Osaavia metallibändejä

  • 526 304
  • 2 935

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se on kyllä helvetin rankkaa hommaa.

Mut joo, Neurosista odotellessa. Fyysistä äänitettä bitches.
Ymmärrän kyllä tuon levyn ostamisen viehätyksen ja elämyksen, joka rakentuu sen ympärille. Itse vain en ole vuosiin niitä viitsinyt ostella hyllyyn pölyttymään, kun nämä erinäiset sovellukset Spotifyn johdolla ovat tehneet touhusta niin helppoa. Asenteeni johtunee pitkälti siitä, että vaikka olen C-kasettisukupolvea, olen varsinaisen musailun aloittanut vasta aikuisiällä ja suurkuluttajaksi siirryin Spotifyhin tutustuttuani. Siksi ymmärrän nuoremmilta levyttömyyden oikein hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Asenteeni johtunee pitkälti siitä, että vaikka olen C-kasettisukupolvea, olen varsinaisen musailun aloittanut vasta aikuisiällä ja suurkuluttajaksi siirryin Spotifyhin tutustuttuani. Siksi ymmärrän nuoremmilta levyttömyyden oikein hyvin.

En minäkään oikeasti Spotifyssa mitään pahaa näe. Vaikka itse levyjä edelleen ostelenkin. Varsinkin nykyään kun bändien tuotto tulee pääasiassa joka tapauksessa keikkailusta ja oheistuotteiden myynnistä, niin näen että Spotify voi olla pikemminkin se kuuluisa viehe jolla uusia faneja saadaan kiikkiin, eikä mikään ryöstömekanismi tai kulttuurintappaja.

Aikaisempi kommenttini ei siis ollut ihan niin vakavissaan kirjoitettu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En minäkään oikeasti Spotifyssa mitään pahaa näe. Vaikka itse levyjä edelleen ostelenkin. Varsinkin nykyään kun bändien tuotto tulee pääasiassa joka tapauksessa keikkailusta ja oheistuotteiden myynnistä, niin näen että Spotify voi olla pikemminkin se kuuluisa viehe jolla uusia faneja saadaan kiikkiin, eikä mikään ryöstömekanismi tai kulttuurintappaja.

Aikaisempi kommenttini ei siis ollut ihan niin vakavissaan kirjoitettu.
Juu, en mä sitä minään tiukkapipoiluna ottanut kirjoitusasun perusteella, mutta tuli vain mieleeni kirjoitella siihen liittyen. Jonkin verran on asiasta tullut juteltua kavereiden kesken, osa kun on tässä varsin puritaaneja. Ja sen toisaalta ihan ymmärrän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se on kyllä helvetin rankkaa hommaa.

Mut joo, Neurosista odotellessa. Fyysistä äänitettä bitches.
Joo tullut tarpeeksi monta kertaa ostettua sika säkissä niin ei liikaa hotsita. Hyvältä kyllä kuilosti ja voisi tuon ehkä joskus hyllyynkin ostaa. Kun nyt saa budjettiin mahtumaan sen parinkymmenen muun äänitteen listalle.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Onhan tämä uunituore Insomnium hieno ja tunnelmallinen teos, mutta ei minun korvaani niin erityinen, että ansaitsisi ihan täydellisen levyn pisteitä, kuten monesta arvostelusta on saanut. Olisiko bonuspisteitä sitten ropissut "yhden biisin levy" -ideasta. Minusta biisin eri osatkin kuulostavat enemmän erillisiltä kappaleilta kuin yhdeltä kokonaisuudelta.

Erittäin suositeltava hankinta kuitenkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, hieno kokonaisuus ja pitää vielä rullailla itsekin sitä läpi, muttei nyt ihan ekoilla kerroilla ole avautunut ehkä kaikki hienoudet tästä Winter's Gatesta. Komeaa kuultavaa kuitenkin.

Niin, ja olihan mulla silloin ekalla kuuntelulla shuffle päällä...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri kun on loistavan uuden Neurosiksen pyöritellyt muutamaan kertaan läpi, tajusin, että Alcest julkaisee uuden albuminsa "Kodama" tällä viikolla. Ranskasta tuleva yhtyehän on osannut sulattaa Black Metalmaisen tunnelman ja post-rockin haikean fiilistelyn sulavasti yhteen jo vuodesta 1999. Ennakkoon julkaistut pari kappaletta ovat myös mielestäni kovinta Alcestia koskaan ja ovat selvästi hieman paluuta alkuaikojen bläkkismäiseen soundiin. Syksymusaa juuri sopivasti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomalaista osaamista Kuolemanlaakso. Ensimmäisessä laulajana kitaristi englanninkielellä ja jälkimmäisessä Swallow The Sun laulaja Kotamäki suomeksi. My Last Words. Ikiuni.
My Last Words löytyy tältä M. Laakson soololevyltä ja ei ole virallisesti Kuolemanlaaksoa. Ainakin mikäli uskomme Kuolemanlaakson studiopäiväkirjaa. Ilman Kotamäkeä tehty materiaali ei ole siis Kuolemanlaaksoa.
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Haulla ei löytynyt juttua sellaisesta pääkaupunkiseudun hienosta metallibändistä kuin Ninetyfive50 (Ninetyfive50 | Facebook Jätkät veivaa melodista death metallia suurella tunteella ja osallistuivat keväällä Emergenza Festivaalin Suomen osakilpailuun, jossa tulivat huikeasti kolmannelle sijalle lähes 90 bändin joukosta. Bändin laulaja sekä toinen kitaristi on varmasti monille Jatkoajan lukijoille tuttuja nimiä, eli Mikko Rossi ja Jaakko Suomalainen. Ninetyfive50:n biisien sanoitukset liippaa myös varmasti monia jatkoaikalaisia läheltä, ideat kun juontavat juurensa Rossin ja Suomalaisen aikaan Vaasassa erään tunnetun suomalaisen jääkiekkovaikuttajan valmennettavana.

Bändi on juuri viimeistelemässä toista EP:tään ja ukkojen mahtavan livekunnon pääsee todistamaan seuraavaksi Vaasassa WsArenalla Stam1nan lämppärinä perjantaina 25.11. Kannattaa siis mennä paikan päälle, jos on lähettyvillä. Takaan, että jätkät lämmittää yleisön ja lauteet Stam1naa varten tulikuumiksi!

Pari vetoa Youtubesta, jossa voi tutustua bändin touhuun:

The Oakey Principles (live @ Nosturi): Ninetyfive50 - The Oakey Principles LIVE @ Nosturi - YouTube
Match Made In Hell (live @ Nosturi): Ninetyfive50 - Match made in Hell LIVE @ Nosturi - YouTube
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Insomnium oli melkoisessa iskussa kun äsken kävin Lutakon keikan kokemassa. Oon nähny bändin aikaisemminkin ehkä noin 3-4 vuotta sitten, muttei silloin säväyttänyt samalla tavalla. Uusi biisi/levy toimi hyvin livenä vaikken ole kuullut sitä kuin muutaman kerran enkä ole vielä "sisällä" siinä. Vielä kun 1,5 tuntinen tykitys päättyi yhteen omista suosikeista, Weighed down with sorrow:hin, niin paljoa enempää ei voi toivoa. Kannattaa käydä katsastamassa jos mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
EI tullut Insomniumia nähtyä nyt syksyllä Suomessa, harmittaa hiukan edelleen. Mutta Spotifystä olen luukuttanut uusinta, kuten myös tätä mainiota norjalaisorkesteria: Kvelertak Official Website
En ole seurannut, löytyykö mainintoja tästä ketjusta vielä, mutta jos on uusi juttu, niin tässä tukanheiluttelua parhaimmasta päästä: Kvelertak - "Mjød" Indie Recordings - YouTube ja tässä puolestaan oikein kivasti progahtavaa taivaanrannanmaalailua: Kvelertak - Heksebrann (Audio) - YouTube
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nidingr on tuore ja hyvä löytö itseltä. Hyvää black metal jyrinää. Toki äänimaailma on kummallisen puhdas. Noh pikkuvikoja. Hyvä kun löytää Myrkurin kautta uusia bändejä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan ohi mennyt että In Flames on julkaissut uuden levyn.

Vähänhän tuo on jo viimeiset pari levyä kuulostanut siltä että ideat on vähissä ja levyt ovat kuin kopioita toisistaan. Tylsää jumputusta ja ei pitäisi tuomita uutta levyä vielä parin biisin perusteella mutta kuulostaa tämäkin siltä että sama meno jatkuu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitenköhän se tuntuu siltä, että paras grincore tulee edelleen underground ympyröistä. Toki Rotten Sound ja Napalm Death puskevat molemmat kovaa levyä ulos vähän väliä, mutta esim. Büfo, Kleptocracy ja Death Toll 80k lyövät kovaamatskua ulos suht usein. Ja sitten on ruotsista God Mother ja muutama muu kumppani jotk lyövät todella kovaa matskua ulos.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja sitten on ruotsista God Mother ja muutama muu kumppani jotk lyövät todella kovaa matskua ulos.

Ruotsalaisen grindin taso ei yllätä. Mieszkolle vaan terveiset sinne johonkin.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onko täällä yhtään hessua, jolle Voivodin metelöinti tehoaa edes jollain tasolla? Pitkän uran omaava yhtye ylä-ja alamäkineen, mutta peruskivi on tehty yhtyeen kohdalla varsin "progethrashin" kaltaisella terhakkaalla tenholla. Newstedin kautta yhtye sai näkyvyyttä lisää ja ihan hyvää musaa Jasoninkim aikana bändi päästeli. Aivan alkuaikojen kuritus ei vielä ole mulle ominta, mutta ne progevivahtein sävelletyt levyt ovat jo ehtaa takorautaa.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Ei löytynyt nopealla tarkastelulla mainintaa täältä, niin mainitaan nyt kotimainen The Hypothesis, joka vajaa vuosi takaperin julkaisi toistaiseksi ainokaisen levynsä. Soittavat tuollaista modernimpaa melo deathia, joka ainakin mulle toimii loistavasti.

THE HYPOTHESIS - Origin [Full Album] - YouTube

Linkki youtubeen, josta tuon koko Origin-albumin voi kuunnella, löytyy myös Spotifystä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen aina pitänyt Nokturnal Mortumia sellaisena Ö-luokan bläkkispuuhasteluna, mutta ennakkoluulot murenivat romukoppaan kertalaakista kuultuani yhtyeen uutukaisen Verity-albumin. Aivan pirun toimivaa folk-/black -fiilistelyä ja omilla listoillani tämä kiilasi kenties vuoden kovimmaksi julkaisuksi so far! Pitänee myös tsekata vuonna 2009 julkaistu Voice of Steel, jota sitäkin on paljon kehuttu.

Täältäpä voi striimailla uutukaisen kokonaisuudessaan: Nokturnal Mortum - Істина / Verity (2017) Oriana Music - official album stream - YouTube
 

Ferris

Jäsen
Kuninkaan entinen

Eli King's X on bändi, johon kannattaa tutustua, jos tykkää melodisesta, usein D-virityksellä soitetusta, rankasta metallista, jossa on rytmikikkoja lisukkeena. Lauluosuuksista vastaa kaikki trion jäsenet ja etenkin kertosäkeissä mennään usein komean moniäänisesti. Basso mörmöää, kitarat helkkää ja niin edespäin. Tutustumisen arvoinen bändi, joka on jäänyt liian vähälle huomiolle yli kymmenvuotisen uransa aikana. Suosittelen bändiin tutustumisen aloittamista Dogman-levystä.


Nostetaas oma ikivanha postaus ylös, koska ihan kohtapuolin (about 15.30) on mahdollista katsoa kyseisen pumpun Sweden rockin keikka livenä allaolevan linkin takaa.

Sweden Rock Live 2017
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös