Oletko varastanut työpaikalta?

  • 7 343
  • 31

Oletko varastanut työpaikalta?

  • Kyllä

    Ääniä: 58 64,4%
  • Ei

    Ääniä: 16 17,8%
  • Kyllä, mutta omistan firmani

    Ääniä: 6 6,7%
  • En käy töissä, kun siellä on vain varkaita

    Ääniä: 10 11,1%

  • Äänestäjiä
    90

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla ei oikeastaan ole juurikaan mitään myönnettävää, mutta joitain luontaisetuja olen käyttänyt, jos on tarvetta ilmennyt. Huvikseen varastamista on aika vaikea ymmärtää, mutta sitäkin taitaa tapahtua, kun on iso paha työnantaja. Ja sille pitää ehkä jopa kostaa jostain, ainakin omassa pienessä päässään.

Nykyisellä työnantajalla on maksullinen kahviautomaatti. Hinta on erittäin halpa, mutta miksi näin, niin siihen on selkeä syy. Aikaisemmin, kun oli ilmaista, niin työntekijöiden nähtiin täyttävän omia termospullojaan päivän päätteeksi.

Työpaikkojen varkaudet ja petokset hurjempia kuin uskotaan: "Työpaikan sisälle jää vellomaan epäilys, kuka oli syyllinen" | Yle Uutiset | yle.fi
 

JKyykka

Jäsen
Yksi edellisen työpaikan kahvikupeista jäi omien tavaroiden joukkoon, kun keräsin kamat kasaan ja lähdin. Ihan kiva siitä on kotona iltakahvia juoda.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse joskus häivyin törkeästi varttia ennen päivän päätöstä.

Avokonttorissa näkee hämmentäviä tilanteita, kun tässä maassa ei ole mitään liukumia vaan aina pitää olla täysi päivä, jos ei muuta erikseen sovita.

Minua ei kiinnosta vittuakaan mitä joku tekee, mutta sitä nyt ei vain voi olla huomaamatta kuinka tuo eräs vanhempi herrasmies saattaa tulla samalla ovenavauksella aamulla ja silti lähtee puoli tuntia aikaisemmin.

Teen sitä toki itsekin varsinkin silloin, jos ei ole jaksanut aamulla herätä ja on sitten illalla yksinään patsastelemassa. Tänään raahauduin ennen kuin kukko lauloi ja taidanpa silti nipistää vielä kymmenen minuuttia siitä pois. Miksipäs ei.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Olen, mutta ne oli firman minulle antamia työvälineitä, joille ei olisi ollut lähdettyäni enää käyttöä. Sinänsä varastamista, mutta toisaalta hyödynnän näitä nykyisessä työssäni. Muussa tapauksessa nämä olisi nyt roskiksessa tai jossain varastossa pölyttymässä. Koen siis olleeni tekooni oikeutettu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avokonttorissa näkee hämmentäviä tilanteita, kun tässä maassa ei ole mitään liukumia vaan aina pitää olla täysi päivä, jos ei muuta erikseen sovita.

Minua ei kiinnosta vittuakaan mitä joku tekee, mutta sitä nyt ei vain voi olla huomaamatta kuinka tuo eräs vanhempi herrasmies saattaa tulla samalla ovenavauksella aamulla ja silti lähtee puoli tuntia aikaisemmin.

Teen sitä toki itsekin varsinkin silloin, jos ei ole jaksanut aamulla herätä ja on sitten illalla yksinään patsastelemassa. Tänään raahauduin ennen kuin kukko lauloi ja taidanpa silti nipistää vielä kymmenen minuuttia siitä pois. Miksipäs ei.

Saako tuo vanhempi herrasmies sitten hyvin töitä tehdyksi? Jos hän paiskii 8h hommat kasaan 7,5 tunnissa niin eipä kai siinä sitten mitään.

Vaikka minäkin olen säännöllisen työajan puitteissa operoiva työntekijä (onneksi on liukuma), niin periaatteessa inhoan sitä, että töissä pitäisi/pitää olla X tuntia töissä vaikka saisi toisinaan työnsä tehdyksi aiemminkin.

Jos saa hommansa hoidetuksi niin mielestäni pitäisi silloin voida lähteä eikä jäädä notkumaan väkisin, jotta joku kellokortin lukema (tai naurettava +6min/pvä kiky-sopimus) tulee täyteen. Tuollainen johtaa paitsi tehottomuuteen (miksi edes tehdä töitään alta pois ripeämmin jos pitää kumminkin istua tietty minuuttimäärä per päivä vaikka sitten istuisi loppupäivän paskalla) myös tylsistymiseen työssä, jonka haitoista on ollut erinäisiä tutkimuksia. Jatkoajassakin on ketju "Tylsin tekemäsi työ", siellä näytti olevan tästä esimerkkejä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mitä lie keinoa työnantaja käyttää, kun keskustelupalstalle voi kirjautua, mutta ei voi lähettää viestejä.

Sihteeriopisto varmaan mikä siellä on bannissa. Kysyt vaan koodin niinku miehet.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Totta vitussa. Olen varastanut kyniä, klemmareita, post-it-lappuja ja kirjekuoria. Pakkohan se on ottaa vähän palkanlisää riistäjältä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sen verran kommunisti on varmaan jokainen että on soitellu firman luurilla omia puheluita. Nykyään ei niin väliä kun on nuita puhpaketteja jne. Itse ainakin harrastin tätä paljonkin aikoinaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä olen mutta en järjestelmällisesti enkä suuria määriä. Sijoittui enemänkin tuonne kasikyt ja ysikyt luvulle. Elikäs nämä nyt tulee ekana mieleen:

Kopiopaperia, hitsipuikkoja, vessapaperia, kyniä, grillattuja broilereita, askorbiinihappoa, rynkyn ja ysimillisen kuteja, tulenjohtopanoksia, työrukkasia, eetteriä, pumpulipuikkoja, foliovuokia, mansikoita, herneepalkoja, purjoa, bensaa ja moottoriöljyä, toimitusjohtajan Porche (palautin saman päivän iltana eli laina), turvakengät, paristoja, merivoimien Ahvenluokan alus (palautettiin kipparin kanssa seuraavana päivänä eli laina), soijarouhetta, kuparilankaa, juotostinaa, vaseliinia, korppuja ja vesirinkeleitä, kuivattuja herneitä, seinäkalenterita, lippalakkeja, alleviivaustusseja, työntömitta, hydrauliikkaöljyä, sytytystulppia, jäänestoainetta, merisuolaa, tislattua vettä...

Nyt ei irtoa enempää mutta jotain varmasti vielä on.
 
Sen verran kommunisti on varmaan jokainen että on soitellu firman luurilla omia puheluita. Nykyään ei niin väliä kun on nuita puhpaketteja jne. Itse ainakin harrastin tätä paljonkin aikoinaan.

"Minä en firman laskuun kaukopuheluita soita!" sanoi työkaveri aikoinaan kun piti päästä kotiin soittamaan (korjaamaan krapulaa).
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Olen.

Pakkausteippiä kiekkoharrastuksen takia toimistotarvikevarastosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saako tuo vanhempi herrasmies sitten hyvin töitä tehdyksi? Jos hän paiskii 8h hommat kasaan 7,5 tunnissa niin eipä kai siinä sitten mitään.

En tiedä sen tarkemmin, mutta nämä ovat muutenkin sellaisia hommia missä muutaman tunnin hommaan käytetään muutama päivä. Herrasmies käy myös tunnin välein tupakalla viipyen siellä vartin verran kerrallaan.

Sen verran kommunisti on varmaan jokainen että on soitellu firman luurilla omia puheluita. Nykyään ei niin väliä kun on nuita puhpaketteja jne. Itse ainakin harrastin tätä paljonkin aikoinaan.

Nokialla oli alakerrassa yleisiä puhelinkoppeja vapaassa käytössä. Tulipa sitten soiteltua Jorma Vuoksenmaalle päivittäin, kaverille Meksikoon jne ja tuolloin oli vielä kännykkäpuhelutkin todella kalliita, niin sitten myös kavereiden kännyköihin.

En toisaalta ole edes täysin varma oliko se ehdottoman kiellettyä, kun en kysynyt.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Varastamista ja varastamista. Itseni kanssa olen tehnyt sopimuksen, että aina kun työnantaja soittaa työajan ulkopuolella, varastan saman ajan myöhemmin lintsaamalla. Käytännöksi on muodostunut sairaslomien ottaminen ilman sairastamista. Sellaiset 5 - 6 päivää menee vuodessa kompensaatioon.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kerran olin työharkassa kirpparilla ja varastin sieltä poistomyynnissä olleen kirjan enkä ikinä joutunut vastuuseen teostani. Jälkikäteen olen katunut tekoani helvetisti. Jätin tuon työharjottelun aikana myös yksi päivä kokonaan tulematta töihin ilmoittamatta työnantajalleni mitään. Olin aivan p*ska työntekijä silloin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Lukioaikana olin kaks viikkoa karkkitehtaalla pakkaamassa marmeladeja. Kahen viikon aikana varastin 9 kg kakkoslaadun karkkeja. En kadu ja oli hyviä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hesarin pöllin kun niitä jaoin. Oli muuten vittumainen duuni. Jakoalueet oli vielä tossa Kampissa ja Hietalahdessa ja jengi kännissä tulee selvittämään kaikkea naurettavaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Jesarirullia, rälläkänlaikkoja, akkukoneen kärkisarjoja ymspp. on joskus unohtunut omaan talliin, kun niitä on työautosta lainannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös