Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?

  • 381 953
  • 2 256

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Liigassa pärjää jo vähän heikompikin pelaaja koska peli on niin organisoitua. Suomalainen pelaajatuotanto on omanlaisensa massa mistä aina tähdenlenno aikaa ponnistaa yksi timantti. koska liigan pelitapa on organisoitua ja hyvään luisteuluun perustuvaa semi fyysitä lätkää missä on ripaus taitoa mukana. Liiga on kehittynyt nykyiseen muottiinsa monen summan kautta mihin myös KHL on vaikkuttanut. Mielestäni liigan taso ei ole pudonnut merkittävästi KHL myötä.

Liigassa pärjää tietyn tyyppiset pelaajat.
Esim taitava ja fyysinen pelaaja pärjää varmasti myös KHLssä mutta pelkästään taitava pelaaja ei pärjää liigassa, mikä taas mielestäni pärjää helpommin KHLn puolella.

Se että onko Jokerit parempi nyt kuin koskaan sm-liigassa ei mielestäni kuulu tämän ketjun aiheseen millään tavalla.

Jokerit on ottanut ison harppauksen organisaationa eteenpäin, mikä johtuu siitä että KHL nyt vaan sattuu olemaan kovempi sarja kuin liiga. Siellä pärjätäkseen pitää olla asteen parempi joka osaalueella. Se millaisesta jääkiekosta kukin tykkää on tämä asia mistä täällä on nyt sivu kaupalla jauhettu. Itse pidän enemmän kotoisesta liigasta koska vahvat tunne siteet kyseistä sarjaa kohtaan on vuosien saatossa kasvattanut ylimääräisen kiveksen mikä ei millää lähde pois.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Liigassa pärjää tietyn tyyppiset pelaajat.
Esim taitava ja fyysinen pelaaja pärjää varmasti myös KHLssä mutta pelkästään taitava pelaaja ei pärjää liigassa, mikä taas mielestäni pärjää helpommin KHLn puolella.

Tietysti ensin pitäisi määritellä, että tarkoitetaanko tässä fyysisyydellä luisteluvoimaa vai kaksinkamppailuvoimaa vai sekalaisesti molempia, mutta joka tapauksessa on oltava eri mieltä kanssasi. Empiirian perusteella SM-liigassa moni sellainen pärjää loistavasti, jonka kohdalla fysiikan puutteet ovat estäneet loiston KHL:ssä. Vaikkapa nyt Jere Karalahti oli kaudella 2013-2014 aivan suvereeni pakki Liigassa, mutta KHL:ssä se liikkeen rajallisuus näkyi karulla tavalla viime syksynä Jokerien takalinjoilla. Ilari Filppulan osalta myös on sanottava, että tämä Liigassa superjälkeä tehnyt kaveri pärjäsi KHL:ssä pelinäkemyksen ja taidon osalta, mutta fysiikasta homma jäi kiikastamaan ja täten vahvuudet jäi hyödyntämättä. Sitten taas esimerkiksi fyysisesti supervahva, mutta taidoiltaan rajallinen Antti Pihlström on luonut ennakko-odotuksia kovemman KHL-uran ja fyysisesti järkälemäinen Janne Jalasvaara on toinen selvä esimerkki pelaajasta, jonka KHL-uraa voi pitää selvästi kovempana kuin mitä aikoinaan oli perusteltua odottaa.

Yleisesti tuntuu olevan niin, että KHL:ää pidetään sitä vähemmän seuraavien keskuudessa jonain taitokiekkoon perustuvana neppailusarjana ja sitten se vanhentunut myytti siitä, että Liiga on jokin luisteluliiga, sotkee vielä asioita.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
KHL on parempi sarja kuin liiga. Mutta tälläkin kaudella liigassa pelaa monta, todella monta pelaajaa jotka pärjäisivät myös KHL:ssä. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja tulkaa 25.8 Hartwallille niin voitte tehdä omin silmin havaintoja.
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Selailin tätä ketjua aina sivulta 1 saakka.
Aikamoista.

Jos SM-liigan taso ei ole laskenut KHL:n nousun myötä, ei se tule myöskään nousemaan, jos KHL jossain vaiheessa menee nurin. Helppo yhtälö.

Nouseeko liigan taso jos KHL kuolee?
 

Gemondo

Jäsen
No jos itärahalla saa aikaiseksi vaikkapa 10milj. pelaajabudjetin, niin edes Matikaisen Pena ei saisi koottua sillä jengiä, jonka materiaali on täysi susi.

Aivan varmasti saisi. Tämänkaltaisia kommentteja voi varmaankin lukea myös esimerkiksi Mestiksen tai Suomisarjan osioista, "miten on mahdollista kasata neljällä miljoonalla tuollainen kasa paskaa kun meidän kyläjengi pelaa parempaa lätkää vaikka budjetti on 40 000 €uroa?" -Puhuttaessa esimerkiksi eräistä pääkaupunkiseudun joukkueista viime vuosikymmenellä.

Olen nyt istunut hallilla peleissä yli 30v putkeen, enkä mä ole kyllä konkreettisesti havainnut että liigapelien taso olisi laskenut (ainakaan merkittävästi) vaikka KHL on pelaajia sinne houkutellut viime vuosina. Ja väittäisin että jonkin verran olen itsekin tietoinen lajista ja sen tasosta.

Kunnioitettava saavutus sinänsä, hatun noston paikka, mutta oletko siinä sivussa seurannut mitä muualla lätkämaailmassa tapahtuu? Sillä eihän Liigan taso olekaan tippunut jos verrataan esimerkiksi kymmenen vuoden takaiseen SM-Liiga-kiekkoon, mutta verrattuna siihen minkälaista lätkää muualla Euroopassa pelataan, ei Liiga ole pysynyt kehityksessä mukana.
Vähän kökkö vertaus mutta eikö tuo ole sama asia kuin jos katsoisit ainoata pihassasi kasvavaa puuta, niin vaikea siitäkään olisi sanoa kuinka monta senttiä se on vuosittain kasvanut, jos mitään vertailukohtaa ei ole olemassa? Kuitenkin vuosien saatossa se on edennyt useamman metrin kohti taivasta, mutta mahdotonta sitä on omin silmin todeta jos minkäänlaista konkreettista vertailukohtaa ei ole tarjolla.

Liiga on noin kilometrin KHL:ää edellä jos katsotaan pelin tasoa verrattuna maksettaviin pelaajapalkkiohin. Liigasta 2,5-3,0 milj. pelaajabudjeteilla rakennetut joukkueet (Kärpät, HIFK, Lukko, TPS ja Tappara) taistelisivat uskottavasti playoffpaikoista vaikka vastassa on jotain 10-20 miljoonalla rakennettuja joukkueita.

Totta. Mutta myöskään KHL:n hännänhuiput jollain 5 miljoonan pelaajabudjeteillaan eivät ottaisi 65 miljoonan NHL-joukkueilta pataan 13-0. Got the point?


Mainitsit juuri jääkiekon tunteiden antikliimaksin. Jonkun Ilya-pojan kiukuttelut eivät tee jääkiekko-ottelusta tunteikasta.

Mutta esimerkiksi Jarkko Ruudun tai Matt Nickersonin kiukuttelut tekevät, jos ne tapahtuvat juuri Rauman Lukkoa vastaan? Got the point?
(Tosin Iljyan ulosajo oli vain hieno kruunu eräälle tunteikkaalle illalle Pasilassa.)

Katselin muuten noita TsSKA-sarjan otteluita, ja ainakaan niissä en mitään tunteeseen viittaavaakaan näkynyt kentällä.

Miten itse määrittelisit "tunteen kentällä"? Mitä siellä pitäisi tai ei pitäisi tapahtua?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tarkoitukseni ei ollut todellakaan tulla tänne manaamaan Liigan nykyistä tasoa tai tasottomuutta, toivon edelleen kotoiselle Liigalle kaikkea hyvää. Mutta puolen vuoden tauko (vuosi sitten) tästä sarjasta avasi kyllä omia silmiäni huomattavasti siitä kuinka paljon parempaa/viihdyttävämpää jääkiekkoa monessa muussa liigassa pelataan. Aion silti seurata tulevan Liigakauden alusta loppuun tarkasti vaikka se ei laadullisesti tai viihdyttävyydeltään vedäkään vertoja kaikille muille sarjoille. Ei kaikki ole siitä pelin tasosta kiinni, mutta tosiasiat olisi ehkä hyvä myöntää ja keskittyä omiin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen eikä aina muiden vähättelyyn niin jotain positiivista kehitystä myös siellä omassa pesässä saattaisi tapahtua.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mutta esimerkiksi Jarkko Ruudun tai Matt Nickersonin kiukuttelut tekevät, jos ne tapahtuvat juuri Rauman Lukkoa vastaan? Got the point?
(Tosin Iljyan ulosajo oli vain hieno kruunu eräälle tunteikkaalle illalle Pasilassa.)

Sen verran huutelen sivusta tähän, että tuo @Anu Saukko kommentti oli vastaus erään jokerimielisen väitteeseen, että Liigasta ei löydy samaa tunnelmaa kuin Jokerit - SKA matsista. Kommentoit siis sopivasti päättömän väitteen asiallista vastausta asiallisella vastauksella. Got the point?


Tarkoitukseni ei ollut todellakaan tulla tänne manaamaan Liigan nykyistä tasoa tai tasottomuutta, toivon edelleen kotoiselle Liigalle kaikkea hyvää. Mutta puolen vuoden tauko (vuosi sitten) tästä sarjasta avasi kyllä omia silmiäni huomattavasti siitä kuinka paljon parempaa/viihdyttävämpää jääkiekkoa monessa muussa liigassa pelataan. Aion silti seurata tulevan Liigakauden alusta loppuun tarkasti vaikka se ei laadullisesti tai viihdyttävyydeltään vedäkään vertoja kaikille muille sarjoille. Ei kaikki ole siitä pelin tasosta kiinni, mutta tosiasiat olisi ehkä hyvä myöntää ja keskittyä omiin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen eikä aina muiden vähättelyyn niin jotain positiivista kehitystä myös siellä omassa pesässä saattaisi tapahtua.

Sinulla oli ehdottoman hyviä pointteja kirjoituksessasi. Ilman vertailupohjaa on mahdotonta uskottavasti laittaa sarjoja mihinkään järjestykseen. Toisaalta tämä pätee myös KHL-leiriin. Monet kommentoivat asiaa nyt vuoden kokemuksella. Tähän vuoteen liittyy kuitenkin monia ongelmia, uutuudenviehätys ja Jokereiden ja Liigan eron rumuus ehkä päälimmäisinä. Varsinkin jälkimmäinen näistä kahdesta on aiheuttanut sen, että kumpikin puoli on kaivautunut syvälle poteroihinsa. Se mikä tuossa viimeisessä kappaleessasi minun silmääni mättää on väite siitä, että monissa sarjoissa pelataan parempaa/viihdyttävämpää jääkiekkoa kuin Liigassa. Varsinkin viihdyttävämpi on määreenä niin subjektiivinen, että yleisellä tasolla sarjoja on mahdotonta laittaa paremmuusjärjestykseen. Sen toki myönnän, että viihdyttävimmät jääkiekko-ottelut, jotka minun silmiini viime kaudella sattuivat eivät olleet liigapelejä, ne olivat CHL:ää. Parempaa jääkiekkoa KHL:ssä varmasti pelataan usealla osa-alueella, kyllähän se raha ja pelaajien korkeampi taitotaso jossain näkyy. Henkilökohtaisesti voin kuitenkin sanoa, että voin pyyhkiä korkeammalla taitotasolla ja näteillä kuvioilla persettäni, niin kauan kun otteluihin ei liity minkään tason tunnetta. Subjektiivisesti arvioiden siis väitänkin, että Liigassa pelataan parempaa ja ennen kaikkea viihdyttävämpää jääkiekkoa kuin esimerkiksi KHL:ssä. Taitotasossa Liiga kyllä jää jalkoihin sitten pahasti, varsinkin näille KHL:n kärkiporukoille.
 

faro

Jäsen
Subjektiivisesti arvioiden siis väitänkin, että Liigassa pelataan parempaa ja ennen kaikkea viihdyttävämpää jääkiekkoa kuin esimerkiksi KHL:ssä.
Ei pidä paikkaansa tämä väite. Nimenomaan viihdyttävyydeltään KHL pesee Liigan ihan 100-0, koska peli on niin paljon nopeampaa, ja pelistä korostuu taito-elementti paljon paremmin. Pelaajat ovat taitavampia, isompia ja vahvempia KHL:ssä kuin Liigassa.

Mutta toki nämä ovat vain juuri noita subjektiivisia näkemyksiä, ja jokainen määritelköön oman mielipiteensä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei pidä paikkaansa tämä väite. Nimenomaan viihdyttävyydeltään KHL pesee Liigan ihan 100-0, koska peli on niin paljon nopeampaa, ja pelistä korostuu taito-elementti paljon paremmin. Pelaajat ovat taitavampia, isompia ja vahvempia KHL:ssä kuin Liigassa.

Mutta toki nämä ovat vain juuri noita subjektiivisia näkemyksiä, ja jokainen määritelköön oman mielipiteensä.

Siis ihanko tosissasi sinä väität minulle, että minun mielestä Liigassa ei pelata parempaa ja viihdyttävämpää jääkiekkoa?
 

faro

Jäsen
Siis ihanko tosissasi sinä väität minulle, että minun mielestä Liigassa ei pelata parempaa ja viihdyttävämpää jääkiekkoa?
En väitä. Pahoittelut, jos ymmärsit niin. Jokainen päättäköön omat mielipiteensä.

Värilasithan nousevat merkittävään rooliin tässäkin asiassa. Liigajoukkueiden fanit yleensä pitävät Liigaa viihdyttävämpänä ja Jokereiden ja KHL:n seuraajat KHL:ää viihdyttävämpänä. Ja sehän on ihan luonnollista, sillä eihän asialle löydy mitään absoluuttista totuutta. Jokainen näkee asiat eri tavalla ja suosikkijoukkueella on aina vaikutusta mielipiteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
En väitä. Pahoittelut, jos ymmärsit niin. Jokainen päättäköön omat mielipiteensä.

Värilasithan nousevat merkittävään rooliin tässäkin asiassa. Liigajoukkueiden fanit yleensä pitävät Liigaa viihdyttävämpänä ja Jokereiden ja KHL:n seuraajat KHL:ää viihdyttävämpänä. Ja sehän on ihan luonnollista, sillä eihän asialle löydy mitään absoluuttista totuutta. Jokainen näkee asiat eri tavalla.

En nyt keksi, että millä muulla tavalla olisin viestisi voinut ymmärtää.

Mitä taas tulee viestisi toiseen kappaleeseen, niin jaan näkemyksesi täysin. Kirjoitit osittain lainaamasi viestini pointin uusiksi. Huippu-urheilu elää tunteesta, ja tunne usein takaa viihtyisyyden.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
En nyt keksi, että millä muulla tavalla olisin viestisi voinut ymmärtää.

Mitä taas tulee viestisi toiseen kappaleeseen, niin jaan näkemyksesi täysin. Kirjoitit osittain lainaamasi viestini pointin uusiksi. Huippu-urheilu elää tunteesta, ja tunne usein takaa viihtyisyyden.

Tästä päästään taas siihen mistä kirjoitin jo aikaisemmin eli, että tunne syntyy oman suosikin puolesta jännittämisestä ja siksi tunteet on syytä unohtaa tässä ketjussa mikäli aikoo kirjoittaa pelkästään tosiasioiden pohjalta.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tästä päästään taas siihen mistä kirjoitin jo aikaisemmin eli, että tunne syntyy oman suosikin puolesta jännittämisestä ja siksi tunteet on syytä unohtaa tässä ketjussa mikäli aikoo kirjoittaa pelkästään tosiasioiden pohjalta.

Se on kyllä totta, että liikaa ei pidä tunteella vetää. Toisaalta niin kauan kun meillä on käytössä määreet parempi ja viihdyttävämpi on meidän ihan vaan pakko vetää tunteella, faktoja määrittelyyn kun on pirun vähän. Mä olisin kyllä nyt hieman kuitenkin kiinnostunut kuulemaan niitä tosiasioita, joiden pohjalta tästä asiasta voidaan keskustella.

Jos me lähdetään vertaamaan KHL:n ja Liigan paremmuutta pelkästään faktoilla, ei meillä taida olla mitään muuta aineistoa kuin sarjojen väliset harjoitusottelut ja Jokereiden menestys ko. sarjoissa. Harjoitusottelut taitaa mennä melkolailla selkeästi KHL:lle. Toisaalta Jokerit sijoittuivat paremmin toistaiseksi viimeisellä kaudellaan KHL:ssä kuin toistaiseksi viimeisellä kaudellaan Liigassa. Jotenkin nää faktat joiden pohjalta keskustelua voi käydä tuntuu mun mielestä aika hölmöiltä. Toki faktoja voi olla muitakin kuin nuo minun mieleeni pulpahtaneet.

Lisätään nyt vielä tuohon paremmuuteen sen verran, että itse kyllä pidän KHL:ää kokonaisuutena arvioiden parempana sarjana kuin Liigaa. En kuitenkaan ihan purematta niele ajatusta, että KHL olisi kaikilla osa-alueilla Liigaa edellä. Ainakaan omat havaintoni viime kaudelta eivät tätä ajatusta tue.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos me lähdetään vertaamaan KHL:n ja Liigan paremmuutta pelkästään faktoilla, ei meillä taida olla mitään muuta aineistoa kuin sarjojen väliset harjoitusottelut ja Jokereiden menestys ko. sarjoissa.

En uskoisi että jääkiekkopalstalla sokeus on sitä luokkaa, että ei osata peliä lukea sen vertaa että ymmärtäisi siitä jotain. Voi kuulostaa ilkeältä, mutta olette taas sivutolkulla vääntäneet asiasta jonka tulos on jokaiselle jääkiekkoihmiselle täysin selvä. Mitään värilaseja siihen ei tarvita. Ainoastaan kyky ymmärtää näkemäänsä peliä Liigassa ja KHL:ssa. Kaiken lisäksi Liiga ei suinkaan ole lähellä KHL:ää. SHL on Liigan edellä ja kasvatti viime kaudella hitusen eroa. Se ei ole tosin iso. KHL on Euroopassa (tai Afrikassa, jos se auttaa) omassa luokassaan mitä huippuun tulee. Se tarkoittaa sitä, että Liigan parhaat joukkueet pystyvät kuvitteellisessa tosipelissä hyvin haastamaan KHL:n heikoimmat ryhmät. SHL pystyy haastamaan KHL:n keskitason. Mutta kumpikaan liiga (Ruotsin tai Suomen) ei pysty toistaiseksi haastamaan KHL:n huipputiimejä.
 
Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Se on kyllä totta, että liikaa ei pidä tunteella vetää. Toisaalta niin kauan kun meillä on käytössä määreet parempi ja viihdyttävämpi on meidän ihan vaan pakko vetää tunteella, faktoja määrittelyyn kun on pirun vähän. Mä olisin kyllä nyt hieman kuitenkin kiinnostunut kuulemaan niitä tosiasioita, joiden pohjalta tästä asiasta voidaan keskustella.

Jos me lähdetään vertaamaan KHL:n ja Liigan paremmuutta pelkästään faktoilla, ei meillä taida olla mitään muuta aineistoa kuin sarjojen väliset harjoitusottelut ja Jokereiden menestys ko. sarjoissa. Harjoitusottelut taitaa mennä melkolailla selkeästi KHL:lle. Toisaalta Jokerit sijoittuivat paremmin toistaiseksi viimeisellä kaudellaan KHL:ssä kuin toistaiseksi viimeisellä kaudellaan Liigassa. Jotenkin nää faktat joiden pohjalta keskustelua voi käydä tuntuu mun mielestä aika hölmöiltä. Toki faktoja voi olla muitakin kuin nuo minun mieleeni pulpahtaneet.

Viisaita puhut. Toisaalta jos tolle linjalle mennään niin epäselvää on myös se onko NHL parempi kuin liiga? Eihän sitäkään voida mitata ja silti uskalla väittää NHL:n olevan kovemman sarjan kuin mitä liiga on. Minun loppukaneettini on, että onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä mikä sarja on parempi mitäkin sarjaa, kunhan saa jännittää oman suosikkinsa puolesta.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
En uskoisi että jääkiekkopalstalla sokeus on sitä luokkaa, että ei osata peliä lukea sen vertaa että ymmärtäisi siitä jotain. Voi kuulostaa ilkeältä, mutta olette taas sivutolkulla vääntäneet asiasta jonka tulos on jokaiselle jääkiekkoihmiselle täysin selvä. Mitään värilaseja siihen ei tarvita.

Onneksi sinä ymmärrät ja osaat lukea lajia nimeltä jääkiekko meidän muidenkin edestä. Lisäksi haluan kiittää sinua, olen nöyrästi otettu, että jaksoit laskeutua norsunluutornistasi minun vaatimattoman mielipiteeni vuoksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onneksi sinä ymmärrät ja osaat lukea lajia nimeltä jääkiekko meidän muidenkin edestä. Lisäksi haluan kiittää sinua, olen nöyrästi otettu, että jaksoit laskeutua norsunluutornistasi minun vaatimattoman mielipiteeni vuoksi.

Älä huoli, sinun suhteesi siihen ei paljon vaadita. Joskus on hyvä kommentoida tälläkin puolella näitä sammakkojanne kun ette näe eroa KHL:n ja Liigan välillä. Ymmärtäisin paremmin jos kyseessä oli Seiskan tms palsta. Mutta että täällä ja edelleen, kuukausi ja kaiketi vuosi toisensa jälkeen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Viisaita puhut. Toisaalta jos tolle linjalle mennään niin epäselvää on myös se onko NHL parempi kuin liiga? Eihän sitäkään voida mitata ja silti uskalla väittää NHL:n olevan kovemman sarjan kuin mitä liiga on. Minun loppukaneettini on, että onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä mikä sarja on parempi mitäkin sarjaa, kunhan saa jännittää oman suosikkinsa puolesta.

Niin, faktapohjaista näyttöä Liigan ja NHL:n paremmuudesta on vaikea löytää. Siis sellaisen tieteellisen faktan, joka perustuu tutkimuksiin. Toki edellinen viestini oli kirjoitettu vain osoittamaan, että ei asiasta voida keskustella pelkästään faktoihin nojaten. Silloin kun emme pääse asiassa puusta pitkälle. Loppukaneettiisi on helppo yhtyä, oman suosikin puolesta jännittäminen on nimenomaan se syy mikä tekee jääkiekosta seuraamisen arvoista.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Älä huoli, sinun suhteesi siihen ei paljon vaadita. Joskus on hyvä kommentoida tälläkin puolella näitä sammakkojanne kun ette näe eroa KHL:n ja Liigan välillä.

Olenko siis erityisasemassa? Laskeudutko todella herkemmin minun muiden palstalaisten vuoksi norsunluutornista? Olen todella otettu tälläisestä kunnianosoituksesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olenko siis erityisasemassa? Laskeudutko todella herkemmin minun muiden palstalaisten vuoksi norsunluutornista? Olen todella otettu tälläisestä kunnianosoituksesta.

Et kiinnosta mitenkään erityisesti. Samassa sakissa niiden kanssa jotka eivät pysty peliä lukemaan edes sen vertaa että tason aakkoset olisivat hallussa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Et kiinnosta mitenkään erityisesti. Samassa sakissa niiden kanssa jotka eivät pysty peliä lukemaan edes sen vertaa että tason aakkoset olisivat hallussa.

Eli tunnen jääkiekkoa samalla tasolla kuin sinä verotusjärjestelmää? Voin siis huoletta esiintyä asiantuntijana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli tunnen jääkiekkoa samalla tasolla kuin sinä verotusjärjestelmää? Voin siis huoletta esiintyä asiantuntijana.

Ihan vapaasti. Suosittelen silti lukemaan sen mitä kirjoitin muutama viesti ylöspäin KHL:n, SHL:n ja Liigan tasoista josta ydin tässä:

Liigan parhaat joukkueet pystyvät kuvitteellisessa tosipelissä hyvin haastamaan KHL:n heikoimmat ryhmät. SHL pystyy haastamaan KHL:n keskitason. Mutta kumpikaan liiga (Ruotsin tai Suomen) ei pysty toistaiseksi haastamaan KHL:n huipputiimejä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ihan vapaasti. Suosittelen silti lukemaan sen mitä kirjoitin muutama viesti ylöspäin KHL:n, SHL:n ja Liigan tasoista josta ydin tässä:

Liigan parhaat joukkueet pystyvät kuvitteellisessa tosipelissä hyvin haastamaan KHL:n heikoimmat ryhmät. SHL pystyy haastamaan KHL:n keskitason. Mutta kumpikaan liiga (Ruotsin tai Suomen) ei pysty toistaiseksi haastamaan KHL:n huipputiimejä.

Pakkohan se on olla totta kun sinä sen olet kirjoittanut. Myönnän olleeni väärässä, koska @Cobol on asiasta toisin kirjoittanut. Toki jos sinä lukisit meidän jääkiekosta ymmärtämättömien viestejä, ja vielä ymmärtäisit lukemasi, huomaisit minun kirjoittaneen seuraavasti:

Lisätään nyt vielä tuohon paremmuuteen sen verran, että itse kyllä pidän KHL:ää kokonaisuutena arvioiden parempana sarjana kuin Liigaa. En kuitenkaan ihan purematta niele ajatusta, että KHL olisi kaikilla osa-alueilla Liigaa edellä. Ainakaan omat havaintoni viime kaudelta eivät tätä ajatusta tue.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ihan vapaasti. Suosittelen silti lukemaan sen mitä kirjoitin muutama viesti ylöspäin KHL:n, SHL:n ja Liigan tasoista josta ydin tässä:

Liigan parhaat joukkueet pystyvät kuvitteellisessa tosipelissä hyvin haastamaan KHL:n heikoimmat ryhmät. SHL pystyy haastamaan KHL:n keskitason. Mutta kumpikaan liiga (Ruotsin tai Suomen) ei pysty toistaiseksi haastamaan KHL:n huipputiimejä.

Tähän on helppo yhtyä ja siinä mielessä kiva ettei tarvii lisätä mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Toki jos sinä lukisit meidän jääkiekosta ymmärtämättömien viestejä, ja vielä ymmärtäisit lukemasi, huomaisit minun kirjoittaneen seuraavasti:

En huomannut juuri tuota tekstiäsi jossa kerroit mielipiteesi. Siitä pahoitteluni. Kuten kirjoitin, en erityisesti sinua tarkoittanut vaan koko sakkia joka ei ymmärrä pelistä sen vertaa että osaa laittaa Liigan ja KHL:n kohdilleen. Sitähän tässä olette vääntäneet sivutolkulla. Taas kerran. Tuohon ei ihan oikeasti kovin paljon vaadita.

En ymmärrä miksi heikkoja näkemyksiä Liigan ja KHL:n tasosta pitäisi jotenkin kaunistella kun kuitenkin ollaan Jatkoajassa. Joten sanoin suoraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös