista" että asun suomessa mihin haluan paitani. Lisäksi hän väitti etten ole maksanu juuri $28 edestä postikuluja, vaikka paypal kuitissa lukee näin selvästi.

Saa nähdä mitä käy, hän lisäsi vielä että voi palauttaa maksamani "$54" vaikka maksoin kuluineen kaikkineen $96 kuten yllä totesin.

What to do?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Saa nähdä mitä käy, hän lisäsi vielä että voi palauttaa maksamani "$54" vaikka maksoin kuluineen kaikkineen $96 kuten yllä totesin.

What to do?

No ohhoh, aikamoista vänkäilyä, noi maksetut summat ja kaikki muutkin tiedot saa helposti kaivettua esiin, joten ei muuta kuin eBayhin yhteyttä. Ymmärtääkseni eBayn ja Paypalin kanssa noista saa kyllä aika hyvin rahansa takaisin, jos ei tuotetta näy ja kuulu.

Huono tsäkä on kyllä käynyt, jos ensimmäisellä kertaa käy heti näin. Itse katson aika tarkkaan myyjien "maineen" ennen kuin alan mitään tarjota. Mutta on noita ongelmia toki toisinaan tullut kuitenkin. Aina saanut kuitenkin lopulta sumplittua.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
No ohhoh, aikamoista vänkäilyä, noi maksetut summat ja kaikki muutkin tiedot saa helposti kaivettua esiin, joten ei muuta kuin eBayhin yhteyttä. Ymmärtääkseni eBayn ja Paypalin kanssa noista saa kyllä aika hyvin rahansa takaisin, jos ei tuotetta näy ja kuulu.

Huono tsäkä on kyllä käynyt, jos ensimmäisellä kertaa käy heti näin. Itse katson aika tarkkaan myyjien "maineen" ennen kuin alan mitään tarjota. Mutta on noita ongelmia toki toisinaan tullut kuitenkin. Aina saanut kuitenkin lopulta sumplittua.
Nyt tarvisi enemmän eBay:ssä kauppoja tehneiltä apua amatöörille!

Maksaessa tuon $96, myyjä tosiaan väitti saavansa siitä vain $59. Mutta kuten kuvista huomaatte, se $36 on mennyt "Pitney Bowes" nimiseen firmaan.

Eli olisiko niin, että olen maksanut tuon postimaksun tuolle firmalle ja myyjän ei tarvisi nyt kuin lähettää paidan vain heille? Hänhän kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, sanoi että eBay neuvoi häntä lähettämään osoitteeseen joka oli jossain päin USA:a (en löydä tuota emailia nyt)

Tässä maksut sutattuina;

http://aijaa.com/7ubCyT

http://aijaa.com/n9OP2L

Linkit vie aijaa.com kuvasivustolle
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eli olisiko niin, että olen maksanut tuon postimaksun tuolle firmalle ja myyjän ei tarvisi nyt kuin lähettää paidan vain heille? Hänhän kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, sanoi että eBay neuvoi häntä lähettämään osoitteeseen joka oli jossain päin USA:a (en löydä tuota emailia nyt)

Nakojaan juuri noin asia menee. Taalta loytyy lisatietoa: http://pages.ebay.com/shipping/globalshipping/buyer-tnc.html

Paakohdat:

"Your Seller's Role as US Principal Party in Interest. Your Seller is responsible for shipping the GSP Item to a facility located within the United States (the "US Shipping Center"), where Pitney Bowes will process the GSP Item for international shipment."

"Your Role as Foreign Principal Party in Interest. You (or the recipient of the GSP Item that you purchase, if someone other than you) are the Foreign Principal Party in Interest in connection with the exportation and importation of the GSP Item. You will authorize Pitney Bowes or, at its discretion, one of its service providers as an agent to facilitate the export and customs clearance of the GSP Item."

Eli heidan pitaisi nimenomaan lahettaa paita Pitney Bowesille, joka hoitaa kuljetukset.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Pitäisi tilata vaatteita Sportsdirectistä. Millainen tuo Paypal on, kun en ole koskaan käyttänyt(noviisi)? Tehdään tunnus ja laitetaan pankkitililtä rahat Paypallin tilille?

En sen koommin googlesta katsonut, olisi varmaan löytänyt nopeasti sieltäkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistin taas miksi vihaan nettikauppoja. Tilasin tuotteet lokakuun alussa, että varmasti ehtii pikkujoulujuhliini. Toimitusaikaa on muutettu 30.10 -> 25.11 -> 10.12. Näistä ei ole tullut mulle mitään ilmoitusta, vaan itse pitänyt soittaa ja kysyä kun kotiinkuljetusta ei ole kuulunut. Ja mun pikkujoulujuhlat on ens viikonloppuna. Anteks vaan, mutta mun mielestä 2kk on kohtuuttoman pitkä toimitusaika.

Toisaalta taas, tilasin toisesta nettikaupasta kummipojalle lahjan sunnuntai-iltana, oli keskiviikkona pakettiautomaatissa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Pitäisi tilata vaatteita Sportsdirectistä. Millainen tuo Paypal on, kun en ole koskaan käyttänyt(noviisi)? Tehdään tunnus ja laitetaan pankkitililtä rahat Paypallin tilille?

En sen koommin googlesta katsonut, olisi varmaan löytänyt nopeasti sieltäkin.

Laitat Paypaliin joko kortin tai tilintiedot. Paypal varmistaa, etta tili on oikeasti sinun (joku koodi ilmestyy muistaakseni tiliotteeseen) ja taman jalkeen voit maksaa suoraan Paypalilla ja ottavat suoraan tililta rahan. Eli ei tarvitse laittaa Paypaliin itsessaan rahaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mulla Paypal teki varmistuksen veloittamalla taalan ja maksamalla takaisin
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Laitat Paypaliin joko kortin tai tilintiedot. Paypal varmistaa, etta tili on oikeasti sinun (joku koodi ilmestyy muistaakseni tiliotteeseen) ja taman jalkeen voit maksaa suoraan Paypalilla ja ottavat suoraan tililta rahan. Eli ei tarvitse laittaa Paypaliin itsessaan rahaa.
Kiitoksia vastauksesta, vaikuttaa siis ihan passelilta. Sportsdirectissä tosiaan hyvällä hyvällä hinnalla vaatteita. Zalandosta, Disturbista ja Defshopista aikaisemmin tilannut, mutta onnistui suoraa tilaus verkkopankilla.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Nakojaan juuri noin asia menee.

Eli heidan pitaisi nimenomaan lahettaa paita Pitney Bowesille, joka hoitaa kuljetukset.
Jep ja näinhän se menikin kun otin kyseiseen henkilöön yhteyttä Skypen kautta. Hän oli ottanut aikaisemmin eBay:hin yhteyttä ja sieltä sanottiin tätä samaa.

Lisäksi vielä tähän, tämän sekasorron takia hän oli lisännyt pakettiin toisenkin Kovalchukin paidan (Atlanta sunday home jersey) joten hyvä että tässä tuli vähän sekavuutta molemmille ;) Kiitos myös sinulle kun sait minut varmistukseen tässä asiassa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Lisäksi vielä tähän, tämän sekasorron takia hän oli lisännyt pakettiin toisenkin Kovalchukin paidan (Atlanta sunday home jersey) joten hyvä että tässä tuli vähän sekavuutta molemmille ;) Kiitos myös sinulle kun sait minut varmistukseen tässä asiassa.

Noni, ei se huonosti sitten mennyt! Ollos hyva vaan.
 
En jaksa kelailla ketjua taaksepäin, mutta onko kenelläkään kokemuksia tästä lafkasta: http://thestylebrothers.com/ ?

Pienen tutkiskelun jälkeen itse en tuonne rahojani laittaisi. Domain rekisteröity puolisen vuotta sitten salaisilla yhteystiedoilla, nettisivuilla ei mitään yhteystietoja, epäilyttävät hinnat ilmaisine world wide toimituksineen. Haiskahtaa aika pahasti ukotukselta. Ja hyvältä sellaiselta, on viititty laittaa muutama kymppi 100k feikki facebook-tykkääjään.
 

mrkrw

Jäsen
Facebook ehdottaa mulle Montreal Canadiensin hupparia Teechipistä. Onko jollain kokemuksia kyseisestä nettikaupasta? Onko iha oikea ja luotettava, miten toimitukset toimii jne?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pienen tutkiskelun jälkeen itse en tuonne rahojani laittaisi. Domain rekisteröity puolisen vuotta sitten salaisilla yhteystiedoilla, nettisivuilla ei mitään yhteystietoja, epäilyttävät hinnat ilmaisine world wide toimituksineen. Haiskahtaa aika pahasti ukotukselta. Ja hyvältä sellaiselta, on viititty laittaa muutama kymppi 100k feikki facebook-tykkääjään.

Nopealla vilkaisulla puljusta on arvosteluita ja sellaisia. Negatiivisia sellaisia. Joillekin olivat kyllä toimittaneet sovitusti, mutta tuotteet eivät vastanneet kuvia ja olivat pelkkää paskaa. Vastailevat asiakaspalvelustakin, mutta paskaa myyvät ja ehkä jopa kuvittelevat olevansa jollain lailla tavallinen kauppa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Taman viikon viikonloppuna olisi lentopalloturnaus johon emanta tarvitsisi hiukan tykimpaa Canonin objektiivia, niin pistimpa sitten tilauksen Pixmaniaan, kun oli ihan hyvan hintanen putki siella ja tiesin ko. firman joka toimii siis euroopassa muutenkin. Asun itse italiassa, joten mielummin isomman puljun kanssa tekemisissa. Noh pistin tilauksen pari viikkoa sitten ja ajattelin, etta nyt ollaan ainakin ajoissa liikenteessa ja putki on meilla kun tarvitaan. Heti tuli tilausvahvistus ja ajattelin, etta kiva juttu. Mitaan tracking koodia ei kuitenkaan kuulunut ja ajattelin pistaa Pixmanian sivuilta hiukan kyselya. Naemma putki tulee englannista joltain Pixmanian kaverifirmalta, sinne kaskivat pistaa mailia ja meikahan pisti viime viikon alussa. Ei mitaan vastausta ja viime viikon torstaina pistin toisen mailin menemaan, olisi kiva tietaa missa putki menee ja koska on kotona. No ei mitaan kuulunut ja ajattelin etta perkele kun kiinastakin tulee nopeemmin tavara, etta nyt maanantaina taytyy kylla saada Pixmanian mielipide kanssa asiasta. No menin sivuille ja siella luki, etta tilaus peruttu! No mita helvettia? Kuitenkin Visalta on onnistuttu nappaamaan varaussumma. Ei mitaan tietoa MIKSI homma on peruttu. Aloin huutamaan ja meuhkaamaan joka suuntaan, facebookkiin ja sahkopostia pistin. Nyt tuli eka vastaus, etta tilaus on hylatty, koska emme ole lahettaneet jotain lappua. Missaan ei lue mistaan lapuista. Katsoin etta tilausvahvistuksen yhteydessa on tilausehdot, otsikko on kylla italiaksi, mutta sisalto pelkkaa ranskaa. Nyt ei oikein ranska taivu, mutta voi olla etta siella lukee jotain lapuista. Itse tilausvahvistuksessa ei lue mitaan mistaan lapusta. Pistin takaisin, etta pistaa nyt jonku pomon asialle tama on hata nyt!

Perkele, pistivat juuri, etta mita mielta olen tuotteesta ja palvelusta kyselyn. No ainakin tuote on erittain kevyt ja taitaa edustaa jotain uutta haiveteknologiaa. Palvelun perkaamista varten taytyy ottaa hiukan napsua ja pistaa kynttilat palamaan ja sitten voisin aloittaa pienen runoilun.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pixmaniasta tuli joitain vuosia sitten luettua paljon negatiivisia juttuja. Tästä on kyllä jo jonkun aikaa enkä tiennyt kyseisen firman enää edes olevan olemassa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Pixmaniasta tuli joitain vuosia sitten luettua paljon negatiivisia juttuja. Tästä on kyllä jo jonkun aikaa enkä tiennyt kyseisen firman enää edes olevan olemassa.

Olen tilannut yhden pienen tilauksen Pixmaniasta joskus 6-7 vuotta sitten ja silloin homma pelasi. Siksi kun on tuttu firma, niin sen takia tilasin, kun ei noi italialaiset nettikaupat oikein houkuttele. Jos joku haluaa nahda milta nettikaupat naytti 20 vuotta sitten, niin kannattaa kokeilla italialaisia nettikauppoja. Hyi helvetti minkanakoisia rapellyksia, samantasoista sain itsekin melkein 20 vuotta sitten kun kauppiksessa "perustin" nettikaupan. Mutta siis sen takia sinne rahani lykkasin. Edelleen on summa varattu, pistin jo Visallekin tietoa. Tosiaan tilaus hylatty, koska jotain dokumenttia en ole mukamas palauttanut. Hah. Pixmanian wikisivuilta loytyy etta aikalailla on kritiikkia saanut. Aika iso lafka kyseessa kumminkin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kauanko mahtaa paketti mataa Vantaalta Espooseen? Kokemukseni on, että tuo matka on noin puolet Kiina-Vantaa matkasta. Eli paketin tila tämä:
FINLAND, Arrived --25-Sep-2016 06:20 AM
FINLAND, the transfer of customs-- 25-Sep-2016 10:00 AM
Nyt kolme vuorokautta myöhemmin kukaan ei tiedä mitään, ei etenkään Posti. Kyllä Itella aikanaan hoiti hommat kunnialla, tämä uusi "Posti" on ihan paska keksintö.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös