Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 288 312
  • 4 078

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Jos menisi läpi laki, joka kieltää nuuskan tuonnin maahan, niin tasapuolisuuden nimissä kaikki muutkin tupakkaan rinnastettavat tuotteet tulisi kieltää samalla silmänräpäyksellä. Siihen tuo totaalikielto luultavasti kaatuisikin.

Tai en nyt ainakaan usko, että voit sallia toisen tupakkatuotteen, mutta kieltää yhden.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tervehdys. Pukkais reissua Baltic Princessille sunnuntaina ja olis tarkotus laajentaa tätä nuuskan käyttöä eri merkkeihin ja laatuihin. Tähän mennessä käyttänyt pääosin vain Ettania ja LD:n Starkia. Mikä olisi suositus jollekin strongille, tai extra strongille, jota kyseiseltä paatilta löytyy järkihintaan?
 

Vesku

Jäsen
Tähän mennessä käyttänyt pääosin vain Ettania ja LD:n Starkia. Mikä olisi suositus jollekin strongille, tai extra strongille, jota kyseiseltä paatilta löytyy järkihintaan?

General Extra Strongia suosittelen. Märempää ja vahvemmin salmiakkinen kuin LD, jos johonkin vertaisi. Siljalla se on Nuuskaaja.comin mukaan 38,90 € tornilta.

Samoin Onyx (44,90 €) on kokeilemisen arvoinen. Muuta en sitten voi Siljalta suositellakaan (Odens-ydinmyrkky ulos mun Suomesta...).
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän mennessä käyttänyt pääosin vain Ettania ja LD:n Starkia. Mikä olisi suositus jollekin strongille, tai extra strongille, jota kyseiseltä paatilta löytyy järkihintaan?

Mikäli kuivempi pussi kelpaa, niin vahva suositus sille Granitin vahvemmalle valkoiselle. On mielestäni "hintalaatuvahvuus"suhteeltaan aika lailla parasta mitä tuolta on saatavilla. Normihinta taitaa olla jossain 25 euron tuntumassa per patteri, tarjouksesta (ja aika usein Granit tarjouksessa on) sitten jotain 19,90 e/torni tjsp.

Tuo General extra strong jota palstaveli @Vesku yllä suosittelee on toki hyvää sekin, mutta kalliimman puoleista, ainakin jos tuohon Granitiin vertaa. Vaan jos valkoiset pussit tuntuvat liian kuivilta käyttää, niin silloin kallistuisin itsekin tuohon vaihtoehtoon.

Itse vedin vuosikausia white dry -linjalla, mutta nykyään huulessa lepäilee taas aika usein joku tummempi ja märempi pussi, tällä hetkellä LD:n stark. Se vaan maistuu jotenkin valkoista verrokkiaan paremmalta, vaikka toki nopeammin alkaakin kusemaan. Tähän mulla on eräänlainen kikkakolmonen: Usein (aina) ostan sekä tummia, että valkoisia pusseja ja sekoitan niitä himassa sitten käyttöpurkkiin suurin piirtein puolet ja puolet. Siellä kun samassa purkissa makaavat, niin valkoiset pussit muuttuvat inan kosteammiksi ja tummat puolestaan kuivemmiksi, ns. win-win -tilanne siis.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Kiitos vinkeistä. En äkkiä löytänyt netistä noita hintoja Siljan kuvastoista, mutta täytyy kai tuota Granitia kokeilla sitten, jos hintaero on tuota luokkaa Generaliin. Ettanista ei saa mitään irti enää nykyään ja tosiaan tuo LD:n pussi kusee liian nopeasti, kuten mainittua.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos vinkeistä. En äkkiä löytänyt netistä noita hintoja Siljan kuvastoista...

Etkä löydäkään, ellet sitten satu törmäämään jonkun hinnastosta ottamaan valokuvaan. Tässä on tuollainen kuva, jonka toki postasin ketjuun jo 2017 syksyllä, mutta kuitenkin. Noista osa on jo hävinnyt valikoimista, mutta edelleen hyllystä löytyvien tuotteiden hinnat näyttävät suurin piirtein samalta kuin viime kuussa, kun viimeksi laivalla olin. Päällä olevista tarjouksista en tiedä enkä viitsi selvittää, mutta tosiaan tuo Granit Strong White näyttää maksaneen 2017 syksyllä 23,90 euroa tornilta (10 x 17,6 g) ja äkkiseltään väittäisin, että ei se tuosta ainakaan vielä viime vuoden lopuun mennessä ollut noussut. Ja tosiaan Granitit ovat aika usein tarjouksessa, pussit 19,90 e/tolppa ja löysä 22,90 e/torni.

https://keskustelu.jatkoaika.com/attachments/20170905_092342-jpg.7429/
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helmikuun lopussa päivä Tukholmassa risteilylle. Göteborgs White tyyppinen pussinuuska hakusessa, mitä suosittelette? Tukholmassa jotain special paikkoja tai vastaavia "ruottin spesiaali" tuotteita joita kannattaa hakea vai onko oletettu laivan tarjonta riittävää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olin ensimmäistä kertaa noin seitsemään vuoteen Helsinki - Tukholma -laivassa. M/S Mariella hän on nimeltään. Aivan rauhallinen risteilytunnelma ja kohta aukeaa tax-free minne ei sen kummempaa jonoa näytä kertyvän.

Sitten kun ovet aukesi, niin normaalit ihmiset käveli sisään tutkimaan kaupan eri tarjontaa, jos vaikka ostaisi jotain. Kenties viinaa aikuisille ja lapsille karamellipussin.

Samaan aikaan alkoi aivan naurettava ja joillekin varmaan pelottavakin hyökkäys ja ryntäys kohti nuuskahyllyä. Kiivastuneet asiakkaat siinä sitten selvittelivät mitä ostetaan (eikun siis myydään) ja yksi henkilökunnan jäsen kertomassa mitä saa tuoda ja viedä.

Kummallisia hyenooja, koittakaa nyt käyttäytyä. Mutta noin muuten kieltolaki toimii kohtuullisesti. Ei siellä kaupassa kukaan mitään viinaa ostanut, jonkun lonkerolavan taisi joku ehkä ottaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa tilanne alkaa olla vähän huolestuttava. Toki pakkasesta löytyy vielä tavaraa vajaan kolmen tornin verran, mutta nykyisellä kulutuksella se voi olla vähän siinä ja siinä, kun seuraava nuuskapiknik sopii vasta tonne vajaan kolmen viikon päähän. Olen lähes aina ollut omavarainen nuuskieni suhteen, mutta nyt täytyy miettiä vaihtoehtoisia kanavia, jos loppuvat käsiin.

Ens kuussa lähdetään Thaimaahan, jonne olen aina vienyt noin kolme tornia 3-4 viikon lomalle ja hyvin ovat riittäneet eikä kukaan ole tullissa pahemmin mitään kysellyt. Kerran jouduin siellä päässä johonkin matkalaukun läpivalaisuun, mutta siitäkin selvittiin ilman mitään selkkausta. Nyt ollaan viis viikkoa ja nuuskaamista inhoava vaimoni oli lukenut jostain, että tupakkatuotteita maahan saa viedä muistaakseni kilon verran. Laskeskelin, että yhden tornin vaimon laukkuun sijoittamalla Thaikkulaan voisi viedä noin 25 purkkia ilman seuraamuksia. Onko kellään parempaa tietoa asiasta, sillä ei huvittaisi aloittaa lomaa maksamalla sakkoja? Ja kyllähän sieltäkin nuuskaa saa, mutta en välttämättä haluais maksaa paikallisia hintoja.

Toinen murhe: ollaan samalla reissulla muutama päivä Singaporessa, jossa ei vissiin ymmärretä nuuskan päälle ollenkaan. Käryn käydessä vaihtoehtoja ovat useamman tonnin sakot tai vaihtoehtoisesti jopa puolen vuoden vankilareissu. Ei huvita kumpikaan vaihtoehto, joten taidan jättää nuuskat sovinnolla Thaimaan puolelle. Siellä taidetaan suhtautua purkkaankin vihamielisesti, mutta apteekeista vissiin saa nikotiinipurkkaa. Ehkä tuolla olis hyvä paikka vihdoin lopettaa tää nuuskaaminen. En edes muista, koska olisin ollut viimeksi yli 15 tuntia ilman pussia huulessa.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Rape one on laivalla 25,50 Siljalla, maissa kalliimpaa. N. 1.5 kertaa vahvempaa kuin normi Rape ja hinta yli kolmannes halvempaa.
Jos haluat hyvää maista, Lundgren Skåne n.30-33€ pötkö ja huikean hyvää, hivenen hedelmäinen ja pussi ei valu vaikka olis 1.5 tuntia huulessa. Oma suosikki nykyään näistä normivahvuuksien pusseista.
Kiitos vinkistä, osaatko sanoa mistä tuota Lundgren Skånea löytyy Tukholmasta vai onko ihan perustavaraa?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tänään Grazin juna-asemalla käydessäni joku kioski mainosteli, notta snus ja Skruff olisi myynnissä. En käynyt tarkistamassa, mutta eikö EU:n alueella vain Ruotsissa saa myydä nuuskaa?
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.
Ens kuussa lähdetään Thaimaahan, jonne olen aina vienyt noin kolme tornia 3-4 viikon lomalle ja hyvin ovat riittäneet eikä kukaan ole tullissa pahemmin mitään kysellyt. Kerran jouduin siellä päässä johonkin matkalaukun läpivalaisuun, mutta siitäkin selvittiin ilman mitään selkkausta. Nyt ollaan viis viikkoa ja nuuskaamista inhoava vaimoni oli lukenut jostain, että tupakkatuotteita maahan saa viedä muistaakseni kilon verran. Laskeskelin, että yhden tornin vaimon laukkuun sijoittamalla Thaikkulaan voisi viedä noin 25 purkkia ilman seuraamuksia. Onko kellään parempaa tietoa asiasta, sillä ei huvittaisi aloittaa lomaa maksamalla sakkoja? Ja kyllähän sieltäkin nuuskaa saa, mutta en välttämättä haluais maksaa paikallisia hintoja.

Ehdottomasti avaat nyt snusexpressenille tilin. Tilaat hyvissä ajoin (viikkoa ennen reissua) nuuskat hotellille. On verovapaata ja tosi halpaa.

Itse tilasin 3 vuotta sitten vasta tokana päivänä ja alkoi huolestuttamaan, kun snusexpressin sivulla näyttivät tulevan 5 purkkia kerrallaan. Loppujen lopuksi siinä kuljetukseen meni kutakuinkin viikko.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänään Grazin juna-asemalla käydessäni joku kioski mainosteli, notta snus ja Skruff olisi myynnissä. En käynyt tarkistamassa, mutta eikö EU:n alueella vain Ruotsissa saa myydä nuuskaa?

Internetissa saa laillisesti tilata nuuskaa muihin EU-maihin, niin tuskin vaatii kummoisia keinoja myydä kivijalkakaupassakin.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ens kuussa lähdetään Thaimaahan, jonne olen aina vienyt noin kolme tornia 3-4 viikon lomalle ja hyvin ovat riittäneet eikä kukaan ole tullissa pahemmin mitään kysellyt. Kerran jouduin siellä päässä johonkin matkalaukun läpivalaisuun, mutta siitäkin selvittiin ilman mitään selkkausta. Nyt ollaan viis viikkoa ja nuuskaamista inhoava vaimoni oli lukenut jostain, että tupakkatuotteita maahan saa viedä muistaakseni kilon verran. Laskeskelin, että yhden tornin vaimon laukkuun sijoittamalla Thaikkulaan voisi viedä noin 25 purkkia ilman seuraamuksia. Onko kellään parempaa tietoa asiasta, sillä ei huvittaisi aloittaa lomaa maksamalla sakkoja? Ja kyllähän sieltäkin nuuskaa saa, mutta en välttämättä haluais maksaa paikallisia hintoja.

Toinen murhe: ollaan samalla reissulla muutama päivä Singaporessa, jossa ei vissiin ymmärretä nuuskan päälle ollenkaan. Käryn käydessä vaihtoehtoja ovat useamman tonnin sakot tai vaihtoehtoisesti jopa puolen vuoden vankilareissu. Ei huvita kumpikaan vaihtoehto, joten taidan jättää nuuskat sovinnolla Thaimaan puolelle. Siellä taidetaan suhtautua purkkaankin vihamielisesti, mutta apteekeista vissiin saa nikotiinipurkkaa. Ehkä tuolla olis hyvä paikka vihdoin lopettaa tää nuuskaaminen. En edes muista, koska olisin ollut viimeksi yli 15 tuntia ilman pussia huulessa.
Nyt vähän hämmennyin. Tupakkaahan Thaimaasta varmasti saa, eikö se kelpaa nuuskaajalle? Mitä järkeä nuuskaa sinne rahtaamaan, eikö normitupakalla voi pitää vieroitusoireet kurissa loman ajan? Nikotiinia molemmissa on, onko siinä jotain eroa vai?
 

Mipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt vähän hämmennyin. Tupakkaahan Thaimaasta varmasti saa, eikö se kelpaa nuuskaajalle? Mitä järkeä nuuskaa sinne rahtaamaan, eikö normitupakalla voi pitää vieroitusoireet kurissa loman ajan? Nikotiinia molemmissa on, onko siinä jotain eroa vai?
¨
Vastaan nyt vain omasta puolestani toki, mutta ainakaan itselläni ei tulisi röökiin koskettua mistään hinnasta. Jos ei nuuskaa olisi, olisin mielummin ilman tai sitten mussuttaisin vaikka nikotiinipurkkaa jos oikein tuskaisaa olisi. Tupakkaa joskus aikoinaan tuli hetki sauhuteltua, ja ei kyllä ikinä enää. Joten ei kyllä ainakaan minulle olisi vaihtoehto röökääminen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nikotiinia molemmissa on, onko siinä jotain eroa vai?

En oikein tiedä pitäisikö tällaisia itsestäänselvyyksiä edes vaivautua selittämään, mutta yritetään.

Normiröökistä saa elimistöönsä nikotiinin lisäksi mm. tervaa ja häkää, joita nuuskasta vähemmän yllättäen ei saa. Nikotiinissa itsessään tuskin on mitään eroa, mitä nyt savukkeesta imettynä se imeytyy kehoon helvetisti nuuskassa olevaa nopeammin. Normirööki tekee pahaa mm. hapenottokyvylle, nuuska ei. Rööki saattaa aiheuttaa keuhko- ja hengitystietauteja, nuuska ei. Nuuskassa olevien eri yhdisteiden määrästä en osaa sanoa, mutta jostain on jäänyt mieleen, että röökinsavussa on yli 7000 kemiallista yhdistettä, näistä jokunen sata on myrkyllisiä ja yli 70 syöpää aiheuttavia. Noiden numeroiden totuuspohjasta en siis menisi valalle, kunhan nyt mainitsin koska on tosiaan jostain jäänyt mieleen.

Siinä nyt ainakin muutama perustavaa laatua oleva ero nuuskan ja röökin välillä.

*e* Se on sitten toinen asia, että kuinka isolla prosentilla nuo riskit realisoituvat, jos sen viikon tai kaksi imee röökiä nuuskaamisen sijaan. Mutulla sanoisin, että riskit ovat pienet, mutta kuitenkin olemassa. Itse olen muutamaankin kertaan halvan röökin maissa lomaillessani toiminut juuri kuten kuvaat, vetänyt siis tupakkia posket lommollaan loman ajan. Tässäkin on toki se, että jotkut eivät saa sitä tupakointia loppumaan samaan aikaan lomareissun kanssa. Mulla se on aina mennyt niin, että viimeisen pöllin olen pätkäissyt kohteessa ennen kotiinlähtöä, sitten jäljelle jääneet röökit vaikka roskiin ja koneessa kaivanut sitten taas nuuskapurkin esiin.

Itse siis aikanaan pääsin tupakasta eroon korvaamalla sen nuuskalla. Olen kuitenkin huomannut, että voin aivan hyvin esim. kerran viikossa polttaa röökin tai pari, jos joku sattuu tarjoamaan. Jotkut eivät voi, tai voivat mutta se lipsahtaa kuin huomaamatta säännöllisen tupakoinnin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joo tuota tänään duunissa kun skypettelin ruotsalaisen kollegan kanssa niin tämä otti esille, että käy sveduissa ens viikolla ja kyseli jos nuuskaa tartten. Kiittelin kovasti ja näin pois päin ja lupasin laittaa emailia asian tiimoilta. En tullut hämmennyksissä kysyneeksi minne sinne on menossa enkä viitsi enempää tässä vaiheessa vaivata, niin mitkä mahtaisi olla ns. parhaita hinta/laatusuhteelta pussien osalta? Siis sellaiset mitä ei tarvii sen kummemmin metsästää eli mahdollisimman vähäisellä vaivalla. Itellä kun rajoittuu tuo nuuskatietämys laivalle ja satunnaiselle Haaparannan keikalle, niin en tiedä vai onko perusmateriaali paikassa kun paikassa vastaava kun jossain Siljalla?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Joo tuota tänään duunissa kun skypettelin ruotsalaisen kollegan kanssa niin tämä otti esille, että käy sveduissa ens viikolla ja kyseli jos nuuskaa tartten. Kiittelin kovasti ja näin pois päin ja lupasin laittaa emailia asian tiimoilta. En tullut hämmennyksissä kysyneeksi minne sinne on menossa enkä viitsi enempää tässä vaiheessa vaivata, niin mitkä mahtaisi olla ns. parhaita hinta/laatusuhteelta pussien osalta? Siis sellaiset mitä ei tarvii sen kummemmin metsästää eli mahdollisimman vähäisellä vaivalla. Itellä kun rajoittuu tuo nuuskatietämys laivalle ja satunnaiselle Haaparannan keikalle, niin en tiedä vai onko perusmateriaali paikassa kun paikassa vastaava kun jossain Siljalla?

Mun mielestä hinta ja laatu kohtaa parhaiten kahdessa merkissä. Knox stark on noin 22€/sinko,laadukas perusnuuska. Jos haluaa vahvempaa niin Siberia Red on kuningas. Todella vahva ja noin 28€/sinko.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En oikein tiedä pitäisikö tällaisia itsestäänselvyyksiä edes vaivautua selittämään, mutta yritetään.

Normiröökistä saa elimistöönsä nikotiinin lisäksi mm. tervaa ja häkää, joita nuuskasta vähemmän yllättäen ei saa. Nikotiinissa itsessään tuskin on mitään eroa, mitä nyt savukkeesta imettynä se imeytyy kehoon helvetisti nuuskassa olevaa nopeammin. Normirööki tekee pahaa mm. hapenottokyvylle, nuuska ei. Rööki saattaa aiheuttaa keuhko- ja hengitystietauteja, nuuska ei. Nuuskassa olevien eri yhdisteiden määrästä en osaa sanoa, mutta jostain on jäänyt mieleen, että röökinsavussa on yli 7000 kemiallista yhdistettä, näistä jokunen sata on myrkyllisiä ja yli 70 syöpää aiheuttavia. Noiden numeroiden totuuspohjasta en siis menisi valalle, kunhan nyt mainitsin koska on tosiaan jostain jäänyt mieleen.

Siinä nyt ainakin muutama perustavaa laatua oleva ero nuuskan ja röökin välillä.

*e* Se on sitten toinen asia, että kuinka isolla prosentilla nuo riskit realisoituvat, jos sen viikon tai kaksi imee röökiä nuuskaamisen sijaan. Mutulla sanoisin, että riskit ovat pienet, mutta kuitenkin olemassa. Itse olen muutamaankin kertaan halvan röökin maissa lomaillessani toiminut juuri kuten kuvaat, vetänyt siis tupakkia posket lommollaan loman ajan. Tässäkin on toki se, että jotkut eivät saa sitä tupakointia loppumaan samaan aikaan lomareissun kanssa. Mulla se on aina mennyt niin, että viimeisen pöllin olen pätkäissyt kohteessa ennen kotiinlähtöä, sitten jäljelle jääneet röökit vaikka roskiin ja koneessa kaivanut sitten taas nuuskapurkin esiin.

Itse siis aikanaan pääsin tupakasta eroon korvaamalla sen nuuskalla. Olen kuitenkin huomannut, että voin aivan hyvin esim. kerran viikossa polttaa röökin tai pari, jos joku sattuu tarjoamaan. Jotkut eivät voi, tai voivat mutta se lipsahtaa kuin huomaamatta säännöllisen tupakoinnin puolelle.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Mulla vaan se ero, että tällaisena joko tai - ihmisenä rööki ei ole vaihtoehto. Olen helvetin iloinen, että olen 30.4.2010 polttanut toistaiseksi viimeisen tupakkini. Näin jälkikäteen on helppo ihmetellä, mikä vittu siinä sauhuttelussa oli niin koukuttavaa? Vaatteet, hengitys ja kaikki haisi helvetin pahalle ja rallatteluillan jälkeen olo ei ollut ainakaan parempi tupakkiaskin tuhoamisen jälkeen.
Pääsin tupakasta eroon yllättävän helposti nuuskan avulla. Joskus alkuvaiheissa teki välillä vähän mieli poltella, mutta onneks tuolloin järki voitti tunteen ja nyt on mennyt jo vuosia ilman tupakinkaipuuta. Mutta silti vähän pelkään, että jos joskus nuuskan loppuessa hätäpäissäni pistäisin röökin palamaan, niin se olis sitten taas siinä ja tupakkaa kuluis aivan järjettömät määrät illassa. Kerran kun olen tupakoinnista eroon päässyt, niin toista kertaa en sitä riesaksi enää ota. Nuuskankin ajattelin jossain seuraavassa viisvuotissuunnitelmassa lopettaa, ehkä..
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Mulla vaan se ero, että tällaisena joko tai - ihmisenä rööki ei ole vaihtoehto. Olen helvetin iloinen, että olen 30.4.2010 polttanut toistaiseksi viimeisen tupakkini. Näin jälkikäteen on helppo ihmetellä, mikä vittu siinä sauhuttelussa oli niin koukuttavaa? Vaatteet, hengitys ja kaikki haisi helvetin pahalle ja rallatteluillan jälkeen olo ei ollut ainakaan parempi tupakkiaskin tuhoamisen jälkeen.
Pääsin tupakasta eroon yllättävän helposti nuuskan avulla. Joskus alkuvaiheissa teki välillä vähän mieli poltella, mutta onneks tuolloin järki voitti tunteen ja nyt on mennyt jo vuosia ilman tupakinkaipuuta. Mutta silti vähän pelkään, että jos joskus nuuskan loppuessa hätäpäissäni pistäisin röökin palamaan, niin se olis sitten taas siinä ja tupakkaa kuluis aivan järjettömät määrät illassa. Kerran kun olen tupakoinnista eroon päässyt, niin toista kertaa en sitä riesaksi enää ota. Nuuskankin ajattelin jossain seuraavassa viisvuotissuunnitelmassa lopettaa, ehkä..

Täysin samoja ajatuksia. Kyllä mä lomareissulle ne nuuskatankoni otan. Hieman toki täytyy Aasiassa liikkuessa tutkia maiden tuontihommia. Nuuskaahan näihin suomalaisten suosimiin Thaimaahan ja Balille kyllä voi sen 1-2 sinkoa huoletta viedä tai jos on rouva mukana niin helpottaa vielä tuostakin. Singaporen kanssa ilmeisesti kannattaa olla sitten tarkempana.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...mutta onneks tuolloin järki voitti tunteen ja nyt on mennyt jo vuosia ilman tupakinkaipuuta. Mutta silti vähän pelkään, että jos joskus nuuskan loppuessa hätäpäissäni pistäisin röökin palamaan, niin se olis sitten taas siinä ja tupakkaa kuluis aivan järjettömät määrät illassa.

Mulle röökaamisen lopettaminen (tai sen korvaaminen nuuskaamisella) oli yllättävänkin helppoa. Ei sitä tupakittomuustuskaa kestänyt kuin joku vajaat pari viikkoa, sen jälkeen alkoi helpottamaan vaikka vielä pitkään lopettamisen jälkeen tulikin satunnaisia ja nopeasti ohi menneitä hetkiä, jolloin teki aivan tajuttomasti mieli röökiä. Ehdin kuitenkin polttamaan vajaan askin päivässä n. 15 vuoden ajan, joten oletettavasti aika terävässä koukussa olin, mutta niin vain pääsin siitä irti. Olen muistaakseni asiasta joskus palstalle kirjoittanutkin ja pohdiskellut, että olikohan jollain "rakkaushormoneilla" tms. osansa tuossa lopettamisen helppoudessa, olin nimittäin tuolloin juuri tutustunut ja umpirakastunut naiseen, joka nykyään on vaimoni.

Niin tai näin, lopettamisyrityksiä oli jo muutama takana eivätkä toiveet tuonkaan kerran onnistumisesta olleet kovin korkealla, mutta onnistuin kuin onnistuinkin ja hyvä niin. Tosiaan osa tupakasta irti päässeistä tietää itsekin, ettei voi vetäistä ainoatakaan tupakkia, tai sitten ennen kuin huomaakaan rööki palaa taas vakituisesti. On mielestäni vain järkevää, että jos on vähänkin epävarma itsestään, niin ei polta edes sitä yhtä tupakkia. Ainoa varma tapa välttää alamäki on olla ottamatta sitä ensimmäistä askelta.

Itellä on tosiaan niin, että saatan jonkun tarjotessa imaista tupakan tai sikarin, kun siitä ei jää mitään mielihalua jatkaa kessuttelua, pikemminkin päin vastoin kun huomaa miten pahalta esim. vaatteet ja sormet tuon jälkeen dunkkaavat. Mutta jokainen tyylillään ja on se tyyli sitten millainen tahansa, niin virtuaalihattuni nousee päästä kaikille niille jotka ovat onnistuneet pääsemään tupakoinnista eroon.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itellä on tosiaan niin, että saatan jonkun tarjotessa imaista tupakan tai sikarin, kun siitä ei jää mitään mielihalua jatkaa kessuttelua, pikemminkin päin vastoin kun huomaa miten pahalta esim. vaatteet ja sormet tuon jälkeen dunkkaavat. Mutta jokainen tyylillään ja on se tyyli sitten millainen tahansa, niin virtuaalihattuni nousee päästä kaikille niille jotka ovat onnistuneet pääsemään tupakoinnista eroon.

Mullakin on pari kaveria, jotka tykkäävät silloin tällöin poltella vähän parempia sikareita. Välillä on tullut mieleen tuo "satunnainen" sikarien polttaminen, mutta en ole siihen kuitenkaan ryhtynyt. Uskoisin olevani nykyään niin vahva ja varma päätöksestäni, että hyvän sikarin polttaminen ei välttämättä johtaisi turmioon, mutta jotenkin pidän nollalinjaa omalla kohdallani sen verran tärkeänä, että en lähde tohon touhuun ollenkaan.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
@Trenchtown Tulee nyt myöhässä mutta tulkoon.
En ajatellut, että nuuskaajaa hirveästi hetkauttaisi muutaman viikon sauhuttelu, kun eihän se nuuskaaminenkaan mitään terveellistä ole, tai että siinä olisi jotain riskiä jäädä koukkuun nimenomaan tupakkaan niin ettei nuuska enää riittäisi. Mutta enpä minä näistä niin tiedä, tupakkatuotteisiin kun en koske.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös