Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 289 645
  • 4 082

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Semmoinen kysymys sulle, että koskas se maksu meni sun kortilta? Nyt on viikko aikaa ja ei ole ilmestynyt vielä verkkopankin visa-maksuihin tota mun viime viikon tilausta.
Mullahan on tämmönen juttu, että olen sen verran nuori että käytän äitini Master Goldia, muistaakseni se tuli näkyviin jo parissa pvässä, mutta sehän maksetaa aina kuukausittain. Sun kortillahan voi hinta näkyä vasta laskussa.

Ja muistakkin seuraavax tilata PrimaFintiä. ;)

Wewe
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nuuskan nauttija ilmoittautuu! Itse olen käyttänyt nuuskaa 2-3 vuotta, alussa meni vähemmän ja se oli enemmän sellaista satunnaiskäyttöä. Tuolloin saattoi alussa olla kahdenkin kuukauden taukoja, kun samalla tupakkaakin meni jonkin verran. Nykyään olen lähes kokonaan siirtynyt nuuskaan, jonkun tupakan saatan seuraksi poltella. Ettaniahan silloin aluksi opetteli käyttämään ja sitä se olikin ensimmäiset n. kaksi vuotta, mutta nykyään on tullut kokeiltua muitakin eri merkkejä. Viimeksi oli torni Göteborgs Rapea, josta kyllä pidin. Nyt huulessa hieman erikoisempaa, jenkkiläistä Timber Wolfia. Tämä tervan tuoksuinen pitkäksi leikattu nuuska potkii ja lujaa! Tiedän, tätä olisi tarkoitus kuulemma käyttää alahuulessa tai kielen alla, mutta kyllä kai sitä ylähuulessakin voi pitää(tiedä sitten rikonko jotain korkeampaa nuuskankäyttöprotokollaa). Onko kellään kokemuksia nuuskan käytön sekä tupakoinnin lopettamisyrityksistä? Itse totesin aikanaan että nuuskasta eroon pääseminen ei ollut niin vaikeaa kuin tupakasta, tupakasta tuli napakammat "niksat". Kun taasen nuuskasta tuli tasasempi pudotus.



Lättfil
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Lättfil kirjoitti:
Tiedän, tätä olisi tarkoitus kuulemma käyttää alahuulessa tai kielen alla, mutta kyllä kai sitä ylähuulessakin voi pitää(tiedä sitten rikonko jotain korkeampaa nuuskankäyttöprotokollaa). Onko kellään kokemuksia nuuskan käytön sekä tupakoinnin lopettamisyrityksistä? Itse totesin aikanaan että nuuskasta eroon pääseminen ei ollut niin vaikeaa kuin tupakasta, tupakasta tuli napakammat "niksat". Kun taasen nuuskasta tuli tasasempi pudotus
Rikot amerikkalaisten nuuskankäytäjien protokollaa, mutta toisaalta on parempi tapa pitää nuuskaa ylähuulessa, alhaalla se näyttää ihan tyhmältä, ainakin mulla.

Kysymykseesi vastaten, olen ollut ilman tupakkaa jo n. 9kk, jota ennen tupakkaa meni about 15/pvä, sinä aikana myös nuuskasin puol purkkii/pvä. Tupakan lopettaminen kävi suht helposti kun luopui vaan siitä tavasta, en mä röökiä vetäny niksan takia vaan ihan tavasta johtuen. Nuuskan lopettamista en ole yrittänyt lopettaa, mutta en usko että se loppujen lopuksi niin vaikeaa olisi..?? Tulevaisuuden suunnitelmina on kyllä lopettaa nuuskaaminen, milloin ja miten se sitten tapahtuu jää nähtäväksi.

Jenkkinuuskaa en ole kokeillut, enkä itseasiassa haluisikaan kokeilla.

No ketjun uusi kirjoittaja lättfil, kerro meille muille lempinuuskasi ja miksi se on juuri se??

Wewe
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Lättfil kirjoitti:
Nuuskan nauttija ilmoittautuu! Itse olen käyttänyt nuuskaa 2-3 vuotta, alussa meni vähemmän ja se oli enemmän sellaista satunnaiskäyttöä. Tuolloin saattoi alussa olla kahdenkin kuukauden taukoja, kun samalla tupakkaakin meni jonkin verran. Nykyään olen lähes kokonaan siirtynyt nuuskaan, jonkun tupakan saatan seuraksi poltella. Ettaniahan silloin aluksi opetteli käyttämään ja sitä se olikin ensimmäiset n. kaksi vuotta, mutta nykyään on tullut kokeiltua muitakin eri merkkejä. Viimeksi oli torni Göteborgs Rapea, josta kyllä pidin. Nyt huulessa hieman erikoisempaa, jenkkiläistä Timber Wolfia. Tämä tervan tuoksuinen pitkäksi leikattu nuuska potkii ja lujaa! Tiedän, tätä olisi tarkoitus kuulemma käyttää alahuulessa tai kielen alla, mutta kyllä kai sitä ylähuulessakin voi pitää(tiedä sitten rikonko jotain korkeampaa nuuskankäyttöprotokollaa). Onko kellään kokemuksia nuuskan käytön sekä tupakoinnin lopettamisyrityksistä? Itse totesin aikanaan että nuuskasta eroon pääseminen ei ollut niin vaikeaa kuin tupakasta, tupakasta tuli napakammat "niksat". Kun taasen nuuskasta tuli tasasempi pudotus.



Lättfil

Tuosta lopettamisesta sen verran, että itselläni "lopettaminen" onnistuu alun takertelun jälkeen suht hyvin, mutta jos siten pamahtaa joku kaveri laivalle ja kyselee, että kiinnostaako tuliaiset, niin siitähän se käyttö uudestaan lähtee. En kyllä ole paras sanomaan tästä aiheesta mitään, kun vasta vuosi tullut vedeltyä.

Kertokaas lisää näistä jenkkinuuskista?
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Emilio kirjoitti:
Kertokaas lisää näistä jenkkinuuskista?
"Amerikkalaiset urheilijat ja nuuska: Joka toisella limakalvomuutoksia, joka kolman-nella kariesta ja hampaiden värjäymiä
Hammaslääkärin ohje lopettaa nuuskan käyttö tehoaa paremmin kuin tyttöystävän pyyntö, kertoo amerikkalainen tutkimus. Myös muutosten näkeminen omissa hampaissa ja ikenissä panee kaksi kolmasosaa harkitsemaan lopettamista." "Niistä, jotka eivät käyttäneet nuuskaa tai olivat lopettaneet, oli leukoplakioita kahdella prosentilla. Nuuskaa käyttävistä 50 prosentilla oli leukoplakioita suussaan sillä kohtaa, missä he pitivät nuuskaa. Leukoplakia ulottui yleensä viiden hampaan alueelle. Leukoplakioiden vakavuus ja esiintymistiheys oli yhteydessä nuuskan käyttömäärään. Jatkuvasti nuuskaa käyttävistä kahdella kolmasosalla oli leuko-plakioita, vain pelikauden aikana käyttävistä yhdellä kolmasosalla. Niistä, jotka käyttivät nuuskaa ympäri vuoden neljä pakkausta viikossa, oli 90 prosentilla leukoplakioita. Nuuskan käyttäjistä 30 prosentilla oli hampaissa värjäymiä ja ne sijaitsivat samalla alueella kuin limakalvovaurio. Nuuskaa käyttämättömistä 10 prosentilla oli hampaissa värjäymiä.
Ienvetäymiä limakalvovaurion kohdalla oli 25—40 prosentilla nuuskan käyttäjistä. Nuuskaa käyttävillä ien vetäytyi vuoden seurannan aikana lisää keskimäärin 0,36 mm. (Siis kolmen vuoden nuuskan käyttö veisi yli millin ientä).
Hampaiden purupintojen kulumista, attritiota, on todettu nuuskan käyttäjillä niin aikaisemmin kuin tässäkin tutkimuksessa. Niillä nuuskan käyttäjillä, joilla oli limakalvovaurioita, attritiota todettiin 21 prosentilla, ja 14 prosentilla niistä, joilla ei ollut limakalvovaurioita. Nuuskaa käyttämättömistä attritiota oli 12 prosentilla. Myös hampaiden ienrajoissa nuuskaa käyttävillä oli kulumia limakalvovaurioiden ja ienvetäymien kohdalla. Kulumat olivat hankauskulumia dentiinissä, sen sijaan eroosiokulumia ja kiillevaurioita ei todettu. (Nuuska onkin emäksistä).
Nuuskaa käyttävillä todettiin enemmän kariesta ja täytteitä hampaiden bukkaalipinnoilla kuin nuuskaa käytämättömillä. Kariesta ja täytteitä oli nimenomaan limakalvovaurioiden ja ienvetäymien alueella."

Tämmöistä tietoa löysin ja kuten mainittua jenkkinuuska on paljon vahvempaa kuin Ruotsalainen ja valmistetaan käymisprosessilla kun taas Svedujen ehta tavara iskukuumennetaan kaksi kertaa, jossa karsiutuu pahimmat syöpäkarsiogeenit tms. Lisäksi Amerikkalaista pidetään yleensä alahuulessa tai kielen alla, kuten Lättfil tuossa jo muistuttikin. Tässä ketjussa ei siitä ole hirveästi puhuttu, mutta joku tuolla mainitsi sen olevan paljon kuitu -tai pulverin tapaista verrattuna Ruotsalaiseen.

"Viime vuosina ruotsalaisen nuuskan nitrosoamiinipitoisuudet ovat pienentyneet, kun valmistusmenetelmiä on muutettu. Suusyövän osuus kaikista syövistä vaihtelee kaikkien teollisuusmaiden 3—5 prosentista aina 25 prosenttiin kaikista syövistä tietyissä Aasian kehitysmaissa. Ruotsissa suusyövän esiintymistiheys on hyvin alhainen. Ruotsin sosiaalihallituksen esittämien ruotsalaisten tapaus-verrokkitutkimusten mukaan nuuska ei lisää suusyövän riskiä ruotsalaisilla nuuskankäyttäjillä. Suhteellinen suusyövän riski oli molemmissa tutkimuksissa 1,0 tai alhaisempi nykyisillä nuuskan käyttäjillä. Nuuskan käytön lopettaneilla sen sijaan riski oli toisessa tutkimuksessa 1,5 ja toisessa 1,8. Ruotsalaisten olosuhteiden kannalta mielenkiintoisin tutkimus on Huhtasaaren tapaus-verrokkitutkimus äkillisistä sydäninfarkteista Norrlannissa. Nuuskan käyttäjillä ei todettu kohonnutta sydäninfarktiriskiä verrattuna tupakoimattomiin".

Lähteinä olivat suomen suusyöpä ym. yhdistykset.

Wewe
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Wewe kirjoitti:
No ketjun uusi kirjoittaja lättfil, kerro meille muille lempinuuskasi ja miksi se on juuri se??
Niin, kyllä mä taidan kallistua tohon Röda Lackettiin, Mitään merkittävää eroa makujen ja hajujen suhteen en ole ruottalaisten nuuskien kesken huomannut, mutta jos pitäisi valita, niin Rödaa käyttäisin ihan parin kiekon perusteella. Se jäi jotenkin mieleen.
Wewe kirjoitti:
Tässä ketjussa ei siitä ole hirveästi puhuttu, mutta joku tuolla mainitsi sen olevan paljon kuitu -tai pulverin tapaista verrattuna Ruotsalaiseen.
Ainakin pöydällä oleva Timber Wolffissa on tällaista kosteaa ja kuidun tapaista. Jos haluaa perus 2 millin tykillä laittaa huuleen niin joutuu sorvaamaan sen sisälle tykkiin.

Lättfil
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Rallar kirjoitti:
Tällä hetkellä ihan kokeilumielessä on vasemmalla puolella ja pakko sanoa, että tää on ihan vitun hirveetä. Sattuu niin perkeleesti.

Samat fiilikset kerran kun itsekin kokeilumielessä heitin "neitsytpuolelle". Vitun ahtaan tuntuista ja kirveli ihan jumalattomasti. Eipä ole sen jälkeen sinne puolelle paskaa lentänyt.

Intti tosiaan itsellänikin kohta edessä, saas nähdä tuleeko vaikeuksia..
 

Viljuri

Jäsen
Onko muuten mitään kokemuksia siitä, että jos on hukannut tykkinsä, ja pitäisi improvisoida joistakin kotona olevista materiaaleista tilapäinen korvike?

Tokihan tuota saa sormillakin muotoon väsättyä, mutta kuitenkin?

Muutoin olen sitä mieltä, että Ettan on parasta. Ruotsalaiset ovat tässä(kin) asiassa väärässä, kun Ettan ei ilmeisesti siellä ole eniten myyty.
 

Jindebyne

Jäsen
Viljuri kirjoitti:
Onko muuten mitään kokemuksia siitä, että jos on hukannut tykkinsä, ja pitäisi improvisoida joistakin kotona olevista materiaaleista tilapäinen korvike?

Tokihan tuota saa sormillakin muotoon väsättyä, mutta kuitenkin?

Muutoin olen sitä mieltä, että Ettan on parasta. Ruotsalaiset ovat tässä(kin) asiassa väärässä, kun Ettan ei ilmeisesti siellä ole eniten myyty.

Itselläni on myös hävinnyt lukuisia tykkejä, mutta minä olen sitten käynyt uuden ostamassa, kun toi leipominen on vähän sottasta puuhaa.

Ja Ruotsissahan toi nuuskamerkkien käyttäminen riippuu aika paljon siitä missä asuu. Ettan on kova sana Stokiksessa, General pohjoisemmassa, Göteborg ja Röda länsi- ja etelä-ruotsissa jne. Siellä ei hajujen/makujen vuoksi merkkiä vaihdeta vaan perinteet pysyy ja nuuskamerkille ollaan yhtä uskollisia kuin esimerkiksi jääkiekkoseuralle. Ainakin näin asian tulkitsin viiden vuoden aikana, jotka Ruotsissa asuin :)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Annan teille kaikille nuuskankäyttäjille saman ohjeen jonka sain hammaslääkäriltä, joka passitti minut koepalatutkimukseen; opetelkaa käyttämään biittiä kummallakin puolella vuorotellen. Jopa biitin paikkaa huulessa on syytä vaihdella, välillä vähän keskemmälle, välillä sivummalle. Kummankin puolen käyttöön tottuu nopeasti.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Gags kirjoitti:
Annan teille kaikille nuuskankäyttäjille saman ohjeen jonka sain hammaslääkäriltä, joka passitti minut koepalatutkimukseen; opetelkaa käyttämään biittiä kummallakin puolella vuorotellen. Jopa biitin paikkaa huulessa on syytä vaihdella, välillä vähän keskemmälle, välillä sivummalle. Kummankin puolen käyttöön tottuu nopeasti.


AIkoinaan, nuaren kloppin, näin teinkin. Jos vähän taas miettisi, niin varmaan olisi itsekin tajunnut:)

HN kirjoitti:
"Tykin" käyttäminen pilaa hyvän nuuskan. Varsinkin siinä hölmössä "tiivistämisessä", jota aloittelijoiden näkee tekevän, hukkuu suuri määrä aromeja (ja nikotiinia). Nuuskaa otetaan purkista kolmella sormella, heitetään köntti (sitä ei tarvitse muotoilla) kielen päälle ja livautetaan kielellä huulen alle. Toimenpide on nopea, siisti ja takaa parhaan nautinnon.

Heh, tää on taas näitä... "Whisky täytyy juoda siihen tarkoitetusta lasista, muuten se ei maistu yhtä hyvältä." Lähinnä tuo näyttää, että pikkusta piilovittuilua harrastat:) Ei siinä mitään. Itselläni ei tuo tykikäyttö vaikuttanut muuhun kuin siihen, että sain rauhassa nauttia, ilman valumista ja muiden huomauttelua. Kyllä se tiivistäminenkin on ihan yhtä se ja sama, että kuinka sen tuonne laittaa. Lähinnä kyse on käytännöllisyydestä. Ei tartte räkiä montaa kertaa jämiä pois.

Sitten on nämä kielellä laittajat, joiden suurin motiivi on näyttävyys. Eihän oikeasti kukaan halua nuuskaa kielen kärjellä maistella?

Tykkiin vielä sen verran, että muutaman sentin sijoitus pitää kädet sen verran puhtaana, että piilolinssien käyttö ei häiriinny:)

Ps. lopetin heinäkuussa, eikä ole vielä tehnyt mieli:)

Swift kirjoitti:
Samat fiilikset kerran kun itsekin kokeilumielessä heitin "neitsytpuolelle". Vitun ahtaan tuntuista ja kirveli ihan jumalattomasti. Eipä ole sen jälkeen sinne puolelle paskaa lentänyt.

Intti tosiaan itsellänikin kohta edessä, saas nähdä tuleeko vaikeuksia..

Ei sinne "neitsytpuolelle" tartte lyödä samaa määrää kuin sille "horopuolelle":D järki hoi! hehee.

intissä ei ole vaikeuksia nuuskan kanssa, mikäli olet hieman business-henkinen. Pysy väleissä alikessujen ja muiden kanssa myymällä muutaman sentin halvemmalla heille:) Varsinkin ekoilla kerroilla. "ok, tämän kerran" Päivisin ei ehdi käyttämään ja mettässä ei ketään kiinnosta. Joten ei ongelmaa. Itse kysyin ekana päivänä, että saako käyttää ja kiekkoa lätkinyt alik. vastasi että ei saa jäädä kiinni. :D
 
Viimeksi muokattu:

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viljuri kirjoitti:
Muutoin olen sitä mieltä, että Ettan on parasta. Ruotsalaiset ovat tässä(kin) asiassa väärässä, kun Ettan ei ilmeisesti siellä ole eniten myyty.
Stokiksessa ainakin tosiaan kova sana ja lisäksi luin jostain (snusworldwide), että Ettan on Ruotsin myydyin ja kauimmin markkinoilla ollut nuuska (jo vuodesta 1822), jonka perustan allekirjoitti: SUURI.. ..Jacob Fredrik Ljunglöf.

masaman kirjoitti:
Ei sinne "neitsytpuolelle" tartte lyödä samaa määrää kuin sille "horopuolelle":D järki hoi! hehee.
Samaa mieltä tässäkin, käytän "neitseelisellä" puolella pienempää ja tilavuus kapasiteetiltaan ohuempaa ruiskua.

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Hohhoh.

Vihdoin kotona, nää aamuvrot on kyl välillä tuskaa ku kello soi jo neljän jälkeen eikä sitä osaa mennä ikinä aikaisin nukkumaan.

Mutta tykillinnen PrimaFintiä heti kun on herännyt niin johan mieli piristyy. =)

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Tänään vähän odottelin lähetystä saapuvaksi tänne meidän töihin, mutta paskat ne mitään tänään tulleet. Jollei huomenna tule, niin onko syytä huolestua??
Uskoin itsekin että olisivat tänään jo ne tuoneet, mutta ei voi yhtään tietää mihin aikaan se/ne tulee, mulle tuli vasta iltapvällä. Pvä pilalla?? Nuuskat loppu?? En usko että vielä silloinkaan kannattaa huolestua jos eivät huomiseksi ehdi. Uskon kuiteskin että viim. huomena biittis on sun jääkaapissa jo ihanan viileänä. =)

SnusWorldWiden-sivuilla lukee myös, että eivät voi antaa tarkkaa pvämäärää, eivätkä myöskään vastaa tulliin jääneistä tavaroista. Sitäpaitsi sun pakettis tulee postin mukana täällä kotimaassa, sivuilla lukee että jos et ole kahteen viikkoon saanut lähetystä, annetusta lähtemispvästä, eikä ole tullut uutta tietoa niin kannattaa ottaa yhteys omaan lähimpään postiin.

Wewe
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
No ei ne nyt loppu ole, mutta kun viikon jo odottanut, et pääsis maistelemaan kaktusta ja sit tulee pettymys.
Sama juttu, arvaa vituttaako se että tilasin nuuskat tyyliin 12h liian myöhään, ton verran aikaisemmin niin lähetys olisi tullut tällä vkolla, nyt mennee ensi viikkoon. =(

Mutta sitten saa nauttia taas Metropol Kaktuksesta ja ensi kertaa Swedish Matchin uutta tuotetta, Röda Lacketin pussinuuskaa. :)

Wewe
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jess, näyttäisi siltä että saan yhden tutun tuomaan itselleni tuota Skruf Starkia viikonloppuna. Yritän saada pötkön tai pari, joten ensi viikolla ehkä arviot tästä tuotteesta, jota joku jo kehuikin.
 

djfast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,sympatiat jyp ja kalpa
Pitää munkin osallistua tähän keskusteluun.Oon käyttänyt n.5vuotta biittiä ja olen tullut siihen lopputulokseen,että kyllä ettan on parasta.Melkein kaikki nuuskamerkit on koluttu läpi(ettan,gustavus,general,grov,G prima,röda,granit,mocca mm.).En jaksanut lukea topiccia läpi ja kysyelisin, että kuinka moni on käyttänyt noita amerikkalaisia nuuskia?Maistelin tuossa omenan makuista wolf nuuskaa...enkä pitänyt.Ei nuuska saa olla kuin karkkia.Wolf oli myös suurempi puruista.sätkän tekopurua kostutettuna...eli käsin otin kun ei tykkiin mahdu.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Ouzala kirjoitti:
Po,mo soitti äsken, nuuskat saapuneet töihin. paketti täysin avaamaton, eli ei tulli jaksa välittää. Ensi viikolla lähtee uusi tilqaus, primafinttiä tulee, kuten ketjun avaaaja Wewe suositteli. Säästäkää ihmiset luontoa ja keuhkoja ja käyttäkää nuuskaa, kuten Wewen allekirjoituksessa kehoitetaan!!
Hehheh, mitä mä sanoin että don't worry. =) Mulla on tilaus sisällä tällä hetkellä, torstaina saapunee paketit. Sanoiko pomosi että toiko kuriiri vai tuliko postin mukana??

Mun tilauksen erikoisuus on Röda Lacketin White Portion. =)

Wewe
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Gags kirjoitti:
Annan teille kaikille nuuskankäyttäjille saman ohjeen jonka sain hammaslääkäriltä, joka passitti minut koepalatutkimukseen; opetelkaa käyttämään biittiä kummallakin puolella vuorotellen. Jopa biitin paikkaa huulessa on syytä vaihdella, välillä vähän keskemmälle, välillä sivummalle. Kummankin puolen käyttöön tottuu nopeasti.

Aivan...

Puupää ja vastarannan kiiski kun luonteeltani olen, niin en oo noita varoituksia huomionarvoisesti ottanut, ja ihan vain nautinnon vuoksi. Vituttaa aina jos neitsytpuolelle biittiä laittaa, se riemu ei kauaa kestä vaan nuuska alkaa valumaan aika pian. Joten ihan sen takia. Tosin varmaankin vielä enemmän vituttaa jos sieltä koepalaa tmv. joudutaan joskus ottamaan. 10v.nuuskaa käyttäny, koko ajan samalla puolella. Nykyään 5mm tykillä painetaan, yllättävän huomaamaton se kuitenkin on. Mutta avopuolison mieliksi ajattelin lopettaa, ehtona se että vaimoke lopettaa tupakanpolton... Saapi nähdä, miten käy. Veikkaanpa, että uhoamisen asteelle molemmilla jää ;)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pena

Wewe kirjoitti:
Hehheh, mitä mä sanoin että don't worry. =) Mulla on tilaus sisällä tällä hetkellä, torstaina saapunee paketit. Sanoiko pomosi että toiko kuriiri vai tuliko postin mukana??

Mun tilauksen erikoisuus on Röda Lacketin White Portion. =)

Wewe

Itse toivoisin Vaasalaisten laittavan privana mahdollista ostopaikkaa...itse tunnen vain saa sitä mahdolliseksi. Don`t worry, but if you wanna go wi
th us?

Jokatapuksessa ihanaa iltaa kaikille tutuille ja tuntemattomille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Nyt tuli tutuksi sellainen ihme nuuska kuin:
Metropol - Lakritsrot Vit portion...

Tämä rokkaa! Ei niinkään nikotiinin määrällä, vaan tällä ällistyttävällä tunteellansa kun nuuska leviää, ei tule heti mieleen sylkeä sitä suustaan ulos. Tämä oikeasti maistuu mukavalle, vielä levittyäänkin. Pitkäkestoinenkin on, ei heti leviä. Mutta mikä parasta: Vaimokekin tuumasi, että "hei, sinähän et edes haise nuuskalle kun käytät tuota", sekä kuolemattoman:"heti tekee mieli karkkia kun tuota haistaa. Harmi että tuo on vain nuuskaa, muuten ottasin heti."...

Suosittelen vähintäänkin testaamaan, on nimittäin "erilainen" kokemus nuuskaajalle.
 

djfast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,sympatiat jyp ja kalpa
Mistähän tuota "lakritsia" saa?Onko netissä missään esittelyä?Huono kun asuu yli 100km päässä rannikosta, niin on tuon biitin saanti niin ja näin.Onko vaasassa mitään putiikkia mistä saa.Onko joku muu käyttänyt täällä legendaarisen närpiön esson palveluita tässä asiassa?Hvetin kallista... :(
 

Hipcheck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen addiktoitunut Catchin lakritsanmakuiseen pussinuuskaan. Valuessaan varsin miellyttävä kokemus verrattuna normaaliin pussinuuskaan. Olen aiemmin käyttänyt lähinnä "irto"-kamaa, mutta koen sen lievästi sanottuna "sottaiseksi" ja pussi oli luonnollinen ratkaisu. Siistiä ja helppoa, eikä enää nikotiinin himosta laajentuneita pupilleja röökitaukojen välillä... heh.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Hipcheck kirjoitti:
Itse olen addiktoitunut Catchin lakritsanmakuiseen pussinuuskaan. Valuessaan varsin miellyttävä kokemus verrattuna normaaliin pussinuuskaan. Olen aiemmin käyttänyt lähinnä "irto"-kamaa, mutta koen sen lievästi sanottuna "sottaiseksi" ja pussi oli luonnollinen ratkaisu. Siistiä ja helppoa, eikä enää nikotiinin himosta laajentuneita pupilleja röökitaukojen välillä... heh.
Catch on kyllä erinomainen, mutta tämä F&L Metropol vei mielestäni siitäkin voiton. Kannattaa kokeilla.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Hei vaan kaikki, en olekkaan viikkoon kirjoitellut kun oli koneessa jotain häikkää.

Vai lakritsia?? Mun mielestä: Huono vaikutus, ihan hirveä maku suussa kun valuu, suosin mieluummin Eukalyptusta jos karkkinuuskaa haluan.

Asiasta toiseen, tiistaina lähti tilaus Ruottista mutta vielä ei ole nuuskia kuulunut, odotellaan, odotellaan. Maanantaina varmaan sitten nuuskat postilaatikossa.

Wewe
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös