Onko täällä lääkäriä?

  • 777 979
  • 2 643

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tällainen hieman nolo vaiva askarruttaa. Nimittäin vasemmassa kivessä tuntuu ajoittaista sekä aaltomaista lievää kipua. Eilen alkoi ja tänään jatkuu. Mitään outoa ei tunnu, eikä mitenkään arista, kun tunnustelee. Lääkäriin varmaan pitäisi mennä, mutta kokeillaan jatkista ensin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällainen hieman nolo vaiva askarruttaa. Nimittäin vasemmassa kivessä tuntuu ajoittaista sekä aaltomaista lievää kipua. Eilen alkoi ja tänään jatkuu. Mitään outoa ei tunnu, eikä mitenkään arista, kun tunnustelee. Lääkäriin varmaan pitäisi mennä, mutta kokeillaan jatkista ensin.
Käy ultrassa. Niin olen itsekin tehnyt kertaalleen kun tuolla suunnalla jotain tuntemuksia oli. Nykyiset ultra-laitteet näkevät millimetrin tarkkudella ja operaation tekevä lekuri kertoilee jo siinä katsoessa näkyykö mitään. Sillä hoituu ja ei tarvitse ihmetellä. Ja vaikka jotain löytyisikin mikä on erittäin pieni mahdollisuus niin tärkeintähän on löytää se ajoissa eikä silloin kun tunnustellessa löytyy "kolme kivestä".

_
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Käy ultrassa. Niin olen itsekin tehnyt kertaalleen kun tuolla suunnalla jotain tuntemuksia oli. Nykyiset ultra-laitteet näkevät millimetrin tarkkudella ja operaation tekevä lekuri kertoilee jo siinä katsoessa näkyykö mitään. Sillä hoituu ja ei tarvitse ihmetellä. Ja vaikka jotain löytyisikin mikä on erittäin pieni mahdollisuus niin tärkeintähän on löytää se ajoissa eikä silloin kun tunnustellessa löytyy "kolme kivestä".

_

Tota millaset fiilikset sulle jäi siitä toimenpiteestä? Ei yhtään kiehdo ajatuksena mennä kuvauttamaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tota millaset fiilikset sulle jäi siitä toimenpiteestä? Ei yhtään kiehdo ajatuksena mennä kuvauttamaan.
Jos saa rehelisesti sanoa, niin outo kommentti. Mulle jäi helvetin hyvä fiilis kun joku tsekkaa että paikat on kunnossa. Ultralääkäri vielä totesi perään että hyvähän nämä kaikki pienetkin tuntemukset on aina tutkituttaa.
Jos itse operaatio/ultra on tuntematon niin sehän on muutaman minuutin operaatio, iho paljaaksi, vähän geeliä tutkittavaan kohtaan, ultra on sileäpintainen laite jota kuljetetaan iholla ja kuva näkyy lääkärille. Lekuri katsoo koko osaston läpi tässä tapauksessa nyytit ja bonuksena katsoi vielä siitä yläpuolelta onko kystia.
Itse tutkitutan herkästi kaikki ei normaalit tuntemukset, olen kaukana siitä vanhan kansan periaatteesta että pää kainalossa vasta lekurille, yleensä se on silloin myöhästä. Voin sanoa ihan avoimesti että mulla on/ollut pari sairautta jotka niin vakavia että jos en olisi mennyt oikeaan aikaan lääkäriin niin olisin nyt ehkäpä muutaman metrin mullan alla ja nyt olen terve kuin pukki.

_
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Jos saa rehelisesti sanoa, niin outo kommentti. Mulle jäi helvetin hyvä fiilis kun joku tsekkaa että paikat on kunnossa. Ultralääkäri vielä totesi perään että hyvähän nämä kaikki pienetkin tuntemukset on aina tutkituttaa.
Jos itse operaatio/ultra on tuntematon niin sehän on muutaman minuutin operaatio, iho paljaaksi, vähän geeliä tutkittavaan kohtaan, ultra on sileäpintainen laite jota kuljetetaan iholla ja kuva näkyy lääkärille. Lekuri katsoo koko osaston läpi tässä tapauksessa nyytit ja bonuksena katsoi vielä siitä yläpuolelta onko kystia.
Itse tutkitutan herkästi kaikki ei normaalit tuntemukset, olen kaukana siitä vanhan kansan periaatteesta että pää kainalossa vasta lekurille, yleensä se on silloin myöhästä. Voin sanoa ihan avoimesti että mulla on/ollut pari sairautta jotka niin vakavia että jos en olisi mennyt oikeaan aikaan lääkäriin niin olisin nyt ehkäpä muutaman metrin mullan alla ja nyt olen terve kuin pukki.

_

Kivien roplaus ei tuossa yhteydessä hirveästi kiehdo. Tiedän, että ei kannata tuollaista miettiä, jos on epäilystä jostain vakavammasta. Pientä lisämotivaatiota vaan tässä haeskelin, siksi outo kysymys. Kiitos kommenteista.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Voiko stressi nostaa kuumeen? Mulla on piikitellyy lämpöö jonkin aikaa (2vk?) ja taustalla eroprosessia pitkästä parisuhteesta. Enivei huomenna terveystaloon varaan ajan. Aamulla ei mitään, äsken 37,8. Eilen illalla ei mitään, sitä edellisenä 37,2 lämpöä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Voiko stressi nostaa kuumeen? Mulla on piikitellyy lämpöö jonkin aikaa (2vk?) ja taustalla eroprosessia pitkästä parisuhteesta. Enivei huomenna terveystaloon varaan ajan. Aamulla ei mitään, äsken 37,8. Eilen illalla ei mitään, sitä edellisenä 37,2 lämpöä.

Tämä vaivaa erästä ystävääni usein. Ja syysi kun avasit, muistelisin itsekin saaneeni kuumeen 2012 muutettuani pois exäni luota. Stressihän se siinä siis laukesi. Suositeltava toki voivotella tuo lääkärille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Voiko stressi nostaa kuumeen? Mulla on piikitellyy lämpöö jonkin aikaa (2vk?) ja taustalla eroprosessia pitkästä parisuhteesta. Enivei huomenna terveystaloon varaan ajan. Aamulla ei mitään, äsken 37,8. Eilen illalla ei mitään, sitä edellisenä 37,2 lämpöä.

En tiedä, mutta sen tiedän, kun muutin pienenä pysyvästi ulkomaille opiskelemaan, niin ensimmäisenä syksynä oli koko ajan lämpöä. Olo oli muuten normaali, vaikka pientä lämpöä oli. Sitten lopetin mittaamisen ja unohdin koko asian, kun lääkärikään ei mitään keksinyt. Myöhemmin tuli mieleen mitata ja lämpöä ei ollut.

Jälkeenpäin, kun miettii, niin eipä lääkäri edes kysellyt mitään, otti vain jotain kokeita ja antoi terveen paperit. En ollut stressaantunut ainakaan näkyvästi, mutta olihan siinä elämänmuutosta, niin varmaan joku elimistön reaktio.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voiko stressi nostaa kuumeen? Mulla on piikitellyy lämpöö jonkin aikaa (2vk?) ja taustalla eroprosessia pitkästä parisuhteesta.

Mitään varsinaista faktaa mulla ei ole, mutta ainakin mulla jo pienikin henkinen stressi vaikuttaa fyysiseen puoleen, toki varmasti suurimmaksi osaksi perussairauteni takia, mutta kuitenkin. Muistan kun aikanaan erosin pitkästä (tai no pitkästä ja pitkästä, noin kuusi vuotta sitä kesti) parisuhteesta, niin mulla oli jossain vaiheessa pari-kolme viikkoa putkeen pientä lämpöä. Omituiseksi asian teki se, että mitään muita "flunssaoireita" ei ollut. Ainakin silloin tk-lekuri sanoi, että saattaa hyvinkin johtua stressistä, huonosti nukkumisesta jne. Toki se saattoi liittyä siihenkin, että ms-tauti ilmoitteli silloin ensimmäisen kerran itsestään. Sekin tietenkin sisälläni jossain jo valmiiksi piileskeli, mutta oireita ei ollut, kunnes sitten tuo ero ja sitä seuranneen elämänmuutoksen mukanaan tuoma stressi ne oireet herätti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mitään varsinaista faktaa mulla ei ole, mutta ainakin mulla jo pienikin henkinen stressi vaikuttaa fyysiseen puoleen, toki varmasti suurimmaksi osaksi perussairauteni takia, mutta kuitenkin. Muistan kun aikanaan erosin pitkästä (tai no pitkästä ja pitkästä, noin kuusi vuotta sitä kesti) parisuhteesta, niin mulla oli jossain vaiheessa pari-kolme viikkoa putkeen pientä lämpöä. Omituiseksi asian teki se, että mitään muita "flunssaoireita" ei ollut. Ainakin silloin tk-lekuri sanoi, että saattaa hyvinkin johtua stressistä, huonosti nukkumisesta jne. Toki se saattoi liittyä siihenkin, että ms-tauti ilmoitteli silloin ensimmäisen kerran itsestään. Sekin tietenkin sisälläni jossain jo valmiiksi piileskeli, mutta oireita ei ollut, kunnes sitten tuo ero ja sitä seuranneen elämänmuutoksen mukanaan tuoma stressi ne oireet herätti.

Nämä neurologiset pipit tosiaan hieman herkistää eri tavoin. Stressiin minun epilepsiani reagoi todella herkästi. Minulle kävi hassusti vaan, että ero taisi helpottaa oireitani. Stressi kun laukesi ja jäi menneisyyteen, sinne jäi pahimmat oireetkin. Näitä tosiaan olen monien monien neurologisten potilaiden kanssa jutellut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle kävi hassusti vaan, että ero taisi helpottaa oireitani. Stressi kun laukesi ja jäi menneisyyteen, sinne jäi pahimmat oireetkin. Näitä tosiaan olen monien monien neurologisten potilaiden kanssa jutellut.

Boldatusta sen verran, että tuonkin voin helposti allekirjoittaa ja siitäkin on kokemusta. Mulla siis se ero ensimmäisestä pitkästä parisuhteesta toi sairauden pintaan ensimmäistä kertaa ja muutenkin kun silloin koko maailmani muuttui suurin piirtein viikossa, niin suurta stressiä, unettomuutta, ahdistusta ja masennustakin oli silloin pitkään, varsinkin tosiaan kun siihen eron ja totaalisen elämänmuutoksen oheen sain kaupan päälle tuon diagnoosin.

Vaan sitten jo diagnoosin kanssa eläessäni tein parisuhde-elämäni suurimman virheen ja aloin suhteeseen erään viheliäisen naisihmisen kanssa, enkä edes suhteen myrskytessä tajunnut yhdistää sen vuoristoratamaista meininkiä sairauteni oireisiin. Vaan kun viimein potkaisin tuon eukon pihalle, niin eipä siinä sen jälkeen kauan mennyt, kun pystyin jo nukkumaan edes muutaman tunnin katkeamattomia yöunia, pitkään näköä haitanneet kaksoiskuvat pikku hiljaa hävisivät, jalat alkoivat taas toimimaan edes jotenkin ja kivutkin vähenivät merkittävästi. En tietenkään varmaksi voi sanoa terveystilanteen parantuneen juuri tuon eron vuoksi, mutta vähän liian päällekkäin olivat ollakseen pelkkää sattumaa.

Kyllähän mulle neurologi on sanonut, että stressaaminen ja hermojen kiristely pahentavat noita oireitani ja olisi hyvä, jos oppisin olemaan stressaamatta. Melko vaikea toive toteutettavaksi, mutta nyt eläkeläisenä ja onnellisessa avioliitossa olevana tuon näkee käytännössäkin varsin selvästi. Kun mieli on hyvä, niin kroppa toimii paremmin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuossa on @Trenchtown minulle todella paljon tuttua.

Neurologit (jotkut) onneksi osaavat nuo tunnustaa, että päätä kun henkisesti kiristää ahdistaa se diagnoosejakin.

Itse koen jopa pieneksi onneksi, että nykyään olen suhteessa toista pitkäaikaisdiagnoosia kantavan herran kanssa. Tuo laajentaa kummasti ymmärrystä toista kohtaan. Exäni oli tähän aivan liian terve ja nuori.

Onnea fiksusta neurologista, itse saan toisinaan tapella tuosta *wirn*
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse koen jopa pieneksi onneksi, että nykyään olen suhteessa toista pitkäaikaisdiagnoosia kantavan herran kanssa. Tuo laajentaa kummasti ymmärrystä toista kohtaan.

Tiedän mistä puhut. Löysin nykyisen vaimoni kuntoutuksessa ollessani (hän oli siis samassa paikassa). Vaimoni terveydentilasta en sen enempää paljasta, mutta molemmat ollaan nykyään eläkkeellä. Kyllähän se ymmärrys toista kohtaan on ihan eri luokkaa kuin aiemmissa suhteissa, vaikka meillä eri sairaudet työelämän katkaisivatkin. Kumminkin molemmilla on ymmärrys siitä, että puolisolla on sairaus joka välillä vaatii aika paljon joustamista ja ymmärrystä. Mutta kun tosiaan tämä pätee kumpaankin suuntaan, niin mikäs tässä.

Kyllähän meitä rakkauden ja muun sellaisen lisäksi sitoo yhteen ns. sairaan todellisuudessa eläminen ja oikeastaan ihan hyväkin niin, kun ollaan lähes kaikessa sairastamiseen liittyvässä jo valmiiksi samalla sivulla.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Kiitos kaikille vastaajille, huomenna jokatapauksessa lääkäri. Flunssaa ei ole, mutta pieni yskä päällä kokoajan.

Kun tän vellovan paskan olon ja ahdistuksen sais vielä pois, pitäs varmaan kirjottaa naisasiat -ketjuun siitä enemmän. Onneks on mahtavia ystäviä tukena.
 

P.Kaukalo

Jäsen
Kiitos kaikille vastaajille, huomenna jokatapauksessa lääkäri. Flunssaa ei ole, mutta pieni yskä päällä kokoajan.

Kun tän vellovan paskan olon ja ahdistuksen sais vielä pois, pitäs varmaan kirjottaa naisasiat -ketjuun siitä enemmän. Onneks on mahtavia ystäviä tukena.

Olin juuri kommentoimassa, että itse kyllä käväisisin labrassa. Perusverenkuva ja tulehdusarvot kun katsotaan ettei ole mitään hämminkiä niin olisi itselläni vähän rauhallisempi olo. Ei se kuitenkaan mitenkään ihan tavanomaista ole, että stressi nostaa kuumeen. Toisaalta kun katsoin tuota ekaa kirjoitustasi huomasin, että kyse on lämpöilystä eikä kuumeesta (kuume on yli 38 oli se "normilämpö" mitä tahansa). Lisäksi ihmisellä vaihtelee ruumiinlämpö sellaista asteenkin heittoa siihen suuntaan että illalla mittaa korkeampia lukemia.
TOki sitäkin helpompi on todeta, että jos labrat ok, niin ei ole mitään hätää vaan voi rauhassa seurailla tilannetta.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistäköhän voisivat johtua reilun viikon ajan jatkuneet hyvin satunnaiset ja vaihtelevan asteiset vatsakivut?

Kipu on alavatsassa ja polttelevaa ja samalla tuntuu turvotusta. Kivun määrä vaihtelee, usein on vain lievää, nyt juuri sietokyvyn rajoilla. Melkein päivittäin tuota on esiintynyt viikon ajan, mutta vain pari kertaa näin kovana. Ei okseta, mutta kipujen yhteydessä pakki on aika sekaisin. Pari tuntia aina kestää ennen kuin helpottaa. Ei ole paineluherkkyyttä tai pistemäistä kipua

Minulla ei ole todettu mitään keliakioita, laktoosi-intoleransseja, närästystä tms ja muutenkaan kivut eivät vaikuttaisi liittyvän ruokailuihin, toimintatapoihin tms, vaan tulevat ihan sattumalta kellonajasta riippumatta. Mainittakoon vielä että olen perusterve ~30v mies.

Kartan sairaaloissa käymistä kuin ruttoa, joten jos tilanne ei pahene, en ole kiirehtimässä lääkäriin. Mielenkiintoista olisi tietää mahdollisia syitä. Polvet koukussa makaaminen ja maidon juominen tuntuvat auttavan kotioloissa, mutta töissä on hieman hankalampaa.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistäköhän voisivat johtua reilun viikon ajan jatkuneet hyvin satunnaiset ja vaihtelevan asteiset vatsakivut?

Ensin se kaikkein itsestäänselvin kysymys: onko umpilisäke poistettu? Jos ei, niin veikkaisin tuota, se kun saattaa pistekivun sijaan aiheuttaa juuri tuollaisia heijastekipuja. Suosittelisin hommaamaan lähetteen labraan, että ainakin perusverenkuva tutkittaisiin.

Mutta joo, tuollaista kuvailemaasi kipua saattavat aiheuttaa jotkin sukupuolitauditkin. Onko nussittu paljaalla? Tässäkin kehottaisin menemään sinne lääkäriin. Kuvailemasi kipu saattaa liittyä myös mm. eturauhasen tulehdukseen tai kivesten ongelmiin (esim. kiveksen/lisäkiveksen tulehdus). Toki tämä on ihan arvailua ja saattaa se johtua jostain muustakin, mutta jos kerran kipu ei vaikuttaisi liittyvän mihinkään ruoka-aineallergioihin, niin sinuna menisin lekuriin ASAP.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Olin juuri kommentoimassa, että itse kyllä käväisisin labrassa. Perusverenkuva ja tulehdusarvot kun katsotaan ettei ole mitään hämminkiä niin olisi itselläni vähän rauhallisempi olo. Ei se kuitenkaan mitenkään ihan tavanomaista ole, että stressi nostaa kuumeen. Toisaalta kun katsoin tuota ekaa kirjoitustasi huomasin, että kyse on lämpöilystä eikä kuumeesta (kuume on yli 38 oli se "normilämpö" mitä tahansa). Lisäksi ihmisellä vaihtelee ruumiinlämpö sellaista asteenkin heittoa siihen suuntaan että illalla mittaa korkeampia lukemia.
TOki sitäkin helpompi on todeta, että jos labrat ok, niin ei ole mitään hätää vaan voi rauhassa seurailla tilannetta.


Labroissa crp ym normaalit, mutta rtg kuvissa näky kuulemma selkeä poskiontelon tulehdus. Lievä yllätys oli kun ei mitään siihen viittaavaa ollut.

Viikon ab+buranakuuri ja sumutteet päälle.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensin se kaikkein itsestäänselvin kysymys: onko umpilisäke poistettu? Jos ei, niin veikkaisin tuota, se kun saattaa pistekivun sijaan aiheuttaa juuri tuollaisia heijastekipuja. Suosittelisin hommaamaan lähetteen labraan, että ainakin perusverenkuva tutkittaisiin.

Mutta joo, tuollaista kuvailemaasi kipua saattavat aiheuttaa jotkin sukupuolitauditkin. Onko nussittu paljaalla? Tässäkin kehottaisin menemään sinne lääkäriin. Kuvailemasi kipu saattaa liittyä myös mm. eturauhasen tulehdukseen tai kivesten ongelmiin (esim. kiveksen/lisäkiveksen tulehdus). Toki tämä on ihan arvailua ja saattaa se johtua jostain muustakin, mutta jos kerran kipu ei vaikuttaisi liittyvän mihinkään ruoka-aineallergioihin, niin sinuna menisin lekuriin ASAP.

Ei ole umpilisäkettä poistettu, kuvittelin juuri että se aiheuttaisi pistekivun ja olisi niin tuskallinen ettei lääkäriä pystyisi viikkoa välttelemään. Harrastetut suhteet ovat puhtaasti aviollisia, joten jollei vaimollani ole mitään seliteltävää (kuten en usko) sulkisin myös nuo sukupuolitaudit pois.

Täytynee varata lääkärille aika, ainakin jos samanlaiset kivut palaavat kuin päivällä oli, tällä hetkellä taas vatsakivut eivät vaivaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytynee varata lääkärille aika...

En sulkisi tulehtunutta umpilisäkettä pois kuvioista kun kivun aiheuttajaa arvuutellaan, vaikka varsinaista pistekipua ei tunnukaan. Mulla kun aikoinaan se tulehtui, niin koko oikea puoli vatsasta oli kuin krampissa ja tulessa, vaikka vasemmallahan se umpilisäke sijaitsee. Toki sitten kun tohtori siitä oikeasta kohdasta painoi, tunsin ennenkokematonta kipua ja meinasi taisto lähteä.

Sinuna kyllä pyrkisin mahdollisimman nopeasti lekurille, koska jos kyseessä on tulehtunut umpilisäke, niin se pitää poistaa ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Hyvä että sukupuolitaudit voit rajata mahdollisten aiheuttajien joukosta pois, mutta kannattanee silti siellä lekurilla käydä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sinuna kyllä pyrkisin mahdollisimman nopeasti lekurille, koska jos kyseessä on tulehtunut umpilisäke, niin se pitää poistaa ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

En ole lääkäri, mutta eikös tuosta julkaistu tutkimusta joku aika sitten - suurin osa umpilisäkkeen tulehduksista hoituu varsin hyvin antibiooteilla. En tiedä joko lääkkeistä on tullut vallitsevaa hoitokäytäntöä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole lääkäri, mutta eikös tuosta julkaistu tutkimusta joku aika sitten - suurin osa umpilisäkkeen tulehduksista hoituu varsin hyvin antibiooteilla.

Kah perkele, saattaa olla nykyään näinkin. Tuollaista tutkimusta ei ole osunut silmiin. Hyvä ja tarpeellinen korjaus minun "pakko leikata" -väitteeseen.
 

P.Kaukalo

Jäsen
Labroissa crp ym normaalit, mutta rtg kuvissa näky kuulemma selkeä poskiontelon tulehdus. Lievä yllätys oli kun ei mitään siihen viittaavaa ollut.

Viikon ab+buranakuuri ja sumutteet päälle.

heh ok. Minkä vuoksi muuten katsottiin rtg, jos sopii kysyä..? yleensä kuitenkin joku idea pitäisi tehtävän tutkimuksen takana olla.. Jos nyt miettii akuutin poskiontelotulehduksen oireita, joita ovat kuume (ei mikään iltaa kohti nouseva lämpö), nenän tukkoisuus ja liman valuminen monesti nieluun, kova särky poskipäissä ja joskus otsalla, sekä päänsärky (käytännössä siis raju flunssa)... Ja hoidoksi yleensä antibiootit vasta tuossa rajuoireisessa taudissa, ja jos ei auta niin sitten punktio (antibiooteista ei sinuiitissa ole tutkimuksen valossa hyötyä, mutta saattavat lyhentää oireiden kestoa muutamilla päivillä)... Mietin vaan, että kertomasi perusteella olisi kyllä viimeiseksi tullut sinuiitti mieleen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Menin kerran Vantaalla Koivukylän terveyskeskuksen aamupäivystykseen valittamaan jumissa ollutta niskaa ja hakemaan Dolaneja. Sitä vastoin sain antibioottikuurin poskiontelon tulehdukseen. Lääkäritäti tsekkasi poskiontelot sellaisella pikavehkeellä. Koko käynti kesti alle kolme minuuttia.

Hiukan hölmöksi tunsin itseni resepti kourassa autolle kävellessäni. Enkä antibiootteja apteekista hakenut. Niskakin taisi sillä kertaa aueta itsestään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös