Organisaatioiden draftaustaidot

  • 20 023
  • 79

Ferris

Jäsen
Onhan se hämmästyttävää. Ehkä tärkeämpi kysymys olisi, että mikä on viimeisin Stanley Cup -voittaja, jonka runko ei ole ollut itse draftattu?

Boston 2011? Anaheim 2007?

Tarviis varmaan saada jonkunlaiset speksit mitä tarkoitat rungolla tässä tapauksessa?
 
Viimeksi muokattu:

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Onhan se hämmästyttävää. Ehkä tärkeämpi kysymys olisi, että mikä on viimeisin Stanley Cup -voittaja, jonka runko ei ole ollut itse draftattu?

Ei taida pelkkä runko menestymiseen riittää. Tietysti jos runko käsittää 4 kenttää ja 3 pakkiparia niin sitten. Ehkä tärkeämpi kysymys olisi milloin on mestaruus viimeksi voitettu ilman hyviä runkoa tukevia pelaajia?
 
Boston 2011? Anaheim 2007?

Tarviis varmaan saada jonkunlaiset speksit mitä tarkoitat rungolla tässä tapauksessa?

Bostonissa 2011 tosiaan vain 5 Bruinsin itse varaamaa pelaajaa. Paremmaksi pistää 2007 Ducks, jossa oli vain 4 omaa varausta. Näitä lukuunottamatta ovat olleet aika hyvin itse draftattuja nuo SC voittajajoukkueet.

EDIT: Ehditkin lisätä tuon Anaheimin juuri samalla hetkellä kun lainasin ;)
 

Ferris

Jäsen
Kyllähän tuo 2006 kevään Hurricanes oli aika ostoporukka. Ward oli toki ratkaisevassa roolissa tolppien välissä. Pakeista Nicklas Wallin oli ainut oma varaus kuudesta pelaavasta ja hänkin kolmosparin mies peliajoista päätellen. Hyökkääjistä Staal ainut oma varaus 8 parhaasta pof-pistenikkarista. Lisäksi toki Laddia, Larosea, Vasicekia ja Adamsia alle 10 minuutin ja 5 tehopisteen rooleissa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Pointti oli lähinnä se, että ei mikään pakko ole pelkästään niillä omilla varauksilla sitä kannua onnistua voittamaan, mutta kauppojakaan ei pysty tekemään, jos ei ole onnistunut draftaamaan tasokkaita pelaajia. Se on sitten ihan makuasia, että onko voittajarosteri täynnä omia varauksia, vai muualta kaupattuja kavereita, joidenka hankinta suoritettiin omien onnistuneiden varauksien arvoon vaihtaen.

Hyvä draftaaminen on kaikki kaikessa. Siihen sitten lisukkeeksi sitten muutama kesä-UFA tai rental, ja vähän tuuria esim. kuuman molarin kanssa, ei se sen kummoisempaa ole. Peliliikkeitä on varsin vaikea tehdä, jos paskan draftauksen takia maksuvälineitä ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös