Nyt just hymyilyttää!

  • 2 055 809
  • 10 266

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vaan ymmärrä logiikkaa miten ei ole mahdollisuuksia? TPS ollaan voitettu joka pelissä ja tupla peleissä Selin pyyhki Rautakorven Tapparalla jäätä. Kärpät joutuu muokkaamaan peliään play-offeja varten ja en olisi yllättynyt vaikka noutaja tulisi ensimmäisellä rundilla. JYP on sellainen kysymysmerkki, mutta en näe mitään syytä miksi IFK voisi voittaa myös JYP:iä. Nämä toisille tulleet vahvistukset eivät niitä voimasuhteita muuta mihinkään suuntaan.

Ihanaa, toinenkin optimisti! Vahvistin play-offkausarini juuri. En elinkautiseni takia, vaan siksi, että kevättä on ilmassa tämän joukkueen kanssa.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Me ollaan maksettukin jo playoff kausarit, ja mestaruusristeilyllekin liput ostettu, en mä silti lähde yltiöoptimistisesti matseihin että tepsi on aina ennenkin voitettu ja tappara jopa kaksi kertaa. Se on niin monesta asiasta kiinni, ei voi tietää joukkueiden loukkaantumistilanteita jne. Me nyt seurataan tätä jengiä vaan, niin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan. Voin mä silti olla välillä ihan pessimistikin koska olisihan se mukava joskus pärjätä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Totta, TPS:n ja Kärppien päävalmentajat eivät ole vielä kertaakaan hävinneet yhtäkään Liigan pleijaripeliä ;)
Eivätkä ole voittaneet yhtään Suomen mestaruuttakaan, saatika, että olisivat olleet 3 kertaa finaaleissa, kyyl se Tukka-Jukka, aka Vanupuikko on tosi paska goutsi ;)
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivän fakta: HIFK ei ole hävinnyt yhtään ottelua sen jälkeen kun Samu Haberin "Red, White & Blue" julkaistiin. ;)
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärpiltä tuplapelissä 5 pistettä ja samalla varmistui puolivälieräpaikka. Hymyilyttäisi myös nyt kuulla niiltä näkemykset, jotka julistivat jo marraskuussa faktana, että säälipaikka on maksimi tällä kaudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hyvin on jengi pelannut, ja kiva että pelaamisessa näkyy kehittymistä. Esimerkiksi hyökkäyksiin lähtemiset menee jo niin sujuvasti pääosin, että IFK pystyy pitämään ihan kiitettävää tempoa päällä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Kärpiltä tuplapelissä 5 pistettä ja samalla varmistui puolivälieräpaikka. Hymyilyttäisi myös nyt kuulla niiltä näkemykset, jotka julistivat jo marraskuussa faktana, että säälipaikka on maksimi tällä kaudella.
Pari hyvää peliä Kärppiä vastaan ja täällä jo keulitaan? Sinä kuuluit niihin jotka uskoivat mestaruuteen marraskuussa?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kärpiltä tuplapelissä 5 pistettä ja samalla varmistui puolivälieräpaikka. Hymyilyttäisi myös nyt kuulla niiltä näkemykset, jotka julistivat jo marraskuussa faktana, että säälipaikka on maksimi tällä kaudella.
Näkemättä loistavaa :)
Sitä, ettei kärpäsillä ollut näissä peleissä mitään panosta on asia, jota ei voi kokonaan ohittaa. Kaikenkaikkiaan peli on alkanut rullaamaan paremmin kuin odotin mutta mestarisuosikit edelleen samat. Jylppi on pieni kysymysmerkki mutta Kärppät ja Töpselit on suurimmat suosikit. Tapparoiden rosteri on raudan luja mutta Rautakorvasta muut saa liikaa tasoitusta. Joukkueen tärkein pelaaja eli maalivahti on meillä Liigan paras. Sen varaan voi rakentaa isompaakin yllätystä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Näkemättä loistavaa :)
Sitä, ettei kärpäsillä ollut näissä peleissä mitään panosta on asia, jota ei voi kokonaan ohittaa. Kaikenkaikkiaan peli on alkanut rullaamaan paremmin kuin odotin mutta mestarisuosikit edelleen samat. Jylppi on pieni kysymysmerkki mutta Kärppät ja Töpselit on suurimmat suosikit. Tapparoiden rosteri on raudan luja mutta Rautakorvasta muut saa liikaa tasoitusta. Joukkueen tärkein pelaaja eli maalivahti on meillä Liigan paras. Sen varaan voi rakentaa isompaakin yllätystä.

Olen eilisen ja tämän illan kuunnellut kuinka Kärpillä ei ollut panosta. Olen hieman erimieltä.

Eilisen ottelun jälkeen Manner puhui kuinka Kärpät olisi ansainnut voiton ja kuinka tuli esiin Kärppien huomattava luisteluvoima verrattuna vastustajiin. Mikko ei vain ottanut sitä huomioon ettei joukkue joka menettää 0-2 johdon tappioksi vartti ennen pelin päättymistä ansaitse voittoa. Kärppien luisteluvoima oli myös illuusio. IFK toteutti omaa pelisuunnitelmaansa ja jaksoi olla kärsivällinen. Antoi aloitteita Kärpille ja luotti että alkavat ylipelaamaan kuten Kaisaniemessä. Tänään sitten oli Kärpät koko pelin sukkasillaan kun sormi meni suuhun.

Tänään sitten "panoksettomasssa" ottelussa Manner ottaa maalivahdin pois viisi minuuttia ennen päätössummeria ja oli lehdistötilaisuudessa kuin hellan koukku. Puhuu myös Kärppien pelaamisesta etteivät tule mitään muuttamaan vaikka IFK söi tänään kaikki Näätien eväät. Tämä oli iso kolaus Kärpille koska IFK:n voitot paljasti Kärppien heikkoudet. Jokainen ketä nämä molemmat pelit näki niin tietää ettei Kärpät vetänyt näitä puolivaloilla. IFK biittasi sarjakärjen tänä viikonloppuna joka osa-alueella ja sekös vasta Mikko Manneria vituttaa.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen eilisen ja tämän illan kuunnellut kuinka Kärpillä ei ollut panosta. Olen hieman erimieltä.

Eilisen ottelun jälkeen Manner puhui kuinka Kärpät olisi ansainnut voiton ja kuinka tuli esiin Kärppien huomattava luisteluvoima verrattuna vastustajiin. Mikko ei vain ottanut sitä huomioon ettei joukkue joka menettää 0-2 johdon tappioksi vartti ennen pelin päättymistä ansaitse voittoa. Kärppien luisteluvoima oli myös illuusio. IFK toteutti omaa pelisuunnitelmaansa ja jaksoi olla kärsivällinen. Antoi aloitteita Kärpille ja luotti että alkavat ylipelaamaan kuten Kaisaniemessä. Tänään sitten oli Kärpät koko pelin sukkasillaan kun sormi meni suuhun.

Tänään sitten "panoksettomasssa" ottelussa Manner ottaa maalivahdin pois viisi minuuttia ennen päätössummeria ja oli lehdistötilaisuudessa kuin hellan koukku. Puhuu myös Kärppien pelaamisesta etteivät tule mitään muuttamaan vaikka IFK söi tänään kaikki Näätien eväät. Tämä oli iso kolaus Kärpille koska IFK:n voitot paljasti Kärppien heikkoudet. Jokainen ketä nämä molemmat pelit näki niin tietää ettei Kärpät vetänyt näitä puolivaloilla. IFK biittasi sarjakärjen tänä viikonloppuna joka osa-alueella ja sekös vasta Mikko Manneria vituttaa.

Taidat sinä olla ainoa, joka on näissä peleissä ollut tosissaan. Perjantaina meidän taiteilija Leskinen antoi teille avaimet voittoon. Purkukiekko nöyrästi pois, eikä mitään rystylättyjä siniviivalle. Ilman tuota, Kärpät olisi voittanut. Jatkoajalla taas ei puolustaminen kiinnostanut ja siitä maali.
Tänään olitte parempia, ei siinä mitään. Mutta kyllähän tuosta joukkueesta näkee, että kun ei ole pakko voittaa, niin viimeinen puristus on pois.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Taidat sinä olla ainoa, joka on näissä peleissä ollut tosissaan. Perjantaina meidän taiteilija Leskinen antoi teille avaimet voittoon. Purkukiekko nöyrästi pois, eikä mitään rystylättyjä siniviivalle. Ilman tuota, Kärpät olisi voittanut. Jatkoajalla taas ei puolustaminen kiinnostanut ja siitä maali.
Tänään olitte parempia, ei siinä mitään. Mutta kyllähän tuosta joukkueesta näkee, että kun ei ole pakko voittaa, niin viimeinen puristus on pois.

Sitähän saa selitellä itselleen mitä haluaa, mutta taitaa totuus olla aikalailla toinen varsinkin kun lukee Mannerin keulimista. Mulle on aivan sama mitä te siellä pohjoisessa uskotte. Se totuus voi löytyä edestä nopeasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ottelu ja upea voitto. HIFK kyllä syttyy kovia jengejä vastaan ja siellä näyttää sittenkin olevan melko tukeva selkäranka, johon nojata.

Olen ihan pomminvarma, että Kärpät pelasi täysillä, näkihän sen jo tunneskaalastakin. Ja jos eivät pelanneet, joukkueella on suuri ongelma. Mutta sehän ei kiinnosta mua pätkän vertaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En minä Kärppiä edes laske suurimmaksi suosikiksi millään. Siellä on aika kokematon ryhmä jos nyt vertaa vaikka IFK:hon. Lisäksi tälläisiä Junttilan ja Berdnatin tapaisia neppalijoita jotka tosipeleissä hyytyy. TPS, Tappara ja Jyp ovat mielestäni kolme kovinta vastusta meille. Meidän etuna on ylivertainen maalivahtikaksikko, liigan paras pakki ja kovat työmiehet jotka viihtyvät kun tosipelit alkaa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olen ihan pomminvarma, että Kärpät pelasi täysillä, näkihän sen jo tunneskaalastakin. Ja jos eivät pelanneet, joukkueella on suuri ongelma. Mutta sehän ei kiinnosta mua pätkän vertaa.

Samoilla linjoilla olen. Minusta tuntuu, että perjantaina Kärpät oli todellakin tosijalalla liikenteessä. Matsissa oli kähinää lähes joka katkolla ja minusta selkeästi haetiin asetelmia pudotuspeleihin.

Isot voitot.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tänään sitten "panoksettomasssa" ottelussa Manner ottaa maalivahdin pois viisi minuuttia ennen päätössummeria ja oli lehdistötilaisuudessa kuin hellan koukku. Puhuu myös Kärppien pelaamisesta etteivät tule mitään muuttamaan vaikka IFK söi tänään kaikki Näätien eväät. Tämä oli iso kolaus Kärpille koska IFK:n voitot paljasti Kärppien heikkoudet. Jokainen ketä nämä molemmat pelit näki niin tietää ettei Kärpät vetänyt näitä puolivaloilla. IFK biittasi sarjakärjen tänä viikonloppuna joka osa-alueella ja sekös vasta Mikko Manneria vituttaa.
Mistä sen pressin näkis? Ja itse aiheeseen sen verran, että itse olen näkevinäni, ettei Mikael Ruohomaa riitä mestaruutta tavoittelevan joukkeen 1-senaksi.
Enkä Kärppiä pidä 1-suosikkina muutenkaan, Tappara/JYP ovat omat veikkaukseni IFKn lisäksi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mistä sen pressin näkis? Ja itse aiheeseen sen verran, että itse olen näkevinäni, ettei Mikael Ruohomaa riitä mestaruutta tavoittelevan joukkeen 1-senaksi.
Enkä Kärppiä pidä 1-suosikkina muutenkaan, Tappara/JYP ovat omat veikkaukseni IFKn lisäksi.

Ei sitä varmaan mistään näe vaan enemmänkin yhdistin tekstin ja mitä twitteristä tuli luettua.

HIFK-ottelu meni kärppävalmentaja Mannerin ihon alle - "En käyttäytynyt kuin voittaja" -kaleva.fi

Manner on menossa samalla tavalla perse edellä puuhun kuin Törmänen IFK:n kanssa. Itse alan vähän epäilemään Tapparan suosikin asemaa, siellä kun tunnutaan menevän koko ajan huonompaan suuntaan. JYP:in trendi on juurin nyt laskeva ja siellä saattaa olla pieni maalivahti ongelma. Ensi torstaina pelaa vastakkain minun suosikit mestariksi. IFK ja TPS.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei sitä varmaan mistään näe vaan enemmänkin yhdistin tekstin ja mitä twitteristä tuli luettua.
Kyllä näkee, YouTubesta Kärppien kanavalta. Manner on aivan rauhallinen ja porisee hyvässä sovussa Selinin kanssa. Molemmat omat yhtä mieltä ottelun kulusta. Ei ole vielä kertaakaan lehdistötilaisuudessa Manner syyttänyt tuomareita tai mitään ulkopuolista tahoa tappiosta. Tyylikäs mies, kaukana Itku-Antista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä näkee, YouTubesta Kärppien kanavalta. Manner on aivan rauhallinen ja porisee hyvässä sovussa Selinin kanssa. Molemmat omat yhtä mieltä ottelun kulusta. Ei ole vielä kertaakaan lehdistötilaisuudessa Manner syyttänyt tuomareita tai mitään ulkopuolista tahoa tappiosta. Tyylikäs mies, kaukana Itku-Antista.

Siis tarkoitan pelitavallisesti ja olihan tuo suhteellisen lämpöisenä otteluvalvojalle käynyt. En tarkoittanut, että olisi Manner syyttänyt tuomareita. Siitä pisteet valmentajille koska kummassakaan ottelussa ei ollut tuomarit pelin tasolla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis tarkoitan pelitavallisesti ja olihan tuo suhteellisen lämpöisenä otteluvalvojalle käynyt. En tarkoittanut, että olisi Manner syyttänyt tuomareita. Siitä pisteet valmentajille koska kummassakaan ottelussa ei ollut tuomarit pelin tasolla.
Ok.

***
Ihmettelen kovin, että täällä Kärpät lasketaan näiden kahden kamppailun perusteella pois mestaruusjahdista. Vaikka HIFK kovalla työllään kaksi voittoa hoitikin ja niistä tärkeät pisteet sekä aimo annoksen itseluottamusta sai, ei Kärppien panoksettomuutta voi unohtaa, kun perin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vedetään. Perjantain peli kaatui aivan puhtaasti Kärppien huolimattomaan pelaamiseen. Kärpäthän oli matkalla tuossa pelissä aivan perusvoittoon. Lauantain pelissä Kärpät syttyi lähinnä tuomarivirheistä. Keskittyminen ei ollut tapissa, eikä oikeissa asioissa.

En minä sano, etteikö HIFK olisi ollut viikonlopun ajan ihan hyvä. Sen sanon kuitenkin, että ei ole oikein järkeä vertailla joukkueiden todellisia voimasuhteita sellaisten otteluiden perusteella, joihin lähtökohdat joukkueiden välillä ovat niin erilaiset. Kun kiekko pudotuspeleissä tippuu jäähän, on tilanne tyystin erilainen tähän viikonloppuun verrattuna. Toki tässä hetkessä HIFK:n kannattajilla on aihetta hymyyn, kun alla on kaksi makeaa voittoa runkosarjan voittajasta. Ei muuta kuin nautiskelkaa ja hymyilkää!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@McTorso Kärpät on jo pitkään leikkinyt otteluiden voittamisella ja nyt IFK lopetti leikkimisen. Sen verran olen lätkää vuosien aikana seurannut ettei tuolla Kärppien pelitavalla tulla play-offeissa menestymään. Siellä paketti välillä aivan auki. Ja tämä ei ole tapahtunut pelkästään IFK peleissä. Manner varmasti haluaa puolustaa hyökkäämällä, mutta 4 tappiota 5 pelistä kertoo teille varmasti sitä isoa kuvaa. No, mutta tämä ketju ei ole Kärppien pelillisten asioiden käsittelyyn vaikka se hymyilyttääkin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso Kärpät on jo pitkään leikkinyt otteluiden voittamisella ja nyt IFK lopetti leikkimisen.
Aha. Aikamoista. Noin sitä vain lopetetaan leikkiminen ja voittoja tulee. En minä tarkoita puhua mistään leikkimisestä, vaan motivaatioerosta joukkueiden välillä. Jos ajattelet tilannetta, että HIFK ja Kärpät olisivat kamppailleet runkosarjan voitosta viikonlopun aikana, luuletko, että Kärppien peli-ilme olisi ollut nähdynkaltainen. Kamppailuissa olisi ollut aivan eri luonne. HIFK voitti viikonlopun kamppailut vallitsevista lähtökohdista ja oli tässä tilanteessa parempi. Pudotuspelimenestystä noista kahdesta pelistä ei voi kuitenkaan ennakoida oikeastaan yhtään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Aha. Aikamoista. Noin sitä vain lopetetaan leikkiminen ja voittoja tulee. En minä tarkoita puhua mistään leikkimisestä, vaan motivaatioerosta joukkueiden välillä. Jos ajattelet tilannetta, että HIFK ja Kärpät olisivat kamppailleet runkosarjan voitosta viikonlopun aikana, luuletko, että Kärppien peli-ilme olisi ollut nähdynkaltainen. Kamppailuissa olisi ollut aivan eri luonne. HIFK voitti viikonlopun kamppailut vallitsevista lähtökohdista ja oli tässä tilanteessa parempi. Pudotuspelimenestystä noista kahdesta pelistä ei voi kuitenkaan ennakoida oikeastaan yhtään.

Minähän kerron vain miten asiat näen. En ole pitänyt Kärppiä missään vaiheessa mestarisuosikkina. Nyt se epäilys vielä realisoituu. En kyllä uskonut, että IFK nousee mestarisuosikiksi, mutta nyt on noussut. Ja se ei tule pelkästään näiden kahden ottelun voittamisesta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hymyilyttää ulkona paistava kevätaurinko.

Hymyilyttää myös se, kun jopa tuhannen poronkuseman päästä saattaa haistaa kärppä-fanien kasvavan pelon kevään peleistä.

Tästä tulee hyvä kevät.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lueskelin tossa lehteä ja ei sille voi mitään, kyllä on vielä sen verran vanhaa tunnetta sisällä, että ihan selvä ääneen naurauhdus kuului, kun luin Jokereiden taapertavan jälleen KHL:ssä. Tuli tosin yllätyksenä, että siellä peltaan jo pudotuspelejä. Ihminen on inhimillinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös