Onnellisuusketju

  • 1 290 515
  • 7 894

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Just nyt mä olen todella onnellinen islantilaisten puolesta! Aivan helvetin onnellinen koko sydämeni pohjasta!

Kirjoitin liveseurantaan, että tämä on tähän mennessä vuoden hienoin urheiluhetki. Tätä ei ehkä pitäisi mainita jääkiekkoaiheisella palstalla, mutta näin se vain on. Islannin presidentin (en tiedä kumman) kommentista huolimatta, islantilaisilla ei ole tänään vapaapäivä, josta olisin vielä onnellisempi.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Futiksen EM-kisat on paketissa, vihdoin. Eipähän tarvitse enää kuunnella yhtään mitään futiksesta ihan hetkeen. Ja se mikä sai oikeasti onnelliseksi on se ettei tarvitse enää kuunnella myöskään Ketan Taavitin renkutusta!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Justiin varmistu, että tämän viikon jälkeen on kuukauden kesäloma. En ole sitten muutamaan vuoteen pitänyt kunnon kesälomaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka tästä onkin jo 3 viikkoa aikaa niin edelleen vetää hymyn huulille kun kirjaudun opintopolkuun ja siellä lukee että pääsin opiskelemaan. Ja vielä Helsinkiin. En kylläkään oikikseen vaan Haaga-Heliaan. Ah hienoa saada elämälle viimein suunta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Upeat fiilikset päällä, eilen oli viimeinen työpäivä ja seuraavat 19 kuukautta vietän opintovapaalla. Toki jossain välissä pitää jotain töitä tehdä, mutta ainakin kevääseen asti voi keskittyä kouluun ja ennen kaikkea viettämään enemmän aikaa perheen kanssa. Käsittämätön tunne kun kaikki illat sekä viikonloput ovat vapaat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Käsittämätön tunne kun kaikki illat sekä viikonloput ovat vapaat.

Ensimmäinen työviikko takana ja uusi edessä. Vähän turhan pitkään ehtikin mennä uuden työpaikan löytämisessä ja millään päivällä ei ollut mitään väliä.

Käsittämätön tunne, kun joutuu oikeasti miettimään viikonpäiviä ja niillä on jopa merkitystä. Ihan hyvä välillä näinkin, vaikka mikään uranluominen itsessään ei kiinnostakaan. Ei ole sunnuntaiahdistusta, mutta joku herätyskello se pitää huomiselle silti laittaa eikä sitä nyt varsinaisesti unohdakaan, että sinne pitää mennä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tänään poikkeuksellisen harmonisen mutta sisällöllisesti tehokkaan ja yhteistyöntäyteisen varhaiskasvatuspäivän (eli siis päiväkotityöpäivän) jälkeen poikkesin kaffelle ja jäätelölle Messilän rantaan. Kotijärven syksyä henkivä, mutta levollinen olemus ja tuttuus, kuin äidin katse pieneen lapseensa, loksautti kaiken mittasuhteisiin taas.

Miten paljon se voi merkitä ihmiselle? Alkuviikosta hain vain tavaraa pois veneeltä. Siinä kannella istuessa tuli kuin sairauskohtaus, mutta päinvastoin. Kaikki oli yhtäkkiä hyvin. Kaikki mikä merkitsee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Reilut viisi viikkoa kestänyt taisteluni matkapuhelimien takuuhuolloista vastaavan SCF Huollon kanssa päättyi voittooni. Alla setti lyhykäisyydessään:

Vein tuossa vähän ennen juhannusta Sony Xperia Z3+ puhelimen huoltoon, koska laitteen runko oli vääntynyt ja laitteen USB-portti oli sen verran löystynyt että laturit pysyi todella heikosti kiinni. Olin hieman skeptinen huollon suhteen koska mitä yleensä olin lukenut niin ns. mutkalle menneitä laitteita ei pahemmin takuuhuolleta, toki tärkein juttu oli että se USB-portti korjataan koska siitä olisi varmasti voinut koitua isompiakin ongelmia.

Noh, laitehan menikin sitten kokonaisuudessaan takuuseen eli siihen oli tehty näyttömoduulin vaihto ja myös USB-portti oli korjattu, eli laite näytti suoristuneen ja laturikin kesti kiinni. Kävin hakemassa laitteen huollosta vähän ennen kesälomani alkua, eli 5.7., ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mutta eipäs ollutkaan, huomasin että laitteen takakuori oli todella heikosti kiinni ja se repsotti alakulmasta. Ei siinä mitään, vein laitteen takaisin myymälään ja sanoin että pistetäänpä takaisin kun on näköjään jäänyt kuori repsottamaan. Laitehan ei ole vesitiivis jos takakuori on huonosti kiinni, ja tästäkin voisi tulevaisuudessa tulla takuuiden kanssa ongelmia mikäli tilanteita tulee eteen. Muuta vikaa ei havaittu kuin tuo repsottava takakuori ja myymälässäkin sanottiin että eiköhän homma ole takuun puolesta selvä. En tästä nyt niin pahoillani ollut koska kesäloma oli tuloillaan ja ulkomaan reissu edessä, joten ihan hyvä että siellä olikin vähän halvempi puhelin mukana. Kaikki vaikutti taas hyvältä...

... kunnes sitten seuraavalla viikolla tulee viestiä että: "Laitetta käsitelty takuuehtojen vastaisesti, näyttö mekaanisesti vaurioitunut, ei kuulu takuun piiriin. Suuntaa antava kustannusarvio on n. 226€, toimenpide: näytön vaihto.". Tässä vaiheessa omat ajatukseni oli että mitäs helvettiä, miksi laitteeseen pitää vaihtaa taas näyttö koska mitään ongelmaa sen kanssa ei enää ollut, ainoastaan takakuori oli huonosti kiinni. Tätä tiedustelin, ja vastaukset olivat tällaisia:

"Laite vääntynyt virtapainikkeen kohdalta, ja tämän seurauksena takakansi on noussut ylös laitteesta. Liitteenä laitteesta otetut vauriokuvat. Laitteeseen on juuri tehty näytönvaihto, eikä näyttöä voida vaihtaa vääntyneeseen laitteeseen, eli laite on lähtenyt suorana meiltä huollosta. Nyt, kun laite on vääntynyt, on ainoa mahdollinen korjaava toimenpide näytön eli etukuorimoduulin vaihto"

Tämän jälkeen ystävällisesti tiedustelin että miten on mahdollista että viimeksi se näyttö vaihdettiin, koska silloinkin laitteen runko oli vaurioitunut, lisäksi tein erittäin selväksi että senttiäkään en tule tästä touhusta maksamaan, vastaukset olivat jälleen tällaisia:

"Huoltotietojemme mukaan laitteessanne on takuun ulkopuolinen vaurio (laite on vääntynyt virtapainikkeen kohdalta). Tällaista vauriota ei edellisellä kerralla ole laitteessa havaittu, sillä huolto oli silloin takuuhuolto. Valmistajan takuu on rajoitettu, emmekä voi huoltaa laitettanne takuuseen. Palautammeko laitteenne korjaamattomana takaisin?"

Tässä vaiheessa aloin näkemään jo hieman punaista, ja kyselin että miten on mahdollista että sitä vääntymistä ei edellisellä kerralla havaittu vaikka huoltolähetteessä niin sanoo, lisäksi aloin jo hieman kyseenalaistamaan huollon motiiveja ja kysyin että millä perusteella väittävät minun vääntäneen laitetta kun sitä ei minulla ole edes ollut käytössä, kysyin jopa suoraan että olettavatko minun meditoimalla vääntäneen laitetta. Lisäksi vihjasin että olen ollut jo kuluttajaneuvontaan yhteydessä, mutta vastaukset oli edelleen tällaisia:

"Laitteessa ei ole ensimmäisellä huoltokerralla ollut takuun ulkopuolisia vaurioita eli myöskään tuo runko ei ole silloin ollut vääntynyt. Laite voitiin silloin huoltaa takuuseen. Nyt takuuhuolto ei onnistu tuon vaurion vuoksi."

Eli käytännössä sitä samaa skeidaa suollettiin edelleen, joten otin vielä hieman voimakkaammin esille sen että miten on mahdollista ettei tuota laitteen vääntynyttä runkoa tuolloin havaittu ja miten se muka ei heidän mielestään ollut vääntynyt koska siihen edelliseen huoltoon se nimenomaan vääntyneen rungon vuoksi tuotiin ja tämä myös huoltolähetteessä lukee. Lisäksi minulla oli/on edelleen tuo huoltolähete tallella josta tuon voi todistaa. Lisäksi mainitsin erittäin suoraan että seuraava yhteydenotto asiasta lähtee kuluttajariitalautakuntaan, ja itse asiassa tänään olin jo aikeissa kyseisiä papereita tulostaa ja postitella, kunnes tulee vastaus:

"Keskustelin näistä huoltotapauksista huoltajamme ja huollon esimiehemme kanssa. Olette oikeassa, laite oli vääntynyt myös ensimmäisellä kerralla, kun se saapui huoltoon ja laitteelle tuolloin tehty takuuhuolto on ollut huollon tekemä virhe. Sain tiedon, että teemme laitevaihdon nyt SCF Huollon piikkiin eli teille ei tule huollosta kustannuksia. Pahoittelen kovasti sekaannusta asiassa!"

En tiedä miten saatanan paljon selvemmin olisin enää voinut aiemmissakaan viesteissä todeta että laitteen runko ihan aikuisten oikeasti oli jo edellisellä kerralla vääntynyt ja sen vuoksi se sinne vietiin, mutta nähtävästi en tarpeeksi selvästi sitä sanonut kun reilut viisi viikkoa tämä tosiaan otti. Hyvä että tämä näin nyt lopulta päättyi vaikka melkoisen taistelun tässä saikin käydä, onneksi ei sentään tarvinnut sinne kuluttajariitaan asti mennä vaikka aivan varmasti olisin senkin kortin katsonut koska eihän tuossa touhussa ollut mitään järkeä. Mitä nyt muutenkin olen lukenut vähän juttuja tästä huoltoyhtiöstä, niin erittäin paljon heidän kanssaan on ongelmia ollut ja monesti touhu on vähintäänkin kyseenalaista. Lisäksi kyseessä on käsittääkseni ainut takuuhuoltoja tekevä firma joten senkin vuoksi tuo heidän touhunsa on vähän tuollaista "kukkona tunkiolla" olemista.

Mutta loppu hyvin ja kaikki hyvin, ainakin tällä hetkellä. Vielä en uskalla huokaista helpotuksesta, vasta sitten kun se uusi korvaava luuri oikeasti on kädessä ja käytössä. Sen verran tästä kuitenkin opimme ja tarinan opetuksena toimikoon se, että jos vastaavia keissejä joskus tulee eteen niin vaatikaa oikeasti ihan kunnon selvitystä että mistä helvetistä nämä niiden vaatimukset johtuu ja mitkä on perustelut näille järjettömille huoltoarvioille. En tiedä yrittääkö tämä firma ihan suoraan sanottuna kusettaa asiakkaita näillä jutuilla vai mistä on kysymys, mutta hieman kyllä epäilytti tuo touhu kun vastaukset oli käytännössä aina sitä samaa ympäripyöreää paskaa vaikka moneen kertaan tivasin sitä että miten se huolto viimeksi meni takuuseen ja nyt ei. En tiedä sitten olisiko joku ihan kiltisti maksanut tuon 226 euroa tuosta (tässä tapauksessa täysin turhasta) huollosta vai miten olisi toimittu. Pienimmilläänkin tuosta olisi tullut se 33 euron tarkastusmaksu jos olisin antanut asian olla ja pyytänyt viallisen laitteen takaisin, mutta kannatti taistella.

Ugh!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tänään syntyi uusi sukulaispoika, tarkemmin vaimon siskolle. Kylläpä tuntuu kivalta!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olen hurmiossa. Hurmiossa! Koska päihteettömästi saavutettu hurmio saattaa kiinnostaa ihmisiä, niin tässä resepti:

-Polkupyörällä töihin
-Töissä rento ilmapiiri
-Höpöttelyä lasten kanssa
-Metsässä käymistä lasten kanssa
-Hyvää kahvia sopiva määrä (se päihteettömyydestä)
-Suoraan töistä veneelle hyvässä seurassa
-Iltapurjehdus tasaisessa syystuulessa
-Fillarointia kotiin rakkaan järven rantoja pitkin uskomattoman kauniissa ja lämpimässä ilmassa.
-Ei mitään syytä uskoa ettei huominen olisi lähes yhtä hyvä päivä.

Niin, ja kun muutama kaveri lukee kuitenkin tän, niin tulevan viikonlopun odotus nostaa fiiliksiä myös...
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Voi olla, että menee vähän jo rasittavaksi mun hehkutukset. Pyöräilin tuolla lempimestoilla ja aistin kaikkea huikeaa. Tajusin, että olen täällä niin kotona kuin voi. Mikään tai kukaan ei odota että muuttaisin itseäni, elämäntapaani tai mitään. Voin saada kaiken mitä haluan täällä. Kehittyä saa jos haluaa, mutta mistään ei tipu kyydistä vaikkei kehittyisi.

Mä ihan oikeasti rakastan tätä kaupunkia, ja lupaan jatkossa olla armollisempi sen epäkohtia kohtaan. Eiväthän ne kosketa minua käytännössä mitenkään.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Tulin tiistaina suomeen pitkältä reissulta, olen nähnyt ystäviä, tänään sain töitä ja tiedon että muutan vihdoin pk-seudulle, mun elämä menee eteenpäin, ei tarvii lymytä porukoitten kellarissa, mikkelissä, ja tuolla kyseisellä reissulla opin taas rakastamaan pyytteettömästi, ilman tarvetta paikata mitään aukkoja itsessä ihan vaan kun toinen ihminen on niin hyvä. Kyllä tässä vähän hymyilyttää vaikka onkin jetlag, paskahalvaus ja vittumaista bussimatkustusta.
 

Tuamas

Jäsen
Melko kevyt olo, tuli irtisanouduttua nykyisestä työpaikasta ja vartti sen jälkeen allekirjoitettua soppari uuteen firmaan.

Lisää liksaa, lisää vastuuta, esimieshommia ja normaali työyhteisö. Jos vaikka oluen ottaisi.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen otettu.

Nikkiäni on lainattu.

SÖRKÄ HULLU on nyt olemassa.

Onneksi joukkue on oikea.

Perkele!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tullut 10 vuotta taisteltua uniongelmien kanssa ja nukahtamislääkkeitä on mennyt vuosien myötä enemmän kuin laki sallii. Pari viikkoa sitten sain melatoniini-reseptin lääkäriltä omasta ehdotuksestani. Melatoniinin avulla olen saanut unen päästä kiinni alle tunnissa ja herään aamulla kohtuu pirteänä. Jumalauta miten hyvä fiilis tulee kun pitkästä aikaa ei joka ilta tarvitse tapella unen saamisen kanssa.

-Tinke
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Terveysrintamalla tai lähinnä sen terveyden puuttumisen saralla tuli tänään hyviä uutisia. Erävoitto. Hymyilyttää pitkästä aikaa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Heräsin tänään puheluun ja soittaja ilmoitti että valitsivat minut töihin hakijoiden joukosta. Aivan mahtava fiilis päästä nykyisestä perseduunista helvettiin. Niin taidokasta alasajoa vuosi vuodelta, että oli hyvä aika jättää uppoava laiva. Pelkäsin että palkkapyyntööni karahtaisi paikan saaminen. Nykyinen palkkani tulee siltikin laskemaan, mutta ei sitten tippaakaan haittaa jos vaikka olisikin joku päivä jopa kiva lähteä töihinkin. Kuoharipullollinen kylmää ja kohta juhlistamaan emännän kanssa. Jee!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös