Nyt vituttaa!

  • 3 003 638
  • 11 368

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän se "JHC" ketju kohta ponnahda pintaan mikä on aivan ymmärrettävää...

Toisaalta se on helppo täällä palstalla vinkua mutta kun pitäisi itse tehdä jotain ja ottaa riskiä niin useimmilla menee kädet taskuun ja katse maahan...
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Kyllähän tämä itseänikin harmittaa.

Muutamia kausia sitten en toivonut missään tapauksessa Jokereita takaisin liigaan.
Taisinpa olla vihainen vielä viimeisten kausien (Liiga) vastakkainasettelusta ja kaikesta häröilystä.

Olen kuitenkin katsonut kaikki Jokerien playoff- pelit KHL- aikakaudeltanne ja ensimmäisellä kerralla toivoin teidän häviävän.
Sitten nämä tunteet ovat kaikonneet. Ensimmäistä kertaa noin 30 vuoteen. Hieman orvolta tuntuu.

Tämän kauden playoffit katselinkin jo siten, että huomasin toivovani teidän voittavan.

Tsemppiä teille faneille! Yrittäkää pitää yhtä älkääkä masentuko vaikka se varmasti todella vaikeaa onkin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mitä enemmän tätä pureskelee, sen enemmän vituttaa. Viisi vuotta on aivan liian pitkä aika, ja se tulee tappamaan tämän seuran lopullisesti. Todella surullinen päivä Jokerikannattajille ja Jokerikiekolle.
Täytyy allekirjoittaa tämä. Todella harvassa ovat ihmiset, joiden mielestä tämä on hyvä uutinen. Kaiken lisäksi kun luki Hjalliksen juttuja "koko Suomen Jokereista", niin rupesi vaan vituttaa enemmän. Hjallis on samalla parasta ja pahinta, mitä Jokereille on ikinä tapahtunut.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Täytyy allekirjoittaa tämä. Todella harvassa ovat ihmiset, joiden mielestä tämä on hyvä uutinen. Kaiken lisäksi kun luki Hjalliksen juttuja "koko Suomen Jokereista", niin rupesi vaan vituttaa enemmän. Hjallis on samalla parasta ja pahinta, mitä Jokereille on ikinä tapahtunut.
Hjallis oli 90-luvulla hyvä kiekkopomo, jonka olisi pitänyt siirtyä syrjään jo aikoja sitten. Mies elää jossain omissa haavemaailmoissaan ja on täysin pihalla kaikista realiteeteistä. Kalkkuna on itse tämän seuran ja sen perinteet tuhonnut näillä "Koko Suomen Jokerit" lässytyksillään.
 

faro

Jäsen
Todella harvassa ovat ihmiset, joiden mielestä tämä on hyvä uutinen.
Tästä täytyy olla eri mieltä. Kyllä noita löytyy selvästi. Etenkin FB:n kommenttiosiota katsellessa tuntuu menevän aika fifty-fifty KHL-jatkon ja Liiga-paluun välillä. Myös Twitteristä löytyy useita jokerihenkisiä, joiden mielestä jatko on hyvä (tai vähintäänkin neutraali) asia. Varmasti valtaosa Jokerifaneista pitää KHL-sopimusta huonona asiana tai vähintäänkin liian pitkänä sopimuksena, mutta eivät jatkolle myönteiset ihmiset kuitenkaan todella harvassa ole.

Itse olen jatkon suhteen melko neutraali. En olisi suuttunut Liigaan paluusta, mutta en myöskään pahoita mieltäni KHL-jatkosta. Molemmissa liigoissa hyvät ja huonot puolensa.
 
Viimeksi muokattu:

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Vituttaa edessä oleva viisi vuotta itkua ja loputonta valitusta. Vituttaa, että jokainen ketju on sisällöltään samaa otsikosta riippumatta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa edessä oleva viisi vuotta itkua ja loputonta valitusta. Vituttaa, että jokainen ketju on sisällöltään samaa otsikosta riippumatta.

Se on juurikin näin. Välilä kun tätä jutustelua on kännykällä lukenut niin en ole ollut ihan varma että painoinko sittenkin väärin ;-)

Tuossa helmikuussa toimistolla asioidessani yleisesti KHL:stä jutustellessani jäi mieleeni lause tyyliin "kyllähän osalle porukasta Ruudun signaus oli liikaa, sitten viimeisen niitin piti olla Karalahti, mutta hallille sitä kuitenkin löydettiin. Uskomme että nämä nykyiset lampaat palaavat vielä hallille kuten aina ennenkin..."
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos toimistolla noin sanottu, niin tuohan ei kerro mistään muusta kuin ylimielisyydestä ja kannattajien aliarvioinnista. Eipä tuo EP ole menneisyyden loistossaan, oikeastaan nykyinen KHL-Jokerit ja Hartwall on yksi iso kirkko.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Vituttaa edessä oleva viisi vuotta itkua ja loputonta valitusta. Vituttaa, että jokainen ketju on sisällöltään samaa otsikosta riippumatta.

Se on juuri näin. Voisivat jatkossa pysyä ex-fanien itkut ja muistot ketjussa purkamassa pahaa oloa ettei tarvitse jokaista ketjua saastuttaa, mutta turha toivo. Muutenkin tätä keskustelua seurannut niin ei voi kun päätään pyöritellä ja lähinnä hävettää niiden puolesta jotka itseään Jokeri-faneina ovat pitäneet.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyisessä EP:ssä, sen capoissa ja hallituksessa on yksi iso vika. Kukaan ko. toimijoista ei ole kriittinen toimiston suuntaan. Mitä tahansa saa tehdä ilman kritiikkiä. Toki aivan silkkaa idiotismia officelta tuollaisen lausuminen, muttei mikään ihme nykytilanteessa. Joo, muutama rratproblem-paita oli, mutta vaisuksi jäi sekin.

Toki nykyinen EP:n hallitus on aika vahvassa talutusnuorassa ilmaismatkojen jälkeen.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tästä täytyy olla eri mieltä. Kyllä noita löytyy selvästi. .

Joo. Ja eipä tota ole tarpeen erikseen huudella. Kausari 80-luvulta, mutta vikan mestaruuden jälkeen ei pystyny maksamaan liigapeleistä pelkän fanituksen varjolla kymmeneen vuoteen ennen KHL:ää satunnaisia paikallisia lukuunottamatta, eikä olisi pystynyt jatkossakaan. Mä oon vanhetessani alkanut tarvita siihen viihtymiseen sen laatupelaajien esittämän urheilusuorituksen, että jaksaisin kuluttaa touhuun vapaa-aikaani. KHL:ssä sitä on tarjottu 2/3 kautta ja noin periaatteessa sellaiseen on eväät joka kausi, vaikka tämä viimeisin palauttikin ikävästi ne puuduttavat liiga-aikojen paskaillat mieleen.

En oo mikään lätkäfani. Mua ei kiinnosta junnukiekot, alasarjakiekot, maajoukkuekiekot yms. Paska lätkä on vaan paskaa lätkää. Jokerifaniutta ei voi pyyhkiä, mutta nykyisellään pystyn helposti seuraamaan pelkät tulokset ilman että mun tarvii kuluttaa 2,5 tuntia aikaani matsiin joka ei täytä mun laatustandardeja.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei kiinnosta junnukiekot, alasarjakiekot, maajoukkuekiekot yms. Paska lätkä on vaan paskaa lätkää.
Tähän ei tietenkään voi väittää vastaan, mutta sen verran voi toki sanoa että junnukiekon viehätys ei olekaan korkeatasoisessa pelissä vaan muualla. Jotenkin niin että se on luomukiekkoa verrattuna siihen pitkälle prosessoituun tuotteeseen mitä korkeimmalla tasolla tarjoillaan.

Muistan hyvin muutaman vuoden takaisen C-junnujen poff-sarjan Jokereiden ja Tapparan välillä, joka Jokereiden piti hoitaa helposti käveltyään Tapparan yli runkosarjassa. Jostain vain oli Tappara raahannut mukaan pari vuotta nuoremman kaverin joka oli yksinään kaataa Jokerit. Ikäisekseen julmetun iso kundi joka kiekon saatuan nousi laitaa ylös ja veti aivan hirmuisen kudin. Jokereiden maalivahti, jos onnistui torjumaan, tärisi vielä pari minuuttia myöhemmin.

Tulee usein mieleen kun katsoo Patrik Laineen nykyisiä suorituksia änärissä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"kyllähän osalle porukasta Ruudun signaus oli liikaa, sitten viimeisen niitin piti olla Karalahti, mutta hallille sitä kuitenkin löydettiin. Uskomme että nämä nykyiset lampaat palaavat vielä hallille kuten aina ennenkin..."

Legendaarista. Toimistolla siis ajatellaan että faneja voi kairata kuivana kakkoseen ja kyllä ne sittenkin taita palata istumaan katsomoihin. No toisaalta tämä sopii kuvioihin missä vierasjengin maalilaulu soi areenalla.

Otan syvästi osaa, en 5v jatkoihin vaan tuohon asenteeseen. Narreilla olisi ihan hyvät saumat olla koko maan edustaja kohelossa ja jopa menestyä jollain tavalla. Tämä siis jos ei olisi tuota nykyistä orja-asetelmaa Rotenbergin kanssa.

Ehkä Kiina pelastaa tai Hjallis saa tarpeekseen. Liigassa ei teitä nähdä ikävä kyllä nähdä pitkään aikaan.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Harmittaa kyllä tilanne, johon Jokerit ovat ajautuneet. Enään ei olla itsenäinen organisaatio, vaan hyvinkin riippuvaisia muiden rahoista. No, ovatpahan 5 vuoden ajan lupautuneet antamaan viikkorahaa(?).

Ei tän näin pitäisi mennä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Oikeastaan väärä ketju kirjoittaa, koska minua ei vituta mutta koska viestini liittyy tässä ketjussa käytyyn keskusteluun, paikka on mielestäni oikea. Kuten suosikkijoukkueestani voi katsoa, minulla ei ole sellaista olemassa enää. Jos voisin tällä hetkellä valita KHL:ssä pelaavan, ruplarahalla rahoitetun Espoo Bluesin tai nykytilan väliltä, valitsisin varmasti ruplajengin. Ei tuo valinta olisi ongelmaton ja antaisin varmasti sapiskaa seuran siihen tilaan ajaneille ihmisille, mutta minulla olisi silti edelleen se oma rakas seura olemassa. Vaikka tilanne ei olisi ideaali, olisi kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asiat paranevat tulevaisuudessa ja haluaisin olla osa prosessia, mikä johtaa tuohon tulokseen nimenomaan seurayhteisön sisällä, ei ulkopuolella.

Ennen kuin joku tulee kommentoimaan, että miksi en sitten kannata Unitedia, kommentoin lyhyesti vielä sitä. Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.

Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.

Itse asiassa juuri tuolla tavalla annettaisiin päinvastoin posia KHL-Jokereille kun nämä "lampaat" mitä sanaa johtokin faneistaan käytti(?) saapuisivat paikalle. Jos joku ajattelee KHL-Jokereista negatiivisesti ja sanoo, että "kärvistellään nyt tämä paska alta pois ja käydään kannustamassa jengiä" niin tuohan on juuri sitä KHL:n tukemista, sen sijaan irtautumalla täysin tuosta toiminnasta ei anna minkäänlaista tukea KHL:lle. Jos haluat Jokerit irti KHL:stä niin silloin peleissä ei kannata käydä, ei kukaan hallille saapuva pysty asioihin mitenkään vaikuttamaan, silloin on vain kantanut rahaa rotan taskuun ja antanut hyväksynnän KHL:lle.

Kieltämättä käy sääliksi monia niitä faneja jotka ovat täälläkin avautuneet kuinka rakas seura on viety pois, toivottavasti asiat kääntyvät vielä parhain päin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.

Kysyn ihan mielenkiinnosta: miten ajattelit, että tuo vaikuttaminen paikan päällä tapahtuu? Jokerien peleissähän on suomalaiselle kiekolle vieraalla tavalla todella tiukat säännöt, jotka kieltävät mielenilmaukset (mm. poliittiset) ja niistä poistetaan pelistä heti. Jokerifanithan yrittivät vuosi sitten kritisoida Rotenbergia katsomossa ja se peli vihellettiin samantien poikki. Vaikuttiko mihinkään? Tuskin, ainakaan positiivisesti.

Niin se vaan on, että paras tapa saada jääkiekkoseuran toimintaan muutos on saada katsomo tyhjenemään. Vaikka seura ei olisi taloudellisesti riippuvainen katsojien rahoista, on se selkeä signaali sidosryhmille siitä, että toimintaa ei kannateta. En usko, että pelinappulaksi joutunut Jokerit tälläkään tavalla mihinkään enää muuttuisi, mutta ei se kyllä muutu silläkään, että lampaat vaeltavat hallille läpsyttimiä hakkaamaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.

Näkemystäsi täytyy kunnioittaa, mutta sitä jäin miettimään, miten United on niin eri kuin Blues, jos verrokkina on ketjun mukaisesti Jokerit? Tämä KHL-Jokerit operoi USA:n ja/tai EU:n pakotteista kärsivien tahojen rahoilla, joiden alkuperä on EU-pankkien mielestä niin hämärä, että Jokerit joutui siirtämään maksuliikennettään EU:n ulkopuolelle. Kyse on sangen kyseenalaisesta toiminnasta. Lisäksi KHL-Jokerit osallistuu minitason nettopelaajabudjetilla sarjaan, joka ei ole suomalainen, kun aiemmin oltiin sentään yksi suurista palkanmaksajista Liigassa ja ainakin siltä osin taisteltiin Kannusta.

Minun silmin muutokset Bluesin ja Unitedin välillä ovat yhtä vähäiset kuin ne olisivat, jos Jokerien perustajan ja pitkäaikaisen omistajan perikunta olisi ottanut Jokerit huomaansa Harkimon käsistä. Tämä vain vertauksena, en lähde Bluesista keskustelemaan, koska en tilannetta tunne riittävästi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kysyn ihan mielenkiinnosta: miten ajattelit, että tuo vaikuttaminen paikan päällä tapahtuu? Jokerien peleissähän on suomalaiselle kiekolle vieraalla tavalla todella tiukat säännöt, jotka kieltävät mielenilmaukset (mm. poliittiset) ja niistä poistetaan pelistä heti. Jokerifanithan yrittivät vuosi sitten kritisoida Rotenbergia katsomossa ja se peli vihellettiin samantien poikki. Vaikuttiko mihinkään? Tuskin, ainakaan positiivisesti.

Niin se vaan on, että paras tapa saada jääkiekkoseuran toimintaan muutos on saada katsomo tyhjenemään. Vaikka seura ei olisi taloudellisesti riippuvainen katsojien rahoista, on se selkeä signaali sidosryhmille siitä, että toimintaa ei kannateta. En usko, että pelinappulaksi joutunut Jokerit tälläkään tavalla mihinkään enää muuttuisi, mutta ei se kyllä muutu silläkään, että lampaat vaeltavat hallille läpsyttimiä hakkaamaan.
En puhunut mistään katsomomielenilmauksista vaan keskustelemalla tapahtuvasta muutoksesta. Jos/kun yhteys seuran toimistolle ja omistajiin on olemassa, heidän kanssa palaveri pystyyn ja kertomaan mielipiteet isolla massalla. Toivottavasti paikalle uskaltautuisi siis myös Roman, Gennadi ja Hjallis, vaikka sitten henkivartijat vierellään jos ei muuten, koska heidän pitäisi nimenomaan kohdata kannattajat face-to-face ja ottaa palaute vastaan. Ehkä tämä on täysi mahdottomuus, mutta tällaisella toiminnalla luotaisiin sitä pohjaa terveelle tulevaisuudelle. Vaatii siis myös heiltä, jotka hallilla edelleen käyvät, kritiikin osoittamista nykytoimintaa vastaan. Ei katsomoprotesteilla, vaan keskustelemalla.

Joo, paras tapa vaikuttaa olisi tyhjentää katsomot kokonaan, mutta onko tämä realistista? Aina joku on valmis tulemaan sinne peliin, jos ei kotijoukkueen takia, niin mielenkiintoisen vastustajan, viihdearvon, kavereiden, tanssityttöjen tms takia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Näkemystäsi täytyy kunnioittaa, mutta sitä jäin miettimään, miten United on niin eri kuin Blues, jos verrokkina on ketjun mukaisesti Jokerit? Tämä KHL-Jokerit operoi USA:n ja/tai EU:n pakotteista kärsivien tahojen rahoilla, joiden alkuperä on EU-pankkien mielestä niin hämärä, että Jokerit joutui siirtämään maksuliikennettään EU:n ulkopuolelle. Kyse on sangen kyseenalaisesta toiminnasta. Lisäksi KHL-Jokerit osallistuu minitason nettopelaajabudjetilla sarjaan, joka ei ole suomalainen, kun aiemmin oltiin sentään yksi suurista palkanmaksajista Liigassa ja ainakin siltä osin taisteltiin Kannusta.

Minun silmin muutokset Bluesin ja Unitedin välillä ovat yhtä vähäiset kuin ne olisivat, jos Jokerien perustajan ja pitkäaikaisen omistajan perikunta olisi ottanut Jokerit huomaansa Harkimon käsistä. Tämä vain vertauksena, en lähde Bluesista keskustelemaan, koska en tilannetta tunne riittävästi.
Jokerit on edelleen Jokerit, vaikka sarja on eri. Logo on sama, nimi on sama ja peli-ilme on sama. Pääomistajakin on sama, vaikka hänen päätäntävaltansa onkin aiempaa pienempi. Tosin eihän siellä hallilla omistajaa käydä katsomassa. "Likainen raha" olisi toki ongelma, kuten tuossa viittasin, mutta se ei olisi niin iso ongelma, ettenkö pääsisi sen yli. Minulle ei olisi myöskään ongelma kannattaa jengiä, jonka menestysmahdollisuudet ovat pienet, siitä kertokoon vaikkapa pitkäaikainen Bluesin kannattaminen... Vaikka hetkellisesti Blues oli useamman vuoden sarjan kärkitaistoissa mukana, oli historia enimmäkseen sijoilla ynnämuut-hiihtämistä.

Nämä ovat varmasti arvovalintoja. Jollekin tuo rahoituskuvio on ylitsepääsemätön ongelma ja se on toki täysin ymmärrettävää.

Unitedin ja Bluesin eroista voidaan jatkaa vaikka privassa, niistä on keskusteltu aika monta riviä tuolla Bluesin/Unitedin ketjuissa aikoinaan, eikä niitä tarvitse enää julkisesti toistaa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos/kun yhteys seuran toimistolle ja omistajiin on olemassa, heidän kanssa palaveri pystyyn ja kertomaan mielipiteet isolla massalla.
Tämä taisi loppua ratproblem paitojen aikoihin. Koska en kuulu EP, niin vai sivustaseuraajan huomio. Tsto lakkasi kiinnostamasta mokoma pullikoiva lauma.

Sitä likaista rahaa pitäisi olla riittävästi. Kunnollinen keskikastin pelaajabudjetti verohaitta huomioituna ja farmi. Harkimo, kättä taskuun ja hallirahat käyttöön.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokerit on edelleen Jokerit, vaikka sarja on eri. Logo on sama, nimi on sama ja peli-ilme on sama. Pääomistajakin on sama, vaikka hänen päätäntävaltansa onkin aiempaa pienempi. Tosin eihän siellä hallilla omistajaa käydä katsomassa. "Likainen raha" olisi toki ongelma, kuten tuossa viittasin, mutta se ei olisi niin iso ongelma, ettenkö pääsisi sen yli.

OK, kiitos, tällä tavalla ajatellen ymmärrän kantasi paremmin. Omaani en enää lähde toistamaan kuin toteamalla, että vaikeuksia on rahoituksen tullessa pakotteiden alaisilta tahoilta pakotteita mm. Sveitsin kautta kiertäen.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oikeastaan väärä ketju kirjoittaa, koska minua ei vituta mutta koska viestini liittyy tässä ketjussa käytyyn keskusteluun, paikka on mielestäni oikea. Kuten suosikkijoukkueestani voi katsoa, minulla ei ole sellaista olemassa enää. Jos voisin tällä hetkellä valita KHL:ssä pelaavan, ruplarahalla rahoitetun Espoo Bluesin tai nykytilan väliltä, valitsisin varmasti ruplajengin. Ei tuo valinta olisi ongelmaton ja antaisin varmasti sapiskaa seuran siihen tilaan ajaneille ihmisille, mutta minulla olisi silti edelleen se oma rakas seura olemassa. Vaikka tilanne ei olisi ideaali, olisi kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asiat paranevat tulevaisuudessa ja haluaisin olla osa prosessia, mikä johtaa tuohon tulokseen nimenomaan seurayhteisön sisällä, ei ulkopuolella.

Ennen kuin joku tulee kommentoimaan, että miksi en sitten kannata Unitedia, kommentoin lyhyesti vielä sitä. Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.

Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.

Ymmärrän pointtisi täysin, olen samaa mieltä kanssasi ja pidän muutenkin kirjoituksistasi, olet yksi parhaista kirjoittajista täällä Jokerit-osiossa, vaikka et fani olisikaan. Jos vaihtoehtoina on tai oli Jokerit pelaamassa KHL:ssä tai konkursissa, niin eipä tuosta ole vaikea valita. Sekä Liigassa, että KHL:ssä on hyvät ja huonot puolensa. Koska Liigan toiminnasta on viime vuosita niin paljon huonoja muistoja, niin eipä sinne varsinaisesti ikävä ole. Aika on kullannut muistot todella monella täällä. Täälläkin haaveiltu yhteinen liiga eurooppalaisten joukkueiden kesken olisi minulle mieluisin vaihtoehto, mikään oman sarjan ohessa pelattava CHL ei toimi. Jos Jokerit olisi mennyt tai menisi konkurssiin, niin joku JHC Helsinki -projekti ei voisi itseäni vähempää kiinnostaa, sillä ei ole kumminkaan oikeasti mitään tekemistä Jokereiden kanssa. Eli ymmärrän, että Espoo United ei kiinnosta Espoo Bluesin jälkeen. Kumminkin kannatan Jokereita loppuun asti, pelasivat sitten missä sarjassa tahansa, kuten Pavekin totesi äskettäin haastattelussa. En itkisi paluusta Liigaan, mutta en myöskään jäämisestä KHL:ään. Parasta on että Jokerit on ja pysyy. (Ps. Tuohon viimeiseen lauseeseen en tarvitse mitään "Jokereita ei enää ole" -kommentteja, niitä olen saanut lukea täältä palstalta kyllästymiseen asti jo kaikenmaailman maksimaalisilta voimilta ym.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös