Onko Mestis SM-Liigan farmisarja vai ei?

  • 6 782
  • 32

Onko Mestis SM-Liiigan farmisarja vai ei?

  • Olen SM-Liigaseuran kannattaja, Mestis on farmisarja ja sen kuuluukin olla.

    Ääniä: 31 18,8%
  • Olen SM-Liigaseuran kannattaja, Mestis on farmisarja, mutta sen ei sellainen pitäisi olla.

    Ääniä: 41 24,8%
  • Olen SM-Liigaseuran kannattaja, Mestis ei ole farmisarja, mutta siitä pitäisi tehdä sellainen.

    Ääniä: 17 10,3%
  • Olen SM-Liigaseuran kannattaja, Mestis ei ole farmisarja, eikä siitä sellaista pitäisi tehdäkään.

    Ääniä: 22 13,3%
  • Olen Mestis-seuran kannattaja, Mestis on farmisarja ja sen kuuluukin olla.

    Ääniä: 1 0,6%
  • Olen Mestis-seuran kannattaja, Mestis on farmisarja, mutta sen ei sellainen pitäisi olla.

    Ääniä: 22 13,3%
  • Olen Mestis-seuran kannattaja, Mestis ei ole farmisarja, mutta sellaiseksi se pitäisi saada.

    Ääniä: 4 2,4%
  • Olen Mestis-seuran kannattaja, Mestis ei ole farmisarja, eikä siitä koskaan sellaista pitäisi tehdä.

    Ääniä: 27 16,4%

  • Äänestäjiä
    165
  • Poll closed .

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mestis ei ole farmisarja, mutta siitä pitäisi tehdä sääntömuutoksilla ja laajentamisella ainakin vähän enemmän farmisarjan kaltainen.

Mitä muutoksia kaipaisit Mestikseen? Ilmeisesti 2-4 (farmi)joukkuetta lisää ja lyhyempiä karenssiaikoja, jotta pelaajaralli olisi vieläkin helpompaa ja aktiivisempaa?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mitä muutoksia kaipaisit Mestikseen? Ilmeisesti 2-4 (farmi)joukkuetta lisää ja lyhyempiä karenssiaikoja, jotta pelaajaralli olisi vieläkin helpompaa ja aktiivisempaa?
Aika pitkälti noin ja lisäksi sen että pelaajat saisivat siirtyä tiettyjen joukkueiden välillä vielä pidempään kuin tammikuun loppuun (nythän ainoastaan junnuikäiset saavat).
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Aika pitkälti noin ja lisäksi sen että pelaajat saisivat siirtyä tiettyjen joukkueiden välillä vielä pidempään kuin tammikuun loppuun (nythän ainoastaan junnuikäiset saavat).

Pitäisikö kesken pelinkin saada ottaa apuja? Liigapelaajiahan voi olla katsomossa, ja jos näyttäisi, että ei oikein pärjää, niin voisi vaikka erätauolla ottaa vahvistusta joukkueeseen. Voisi toimia erinomaisesti jollain paikkakunnilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En pidä ajatuksesta että Suomeen mahtuisi vain yksi tasokas kiekkoliiga. Mestis on varsin laadukasta viihdettä. Sitä tuli aikanaan Haukkojen ja nyt viime vuosina Sportin kautta seurattua. Haukoissa noita lainoja aikaisemmin jonkin verran oli ja vaikka pelaajat olivatkin hyviä (Kuhta, Lahti jne), niin mielummin niitä "oman kylän poikia" hallille menin katsomaan.
Toisaalta ymmärrän HIFK-fanina sen että laaja rosteri tarvitsee farmisarjan.

A-junnuliigan yläikärajan kasvattaminen olisi yksi vaihtoehto, mutta joskus joku joskus ehdotti ns "yliopistosarjan" luomista Suomeen missä junnuista ulos kasvaneet pelaajat voisivat jatkaa pelaamista. Tällaisen sarjan kanssa liiga- (ja myös mestisseurat!) voisivat pyörittää rinkiään vapaasti. Tällöin SM-liigan ja Mestiksen välistä pelaajarumbaa voitaisiin rajoittaa niin että se alkaisi kehittämään joskus Mestistäkin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mestis on valitettavasti osittain farmisarja, osittain onneksi ei. Olisi hienoa, jos kaikilla joukkueilla olisi oikeasti mahdollisuus nousta liigaan. Tehtäisiin vaikka niin, että sovitaan vaikka ensi kausi ja sen kauden viimeinen tippuu automaattisesti. Olisi 13 joukkuetta ja viimeinen siitä eteenpäin karsisi. Olisipahan ainakin mahdollistettu vaihtuvuus liigassa. Eniten suosisin kuitenkin vaihtoehtoa, että liigan viimeinen tippuisi suoraan ja Mestiksestä mestari suoraan liigaan. Mielenkiintoahan se toisi ja paljon.

Mestiksessä on paljon potentiaalisia nousijoita mielestäni (KooKoo, Jukurit, Sport, TUTO...) mutta niillä ei juurikaan ole mahdollisuuksia levännyttä, kovaa liigajengiä vastaan. Harmiksemme osa Mestiksestä on juuri näitä farmistatus-joukkueita, jotka eivät edes tavoittele menestystä/nousua. Ne ovat osittain jopa "emoseuransa" pelinappuloita. Nyt pitäisikin satsata myös Mestiksen kiinnostavuuteen yleisesti koko Suomessa. Se on hyvä sarja, ja sen kovimpien joukkueiden pitäisi myös konkreettisesti pystyä haastamaan liigajoukkueita karsinnassa (tai ei pidetä karsintaa ollenkaan, vaan tiputetaan ja nostetaan suoraan).

Yksinkertaisuudessaan: Äänestin kohtaa "Olen SM-Liigajoukkueen kannattaja, ja mielestäni Mestis on SM-Liigan farmisarja, vaikka haluaisin ettei näin ole." (äänestyskohdasta korjatakseni, kannatan myös TUTOa joten lienen myös Mestis-seuran kannattaja).
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jääkiekkoliitolta voisi olla Mestiksen kilpailukyvyn kannalta fiksua pienentää joukkuemäärää esimerkiksi alkuun kymmeneen ja parin vuoden siirtymäajan jälkeen kahdeksaan. Näin taattaisiin kovempitasoinen sarja, jossa pelaisi suurelta osin tavoitteellisia joukkueita. Toisaalta tähän sarjaan pitäisi olla nykyistä helpompi myös nousta Suomi-sarjan suunnasta. Tällä hetkellä Mestiksestä on suhteellisen hankala pudota ja toisaalta, jos sarjassa on joukkueita, jotka ovat itse tuhranneet taloustilanteensa tai ovat muutoin vain resursseiltaan pieniä, niin ei ihme, jos farmikuvio liigaseuran kanssa kiinnostaa.
 

scholl

Jäsen
Jos esimerkiksi K-Vantaa olisi edes mukamas tosissaan, se tahkoaisi paljon enemmän fyrkkaa kuin nyt täysin liigaseuroille alistuneena. Ei sitä liiganousua tarvitse edes tosissaan havitella millään now or never -meiningillä, vaan sellanen perus "meidän tavoite on liiga" -hype päälle ja ihmisiä kiinnostaa paljon enemmän.

Halli tekee sen mahdottomaksi. Jos olisi sellainen Hovetin tyylinen vanha 5000 katsojan halli niin se olisi eri juttu. Enemmänkin näkisin mahdollisuuden siihen, että Bewe Sportista tai Karhu-Kissoista tulisi Nordikselle kakkosjengi sellaisella Lämäri-tyylisellä sekoilulla. Nollapelaajabudjetti, mutta hirveä sirkus joka ilta. Olisi hillitöntä kaljanjuontia, bileitä, naisia etsimässä miehiä jne. Kaikki poliittisesti epäkorrekti yhdistyisi niissä ottelutapahtumissa ja se menisi kuin häkä ihmisten päähän. Kaikki haluaisivat käydä niissä peleissä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
En ymmärrä mitä tällä kysymyksellä haetaan. Mestis on sarja jossa joukkueilla on eri intressejä (Liiganousu, sarjassa säilyminen) aivan kuten Liigassakin (joillai n esimerkiksi KHL:n siirtyminen)ja joukkueet toimivat siksi parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Mestis ei ole farmisarja, mutta jotkut joukkueet ovat famijoukkueita. Miksi pitää kategorisoida että onko Mestis farmisarja vai ei? Sielä voi nousta ne joukkueet jotka haluavat ja siinä onnistuvat. Jos taas joku joukkue, esim. LeKi, ei ole kiinnostunut noususta paikkakunnan ja jäähallin pienuuden sekä rahatilanteen vuoksi, on sen hyvä harrastaa lainapelaajien käyttöä suuremmassa mittakaavassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös