Oletko asioinut kuluttaja-asiamiehen kanssa?

  • 626
  • 3

Oletko asioinut kuluttaja-asiamiehen kanssa?

  • Olen

    Ääniä: 8 26,7%
  • En ole

    Ääniä: 22 73,3%

  • Äänestäjiä
    30

Aksu

Jäsen
Niin. Itse olen työpaikan puolesta muutaman kerran. Vaikka aina ei keskustelu ole sujunutkaan on ko. virka mielestäni erittäin tärkeä. Valitettavasti yksityinen henkilö, joka ei tunne oikeuksiaan kauppakaaren osalta, on helposti vietävissä. Minua kiinnostavat ennen kaikkea kokemukset ja yksittäiset caset. Mistä asiointi on johtunut ja mikä oli lopputulos?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen, kahdesti. Ensimmäisellä kerralla en ollut saamaani palveluun ollenkaan tyytyväinen. Minun olisi kuulemma pitänyt koeajossa huomata autosta vika, jonka korjaamo löysi vasta toisella yrityksellä. Kysymykseen, miten tuon vian olisin voinut käytännössä huomata, en saanut vastausta. Toisella kerralla sain selkeät toimintaohjeet mitä tehdä, jos samaista autoa ei saada yhden toisen vian takia korjattua. Vika saatiin korjattua, joten en esittänyt tuntuvaa alennusta kauppahintaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä olen. Ja siitä taisi vielä olla apuakin.
Muisti pätkii jo jonninverran, tapauksesta aikaa noin seitsemän vuotta. Tilasimme kaverin kanssa postiennakolla puoliksi laatikollisen lätkäkortteja turkulaisesta alan liikkeestä (joka muistaakseni oli tämän sivuston kaima?). Korttien piti olla muistaakseni Topps Premier 91-92 (vai mikä se "hyvä sarja" nyt olikaan) mutta olivatkin jotain ihan muuta. Ei sitten haluttu niitä, ne olivat jotain sellaisia saman vuoden kortteja mitä olisi kaupasta saanut samaan hintaan. Palautettiin boksi ja pyydettiin ukkoa lähettämään se mitä ollaan tilattu. Muistaakseni ensimmäisellä kerralla soitin minä. Viikkoon tai pariin ei kuulunut mitään, sitten soitti äitini, ja mies lupasi palauttaa rahat ( ko. sarjaa kun ei ollut). Mitään ei tapahtunut, uusi soitto ja pelottelua kuluttaja-asiamiehellä, ja lopulta rahat sitten palautettiin. Siitä en ole ihan varma, että ottiko kyseinen instanssi sitten firmaan yhteyttä vai riittikö pelottelu, joka tapauksessa sieltä kysyttiin apua.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kavrin kanssa vuokrasimme paketti auton Helsinkiläisestä firmasta. Tarkoituksenamme oli Viedä vuokraamaamme soluasuntoon tavaroita. Menimme normaalisti noutamaan autoamme liikkeen pihasta, mutta liikkeellä ei ollut autoa. Kuulemma oli vielä edellisellä vuokralaisella. Mitään ei korvattu, vaikka auton hankkiminen oli mahdotonta siihen aikaan. Auton poissa olosta oli ollut tietoa jo aikaisemmin liikkeellä ,mutta he eivät vaivautuneet asiasta ilmoittamaan. Kaiken puolin hämärää ja aisiantuntematonta toimintaa.

Olin asiasta yhteydessä puhelimitse kuluttajavirastoon, asianmukaiset kanteet liitteineen laadittiin, mutta mitään soitoista huolimatta ei kuulunut, menipä luottamus siihenkin virastoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös