Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä?

  • 381 924
  • 2 256

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Arvasin että Huhtalasta saattaa nousta kohu, mutta ajattelin että varsinainen pointti ymmärretään. Olin tapani mukaan väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oliko aiemmin kirjoittamani tarpeeksi suoraan kerrottu? Voit toki perustella minkä vuoksi teidän kokonaisuus on ihan eri tasolla kuin tuo mainitsemani joukkue kahdeksan vuoden takaa, ehkä en vaan hoksaa jotain.

Ketjun aihe onkin, että onko liigan taso laskenut. Jos sinun pitää kaivaa joku kymmenen vuoden takainen rosteri verrokiksi liigajengistä, että päästään edes lähelle Jokerien KHL-rosteria, niin väkisinhän tuo kertoo liigan tason laskusta.

Tätä samaa keskustelua on jatkunut vaikka kuinka pitkään.

Kun tästä alettiin ensimmäisen kerran puhumaan, Jokeri pelasi vielä kotoista liigaa ja itse vähättelin KHL:n merkitystä. Olin tuolloin ihan liigakelkassa, eikä Jokerien KHL-siirrosta ollut tietoakaan. Nyt kun Jokerit pelaa isompaa sarjaa on mielipiteeni vaihtunut. Varmaan se on osittain värilaseja, mutta osittain myös heräämistä oikeasti parempaan lätkään.

Kyllähän se KHL nyt vaan on ihan hemmetisti parempaa kiekkoa ja liigan taso on laskenut. Siitä ei pääse mihinkään. Lasku ei ehkä ole yhtä dramaattista, mitä osa kirjoittajista antaa ymmärtää, mutta monet taas vastapainoksi vähättelevät tilannetta Liigan kannalta.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kyllähän se KHL nyt vaan on ihan hemmetisti parempaa kiekkoa ja liigan taso on laskenut. Siitä ei pääse mihinkään. Lasku ei ehkä ole yhtä dramaattista, mitä osa kirjoittajista antaa ymmärtää, mutta monet taas vastapainoksi vähättelevät tilannetta Liigan kannalta.

Kyllähän se varmasti on jos taitoneppailukiekko ilman kunnon kontaktipeliä ja tunteen paloa kiinnostaa. Muutaman pelin väijyin pleijarivaiheessa kun ilmaiseksi tarjottiin ja tuolta se näytti. Korkeatasoisempaa taidolla mitattuna, mutta parempi on täysin väärä adjektiivi kuvaamaan tuota.

Itse katselen mieluummin hieman puukätisempää kiekkoa, jossa kuitenkin intensiteetti on korkealla ja tunnetta on mukavasti kentällä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ketjun aihe onkin, että onko liigan taso laskenut. Jos sinun pitää kaivaa joku kymmenen vuoden takainen rosteri verrokiksi liigajengistä, että päästään edes lähelle Jokerien KHL-rosteria, niin väkisinhän tuo kertoo liigan tason laskusta.

Näinpä. Kenties huomaamattaan Liigafanit tulevat taanneeksi ja alleviivanneeksi tällä retoriikalla sitä, että Liigan pelaajamateriaalin (suhteellinen) taso on laskenut raisusti suhteessa vaikkapa kymmenen vuoden takaiseen. Toisekseen toki on myös niin, että monikaan ei tunnu joko hahmottavan tai sitten ei suostu tunnustavan sitä, että onhan tuo Jokereiden tämän hetken rosteri sellainen, mitä ei koskaan ennen suomalaisissa seurajoukkueissa olla nähty. Kun nelosketjussa viilettää pari sellaista jantteria, jotka 15 kuukautta sitten olivat nappaamassa Leijonille MM-hopeaa, niin tilannehan on aivan huikea.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No jos itärahalla saa aikaiseksi vaikkapa 10milj. pelaajabudjetin, niin edes Matikaisen Pena ei saisi koottua sillä jengiä, jonka materiaali on täysi susi.

Olen nyt istunut hallilla peleissä yli 30v putkeen, enkä mä ole kyllä konkreettisesti havainnut että liigapelien taso olisi laskenut (ainakaan merkittävästi) vaikka KHL on pelaajia sinne houkutellut viime vuosina. Ja väittäisin että jonkin verran olen itsekin tietoinen lajista ja sen tasosta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itse katselen mieluummin hieman puukätisempää kiekkoa, jossa kuitenkin intensiteetti on korkealla ja tunnetta on mukavasti kentällä.

Se tunne tulee oman suosikkijengin kautta 99 kertaa sadasta. Yleisellä tasolla taitavammat pelaajat = parempi taso. Taitavampi pelaaja ratkaisee suuremmalla todennäköisyydellä ottelun ja tekee joukkueelleen enemmän pisteitä.

Liigaa ja KHL:ää on kyllä tullut seurattua aika tiiviisti tässä viimeinen vuosikymmen nyt vähintään, enkä ymmärrä noita argumentteja, että KHL olisi jotenkin tosi epäfyysinen sarja. KHL:ssä saa sentään taklata, toisin kuin Liigassa, jossa jaetaan ihan hätäpaskatuomioita. Kyllä sitä fyysisyyttä KHL:ssäkin on ihan samalla tavalla kuin liigassa. Ihan kupla tuo koko epäfyysisyys-argumentti.

Hyvähän se on kehua niitä puukäsiä, kun ei kerhossa ole muutakaan mitä kehua.

Ja jos tunnetta kaipaa, niin tsekkaappa Jokerien ja SKA:n välinen kohtaaminen. Sellasita tunnetta ei ole koskaan nähty tässä maassa jääkiekon sarjaottelussa, saatika sitten jossain Hämeenlinnassa paikallisen pallokerhon puulaakiväännössä, eikä tulla ainakaan nykyisessä liigassa näkemään.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Liigaa ja KHL:ää on kyllä tullut seurattua aika tiiviisti tässä viimeinen vuosikymmen nyt vähintään, enkä ymmärrä noita argumentteja, että KHL olisi jotenkin tosi epäfyysinen sarja. KHL:ssä saa sentään taklata, toisin kuin Liigassa, jossa jaetaan ihan hätäpaskatuomioita. Kyllä sitä fyysisyyttä KHL:ssäkin on ihan samalla tavalla kuin liigassa. Ihan kupla tuo koko epäfyysisyys-argumentti.

Pasi Nurminenhan tuota Maikkarin studiossa taannoin hyvin esitti, kun sanoi, että KHL:ssä kaksinkamppailujen määrä on pienempi kuin Liigassa, mutta sen yhden kamppailun intensiteetti on taas KHL:ssä selvästi kovempi. Liigassa on paljon sellaista näennäistä fyysisyyttä kuten kahvaamista, kiinnipitämistä ja roikkumista, mutta sitten sitten rehdit maila vs. maila tai olkapää vs. olkapää kamppailut Liigassa ovat todella köykäisiä keskimäärin, jos verrataan KHl-tasoon.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Liiga on noin kilometrin KHL:ää edellä jos katsotaan pelin tasoa verrattuna maksettaviin pelaajapalkkiohin. Liigasta 2,5-3,0 milj. pelaajabudjeteilla rakennetut joukkueet (Kärpät, HIFK, Lukko, TPS ja Tappara) taistelisivat uskottavasti playoffpaikoista vaikka vastassa on jotain 10-20 miljoonalla rakennettuja joukkueita.

Ja jos tunnetta kaipaa, niin tsekkaappa Jokerien ja SKA:n välinen kohtaaminen. Sellasita tunnetta ei ole koskaan nähty tässä maassa jääkiekon sarjaottelussa
Mainitsit juuri jääkiekon tunteiden antikliimaksin. Jonkun Ilya-pojan kiukuttelut eivät tee jääkiekko-ottelusta tunteikasta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Minun mielestä ei kannata sotkea tunneasioita tähän keskusteluun, koska tunne syntyy aina oman joukkueen puolesta jännittämisestä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Liiga on noin kilometrin KHL:ää edellä jos katsotaan pelin tasoa verrattuna maksettaviin pelaajapalkkiohin. Liigasta 2,5-3,0 milj. pelaajabudjeteilla rakennetut joukkueet (Kärpät, HIFK, Lukko, TPS ja Tappara) taistelisivat uskottavasti playoffpaikoista vaikka vastassa on jotain 10-20 miljoonalla rakennettuja joukkueita.

Stadiliiga on huomattavasti Liigaa edellä pelin tasossa kun verrataan maksettaviin palkkoihin. MOT

Kuka puhui mistään Ilya-pojan kiukuttelusta. Kato se matsi. Tai muut SKA-matsit. Tai TsSKA pelit. Tai katso ylipäätään edes yksi KHL-peli kokonaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisekseen toki on myös niin, että monikaan ei tunnu joko hahmottavan tai sitten ei suostu tunnustavan sitä, että onhan tuo Jokereiden tämän hetken rosteri sellainen, mitä ei koskaan ennen suomalaisissa seurajoukkueissa olla nähty. Kun nelosketjussa viilettää pari sellaista jantteria, jotka 15 kuukautta sitten olivat nappaamassa Leijonille MM-hopeaa, niin tilannehan on aivan huikea.

Näitä on helppo argumentoida suuntaan jos toiseen. Voisinhan minäkin sanoa että viime kauden Kärpät oli uskomattoman kova seuraavista syistä:

- NHL:ssäkin käynyt, edellisellä kaudella liigassa 22 maalia paukuttanut kaveri vuorotteli nelos- ja vitoskenttien välillä
- nuorten MM-kisojen maalipörssin voittaja ei mahtunut juurikaan pelaavaan kokoonpanoon
- kolmoskentässä pelasi kaksi kaveria, jotka olivat MM-kisoissa parempia kuin joukkueen KHL-pelaajat
- yksi kaikkien aikojen suomalaislupauksista ei mahtunut kokoonpanoon
- kutoskentässäkin oli kaveri, joka paukutti 37 maalia A-junnuissa ja teki kaksi maalia ainoassa liigapelissään
- maajoukkueessakin ollut maalivahti availi luukkua suurimman osan kaudesta
- pakkireservissäkin oli vielä Glenniä, Spangia ja Vallinia

Huomaathan että tämä näyttää kuitenkin aika naurettavalta? Fakta on kuitenkin se, että Kärpät oli äärimmäisen tiukilla Tapparaa ja Jypiä vastaan eli oululaisilla ei ole mitään syitä paukutella henkseleitä tuplamestaruudesta huolimatta. Se että teillä oli nelosessa Erkan ja Kurrin valitsemat maajoukkueen rivimiehet ei tee teistä vielä mitään historiallisen kovaa joukkuetta, kuten jotkut väittävät. Kuten sanoin, oikein hyvä joukkue teillä oli ja on, mutta luulisin että osa Jokerikannattajista tuntee myötähäpeää tuollaisesta oman joukkueen ylihehkuttamisesta. Olkaa vaan hyvillänne siitä että olette tyytyväisiä omaan joukkueeseenne ja omaan liigaanne, mutta samalla voisitte parantaa Jokerikannattajien arvostusta muiden silmissä pitämällä omakehuja vähän sisälläkin. Kuten sanoin, joukossa on paljon fiksuja kavereita ja tuntuu vähän siltä, että muutama nimimerkki tekee ylemmyydentunnossaan hallaa koko kannattajakunnalle.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Stadiliiga on huomattavasti Liigaa edellä pelin tasossa kun verrataan maksettaviin palkkoihin. MOT

Kuka puhui mistään Ilya-pojan kiukuttelusta. Kato se matsi. Tai muut SKA-matsit. Tai TsSKA pelit. Tai katso ylipäätään edes yksi KHL-peli kokonaan.

Minä olen katsonut useammankin KHL-pelin kokonaan. Taitavia pelaajia, hienoja kuvioita ja upeita maaleja. Fyysisyyttä en kyllä ole itse yhdessäkään ottelussa huomannut nimeksikään.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näitä on helppo argumentoida suuntaan jos toiseen. Voisinhan minäkin sanoa että viime kauden Kärpät oli uskomattoman kova seuraavista syistä:

- NHL:ssäkin käynyt, edellisellä kaudella liigassa 22 maalia paukuttanut kaveri vuorotteli nelos- ja vitoskenttien välillä
- nuorten MM-kisojen maalipörssin voittaja ei mahtunut juurikaan pelaavaan kokoonpanoon
- kolmoskentässä pelasi kaksi kaveria, jotka olivat MM-kisoissa parempia kuin joukkueen KHL-pelaajat
- yksi kaikkien aikojen suomalaislupauksista ei mahtunut kokoonpanoon
- kutoskentässäkin oli kaveri, joka paukutti 37 maalia A-junnuissa ja teki kaksi maalia ainoassa liigapelissään
- maajoukkueessakin ollut maalivahti availi luukkua suurimman osan kaudesta
- pakkireservissäkin oli vielä Glenniä, Spangia ja Vallinia

Huomaathan että tämä näyttää kuitenkin aika naurettavalta?.

Junnuarvokisat, junnujen SM-liigasta nyt puhumattakaan, ei nyt ole oikein ole verrattavissa argumentaationa siihen, kun argumentoidaan aikuisten arvokisojen mitalitasolla. Kokonaisuudessaan Jokerien joukkue nyt on aivan eri kategoriaa kuin mikään muu suomalainen joukkue koskaan ennen. Kuvaavaa on esimerkiksi se, että Jokerien 24 pelaajan ydinrosterin (2 molaria, 8 pakkia, 14 hyökkääjää) jokainen suomalaispelaaja Riku Helenius pois lukien on edustanut urallaan Suomen A-maajoukkuetta. Joukkueen 17 suomalaispelaajasta 13 on urallaan pelannut MM-kisoissa ja 4 aina olympiatasolla saakka. Senkin voi vielä mainita, että siinä missä kaikista SM-liigajoukkueista löytyy yhteeensä kolme viimeisen kolmen vuoden aikana Leijonien MM-joukkueeseen yltänyttä pelaajaa, niin Jokereissa näitä on kymmenen.

Se että teillä oli nelosessa Erkan ja Kurrin valitsemat maajoukkueen rivimiehet ei tee teistä vielä mitään historiallisen kovaa joukkuetta, kuten jotkut väittävät. Kuten sanoin, oikein hyvä joukkue teillä oli ja on, mutta luulisin että osa Jokerikannattajista tuntee myötähäpeää tuollaisesta oman joukkueen ylihehkuttamisesta. Olkaa vaan hyvillänne siitä että olette tyytyväisiä omaan joukkueeseenne ja omaan liigaanne, mutta samalla voisitte parantaa Jokerikannattajien arvostusta muiden silmissä pitämällä omakehuja vähän sisälläkin. Kuten sanoin, joukossa on paljon fiksuja kavereita ja tuntuu vähän siltä, että muutama nimimerkki tekee ylemmyydentunnossaan hallaa koko kannattajakunnalle.

Tämä nyt ei osu oikein maaliinsa, kun en minä mikään varsinainen Jokerifani edes ole. Minä nyt vain kykenen näkemään tosiasiat ja ne viittaavat siihen, että olet pihalla vähätellessäsi Jokerien nykymateriaalin suvereeniutta suhteessa Liigaseuroihin materiaaleihin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä nyt ei osu oikein maaliinsa, kun en minä mikään varsinainen Jokerifani edes ole. Minä nyt vain kykenen näkemään tosiasiat ja ne viittaavat siihen, että olet pihalla vähätellessäsi Jokerien nykymateriaalin suvereeniutta suhteessa Liigaseuroihin materiaaleihin.

Se on mahtava että sinä nyt vain kykynet näkemään tosiasiat ja muut ovat pihalla :) Tästä onkin hyvä jatkaa keskustelua kun tiedät olevasi oikeassa joka tapauksessa.

Varmasti Jokerit on ainakin paperilla parempi kuin tämän hetken liigajoukkueet, en ole sitä kiistänytkään. Mutta onko se niin vaikea hyväksyä että en näe Jokereita minään historiallisen upeana superjoukkueena, joka on valovuoden edellä koskaan liigassa pelanneita joukkueita.

KHL on varmasti hyvä sarja etenkin parhaimpien joukkueiden osalta, mutta välillä käy niinkin että KHL:ssä pärjänneet kaverit eivät onnistu liigassa yhtä hyvin (esim. Kaspar ja Maxwell). Juhamatti Aaltonen puolestaan paukutti suunnilleen samoja tehoja KHL:ssä ja liigassa. Tietysti löytyy enemmän esimerkkejä siitä, ettei liigassa pärjänneet pärjää yhtä hyvin KHL:ssä, mutta välillä käy toisinkin päin. Yritän nyt vetäytyä nyt tästä keskustelusta ja sanon loppuun vielä kerran, etten tarkoita vähätellä KHL:n tai Jokerien tasoa. Ihmettelen kieltämättä joskus sitä, ettei objektiivisemmat tai fiksummat Jokerikannattajat pehmennä muutamien kaikkitietävien kantoja, mutta ehkäpä näin kesällä fiksuimmat kirjoittajat ovat muissa hommissa ja kiihkeimmillä värilasikavereilla on isompi rooli keskusteluissa. Kuten sanoin toivotan Jokereille menestystä ensi kauteen ja kaikkea hyvää myös teille, joiden kanssa olen eri linjoilla!
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kyllä sitä fyysisyyttä KHL:ssäkin on ihan samalla tavalla kuin liigassa. Ihan kupla tuo koko epäfyysisyys-argumentti.

Hyvähän se on kehua niitä puukäsiä, kun ei kerhossa ole muutakaan mitä kehua.

Ja jos tunnetta kaipaa, niin tsekkaappa Jokerien ja SKA:n välinen kohtaaminen. Sellasita tunnetta ei ole koskaan nähty tässä maassa jääkiekon sarjaottelussa, saatika sitten jossain Hämeenlinnassa paikallisen pallokerhon puulaakiväännössä, eikä tulla ainakaan nykyisessä liigassa näkemään.

Ja sieltähän se ylenpalttinen väheksyminen taas tulee. Jälleen ilman järkeviä perusteluita kuten monta kertaa aiemminkin. Etenkin vastapuolen suosikkijoukkueen tsekkaaminen ja puulaakikommenttien siihen yhdistäminen on loistava osoitus siitä, ettet todellakaan katso asiaa värilaseitta.

Katselin muuten noita TsSKA-sarjan otteluita, ja ainakaan niissä en mitään tunteeseen viittaavaakaan näkynyt kentällä. Toisin kuin välierässä luulisi. Toki SKA-peleissä varmaan teikäläisten mielestä tunnetta onkin, lähin tosin varmaan johtuen omistajanne täydellisestä vastustajan puolella olemisesta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Se on mahtava että sinä nyt vain kykynet näkemään tosiasiat ja muut ovat pihalla :)!

Sivusta seuranneena tämä kyllä sopii paremmin sinuun kuin muihin viestiketjuun lähiaikoina kirjoittaneihin. Muutenkin joku 20 täysin saman sisältöistä viestiä jotka toki sivuaa vähän ketjun aihetta. Jos mielestäsi Kärpillä oli joskus parempi joukkue kuin Jokereilla nyt niin sitten oli. Ehkä kuitenkin kannattaa myös hyväksyä se että joku toinen on kanssasi eri mieltä. Ei näitä komppaajia sinulle tässä kalistelussa suuremmin ole näkynyt.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Harvemmin sitä on Jokerit-fanien kanssa samaa mieltä, mutta onhan Erätauko nyt spämmännyt tämän ketjun täyteen omaa mutuilua ja muutenkin ihan täyttä paskaa.

Ja onhan se KHL nyt kovempi sarja kuin Liiga, vaikkei KHL minua kiinnostakaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Varmasti Jokerit on ainakin paperilla parempi kuin tämän hetken liigajoukkueet, en ole sitä kiistänytkään. Mutta onko se niin vaikea hyväksyä että en näe Jokereita minään historiallisen upeana superjoukkueena, joka on valovuoden edellä koskaan liigassa pelanneita joukkueita.

Kyllä minä sen hyväksyn, että olet tuota mieltä. Samalla olen kuitenkin itse täysin eri mieltä ja silloin on kai loogista argumentoida vastaan. Aiemmin keskustelussa nostit esiin Kärppien joukkueita viime vuosikymmeneltä ja kaiketi pidit noita ainakin lähes samantasoisina nyky-Jokerien kanssa.. Kun silmäilin rostereita, niin ei noita omasta mielestäni voida verrata mitenkään nyky-Jokereihin. Esimerkiksi vuoden 2008 mestarijoukkueesta vain Laamanen ja Lehtonen olivat yltäneet Leijonien MM-joukkueeseen aiemmin ja sitten Hyvönen nousi tuona vuonna kisakoneeseen. Lisäksi suostun laskemaan Pesosen MM-tason pelaajaksi, mutta siihen ne jäivätkin. Toki Aaltosesta, Jaakolasta ja Ohtamaasta myöhemmin kasvoi MM-tason pelaajia, mutta tuolloin he eivät olleet edes EHT-ringissä.

Toki tietysti voit alkaa vängätä, että mikä kaiken kertova mittari tuo MM-taso on, mutta omasta mielestäni se on selvästi objektiivisempi mittari kuin ryhtyä mutulla värilasein arvelemaan, että oisko se vuoden 2008 Mikkola nyt kuitenkin parempi ku vuoden 2015 Lajunen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sivusta seuranneena tämä kyllä sopii paremmin sinuun kuin muihin viestiketjuun lähiaikoina kirjoittaneihin. Muutenkin joku 20 täysin saman sisältöistä viestiä jotka toki sivuaa vähän ketjun aihetta. Jos mielestäsi Kärpillä oli joskus parempi joukkue kuin Jokereilla nyt niin sitten oli. Ehkä kuitenkin kannattaa myös hyväksyä se että joku toinen on kanssasi eri mieltä. Ei näitä komppaajia sinulle tässä kalistelussa suuremmin ole näkynyt.

Oon myöntänyt että olen jäänyt turhaan jannaamaan asiasta. Tarkoitus oli jättäytyä pois, mutta se on yllättävän haastavaa kun omia kirjoituksia lainataan ja niihin reagoidaan vahvasti. En tiedä oletko huomannut sitä, ja ehkä en ole ollut aina tarpeeksi selkeä, mutta olen kyllä yrittänyt sanoa asioita vain omana mielipiteenäni. Ja aina välissä olen kehunutkin silti Jokereita ja KHL:ä. En ole väittänyt missään välissä että oma mielipiteeni olisi faktatietoa, toisin kuin useampi Jokerikannattaja on tehnyt. Siinä on kuitenkin jonkinlainen ero. Nyt toivoisin sulta hapen ottamista ennen takaisinkirjoittamista eli toivottavasti näet mitä ajoin takaa, vaikka selvästi epäonnistuinkin missiossani.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvemmin sitä on Jokerit-fanien kanssa samaa mieltä, mutta onhan Erätauko nyt spämmännyt tämän ketjun täyteen omaa mutuilua ja muutenkin ihan täyttä paskaa.

Pahoittelut jos koit tämän spämmäyksenä. En usko että toistuu. Kai silti huomasit että aika kärkeviä kommenteja toiselta puoleltakin heitettiin eli tyyliin että jokaiselle paikalle on heittää paria pykälää parempi pelaaja. Ja että Jokerien joukkue on valovuoden edellä koskaan liigassa nähtyjä joukkueita. Näitä minä vaan aloin korjaamaan, mutta kai se pitää nuolla haavat ja uskoa ettei munsta oo tähän.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minä sen hyväksyn, että olet tuota mieltä. Samalla olen kuitenkin itse täysin eri mieltä ja silloin on kai loogista argumentoida vastaan.

Toki ja tuo oli oikein fiksusti sanottu sulta. Nyt on pakko lopettaa kun jo spämmäilystä syytetään. En olisi arvannut sellaista omalle kohdalleni mutta kai se pitää katsoa peiliin ja tyytyvä jatkossa enemmän sivustaseuraajan rooliin. Kaikkea hyvää joka tapauksessa teille ja kyllä mä teille sen KHL.n mestaruudenkin soisin enemmän kuin mielelläni!
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Oon myöntänyt että olen jäänyt turhaan jannaamaan asiasta. Tarkoitus oli jättäytyä pois, mutta se on yllättävän haastavaa kun omia kirjoituksia lainataan ja niihin reagoidaan vahvasti. En tiedä oletko huomannut sitä, ja ehkä en ole ollut aina tarpeeksi selkeä, mutta olen kyllä yrittänyt sanoa asioita vain omana mielipiteenäni. Ja aina välissä olen kehunutkin silti Jokereita ja KHL:ä. En ole väittänyt missään välissä että oma mielipiteeni olisi faktatietoa, toisin kuin useampi Jokerikannattaja on tehnyt. Siinä on kuitenkin jonkinlainen ero. Nyt toivoisin sulta hapen ottamista ennen takaisinkirjoittamista eli toivottavasti näet mitä ajoin takaa, vaikka selvästi epäonnistuinkin missiossani.

Minun internetissäni on jatkuvasti tilanteita joissa ihmiset on minun mielestäni väärässä. Jos pysähtyisin korjaamaan kaikkien väärät mielipiteet siihen menisi ikuisuus. Varsinkin tällainen asia johon ei koskaan tule absoluuttista totuutta saamaan. Ellei keksittäisi joku yhteinen laskutapa ja silloinkin se kelpaisi vain niille ketä sen tulos miellyttää. Eli suosittelen kyllä sinulle myös sitä raitista ilmaa ja ainakin meillä Helsingissä on 21 astetta lämmintä ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Samaa suosittelen myös Jokerifaneille.
 

Liitteet

  • kuva_liittyy.png
    kuva_liittyy.png
    38,3 KB · kertaa luettu: 1 102
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Katselin muuten noita TsSKA-sarjan otteluita, ja ainakaan niissä en mitään tunteeseen viittaavaakaan näkynyt kentällä. Toisin kuin välierässä luulisi. Toki SKA-peleissä varmaan teikäläisten mielestä tunnetta onkin, lähin tosin varmaan johtuen omistajanne täydellisestä vastustajan puolella olemisesta.

Tottakai mä katson asiaa värilaseilla.

Ei jossain liigan semifinaaleissakaan nyt mitenkään suurempia tunteita siellä kentällä ole. Modernin jääkiekon suunta on tällä hetkellä valitettavasti kokonaisuudessaankin pois taklauspelistä. Itsensä ulos ajaminen tilanteesta taklauksen yhteydessä ei tuo riittävää lisäarvoa tiiviille joukkuepuolustukselle, vaan pelaajan odotetaan olevan siinä kohtaa jo omalla tontillaan puolustamassa omaa selustaa. Tämän vuoksi taklausmahdollisuudet vähenevät.

Rakastan taklauksia ja kovaa peliä, eikä sitä voi koskaan olla liikaa. Mutta ihan globaalisti huippukiekon suunta on tämä. Sitten kun tämä suuntaus saavuttaa aallonpohjan tai harjan, niin joku jengi taas muistaa, että taklaamallakin voi horjuttaa vastustajaa. Tällä tavalla kiekko on aina kehittynyt vuosien saatossa ja tulee kehittymään.

Eikä sillä, mistä kiekosta joku tykkää ole mitään tekemistä Liigan tason laskemisen kanssa. Se on kiistämätön fakta, että taso laskee kun parhaat pelaajat pelaavat muualla. Nythän muuttoliikettä on paljon myös Ruotsiin ja esimerkiksi Sveitsiin. Samoin moni lahjakas nuori suuntaa aikaisemmin ison veden taakse.

Liiga taso on laskenut, mutta ei se välttämättä johdu pelkästään KHL:stä, vaan myös siitä, että Liiga itsessään polkee paikallaan ja huippupelaajat näkevät toiset sarjat mielekkäämpinä vaihtoehtoina. Onhan se SHL:kin epäfyysisempi kuin Liiga (tässä vaiheessa tunnustettakoon, etten nähnyt kuin reilu kymmenen SHL runkosarjapeliä viime kaudella, joten otanta on verrattain pieni syvempään analyysiin).
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minun internetissäni on jatkuvasti tilanteita joissa ihmiset on minun mielestäni väärässä. Jos pysähtyisin korjaamaan kaikkien väärät mielipiteet siihen menisi ikuisuus. Varsinkin tällainen asia johon ei koskaan tule absoluuttista totuutta saamaan

Näinhän se on, oot ihan oikeassa. Oon ollut kipeänä eilisen ja tämän päivän eikä ole oikein jaksanut tehdä ihmeempiä, joten pääsi vähän lipsahtamaan koneen ääressä. Varmasti flunssapökkyrällä on myös merityksensä siihen, että jäin näin tyhjänpäiväiseen asiaan kiinni. Mut joskus käy näin, ei tää sen vakavampaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös