Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 768 168
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ruudun kanssa esim. lähetys parhaillaan 3-5s jäljessä peilatessa chromecastilla vs. kaapeli.
Siis tuo viivehän on paljon enemmän kuin 3-5 sekuntia, kun puhutaan siis netin yli tulevasta lähetyksestä. Asun DNA:n kaapeliverkossa ja Ruudun urheilukanavat näkyy kaapelikortin kautta, ja jos katson Ruutu.fi -sivuston tai esim. DNA TV:n kautta puhelimella, niin viive kaapelikanaviin on poikkeuksetta vähintään 30 sekuntia, joskus jopa 60 sekuntia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joten jos noiden NHL-lähetysten taso ei riitä, niin mikä sitten riittää? En ole juurikaan parempilaatuista urheilulähetystä koskaan nähnyt missään. Kaapeli-tv:n taso tuntuu olevan aika voimakkaasti yliarvostettua Suomessa.
Kuvanlaadussa ei varmasti mitään eroa olekaan jos vertaa nettilähetyksiä ja perinteisen kaapeli-tv:n eroja. Isoimmat erot tuleekin sitten siinä, että kaapelikortin kautta katsottuna viive ns. reaaliaikaan on lähes olematon (suorissa lähetyksissä on kuitenkin joku n. 8-10 sekunnin viive johtuen digitekniikasta), kuvanlaatuun ei vaikuta mikään nettiliikenne ja käytännössä kaapeli-tv:n toimivuus on 100%, ellei sitten joku vedä kaapelia poikki talon ulkopuolella tai vika tule sitten ihan sinne pelin tapahtumapaikalle lähetys- tai kuvauslaitteisiin, mutta silloin se katkos tulee sekä kaapeliin että nettiin.

Lisäksi tähän vielä että kaapeli-tv:ssä ei tule mitään "puskuroidaan" tekstiä ruutuun vaikka koko Suomi katsoisi jotain lähetystä, joten toimivuus on varmaa. Toki erittäin pieniä nämä "puskuroidaan" ongelmat taitaa tänä päivänä olla, minulla oli viimeksi neljä vuotta sitten koko kauden tuo Ruutu.fi -nettipalvelu ja karkeasti ehkä 95% lähetyksistä toimi aikalailla moitteetta, mutta kyllä minua vitutti se 5% minkä maksan palvelusta ja kuva katkeaa koska "puskuroidaan". Ja onhan se ottelulähetyksen vaihtaminenkin aika nopeaa suoraan tv-kaukosäätimestä, toki nopeasti se onnistuu klikkaamalla Ruudustakin sitä haluttua ottelua (varmaan suht samanlainen tekniikka Telia TV:ssäkin), mutta kyllä siinä silti menee jonkun verran pidempään mitä ihan vaan kanavaa vaihdettaessa.

Sitten kun nämä yllä olevat asiat saadaan poistettua nettilähetyksistä ja luotettavuus ja otteluiden vaihtaminen yhtä sujuvasti kuin kaukosäätimellä ilman puskurointeja tulevat mahdolliseksi myös netti-tv:seen niin voin sanoa että olen valmis ottamaan nettilähetyksen ennen kaapeli-tv:tä, mutta kun ainakaan tällä hetkellä tuo ei ole mitenkään mahdollista nykyiseltä palvelun tarjoajalta niin en keksi pienintäkään syytä sille miksi vaihtaisin kaapelikortin Ruutu -kanavat mihinkään nettipohjaiseen palveluun jos haluan SM-Liigaa seurata, mutta ensi kaudella on kaikesta päätellen pakko. Tuosta nettilähetysten viiveestä ei varmaan koskaan päästä eroon, mutta hyväksyn sen pienenä pahana johtuen tekniikasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvanlaadussa ei varmasti mitään eroa olekaan jos vertaa nettilähetyksiä ja perinteisen kaapeli-tv:n eroja. Isoimmat erot tuleekin sitten siinä, että kaapelikortin kautta katsottuna viive ns. reaaliaikaan on lähes olematon (suorissa lähetyksissä on kuitenkin joku n. 8-10 sekunnin viive johtuen digitekniikasta), kuvanlaatuun ei vaikuta mikään nettiliikenne ja käytännössä kaapeli-tv:n toimivuus on 100%, ellei sitten joku vedä kaapelia poikki talon ulkopuolella tai vika tule sitten ihan sinne pelin tapahtumapaikalle lähetys- tai kuvauslaitteisiin, mutta silloin se katkos tulee sekä kaapeliin että nettiin.

Lisäksi tähän vielä että kaapeli-tv:ssä ei tule mitään "puskuroidaan" tekstiä ruutuun vaikka koko Suomi katsoisi jotain lähetystä, joten toimivuus on varmaa. Toki erittäin pieniä nämä "puskuroidaan" ongelmat taitaa tänä päivänä olla, minulla oli viimeksi neljä vuotta sitten koko kauden tuo Ruutu.fi -nettipalvelu ja karkeasti ehkä 95% lähetyksistä toimi aikalailla moitteetta, mutta kyllä minua vitutti se 5% minkä maksan palvelusta ja kuva katkeaa koska "puskuroidaan". Ja onhan se ottelulähetyksen vaihtaminenkin aika nopeaa suoraan tv-kaukosäätimestä, toki nopeasti se onnistuu klikkaamalla Ruudustakin sitä haluttua ottelua (varmaan suht samanlainen tekniikka Telia TV:ssäkin), mutta kyllä siinä silti menee jonkun verran pidempään mitä ihan vaan kanavaa vaihdettaessa.

Sitten kun nämä yllä olevat asiat saadaan poistettua nettilähetyksistä ja luotettavuus ja otteluiden vaihtaminen yhtä sujuvasti kuin kaukosäätimellä ilman puskurointeja tulevat mahdolliseksi myös netti-tv:seen niin voin sanoa että olen valmis ottamaan nettilähetyksen ennen kaapeli-tv:tä, mutta kun ainakaan tällä hetkellä tuo ei ole mitenkään mahdollista nykyiseltä palvelun tarjoajalta niin en keksi pienintäkään syytä sille miksi vaihtaisin kaapelikortin Ruutu -kanavat mihinkään nettipohjaiseen palveluun jos haluan SM-Liigaa seurata, mutta ensi kaudella on kaikesta päätellen pakko. Tuosta nettilähetysten viiveestä ei varmaan koskaan päästä eroon, mutta hyväksyn sen pienenä pahana johtuen tekniikasta.
Viivettä toki netin kautta katsoessa on, sitä ei voi kukaan kieltää. Sitä on myös hankala välttää, mutta toki parempaan pystytään. Kohtalaisen vähän tuosta kuitenkin on käytännön haittaa, mutta toki joissain tilanteissa se voi haitallista olla.

Puskurointia ei liigan lähetykset ole itselläni harrastaneet käytännössä ollenkaan. Varmaan kaapelitv:n kautta katsoessa tuli enemmän lähetyskatkoksia, kuin nyt parin vuoden sisällä on tullut katkoja tai puskurointeja netin kautta katsoessa. Katson toki yleensä kotona, josta löytyy pätevä kuituyhteys, joten ongelmia täytyykin olla muualla, jos puskurointia tapahtuu. Pointtina tässä siis se, että puskurointi johtuu yleisimmin käyttäjän oman yhteyden rittämättömyydestä tai epävakaudesta, eikä siitä, että katsojia olisi yleisesti lähetyksellä liikaa. Tämä siis voi olla kyllä ongelma, mutta yhteyksien osalta Suomessa ollaan yleisesti ottaen hyvässä tilanteessa, sekä tuo tilanne paranee jatkuvasti.

Ottelulähetyksen vaihtaminen on minulle kohtalaisen pieni asia ja se toimii nytkin Ruudun nettipalvelussa riittävän hyvin. Tämän ominaisuuden parantaminen on toki yksi helpoimmista asioista, joten se tuskin tulee olemaan suuri kynnys kokonaiskuvaa katsottaessa.

Olen melko varma, että jos vain kuvanlaatu ja ruudunpäivitys saadaan riittävälle tasolle ja tekniikka pääpiirteissään toimii vakaasti, niin valtaosa katsojista on tyytyväisiä. Viiveen minimoiminen tulee sitten siinä sivussa, mutta sitä tuskin iso osa katsojista näkee suurena ongelmana. Ihmisten käytössä olevien yhteyksien osalta tilanne voi sitten vaihdella paljon, mutta pääasiassa riittävä yhteys pitäisi olla saatavilla lähes mihin tahansa Suomessa.
 
Noita Roger Mooren mainitsemia nettilähetyksen "heikkouksia" vs antenni-/kaapeli jakeluun verrattuna olen koittanut perustella. Mutta aina tulee vaan että sehän on muutosvastarintaa minulta, kun katson tarvitsevani antenni-/kaapeli jakelua. Eikä se vain tänä päivänä netin nopeus/toimivuus ole ihan "sryjäkylillä" sitä mitä se on esim. kaupungeissa. Mutta toiveikkaana odotan Telian tarjoamaa palvelua, ilman muutosvastarintaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Puskurointia ei liigan lähetykset ole itselläni harrastaneet käytännössä ollenkaan. Varmaan kaapelitv:n kautta katsoessa tuli enemmän lähetyskatkoksia, kuin nyt parin vuoden sisällä on tullut katkoja tai puskurointeja netin kautta katsoessa. Katson toki yleensä kotona, josta löytyy pätevä kuituyhteys, joten ongelmia täytyykin olla muualla, jos puskurointia tapahtuu.
Nyt olisi mielenkiintoista tietää missä ja minkä operaattorin kaapeli-tv:n lähetyksissä on katkoksia tai muuta vastaavaa ollut? Itsellä kun tosiaan yli kolme vuotta ollut tässä DNA:n kaapelissa tuo tv-kortti, ja koskaan ei ole lähetykset pätkineet siinä.

Toki jos talossa olevat kaapelit on huonossa kuosissa niin se varmasti voi vaikuttaa, mutta silloin kyllä yleensä taloon tuleva nettiyhteyskin on heikko, jos siis käytössä on kiinteä laajakaista eikä esim. 4G.
 
Tähän vahva sama, ei ole ollut vaikeuksia antennijakelun kautta (edelliset vuodet), mutta tältäkin kaudelta löytyy usempia pieniä toimimattomuuksia netin kautta. Vaikka jopa yhteys on varmasti hyvä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt olisi mielenkiintoista tietää missä ja minkä operaattorin kaapeli-tv:n lähetyksissä on katkoksia tai muuta vastaavaa ollut? Itsellä kun tosiaan yli kolme vuotta ollut tässä DNA:n kaapelissa tuo tv-kortti, ja koskaan ei ole lähetykset pätkineet siinä.

Toki jos talossa olevat kaapelit on huonossa kuosissa niin se varmasti voi vaikuttaa, mutta silloin kyllä yleensä taloon tuleva nettiyhteyskin on heikko, jos siis käytössä on kiinteä laajakaista eikä esim. 4G.
Katsoin liigaa viimeksi kaapelin kautta vuonna 2012, joten tilanne on voinut sen jälkeen parantua. Soneran (eli Telian) kaapeli kyseessä tuolloin. Enkä tässä nyt tarkoittanut, että katkoksia olisi tullut paljon, vaan pointti oli siinä, että Ruudun nettilähetykset ovat minulla toimineet lähes moitteetta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katsoin liigaa viimeksi kaapelin kautta vuonna 2012, joten tilanne on voinut sen jälkeen parantua. Soneran (eli Telian) kaapeli kyseessä tuolloin. Enkä tässä nyt tarkoittanut, että katkoksia olisi tullut paljon, vaan pointti oli siinä, että Ruudun nettilähetykset ovat minulla toimineet lähes moitteetta.
Oliko kyseessä siis ihan oikea kaapelikortti telkkarissa kiinni, vai Soneran se koti-tv eli vastaava kuin Elisa Viihde yms.? Jos kyseessä oli se koti-tv -hässäkkä, niin sekin on nettipalvelu ihan kuten Elisa Viihdekin pohjimmiltaan on. Jos taas kaapelikortti, niin ok.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko kyseessä siis ihan oikea kaapelikortti telkkarissa kiinni, vai Soneran se koti-tv eli vastaava kuin Elisa Viihde yms.? Jos kyseessä oli se koti-tv -hässäkkä, niin sekin on nettipalvelu ihan kuten Elisa Viihdekin pohjimmiltaan on. Jos taas kaapelikortti, niin ok.
Kaapelikortti telkkarissa kiinni. Tiedän todellakin näiden kahden eron ja olen niiden ongelmia jopa itse ollut ratkomassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaapelikortti telkkarissa kiinni. Tiedän todellakin näiden kahden eron ja olen niiden ongelmia jopa itse ollut ratkomassa.
Joo ei ollut tarkoitus mitenkään epäillä tietämystäsi, mutta koskaan ei voi olla varma. Liian usein törmää tilanteisiin kun ihmiset puhuu kaapeli-tv:stä mutta todellisuudessa käytösä on IPTV.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ei ollut tarkoitus mitenkään epäillä tietämystäsi, mutta koskaan ei voi olla varma. Liian usein törmää tilanteisiin kun ihmiset puhuu kaapeli-tv:stä mutta todellisuudessa käytösä on IPTV.
Tämä on ihan totta. Monilla ei tunnu olevan juurikaan käsitystä siitä, mikä IPTV on - tai edes että sellainen on heillä käytössä.
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Kaapelissa näyttäminen tarkoittaisi sitä että Telian pitäisi antaa tuote myyntiin myös muille operaattoreille, mielummin varmaan ottaa hinnasta 100% itselle kuin murto-osan kilpailijalta ostetusta paketista?
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Kaapelissa näyttäminen tarkoittaisi sitä että Telian pitäisi antaa tuote myyntiin myös muille operaattoreille, mielummin varmaan ottaa hinnasta 100% itselle kuin murto-osan kilpailijalta ostetusta paketista?
Eiköhän se kilpailija kuitenkin ota sen murto-osan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eiköhän se kilpailija kuitenkin ota sen murto-osan.
Näinpä, tuskin esim. operaattorit ottaa sitä 25-40 euroa esim. C Moren tai Viasatin kanavapakeista kun sillä hinnalla sitä myyvät asiakkaille. Kaippa ne operaattorit saa tulonsa näistä korttimaksuista ja sitten pienen osan siitä itse kanavapaketin hinnasta. Jos miettii niin Viasatin Kulta -paketti maksaa muistaakseni 39,95/kk kaapeli-tv:ssä + korttimaksu ainakin DNA:lla 3,50e/kk, ja vastaavasti esim. Viaplayn kautta sen vastaavan koko paketin tilaus on sen 34,95/kk niin eiköhän se operaattorin ottama osuus ole siis suunnilleen tuon 39,95-34,95 erotuksen verran + korttimaksut.

Sopimushan on erittäin pitkä, kuusi vuotta. Veikkaan että sinäkin aikana ehtii jo monenlaisia muutoksia tulla jakelukanavissa ja varmuudella vain tämä ensimmäinen kausi on se missä mennään Telian monopolissa mitä tulee kanavapakettien myyntiin itse televisioon, mutta koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Samalla kun maksukanavia tilaava ihminen ostaa Liigan Telialta, ostaa se varmuudella myös muut kanavapaketit samasta paikasta mikä tuo entisestään rahaa. En näe mitään syytä miksi Telia alkaisi kanavia antamaan jakeluun kenellekkään muulle.
 

Telia

Jäsen
Tämä ei varsinaisesti liity nyt nimenomaiseen Liiga -tuotteeseen, mutta haluan antaa vahvan suosituksen yhdistelmästä "Telia" + "jääkiekko". Aloittelin mukavaa NHL-iltaa Telia TV:n kautta tuossa tunti sitten. Jostain tuntemattomasta syystä lähetys ei lähtenyt lainkaan pyörimään ja sama ongelma toistui myös muutaman muun jääkiekkoa lähettävän kanavan kanssa. Kirjauduin nettisivujen kautta OmaTelia sivustolle, josta sain ASIAKASPALVELIJAN, siis elävän ihmisen, kiinni noin klo 1.30 YÖLLÄ. Hän kuunteli ongelman, pahoitteli toimimattomuutta, teki vikailmoituksen ja kas kummaa, vika saatiin myös hetken päästä korjattua ja voin näin ollen nauttia jääkiekosta tänä yönä. Uskomatonta! Olen todella positiivisesti yllättynyt. Hyvä ja laadukas asiakaspalvelu on kaiken A ja O, koska kaikki olemme ihmisiä ja tekniikka on vain tekniikkaa, voi vikoja tulla, joten on iso plussa, mikäli niiden tiimoilta voi asioida jopa näinkin joustavasti.

Kiitos palautteesta @holynordic! Kiva kuulla, että hommat ratkesi chatin kautta yölläkin. Meidän asiakaspalvelu on tavoitettavissa chatissa 24/7 ihan aina, riippumatta siitä onko arki tai pyhäpäivä. Liigan osalta tietysti helpompi tilanne, kun pelit ei tule yöllä. Meillä on tärkeä olla riittävästi asiakaspalvelua tarjolla juuri pelien aikaan, mikäli jollakin on kysyttävää. Tässäkin keskusteluketjussa oli jossain vaiheessa puhetta asiakaspalvelun merkityksestä. Se on tietysti yksi tärkeä osa kokonaisuutta, että asiakkaat saa vastauksia kysymyksiin ja tukea palveluiden kanssa. Teemme ihan varmasti parhaamme :)

Niko / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos palautteesta @holynordic! Kiva kuulla, että hommat ratkesi chatin kautta yölläkin. Meidän asiakaspalvelu on tavoitettavissa chatissa 24/7 ihan aina, riippumatta siitä onko arki tai pyhäpäivä. Liigan osalta tietysti helpompi tilanne, kun pelit ei tule yöllä. Meillä on tärkeä olla riittävästi asiakaspalvelua tarjolla juuri pelien aikaan, mikäli jollakin on kysyttävää. Tässäkin keskusteluketjussa oli jossain vaiheessa puhetta asiakaspalvelun merkityksestä. Se on tietysti yksi tärkeä osa kokonaisuutta, että asiakkaat saa vastauksia kysymyksiin ja tukea palveluiden kanssa. Teemme ihan varmasti parhaamme :)

Niko / Telia
Tästä tuli mieleen, että onkohan ensi kauden lähetysten alettuakin mahdollista jatkaa vuoropuhelua teidän kanssa jatkoajassa, sekä voiko tuohon sisällyttää palautetta/tukipyyntöjä tuotteen toimivuuteen yms. liittyen? On toki ymmärrettävää, jos varsinaista tukea ei täältä käsin haluta antaa, mutta ainakin palautetta olisi mukava antaa täältä käsin, sekä jatkaa vuoropuhelua tuotteen kehittämiseen liittyen.
 

Telia

Jäsen
Tästä tuli mieleen, että onkohan ensi kauden lähetysten alettuakin mahdollista jatkaa vuoropuhelua teidän kanssa jatkoajassa, sekä voiko tuohon sisällyttää palautetta/tukipyyntöjä tuotteen toimivuuteen yms. liittyen? On toki ymmärrettävää, jos varsinaista tukea ei täältä käsin haluta antaa, mutta ainakin palautetta olisi mukava antaa täältä käsin, sekä jatkaa vuoropuhelua tuotteen kehittämiseen liittyen.

Ehdottomasti ollaan täällä mukana jatkossakin. Täältä Jatkoajasta on saatu ammennettua paljon hyviä ideoita Liigan tuotteistukseen, joten hyvää yhteistyötä pitää jatkaa. Tämä Telian ja Liigan sopimus on kuitenkin 6 vuotta, joten sinä aikana asioita kehitetään paljon eteenpäin ja oikeanlaisen kehittymisen varmistamiseksi tarvitaan aktiivista keskustelua fanien kanssa.

Varmasti pystytään jeesaamaan tällaisella julkisella foorumilla yleisissä jutuissa, mutta yksittäisten asiakastietojen käsittely on mahdotonta. Paljon toki pystytään varmasti antamaan vinkkejä ja neuvoja ilman asiakastietojakin. Sen lisäksi tämä on hyvä väylä kerätä palautteita ja kehitysideoita :)

Niko / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis tuo viivehän on paljon enemmän kuin 3-5 sekuntia, kun puhutaan siis netin yli tulevasta lähetyksestä. Asun DNA:n kaapeliverkossa ja Ruudun urheilukanavat näkyy kaapelikortin kautta, ja jos katson Ruutu.fi -sivuston tai esim. DNA TV:n kautta puhelimella, niin viive kaapelikanaviin on poikkeuksetta vähintään 30 sekuntia, joskus jopa 60 sekuntia.

Todellakin on. Yhden kaverin kanssa tsättäillään usein pelistä ja olen joutunut pyytämään, että ei ihan noin innokkaasti kommentteja maaleista, kun siinä tosiaan kestää sitten ennen kuin pääsen ne näkemään.

Eihän tuolla muuten niin väliä, mutta kyllähän se sitten vähän harmittaa, kun muut ovat juhlineet kannua jo minuutin ja joutuu odotella ratkaisevaa jatkoaikamaalia.

Ehdottomasti ollaan täällä mukana jatkossakin. Täältä Jatkoajasta on saatu ammennettua paljon hyviä ideoita Liigan tuotteistukseen, joten hyvää yhteistyötä pitää jatkaa.

Tämä on erittäin vilkas palsta silloin, kun ihmiset ovat töissä. Tervetuloa mukaan, kaikki muutkin saa palkkaa tänne kirjoittamisesta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Samalla kun maksukanavia tilaava ihminen ostaa Liigan Telialta, ostaa se varmuudella myös muut kanavapaketit samasta paikasta mikä tuo entisestään rahaa. En näe mitään syytä miksi Telia alkaisi kanavia antamaan jakeluun kenellekkään muulle.
Aijjaa, en kyllä keksi yhtään syytä miksi minä ostaisin Telialta Viasatia tai C Morea, sillä asun DNA:n kaapeliverkossa. Avaatko vähän?
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Aijjaa, en kyllä keksi yhtään syytä miksi minä ostaisin Telialta Viasatia tai C Morea, sillä asun DNA:n kaapeliverkossa. Avaatko vähän?

Saat tuotteet saman sovelluksen/digiboksin alle ja samalle laskulle, varmasti paketoimalla kanavia ”nippuun” säästät myös kk-maksuissa.
 

Telia

Jäsen
Hämeen Sanomien kaksikko Savolainen-Sihvonen ottaa kantaa TV-lähetysten "viihteellistymiseen"
https://www.hameensanomat.fi/uutise...set-arvottomalla-ilveilylla-jethro-ja-hedberg

Itse olen kyllä täysin samoilla linjoilla. TV5 veti kyllä todella pahasti riman alta Olympialaiset. Mitä tekemistä Hedbergillä on urheilun kanssa? Ilmeisesti katsojia pidetään täysinä tyhjäpäinä kun itse urheilusta ei oikein edes puhuta.

Toivottavasti Telia keskittyy peliin ja jättää hömpän omiin ohjelmiinsa.

Linkki vie Hämeen Sanomien nettisivuille.

Se on hyvä, että Liiga ja tulevat sisällöt herättää intohimoja ja keskustelua. Asiantuntijasisältöjä ja urheilullisesti uskottavaa tekemistä ei ole kuitenkaan unohdettu. Viihteellisemmät sisällöt ei pitäisi olla kuitenkaan keneltäkään pois ja jääkiekosta pääsee edelleen nauttimaan samaan tapaan. Tosin parempi mikitys halleissa pitäisi jopa nostaa perinteisen kiekkoviihteen mielekkyyttä myös kotikatsomoissa.

Jos nyt otetaan kevyenä esimerkkinä Kotiketju konsepti, joka pyörähtää taas huomenna liveksi meidän Facebook-sivulla pleijaripelien aikaan. Tämä ei toki kaikille tuota lisäarvoa, mutta monilta katsojilta tuli myös erittäin positiivista palautetta ensimmäisen jakson jälkeen. Pyrkimys on kuitenkin innostaa mahdollisimman monia ihmisiä Liigan kiekkoviihteen pariin.

Jethro on nostettu monissa kommenteissa esiin, mutta jos ajatellaan vähän laajemmalla skaalalla, niin millainen sisältö varsinaisen pelin lisäksi kiinnostaisi tulevaisuudessa? Heitelkää ajatuksia :)

Niko / Telia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
varmasti paketoimalla kanavia ”nippuun” säästät myös kk-maksuissa.
Vähän epäilen, työsuhde-etuja...

Mutta siis vaikka ei olisikaan, niin en saisi. Taloyhtiössä on DNA:n laajakaista ja heidän netti-/puhelinasiakkaana saan nuo mainitut kanavapaketit halvemmalla kuin mitä Telialta, tämä ei ole edes mielipide vaan fakta.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Tässä ketjussa oli aiemmin keskustelua, että mitä se tarkoittaa kun halutaan tuoda ensi kaudella Liigan ympärille lisää viihdettä ja tarinoita. Nyt on kiva heittää ensimmäinen maistiainen, miltä se käytännössä näyttää. Toteutetaan nyt pleijareiden aikana Kotiketju livelähetysten sarja, jossa vierailee useita julkisuuden henkilöitä. Kaikki fanit pääsevät myös osallistumaan ja kommentoimaan.

"Livelähetykset starttaavat torstaina 15.3. klo 18.30. Ekassa Kotiketjussa jännäät pleijareita yhdessä pronssimimmien Minttu Tuomisen, Linda Välimäen, Susanna Tapanin, Meeri Räisäsen ja Ella Viitasuon kanssa. Live-chatin kautta mukana on Suomen suurin kisastudio"

Miltä tällainen konsepti vaikuttaa teidän mielestä? :)

Niko / Telia
Minua tälläinen konsepti ei sytytä ollenkaan koska minua kiinnostaa vain itse peli mutta jollekkin ei niin "tosissaan" lätkää seuraavalle voi olla mukava lisä
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Siis tämä kotiketjuhan on aivan loistava tapa tehdä näitä viihteellisempiä juttuja koska sitä voi seurata jos haluaa, eikä sitä on tungettu itse ottelulähetyksiin. Juuri näin tällaiset jutut pitäisi tehdä.

Ja tietysti toisenpäin, aivan hyvin voisi se "kuiva" pelitapapuhe jne olla omassa mediassaan, silloin niitä joita se ei kiinnosta ei tarvitsisi sitä katsoa. Tästähän se sitten nähtäisiin että mikä niitä kiekkokatsojia oikeasti kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös